11/08 masunkasvattajien murut *kesäkuussa*

Onnea Sanselle :flower:

Juhannukseksi tullaan Suomeen ja lähemmin Turkuun!! Jipii, reilu kuukausi lomalla, mies tulee kyllä aiemmin takasin, mutta jään lapsen kanssa, ja tuun sitten äiti matkakaverina kotiin. Vähän jännittää tuo matkustaminen, joulu-uusvuos välillä Amelie kyllä jo kolmesti lensi, mutta sehän oli loppujen lopuksi tosi helppoa, toinen kun vaan enimmäkseen nukkui. Nyt pitääki sitte jo keksiä vähän enemmän puuhaa.

Viikonloppu tulossa, toivottavasti jaksetaan olla miehen kanssa vähän iloisempia kuin tällä viikolla. Tuntuu, että ihan pienistä tulee riitaa, ja eipä sitä itse oikeen jaksa illalla enää olla kuherrustuulella muutenkaan, päivät on jo aika pitkiä. Varsinki mulla ärsyttää, kun hän joskus soittaa tulevansa töistä, ja sitte kaupungissa kun pitää junaa vaihtaa, hän tapaakin tutun ja sitte pitää käydä äkkiä yhdellä.. Mutta pitää työntää nyt loman ajaks syrjään vanhat jutut, ja koittaa nauttia yhdessäolosta.

Pakatakkin täytyy, tai siis jo suunnitella. Torstaina meillä on se lento. Vaunut ja autoistuin pitää ottaa, eli tulee sitä kantamista. Turusta vielä lainataan matkasänky, joka kukee mukana sitten pohjoseen. Ei voi siis kovin isoja matkalaukkuja ottaa, että selvitään. Mutta eipä sillä, mulla ei juuri mitkään vaatteet (housuista vain mammahousut tai verkkarit) mene päälle, joten tyhjä laukku tulee joka tapauksessa. Pitää sitte ettiä kirppareilta Suomessa jotain reilumpia lököhousuja loman ajalle.

Iloista ja aurinkoista viikonloppua kaikille! B)
 
RD: Huolto oli 99e ja siihen raitisilmasuodatin 29e. Kallista!!!!

Juhannussuunnitelmia ei erkoisempia oo. Kotosalla ollaan. Juhannuspäivänä käydään miun serkun valmistujaiskahvilla. Hänestä tuli biologian maisteri. Nyt saa nuutti sit esittää niitä kiperiä luonnontiedon kysymyksiään asiantuntijalle! :D

Lasit kävin eilen ja ovat oikein hyvät. Hieman on oudon näköiset, mutta kyllä näillä hyvin näkee! Ovat pikkuisen eri tyyliä kuin entiset niin totutteluttaa vähän...

Kerhossa oltiin tänään aamupäivällä ja näin lapsityönohjaajaa. Sano että nuutti sai kerhopaikan syksylle ja just sinne mihin haluttiinki! :) Jee, leevin kans koitetaan sit päästä muskariin kun ovat yhtäaikaa ne. Voi kun kiva!
 
Onnea Sanse!

Mulla edelleen väsymys jatkuu, viime yönä heräsin taas 10 kertaa laittamaan tuttia suuhun ja sitten nukuin vielä Otson kanssa aamupäiväunia puolille päivin... Ihan pää sumussa. Poika kiukkuaa eikä ruoka tahdo maistua.

Anzkuli, mulla kävi vähän toisinpäin uusien rillien kanssa, kun kukaan ei ole huomannut että ne on uudet! Vaikka ovat ihan erilaiset. No, vissiin ne sitten sopii ihan hyvin :)

Nyt taidan lähteä kaupungille, että vähän edes piristyisin.
 
Huh, onneks meidän kotterossa ei ole ilmastointia, ei mee siihen sit rahaa :LOL: Tosin, kylläpä ois kiva lämpiminä päivinä saada autoon viilennystä. Mut ollaan niin totuttu että pidemmät matkat ajellaan aamupäivästä ja illemmalla takas kun on vähän viileämpää =)

Tein tuossa itse suklaavanukasta.. Tai ei sitä ihan vanukkaaks voi kutsua. Eli suklaakiisselin keitin, jätin vähän löysemmäksi. Siihen sekoitin vaniljakreemijauhetta ja jääkaappiin muhimaan :p Oli kyl aika hyvää, äsken piti maistaa.
Sit lettutaikina on vielä turpoamassa, tämän päivän maitoja oli paljon joten pitää koittaa tehdä maidosta kaikkee. Eilen oli lasagnettea, vika purkki taitaa tänään mennä ihan juomalla alas.

Voi ei, äiti kertoi äsken puhelimessa että niillä on vähän kaikilla ollut mahatautia.. Ja esikoinenhan oli 2 yötä siellä. Voihan kakka jos tulee lapsille varsinkin :x |O Näillä ei ole koskaan ollut, kertahan se ois ensimmäinenkin...
 
moi

nyt jos kerkeis hetken jotain rustata.

Kiva kuulla RD:stäkin välilä =)

Kävin tänään ajaa pikkureissun, sotkamoon vein kummipojan mummollensa ja ukillensa. Kävin sit vielä siinä kylällä shoppailemassa 100? paloi mutta kaikkea kivaa muksuille lähti mukaan.

Juhannukseksi mennää PIelavedelle isäni mökille ja siellä sit koko viikonloppu ollaan.

Huomenna juhlitaan miehen kolmikymppisiä, kavereita tulee meille grillaamaan ja saunomaan, illalla sit suunta kohti keskustaa. Muksut menee mummolle hoitoon =)

eipä tänne kummosempia :wave:
 
Luminka: Meille ei tuu kyllä enää ikinä autoa, jossa ei ole ilmastointia :D. Kun ollaan käyty anopin autolla kaupassa joskus, ni yhtä tuskaa käydä kyllä ajelemassa :whistle: . Ilmastoitu auto se olla pitää B)
Eikä tuota tarvii joka kuukaus olla maksamassa, kerran vuodessa riittää.

Mie tein tämän päivän ekologisen työn & lähdin kaupungille kävellen. Esikoinen ajoi pyörällä & keskimmäinen oli vaunuissa. Nuorimmainen jäi kotiin isän kanssa. Mentii eka anopin luokse kastelee kukat, siel join kahvit & tytöt leikki vähän aikaa. Sen jälkeen käytii tiputtamassa kirjaston kirjat luukusta & lopuksi käytii ostamassa prismasta vähä jääkaappiin täyttöä.

Koko päivä melkein oltii liikenteessä. Älyttömän ihana ilma oli ulkoilla! Mutta nyt syöttää puuro. :wave:
 
RD: siihen huoltoon kuului täyttö eli entiset nesteet pois ja uudet tilalle. Se raitisilmasuodatin piti ostaa ite mutta laittovat sen sit paikalleen. Tuohon ei kuulunu desinfiointia. On kyllä ilmastointi tosi hyvä olla olemassa. Kun siitä kerran on päässy nauttimaan ei siitä enää halua luopua! :)
 
RD: joo, oishan se tietty ilmastointi kiva. Mut mieluummin nekin rahat johonki muuhun. Meillä riittää tällä hetkellä kunhan vaan auto kulkee :) Kattoo sitten kun itekin menen töihin jos ostais paremman auton. Mut sen näkee sitten :)

keijulle mukavat huomiset bileet :)

Maikki:
toivottavasti teillä menee paremmin seuraava yö :hug: Itellänikin kokemusta siitä kymmenestä herätyksestä, ja RANKKAA on! Koita tosiaan nukkua päivällä jos mahdollista ettet mene liian väsyksi.

Sanselle onnittelut!

Ihana, saatiin juuri tytöt nukkumaan. Ruetaan kattoo elokuvaa "friday the 13.th" On siis joskus -80 luvulla tehty. heh, vähän huvittavaa, naureskellaan hurjille tehosteille :LOL: Eilen katottiin ykkönen, nyt kakkonen. Mies netistä imuroi vaikka mitä, ihan mielenkiinnosta kokeilee kaikenlaista :D

Mulla on huomenna vähän omaa aikaa, käyn kaupungilla kattelee kesäkenkiä itelleni. Toki kannattais odottaa viikko-pari kun alkaa alennusmyynnit, mut mun tuurilla en tietenkään löydä sopivaa kokoa ym :D
Mies lähtee iltapäivällä mökille ajelemaan kavereidensa kanssa, joten haluun olla hetken ennen sitä ihan yksin :)

Mut nyt elokuvan pariin..

Luminka
 
Luminka: Minkälainen leffa tuo on? Mistä kertoo?
Joo, onhan se tietty niinkin, että kunhan on auto, jolla pääsee eteenpäin. Mutta kyllä tuo ilmastointi silti on mahtava juttu. Ja mitä Anzkuli jo sanoi, että kun sen makuun on päässyt, niin ei siitä halua luopua. Hullux tultais, jos sitä ei olisi :whistle: .
Ja jostain ne rahat repii.. Kerran mekin revittiin rahat uuteen jenkki-sänkyyn (vähän oli pakko).

Yllätin jopa itseni.. Dipin kanssa söin porkkanoita enkä sipsiä :eek: . Jos huomenna olisi herkuttelupäivä.. Tai sitten ei.

Mutta nyt kahtoo jokin leffa, kun sain L-Koodin katsottuu loppuun.
 
Mä toivottotelen kaikille lomalaisille hyvää lomaa!!! Meidän auto (ilmastoinnilla :D ) starttaa heti aamutuimaan kohti keski-suomea! Hävitään sinne nettipimentoon mökkeilemään seuraaviksi viikoiksi. Toivottavasti välillä anoppilassa pääsee koneen ääreen. Mutta tosiaan iloista kesämieltä kaikille B)
 
Kattelin tossa espanjalaista saippuasarjaa Serranon perhe boxilta samalla kun imetin tytön nukkumaan. Toi on jotenkin niin huvittava sarja! :D Kattooks kukaan muu?

Vietiin alkuillasta iskä kaverinsa varpajaisia viettämään; saas nähdä kuinka kosteat juhlat heillä on ja moneenko asti venähtää.. Huomen illalla tulee pari mun kaveria meille ja ois tarkotus grillata ja laittaa kaikkee hyvää sapuskaa ja ottaa vähän "virvottavia" juomia toivottavasti sateettomalla ja mielellään aurinkoisella terassilla! Sitten lähdetään tyttöjen kanssa jatkamaan iltaa baariin ja iskä saa jäädä vuorostaan koti-isäksi. Oon myös puhunut, että todellakin saa hoitaa tytön pitkälle aamupvään; minä hoidan krapulaani.. Tuntuu, et nykyään tulee ihan vähästäkin semmonen krapulainen olo; nuupahtanut ja heikko olo.. Pitäis oikeastaan kaivaa jostain korvatulpat esiin; mähän muuten kuulen kaikki mölinät enkä sitten pysty nukkumaan.
Se on muuten jännä juttu, että kun alun alkaen suunnittelee jotain tyttöjen iltaa niin on ihan malttamaton olo eikä millään jaksais odottaa siihen kun se ilta koittaa! Mut sitten kun se ilta lähenee, niin fiilikset uloslähtöön vähenee ja melkein jo tekis mieli perua koko juttu! :eek:

Pari kolme vkoa sitten ostin uudet kesäkengät; ihan nahkaset eikä ihan superhalvat, niin eilen vein ne jo takas liikkeeseen korjautettavaks kun kärjestä sauma auki! :/

Juhannukseksi ei kummempia ole suunniteltu. Mies oli taas osuvasti valinnut ens vkon päivystysvkoksi, joten jussia vietetään rauhallisesti cityssä. Muutoin ois ehkä lähdetty anoppilaan keski-suomeen.

Tiistaiaamuna käytiin laittaan tytölle passihakemus sisään ja piti valmistua vkossa. Otettiin kirjattuna kirjeenä postissa, ettei tarvi lähtee hakemaan mistään, niin tänään tuli jo ilmotus, että passi on postissa noudettavissa! Todella nopeeta toimintaa!

Kalan/kananmunan syönnistä oli jotain juttua.. Kananmunaa en ole vielä antanut. Lohta annoin viime vkolla kolmena pvänä peräkkäin vähäsen ja silloin tytöllä oli jotain punasia läiskiä kasvoissa ja kaulassa. Tänään sitten tauon jälkeen annoin taas eikä nyt mielestäni tullut mitään, joten ehkä se tuli silloin jostain muusta, esim. kun olin itse syönyt runsaasti raparperia monena pvänä.. Täytyy vielä huomenna kokeilla ja toisaalta toivoakin, ettei oiskaan allergiaa kalaan.

Juu, ilmastoitu auto on ihan ehdoton! :D B)
 
Me ei miehen kanssa olla pahemmin autoihmisiä.
Mä laitan mieluummin rahaa lastenvaatteisiin, sisustukseen sekä nykyään myös omiin vaatteisiin ja kenkiin :D Mies tykkää taas viihde-elektroniikasta.. Sit aika paljon menee ruokakauppaan, ja kahden lapsen vaipat vie aika paljon!
(Esikoinen ei ole vielä valmis pottailuun, ei millään tahtoisi mennä. Nyt teen niin että käytän vauvaa potalla hirmuisten hurraahuudoin voimin.. Jos vaikka isompaa alkais kiinnostaa sitten :D Ei tosiaan passaa väkisin pakottaa, menee vaa entistä pidempään...)
MUTTA, en mielestäni ole materialisti, vaikkakin uudet vaatteet saavat hyvälle tuulelle :) Vähemmälläkin pärjää, ja kohta pärjättävä kun jään kotihoidontuelle. Onneks miehellä hyväpalkkainen työ niin ei liian tiukille vedä. Jos sillä ei ois töitä, ois minun pakko lähtee duunia painaa...

Se elokuva on hirveetä teinitappohommaa.... Ei siis mikään loistoelokuva todellakaan... Huvittaa näin kattoo vaan, karseet vaatteet ensinnäkin, eikä noissa tehosteissa hurraamista :D Just loppui, pitäs vissiin lähtee nukkumaan... Jaksaa lähteä aamulla shoppamaan B)
 
yermasoya: Mulla kans tulee aika helposti nykyään seuraavana päivänä vetämätön olo. Ihan harjoituksen puutteesta johtuu :LOL: Ei kyllä paljoa viitti ottaa, ärsyttää jos ei jaksa lapsia hoitaa seuraavana päivänä. Ja korvatulpat on ihan ykköset! Meillä ainakii käy sellanen meteli et huh!
Ja mulla on myös tuolleen joskus et tekis mieli perua koko ilta! :eek: Jotenkin iskee laiskuus, väsyttää jne.. et tekis mieli jäädä mieluummin nukkuu... Mutta kun pääsee pois kotoa, ei tulis mieleenkään enää jättää menemättä :D Ei kyllä jaksa olla tappiin saakka, pakko tulla aiemmin jo nukkumaan. Ja vettä puolesta yöstä lähtien kun juo, ei tuu nestehukkaa ja helpompi seuraava päivä :)

Mut nyt sinne nukkumaan...
 
Mies lähti pari tuntia sitten ajelemaan mökille... Odotellaan tässä kaveria tyttöineen kylään :)

Löysin itselleni kengät, sekä vähän alusvaatteita =) Tytöt olivat pärjänneet iskän kaa hyvin. Tottakai isompi pärjää, mutta myös pieninkin!! Ihan vähän oli vaan itkenyt, oli antanut maitoa ja elämä oli taas hymyillyt B) Oli pikkuneiti jo nukkumassa päikkäreillä kun kotiin palasin.

Mut eipäs mulla muuta tällä kertaa!
 
Luminka: Hyvä, että oot saanut käydä shoppailemassa. Ja vielä kotona kaikki hyvin :)

Mie sain aamulla tehtyä viikkosiivouksen, jonka jälkeen lähdin käymään jumpassa & kaupassa. Sitten ollaan vaan oltu. Kävin hetkisen jopa pötköttelemässä, kun Milka nukkui.. Milkalle sitten tullut flunssa, nenä kivasti tukossa, ettei saa hirveän hyvin nukuttua.

Keittäiskö vaikka kahvit, jos sitä vähän piristyis.
 
Kysynpä täältä ensiksi, ennen kuin laitan huutikseen myyntiin, jos ei nyt jo mene.

Haluaisiko joku ostaa Girasol:in kudotun liinan? Liina on 5,2 m pitkä & väriltään Mustikka. Käytössä ollut maksimissaan kymmenen kertaa. Jos on kiinnostusta, ni ota yhteyttä IGM:nä.
 
huh, miten paljon tekstiä!!! :D

ja kaikesta jäi päälimmäisenä mieleen auton ilmastointi, or not? Mä vastaan että ei oo mikään välttämättömyys...meillä se nimittäin ois mahdollista täyttää tossa fordin louskussa, mutta pidetään turhakkeena. :/ Makuasia...on selvitty ilmankin, niin mitäs siihen totutteleen.. :LOL: Puhaltimet vaan täpöille ja menoksi. Ja meille auto ei ole auto, vaan kulkuvälinen paikasta a, paikkaan b. Todella vähällä meillä autoilutarve muutenkin, mies inhoo autoja, on kakspyöräisten kannalla. Ja mä en ikimaailmassa raaskis laittaa yhtään ylimäärästä autoon.
Nyt olen puhunut. =)

Meillä oli eilen äidin 50vee juhlat jotka hälle yllärinä järkättiin. Oli huippukivaa ja äiti tykkäs!! Nyt huonohko olo ja 3tunnin unien jälkeen mieletön väsy....
 
Sanse: Y-tä laitettu! :wave:

Helmi: Onhan se tietenkin noin. Ei auttais pelkästään puhaltimet kyllä :whistle: . Ei oo sama vaikutus kuin ilmastoinnilla ;) . Miten mies voi inhota autoja :whistle: .
Kivan yllärin ootte järkänneet äidille. Onnittelut äidille!
:flower:
 

Yhteistyössä