Ensiksi:
Luminka Kiitos uudesta pinosta! Hienon oot taas tehnyt! :flower:
Viestini saattaa olla vain omaa napaa, kun kerrankin kerkeän jotain kirjoittamaan. Miten voikaan olla kiire, kun tuntuu etten mitään kerkeä. En edes lukemassa käydä.
En edes muista kävinkö ilmoittaa viime kerran neuvolassa käynnin lukemat.
Neidillä on onneksi paino alkanut tasoittumaan, mutta pituutta on tullut ihan kivasti. Pituuden puolesta kuulema menisi jo vuosikkaasta.
Elikkäs puolen vuoden nla:n tulokset:
22.5.09.(21.4.09.) 10.11.2008
Pituus: 70cm (67,4cm) 51cm
Paino: 8540g (8300 g) 3990g
Päänympärys: 46,8 cm (46,2 cm)38 cm
Milka on aivan ihana :heart: . Minä haluan toisen vauvan
.
Neiti on hoksannut jo nousta konttausasentoon, mutta onneksi vielä pysyy paikoillaan, koska omalla liikkumatavallaan menee jo miehen tietokoneen johtojen luokse.. Vaikka nekin on hienosti laitettu kiinni. Sitten sitteriä vasten nousee vähän pystyyn ja sohvaa vasten.
Ihanan rauhallinen neiti. Nukahtaa lattialle itsekseen nukkumaan, jos väsyttää. Miten meille syntyykään rauhallisia lapsia. Mutta se kostautuu tuossa kolmen vuoden jälkeen, jolloin alkaa mieletön uhma ja tottelemattomuus :kieh: . :kieh:
-----------------------------------
Siskoni oli yökylässä viime torstaista perjantaihin meillä & torstaina huomasi, että meidän vesisänky vuotaa! Siellä oli ihanan kokoinen reikä, joten kaatopaikalle lähti se sänky. Hiukan suututti & ketutti. Eniten ehkä ketutti se, että olisi sattunut muutamaa päivää aikaisemmin, kun tuli ylimääräistä rahaa tilille koululta, jolloin olisimme heti painuneet huonekaluliikkeeseen & ostettu uusi sänky.
Toisena ketutti se, kun kk aikaisemmin oltiin varastosta heitetty runkopatjat kaatopaikalle :headwall: . Luulimme, ettemme niitä enää tarvitse & varastoon piti saada tilaa.
Siinä oli sitten kiva mietintä, että mistähän rahat saadaan KUNNOLLISEEN jenkki-sänkyyn, joka on myös selälle hyvä.
Eilen sitten meni kaikki rahat & ostimme uuden Jenkki-sängyn. Tarkoituksena oli, että sänky on kokoa 160 cm, isompaa ei. Ihan sen takia, koska, kun vaihdettiin huoneita niin, että me siirryttiin pienempään makuuhuoneeseen & tytöt isompaan.. Mutta, kun menimme liikkeeseen, niin myyjä teki erittäin hyvän tarjouksen 180 cm:n jenkki-sängystä. Ovh oli 1300e. Pitkästä aikaa sain nukuttua todella hyvin!
Sänky, jota ensiksi katsottiin, niin myyjä sanoi rehellisesti siitä, ettei ole hyvä sänky, vaan siinä menee selkä nopeasti kipeäksi. Hänen sukulainen oli sen ostanut ja puolessa vuodessa meni selkä niin pahasti kipeäksi, että oli joutunut käymään lääkärillä asti
. Onneksi ei sitä ostettu, kun itsellä on kanssa ongelmia selän kanssa.
---------------------------------------------
Painonpudotus on junnannut takaisin aloitukseen, josta lähdin 68 kg. Oli kolme viikkoa, etten kerennyt ollenkaan liikkumaan, en edes salilla käymään, joten virkeystaso laski huomattavasti
. Maanantaina aloitin TAAS kerran kuntoilukuurin, terveelliset elämäntavat (ja tällä kertaa pysyvästi). Tiistaina menin uuteen jumppaan, joka vetää melkein voiton bodypump:iin. On niin monta osa-aluetta, mutta mikä parasta 10 min tehdään vatsoja
. Ja tiistaina oli niin energiaa, että rupesin imuroimaan, kun tytöt oli jo nukkumassa & siivosin keittiön+olohuoneen. Nukkumaan yritin mennä klo 3.00, mutta uni ei meinannut millään tulla, kun oli energiaa, vaikka kuinka paljon.
------------------------------------------------
Minä jatkan oppisopimusta elokuussa. Mies vaihtuu kodinhoidontuelle. En kyllä haluaisi, mutta ei olisi koulua kuin vuosi enää jäljellä, ni saisin edes yhden ammatin. Jospa merkonomin paperit saisin.
Kävin tässä jokin torstai käymässä koululla & kertomassa suunnitelmistani.. Kysyin luokanvalvojalta, että missä vaiheessa on minun liikkeen toimintasuunnitelmani, että joko saan sen takaisin. Olisi tarkoitus syksyllä se näyttää.. Oliko korjattu, että pääsisin tekemään muutokset, koska en ole pahemmin käynyt taloushallinnon tunteja..
Opettaja vain ilmoittaa: "Ei se minulla ole. Se on hävinnyt jonnekin."
Minä olin siinä, että kiitosta vaan. Minä sen keväällä 2008 palautin opettajalle, joka lupasi sen käydä läpi, mutta lopetti sitten 2008, kun koulut loppui & työt siirtyi tälle meidän höpsölle luokanvalvojalle, joka lupasi syksyllä 2008 käydä sen läpi. Kun kävin vielä koulua.. Aina sain kuulla: "En ole vielä kerennyt käydä läpi."
Luokanvalvoja painotti, että jokaisen oppilaan pitää pitää itse huolta asioistaan. Siihen sanoin, että olen vuoden kysellyt, mutta äitiyslomalla en viitsinyt kouluhommia ajatella.
Ja kaiken kruunaa se, että sen näyttö olisi elokuussa :headwall: . Täytynee se lähettää luokanvalvojalle sähköpostilla & toivoa, että menee perille.
Ketutti mielettömästi, varsinkin, kun olin ahertanut yöt & päivät, että sain sen ajoissa valmiiksi.. Ja muutenkin on käynyt mielessä lopettaa koulun käynti.
Joten kun jatkan syksyllä, ni neidit vaihtuu päiväkotiin kokopäiväiseksi..
------------------------------------------
HM: Hyvin on lapsukaiset kasvanut. :heart: Voin vain kuvitella minkälainen vilske teillä käy
-------------------------
Minunkin tekisi mieli pyöräillä Milkan kanssa, mutta taitaa toinen olla hieman liian pieni pyörän istuimeen & mistä mie niin pienen kypärän löytäisin? Ja neidin varmaan pitäisi kunnolla osata istua, että pystyy laittamaan istuimeen?
Meillä ei vielä ilman tukea istuta kunnolla. Täälläkin seisotaan topakasti tukea vasten.
Milka syö iltapuuron klo 19 aikoihin & rupeaa nukkumaan klo 21.00-22.00 aikoihin. Nukahtaa maitoon. Herää aamulla klo 7.30-8.00.
--------------------------------------
maikki: Sinulla on kyllä kultainen mies. :heart: En tiedä miten mun mies ois tuohon reagoinut, jos itsellä olisi tuollainen tilanne..
Itsellä on aika usein sellainen tilanne, että perhana tuo ukko lentää pihalle, jos ei ala ajatella miltä minusta tuntuu, kun ei meinaa auttaa missään..
Mutta minä olen luonteeltani sellainen, että haluan tehdä kaiken itse (joten toisin sanoen, ukon ei edes kannata tulla auttamaan..). Ja en tykkää sotkusta.. Sitten, kun tulee voimaton olo, etten jaksa mitää tehdä.. Ni suututtaa ihan mielettömästi, jos on sotkuinen huoneisto.
Illalla pitää olohuone olla kerättynä Milkan leluista, keittiö siisti yms pientä järjestelyä.
-------------------------------------------
iru: :hug: toivottavasti ruokailu helpottaa ajan kanssa
. Meillä oli vielä vähän aikaa niin, että nti päätti sylkäistä ruoat ulos suustaan.. Mutta nykyään aukaisee jo suun valmiiksi, kun huomaa lusikan lähestyvän
Anzkuli: Paljonko tuli auton ilmastoinnin huolto maksamaan?
Luminka: Minusta sinun pitäisi vain ns. kylmän viileästi lähteä käymään vaikka pihalla ja antaa isän huolehtia. Ei siitä muuten pääse eroon. Pikku hiljaa totutella, ettei äiti ole aina paikalla, pieniä aikoja vaikka kerrallaan. On varmasti erittäin raskasta, kun et pääse itse menemään mihinkään. Voimia! :hug:
----------------------------------------------------
Meillä on hankalin ikä ollut nyt, kun keskimmäinen on 3,5v & vanhin 5v. Siis sellaista kitinää, tappelua jatkuvasti. Mikään ei ole hyvä. Ja keskimmäisen ihana "Minä haluan" -ikä.. Kun mummo tulee Pieksämäeltä miehensä luota käymästä takaisin tänne, ja lähtee takas Pieksämmäelle, lähtee vanhimmat lapset mummon mukaan. Niin saadaan me ainakin levätä vähän aikaa.
--------------------------------------------------------
Minulla ois kampaaja tämän kuun loppu puolella. Lähtee nämä pidennykset pois.. ovathan ne sieltä marraskuusta lähtien jo olleetkin.. Toisaalta en haluaisi luopua, kun olen näihin niin tykästynyt. Mutta jospa mie jotain omille hiuksilleni keksisin.
Miekin keväällä hommasin uudet lasit. Tai kävi niin, että mulla on vuosia ollut väärät lasit, että minä tarvitsen vain lukulasit. Kun teen käsitöitä, luen tai olen koneella. Eli - vaihtui +. Aurinkolasit sain voimakkuuksilla kaupanpäälle. Niihin tuli vähän miinusta. Aurinkolasit on kyllä olleet erittäin paljon käytössä, kun taas noita lukulaseja en oo pahemmin käyttänyt, vaikka ihanat sangat niissä onkin. Onneksi vaihdoin liikettä, että sain tietää asian. Optikko todisti asian minulle paikan päällä & päänsäryt on hävinneet.
-------------------------------------
Mutta taidan tästä ruveta noita leluja keräilee. Ja mies jo kommentoi: "Sie et taida todellakaan olla pitkään aikaan käynyt kirjoittelemassa, kun kirjoitellut jo jonkin aikaa
"
----------------------------------------
Red Dragon & Milka 7 kk :heart: