Iltaa!
En ole pitkään aikaan kerennyt kirjoittelemaan tänne. Olen kyllä käynyt välillä kuulumisia lueskelemassa.
Meillä on lähtenyt arki luistaman alun vaikeuksien jälkeen. Mä olin kovasti kipeänä synnytyksen jälkeen. Jälkivuoto oli tosi runsasta ja multa tuli istukankappaleita vielä ulos kotona. Housun puntista tipahti sellainen omenan kokoinen lihaklöntti
Niitä tuli parina päivänä peräkkäin ja se vuoto oli niin runsas, et jälkivuoto kesti vaan 2 viikkoa.
Sitten multa revähti epparitikit ja emätinrepeämästä myös pari tikkiä aukes. Niitä ei sitten ruvettu enään uudestaan kuromaan umpeen. Ois kuulemma ollu ihan operaatio nukutuksineen ja parantuminen ois hidastunut ja arpikudosta tullut taas lisää mikä ei olis hyvä juttu seuraavas synnytykses jne. elikkä olin sit vaan kipeet haavat aukinaisina...voitte vaan kuvitella mite kipeet oli ja liikkuminen vaikeeta.
Nyt olen vasta ihan kunnos ( 6 viikkoa synnytyksestä ).
Onko täällä ketään pelkästään pulloruokinnalla?
Meillä mennään pulloilla. En tunne siitä yhtään huonoa omaatuntoa, koska yritin kaikkeni maan ja taivaan väliltä jotta imetys onnistuisi, 2 viikkoa kidutin itteeni, kittasin kaljaa ja imetysteetä ja pumppasin tissit kipeiksi elektronisella pumpulla. Mut ku maitoa ei tule niin sille ei vaan sit voi mitään. Epäilen syyksi sitä, kun olin niin kipee synnytyksen jälkeen et se maidontulo ei lähteny sit käyntiin.
Harmi se on, oisin niin kovasti halunnut imettää.
Mun mielestä pulloruokinta on kyl helpompaa kuin imettäminen.
Positiivista tässä pullottelussa on sekin et mieskin pääsee mukaan vauvanhoitoon ja voi syöttää vauvaa pullosta ja äiti saa omaa aikaa
Tänään sain istua 3 tuntia kampaajalla, kun isi sai olla vauvan kanssa.
En koe pullojen pesua rasittavaksi. Meillä on tiskikone ja sterilointilaite. Täällä korvikkeet on pelkästään jauheita, mut se on ihan helppoa niitten kanssa. Meillä on keitetty vesi termarissa ja sitten sellainen superkätevä huippukeksintö"vedenjäähdytin", jossa vesi tulee parissa sekunnissa juuri oikean lämpöiseksi. Reissuun lähtiessä vesi on helppo ottaa mukaan termarissa ja pulveri annostelijaan vaan ja menoksi. Millassii ne valmiit maidot on käytännössä? Lämmitetääks ne sit vaan? Kiinnostaa tietää, kun täällä ei ole niitä...tai no on yks merkki vaan, mut siitä ei ole sitä hypoallergeenista maitoa, mitä me syötetään.
cuplatonia me on annettu joka syöttökerralla, kun pojalla on masuongelmia. Ilma tulee niillä hyvin ulos.
rela-tippoja saa kanssa, saa niistä probiooteista vastustuskykyä ja maidossa on vielä niitä prebiootteja.
rotavirusrokote otetaan ku on ilmainen tääl.
Miten teiän vauvat nukkuu?
Meillä ei ole suostunut nukkumaan ollenkaan omassa sängyssä, meidän vieressä vaan. Hänellä on oma patja meidän välissä. Alussa heräili yölläkin 2-3 tunnin välein syömään, ja päivälläkään ei nukkunut paljon mitään. Nyt on saatu jo vähän rytmiä tosin vaihtelevalla menestyksellä...joka päivä erilaista...5 viikon ikäisenä veti ensimmäiset 5 tunnin yöunet...ja nyt viime yön nukkui ihan putkeen kun sen edellisen päivän ja illan valvoi vaan...ei uskalla toivoa, että tää ois pysyvää rytmiä.
Kuunkulta ja Thomas 6 vko 4 pvä:heart:
Ai niin....
lisää vauvoja tänne kiitos :wave: .... ei ihan heti kummiskaan