11/08 masunkasvattajien murut *kesäkuussa*

No onpas täällä sattunu vaikka mitä!!!!!

Luminakan porukalle pikaista paranemista!

Samoin kuunkullan pikkuiselle! Ja jaksamista vanhemmille!! Varmasti ollu tosi kauhee tilanne!!! :hug:

Oho! Hopeakaislalla kans kinkkinen tilanne! On varmasti vaikea päätös!! Suuret asiat kyseessä! Onko jo pitkällä? Onko vielä minkä verran aikaa miettiä asiaa? Jaksuja!

Mie kävin kampaajalla ja väännättämässä aurinkolaseja tuossa aamupäivällä. Nyt on siisti tukka taas vaihteeks. Onneks itellä on tuo luottokampaaja missä oon käyny vuosikaudet niin ei tuu ylläreitä lopputuloksen suhteen! :)

Kotiin kun tulin niin söin ja leikittiin poikien kans hetki. Päikkäriaika alko tulla niin sanoin leeville että tule tänne otetaan maitoa ja ojensin kädet. Niin mahoton naurunremakka alkoi ja leevi ryömi sit miun luokse! IHANA! Ei oo ennen tuommosta vielä tehny. Ojentaa kyllä jo vähän käsiään kun on syliin muuten tulossa, mutta ei oo vielä luokse asti ihan tullu. HIH! Tais olla vähän ikävä!

Kuunkulta :hug: ja voimia!!! Ei voi kuvitella kuinka pahalta tuo tuntuu.. :(

Ja Hopekaislalle myös :hug: ja toivon että saat rauhassa ajatella ja tehdä päätöksen (suuntaan tai toiseen) joka tekee sinut/teidät onnelliseksi :flower:

Oli jotain kirjoteltavaa, mutta nyt pää tyhjeni, kun teillä oli niin isoa asiaa.. Ihania kuvia te olette laittaneet. Palailen myöhemmin. :wave:

Heippa! :wave:

Enpäs muistakkaan olenko tähän pinoon ehtinyt vielä kirjoitella...

Ihania kuvia mussukoista ootte laittaneet. :heart:

:hug: teille joitten pienet sairastaa. MEilläkin on nyt ´joku pitemmän kaavan mukainen flunssa päällä. :( Ei oo kiva, ei. Hampaita on tehnyt 2 joten taitaa olla osittain sitäkin.

Hopeakaislalle voimia tehdä oikea päätös. Teillä tais olla se isompi lapsikin aika pieni vielä? Muistinkohan oikein...?

Nyt on meidänkin neiti päässyt liikenteeseen. Kauan aikaa siis peruutteli ja kääntyili, mutta nyt pääsee ryömimään sinne minne itte haluaa. JA isompien leikit ei ole enää suojassa...
Autoista olitte myös puhelleet... meillä ei sitä ilmastointia ole... välillä tuntuu et tarvis, mut sitten kun ajellaan jonkun toisen (laina)autolla, niin en voi pitää koko ilmastointia päällä kun rupee korvia vihloon ja päässä humiseen. En vaan taida olla tottunut siihen. Saishan sillä auton kylmäksi ennen liikkeelle lähtöä, mutta muuten en siitä ilmastoinnista välitä...

Nyt taidan alkaa keitteleen uusia perunoita, nams. :p

Juuh.
Meillä tuo Kian-poika vasta 1v10kk ja Tara sen 8kk...

Sehän tässä se ongelma onkin. Kolmas lapsikin olis toiveissa muttei ihan näin hektisellä aikataululla. Pelottaa että jos tämä nyt pidetään niin miten pärjään kolmen näin pienellä ikäerolla olevan kanssa... :headwall:
Varsinkin kun mies joutuu viettämään aika paljon aikaa pois kotoa joten olen enimmäkseen yksin muksujen kanssa.

Tunteet käskee pitämään tämän mutta järki heittelee eteen kauhukuvia siitä että jos tämä onkin joku kamala koliikkitapaus ja itseltä loppuukin täysin paukut kesken.

Valitettavasti mies on lisääntymisen puolesta sitä mallia että sen tarvii suunnilleen riisua takkinsa ja nainen on raskaana.

Nytkin söin kyllä pillereitä mutta ilmeisesti antibioottikuuri oli heikentäny pillereiden tehoja... :x

Kuukulta, voi kauhistus, toivottavasti poika pian paranee. Jaksamista! :hug: Kun tilanne on ohi, kerrohan meille sitten mitä kävi! Me oltiin silloin pari kuukautta sitten yö sairaalassa hengitysongelmien kanssa.

Dara, tiedän tunteen kun vauva putoaa sängystä... :eek: Mä varmaan kuitenkin johdan sängystäpudottamistilastoa neljällä pudotuksellani! :ashamed:

Hopeakaisla, voimia ratkaisuun! Mun ajatusmaailmassa on vain ratkaisuja ja sitten niiden kanssa elämisiä, en usko että voi ikinä totaalisen väärin päättää suuntaan tai toiseen.

Noonie, meillä poika aina yhtäkkiä väsähtää kesken riehakkaimman menon, mutta ei tosiaan jää paikoilleen, vaan alkaa kirkua ja raivota. Sitten kun vie sänkyyn, niin simahtaa sekunnissa. Mutta tuo väsymys tulee aina ihan puun takaa.

Mulla oli lauantaina todellinen nollauspäivä, kun vietettiin kaverin kolmekymppisiä maalla. Viiteen saakka aamulla juhlittiin ja sitten seuraavana päivänä piti odotella pitkälle iltapäivään että uskalsi ajaa kotiin. Eilisilta (su) meni ihan koomassa ja vielä tänään aamupäivä piti lepäillä. Ei oo turnauskestävyys näköjään entisellään!

Mutta oli tuo juhliminen ihan paikallaan, oli ihana kaikessa rauhassa grillailla ja parantaa maailmaa ilman että piti miettiä miten poika pärjää (ja hyvin olikin pärjännyt iskän kanssa kotona). Näköjään tuo maidontulo on aika minimaalista, kun ei edes alkanut rintoja pingottamaan 24 h poissaolon aikana...

Otso on koko iltapäivän kiljahdellut. Ihan kuin olis kanarialintuja kotona, kun kiljahtelee sellaisia riemunkiljahduksia tuolla.

Hampaita Otsolla näyttäisi nyt puhjenneen ylös neljäs. Yhteensä 6 kpl on siis nyt.

No ohhoh, onpas ollut tapahtumarikas päivä! Ensinnäkin kuunkullalle tosi paljon voimia ja toivotaan että pikkuinen paranee pian! Ja luminkalle ja muille pikkupotilaiden äideille jaksamisia ja paranemisia!

Hopeakaislalla onkin mietittävää. Voinen sanoa että tiedän oikein hyvin tilanteesi, itse ollut samaisessa aikanaan... :/ Nyt vain mietitte tarkkaan ja teette just teille sen oman päätöksen. Voimia! :hug:

Nyt kaikilla joku aisa, tarvii mennä...

HM

Luminkan porukalle pikaista paranemista :hug:

kuunkullan pojalle paranemisia ja vanhemmille voimia ja jaksamista :hug:

hopeakaisla yritä tehdämahdollisimman hyvä päätös itsesi ja perheesi kannalta, voimia päätöksen tekoon :hug:

meillä on tämä päivä mennyt hulinalla, täällä kaverin luona ollaan.lapsia yhteensä 4 ja menoa riittää. Kaikki poikia ja iältään 8kk, 1v11kk,4,5v ja 5v.

nyt iltapalojen tekoon ja pojat unille, sitkuunnellaan hetki hiljaisuutta ja painutaan ite unille.

Heihoi ja hyvää iltaa!

Meilläkin hampaita tuloillaan, nyt jo kolme ylhäällä pilkottaa ja yks vielä ikenen alla pullottamassa. Aika itkua ollut välillä ja suppoa oon antanut. Hauska oli Amelie kun ekan (hänen elämänsä ensimmäisen ) supon laitoin, kirjaa lueskeli, ja kun suppo pyllyyn vilahti, niin tuli semmonen vieno muikea kujerrus ja tyytyväinen katse, jaa-a, tais tuntua eksoottiselta. Nyt myöhemminki on onneks ottanut rennosti, veljen tyttö 11kk punnertaa jalat tiiviisti yhteen, jos HÄNEN peppuunsa aiotaan jotain tunkea! Saa siinä sitten äheltää.. äiti sekä tytär :kieh:

Kiva nyt kun ollaan tulossa Suomeen niin vielä nuo hampaat varmaan juilii.. lääkettä taas ennen koneeseen menoa. Ja sitten korvat.. Onko jollain hyviä vinkkejä noin muuten tämmöselle ei enää ihan vauvalle?? Juomista nousuun, onko jotain muita jippoja?

Tuntuu ihan oudolta, että NYT JO juhannus!!! Vasta oli marraskuu tammikuu, isot virstanpylväät (muutimme tammikuussa) ja nyt siis jo kesän keskikohta.. Töissä kun aiemmin kesän pakersi tiiviisti, niin tuli samantapainen olo, mutta ei koskaan oo vielä aika näin nopeasti kiitänyt.

Filosofiasta aasinsillatta sohvalle, lasi viiniä minullekin varattuna siellä odottaa B) Iltoja teille ja paranemisia vielä kerran teille keillä sairastetaan!

iru
Kauheesti on kyllä tapahtunu tosiaan, jaksuja Luminkalle ja Kuunkullalle!! :hug:

Hopeakaislalle jaksuja myös varmasti vaikeaan päätöksen tekoon!!

Viime viikollahan kerroin et kuinka vaikeaa toi syöminen meillä on.. noh, mies on taas käyny suunnilleen viime viikon taas kotona nukkumassa ja se syönti edelleen ihan kauheeta taistelua. Määhän oon ne soseet hänelle itse rakkaudella tehny ja sitten ku ne ei kelpaa niin oon ollu ihan rikki (pöljä minä). Lauantainaki täällä märisin ku ukko taas pois kotoo ja poika kiukkuaa ja mun ruoat heittelee.. niin päätin nyt sitten että kun torstaina mies jää lomalle niin siihen asti Ilmari saa syödä kaupan soseita ja sitten ku on taas energiaa ja apua tarjolla niin teen taas itse ne. Näin sain edes vähän paremman olon itselleni. :heart: niin illalla vetäsin sit melkeen pullolisen valkkaria niin huhhei että oli pää kipee ku sunnuntai aamuna heräsin.. että ei mikään kuningasidea ollu!! En oo hirveesti alkoholia juonu öö tosi pitkään aikaan..

Sitte olis vielä kestovaippa kysymys: Voiko tehdä housukestovaipan? Ku kestovaippainfon sivuilta en ainakaan löytäny tietoa.. Meillä nyt käytössä myllymuksujen kaavalla tehdyt M-koon taskut ja ajattelin et vois seuraavaksi tehdä L-koon, mut toi vaipan vaihto on melekoista urheilua nykyään niin mietin ku noita kertsejä on housuvaippoja että voisko tehdä housuvaippakestoja :D

iru
Lisää vielä: ihania kuvia ootte laittanu!!

Ja juhannuksena ollaan mitä ilmeisemmin kotona, ku en halua mennä semmoseen paikkaan missä alkoholia nautitaan yli kohtuuden.. löytyy lähipiiristä aika monta tapausta, niin parempi sitte olla kotosalla, voipi olla että muutama kaveri tulee täällä käymään. Toivottavasti säätiedotukset ei pidä paikkaansa ja päästäis grillaileen. Mies on tehny meille uuden grillin :heart: laitan kuvan sitten ku se on täysi valmis :D

kuunkullan perheeseen paljon jaksuja :hug: ja pikaista paranemista pikkumiehelle! :heart: voin ainoastaan kuvitella, miten pelottavaa teillä on ollut..

hopeakaislalle :hug: Asioilla on tapana järjestyä!!

iru...oottelen mielenkiinnolla kuvaa teitin uudesta grillistä,kun meillä projekti eessä tänä kesänä, sais vähänniinkuin mallia tai ees kipinää millaisen vois kyhätä! =)

mun tarttis tästä joutaa nukkuun, ollaan kierrelty tää sadepäivä isomummoloissa. Huomenna 8.30 pikkumiehen hampitarkastus-neuvonta. Ja päivällä joku lastentapahtuma; perinneleikkipäivä.

ja pakkailua pitäis tehdä juhannusta varten...

iltamerkki... nukkumaan pitäis joutua...

Leevi on ollu tänään tosi aktiivinen ryömimään. Oikeestaan ihan eka päivä kun on oikeesti ryöminy ja menny ympäri huonetta lelujen perässä. Samalla on löytyny kaikkea muuta (ei niin luvallistaka) tutkittavaa...tästä se vahtiminen sit alkaa! Mutta ihan on seurata kun toinen innolla menee! :)

heippa!
hampineuvonnasta terveiset: yötissin sais sitten lopetella....(juu, tiedetään) tuttipullon korvata nokkamukilla...ei pusuja suulle, ei samasta pillistä tai mukista tai mistään mitään, kenenkään muun kanssa. Niin, helpommin sanottu kuin tehty! :D :whistle:

teen tässä makaroonilaatikkoa, tai on jo uunissa. Niin tein pikkuiselle ikioman, ekan makrulootan =) Jauhelihaa, sipulia ja valkosipulia kuullotin miedolla lämmöllä pannulla.Pilkoin porkkanaa ja tomaattia pieniksi kuutioksi, keitin makaroonit ja munamaidon sijaan laitoin vain makaroonien keitinlientä. Mausteeksi basilikaa ja ripaus mustapippuria. Saas nähä kuin uppoo.

Kohta lähdetään sinne perinneleikkipäivään!

Huomentapäivää!

Onnittelut ja osanotot ( :saint: ) Anzkulille ryömimisen alkamisesta! Meillä on kolmisen viikkoa viipottanut ympäriinsä ja kyllä saa koko ajan olla tarkkana. Juuri yksi päivä availi ja sulki keittiön alinta laatikkoa sillä seurauksella, että leuka jäi laatikon väliin :eek: Melkein nauratti, vaikka tietenkin piti kovasti lohdutella pientä itkevää tutkiskelijaa.

Helmi, kuulosti hyvältä (vauvan suuhun) tuo makaronilaatikko!

Hammasasioista sen verran, että mun on pitänyt monta kertaa sanoa mun äidille, ettei maista vauvan ruokaa samasta lusikasta jolla syöttää Otsoa.

Nyt lähdetään vaunuilemaan. Mies oli eilen aidosti huolissaan mun nettikäyttäytymisestä ja lupasin rajoittaa verkossa oloa 2 tuntiin päivässä. Ei kuulosta mahdottomalta tavoitteelta, mutta toisaalta sitä äkkiä uppoaa tutkiskelemaan jotain asiaa netistä iltaisin.

iru
Helmi: Apua, siis että kokonaan tuttipullo pois ja vaan nokkamukia? Ku en oo onnistunu opettamaan sitä nokkamukia pojalle.. siis ihan aktiivisesti tarjoan sitä, mut puree vain sitä nokkaa..? Onko vinkkejä?

Sitten yritän lisätä pari kuvaa jos onnistun :LOL:

Tässä Ilmari lempipuuhissa eli johdon kimpussa.

Tässä kuvassa on niitä mummon tekemiä taskuvaippoja, tsi jälki näkyy mutta toimivat hyvin, mikä on pääasia

iru
Maikki: Tilasin sen Myllymuksujen tarvikepaketin, johon tuli kaavat ja kahteen taskuun kaikki materiaali imut mukaan lukien. Oli tosi hyvä. Olipa helpotus että tämä malli sopi meille, ku oon lukenu monien juttuja, että sitä oikeeta mallia saa oikeen hakemalla hakea. :eek: Nyt käytössä M-koko ja oon ajatellu että jos L-kokoa alkais tekeen, mut sitten tuliki mieleen että pitäiskö tehdä/yrittää tehdä housumallista ku karkaa vaippapylly aina ku vaippaa vaihtaa.. :headwall: :LOL: :heart:

Mä ajattelin tuttipullon jättää pois siinä vuoden tienoilla, esikoiselta jätettiin 11kk ikäisenä. Me ei nokkamukiin edes opetettu, ei itse siitä tykännyt. Joten pienestä muovisesta snapsilasista sitten :D Niitä käytetään nyt pienimmälläkin...

Pöh, nyt tuli esikoinen konetta ramppaa, ei tuu mun kirjoituksista mitään :LOL:

iru: tosi söpön näköisiä vaippoja :heart:

Hopeakaisla:
Sinulla onkin varmasti kova miettiminen miten tehdä. Itselläni on 1v4,5kk tytöillä ikäeroa ja en kyllä tiedä mitä nyt tekisin jos raskaana olisin :| Tällä hetkellä kun elämä on suhteellisen rankkaa, esikoisella uhmaa ja pienempi työllistää mut yötä päivää täysin.

Hitto mikä nuha ja yskä :headwall: Siihen vielä kun molemmilla tytöillä nenut vuotaa ja yskivät niin |O Onneksi viime yönä sentään nukuttiin paremmin. Toki monta kertaa vauva heräili, ja usein annoin vettä/maitoa. Pakko oli sitten viiden aikaan käydä vaippa vaihtaa, ois tullut nimittäin yli muuten.
Puoli ysiltä sitten herättiin ylös, eikä kyllä ollut väsynyt olo =) Päässä kyllä humisee ja tuntuu kipeeltä mutta ei sillee väsy kuitenkaan ole.

Käytiin 8kk:n neuvolalääkärissä. Eivät olleet vielä huolissaan vaikka tirppana ei liikukaan eteenpäin. Mahan varassa hyvin pyörii ja pakittaa.
10kk iässä ei oikeasti olisi neuvolassa käyntiä, mutta me käydään kuitenkin että katsovat tuota liikkumishommaa.

Kokoa tytöltä löytyi nyt 7860g sekä 67,5cm. Lääkärikäynnillä kaikki ok, vähän rohinaa kuului keuhkoista, johtuu flunssasta.

Kuis muiden pikkuisilla, toimiiko pinsettiote vielä? Tällä ei, mutta on kehittymässä. Sanoi terkka että 1,5v vasta kunnolla osaavat, mun mielestä kyllä esikoinen osasi jo paljon aikaisemmin?
Tää pienin koukkaa helmen etusormella kämmentä vasten ja silleen sai otettua käteen.

Anzkuli: ihanaa, mä odotan milloin meilläkin alettais käsiä tuolleen ojentaa syliä kohden :heart:

Yhteistyössä