11/08 masunkasvattajien murut *joulukuussa*

huomenta, kerranpa minäkin oon näin aikaisin ylhäällä! :whistle:

vilho ei oikein meinannut nukkua koko eilisenä päivänä muutamia pikkunokosia lukuunottamatta joten päivä meni sylitellessä.muutaman hetken onneksi jaksoi olla sitterissäkin nyt kun tuon tutin käytön on keksinyt.ilta meni lähinnä kitistessä(tullut jo tavaksi se iltakymmenen ketutus hänelle...),onneks sitten nukahti puol 12 maissa,oltiin miehen kanssa aivan poikki.yöllä poika sit heräsi kahden aikaan nälkään ja huutamaan tukkoista nenäänsä :( pitää hankkia varmaan se nenänniistäjälaite apteekista.
mies sit valvoskeli pojan kanssa ja mä pääsin takas nukkuun 3 maissa ja nukuinkin 3 tuntia joten nyt on sit 5 tuntia nukuttu,vihdoinkin,vaikkei putkeen.
painosta munkin pitäis tiputtaa ja hurjasti,semmoinen n.20kilon urakka olis edessä ens vuonna...vuosien aikana tullut tuota elopainoa kerrytettyä hyvää syömällä... :/
nyt yritän koittaa saada poitsun taas unten maille. :wave:

huomenta.
esikoinen tarhassa, nautiskelen kahvia eelis sylissä :heart: ihana päivä tiedossa, kun ei mitään suunnitelmia, joskus näinkin ja on aika rentouttava tietää että ainoa aikatauluttaja on pojan tarhasta haku =)
...jatkan kohta, vaikee näpytellä yhellä kädellä :whistle:

no niin, vauva tainnutettu ja kiikutettu sohvalle jatkaan uniaan. :D
Ja löysimpä huutonetistä mahtavan vaatepaketin esikoiselle, koitan aamupäivän aikana huudella sen itselleni!!

Imetyksestä & laihdutuksesta....tokihan juuri tuo imetys kuluttaa kaloreita, mutta tekee se sitä kauheemman nälänkin ja janon, eikä siihen nälkään auta mikään vihanneslinja ja vesi vaan on oltava tuhtia sapuskaa :LOL: Herkut maistuu ja kunnon ruokakin toki, lähes tuplana. Alussa ei tosin muistanut aina syödä niin paino putos ja on nytkin pudonnut lähes lähtölukemiin, mutta ei tää nyt musta mitään supertehokasta laihduttamista oo. Enkä kanssa uskalla taas imetystä "vaarantaa", niin se on vaan syötävä hyvin. Ja kuten nooniellakin, mulla myös sellaiset 20kiloo roikkuis mukana, mutta pikkuhiljaa ja kerkeehän tässä. =)

Sanse kyseli vatsalihasten treenaamisesta...eiköhän sitä jälkitarkastuksen jälkeen ainakin uskalla alkaa treenaileen. Itse oon kuitenkin siihen saakka oottanut esikoisestakin, ja sitten menin jumpalle. Yksi kaveri sanoi joskus, kun oli kova käymään salilla, että jopa puoli vuotta pitäis olla treenaamatta vatsaa :eek: ja juurikin vatsaa...mutta ihme-ja-kumma syytä en muista :LOL:

meen nyt inventoimaan vauvan vaatevarastoa, kun alkaa jäämään vaatetta pieneksi! Ja sitten alkaakin jossain vaiheessa urakka kuvaan niitä, meinaan laittaa huutikseen myyntiin. Turha niitä on meidän enää säästää, kun lapset taitaa olla tässä.Ja vaikka joskus tuliskin vielä, niin eipä noita esikoisen 4vuotta vanhojakaan vaatteita nyt kauheemmin pidä, kun löytää kirppareilta uudempia. Muoti muuttuu :D Ja nyt noista uusretroistakin saa vielä hyvät rahat kun ne myy!!

helmi

Enpä sit eilen kerennykkä kirjottelemaan... Taitaa olla lauantailta viimeisin sepustus, sillon shoppailutunnelmissa... :D

Sunnuntai oli ihan normipäivä, ulkoilua ja semmosta. Illalla käytiin mummolassa, mummo sai taas pientä lekutella! :heart: Leevi ei sunnuntain aikana nukkunu kuin 4 tuntia päikkäreitä ja muutamat tissille torkahtelut siihen päälle! Ihmeen hyvin jaksoi valvoa kuitenki sinne 21.30 mihin yleensäkki. Myö otettiin isännän kans parit iltaoluet. Olipas ihana ilta, juteltiin kaikkee niitä näitä pitkästä aikaa! Oikein rentouttava viikonloppu oli kaikkinensa! Miehen ansiota paljolti, sain olla rennosti ja hän teki kotihommat ja hoiti lapset. :) Kiva välillä näinkin, muistin kehua kovasti!! :heart:

Mie virittelin eilen askelmittarin ja reilu 14000 askelta sain eiliselle. Mie nyt aattelin tässä loppuvuoden ajan vähentää noita herkutteluja ja käydä lenkkeilemässä aina iltapäiväuniaikaan vaunujen kans. Joulu on tietysti erikseen, mutta meillä ei oo tapana montaa päivää herkutella eikä muutenka mitään erityistä (suklaata, kinkkua ja piirakoita :p ) niin ne pari päivää ollaan sit huoleti. Pitää kattoa alkaako paino pudota tällä taktiikalla. Jos ei niin sit vuoden alusta vähän enemmän alkaa kattoa tuota syömäpuolta sit... Mutta varovaisesti pitää ottaa että ei tosiaan tuo imetys sit kärsisi!

Eilen kävin ekaa kertaa poikien kans keskenäni kylättelemässä. Isi sai jäädä kotiin nauttimaan rauhasta ja hiljaisuudesta. Kirjastossaki käytiin samalla reissulla ja hyvin pärjättiin ilman suurempia kiukutteluja.

Tänään isi otti pojat ulkoilemaan ja mie oon täällä rauhassa ja hiljaisuudessa! :) Kävin varastosta 68 ja 74 vaatteet ja katoin ne läpi. Alennusmyynteihin kun meen niin sit tiedän vähän että mitä tarviis leeville ostaa. Eipä juuri mitään tarvita, ihan jotain ykköskappaleita housuja ja ehkä pari 74 bodya. Mutta välttämättä ei tarviis mitään ostaa...mutta jos jotain kivaa sattuu vastaan... :)

Laitoin samalla miun serkkua varten pieniä vaatteita pussiin. Annan noita käytetympiä heidän tuleville kaksospojille ja siistimpiä laitan huutikseen myyntiin sit koko kerrallaan pakettina. Tuo miun serkku kyllä sanoi että vois kattoa sit sen miun kirppislaatikonki läpi ja ostaakki niitä vaatteita jos on mitä kivaa. No, helpompi miullekki niin!

Taidanpas nyt mennä hetkiseks pelaamaan (uudella puhelimella :D ) sudokua ja vaikka pikku torkut ottaa ennen kuin nälkäinen lauma saapuu puistosta!

Anzkuli + Leevi 1kk 1vko 2pv (meniköhän tuo nyt ihan oikein...)

Hyvänen aika sentään, täällä koko poppoo oli vielä tunti sitten unten mailla :eek:
Esikoinen heräsi 9.30, minä nousin silloin, ukko jäi vielä hetkeks. Vauva nukkuu vielä, kasilta söi ja jatkoi uniaan.

Mun pitäis päästä käymään kaupungissa, mut syöttäisin mielelläni pikkunaperon eka ettei tissit räjähdä matkalla :LOL: Jos varovasti kävis herättelemässä...

Meillä on eskoinen innostunut Muumeista =) Tuossa tanssii tuota alkubiisiä ihan innoissaan :D Ukko on netistä imutellut jotain jaksoja.

pitkästä aikaa jaksoin tulla merkkaileen,tyttö kuumeessa,ei mennyt kouluun.Meillä pojulla ollut pari tosi vaikeaa yötä,mietin että voi johtua minun suklaan syönnistä pojun masukivut.Vois hetkeks jättää suklaalla herkuttelun,pitäishän tuo herkuttelu muutenkin jättää.Ei lähde kilot yhtä nopeesti ku kahdelta ensimmäiseltä :| pitää vain yrittää sitkeästi lenkkeillä ja katsoa vähän syömisiä.Se on tosi, että nälkä on koko ajan,mullakin tuo poika täysimetyksellä.Sitä piti vielä kysyä eikö ollutkin niin,että vauvalla on välillä tiheämpiä syöttövälejä?meän pojulla ollut tasaiset 3 tunnin syöttövälit ja nyt tuntuu tihenevän.Tosi sekavaa tekstiä,mut sitä se univelka teettää..

Äityliini ja pötkylä 5vkoa ja 4pvää

Meidän pikkuinen meni nukkumaan klo 23 jälkeen, heräsi syömään klo 7 aikoihin. Ja edelleen nukkuu meidän sängyssä. Taitaa tykätä köllötellä vesisängyssä :D.

Vois jo pikku hiljaa kyl herätä. Taidan tästä lähtee pyykit ottaa pois narulta.

Moikka!

Meidän rinssi syntyi 16.11. klo 01.19. 49cm ja 3570g :heart: Tänään siis tuli tasan kuukauden :)
Meillä on ristiäiset vasta tammikuussa, vähän harmittaa, mutta ei voi mitään kun tässä on kaikki pyhät edessä ja aikasemmin ei voinut pitää kun oli vasta vauvan vaarin hautajaiset(poika oli sillon kaksi viikkoa). :'/ Niin ei sitten viittinyt pitää ristiäisiä ihan perään.

Mites muilla on vaavit kasvanut? Meillä on tänään neuvola, niin taas näkee kuin paljo on sitten oikeesti kasvanut, kun ei sitä samalailla huomaa kun joka päivä toisen kanssa on..

JEE, voitin sen vaatepaketin esikoiselle!!!!! :D Nyt saa poika oikeemman kokosen toppa-asun, kun on tuolla 98cm vielä ulkoillut, alkaa hihoista ja lahkeista käymään lyhyeksi! Ja oli verkka-asua, 3toppakintaat ja paljon hienoja paitoja sekä housuja! Pääsen toivottavasti vielä tänään noutaan!!! =)

Oltiin vaunulenkillä, ja vauveli nukkuu nyt ikkunan alla, koko ajan saa vaan vahtia kun meillä tosi kesyjä oravia tässä pihassa, ettei ne mee vaunuun! Mulla anzkuli samat aikeet kun sulla, että paremmat laitan myyntiin ja sellaset mistä en ilkee enää hintaa ottaa laitan jemmaan ja annan seuraavalle kuka saa vauvan! =)

RD, tosi kiva kun kaikki muumit tallennettuna!! wau! paljollakohan se miehes tekis niistä pari dvd:Tä? :D :saint:

Täällä nous sit yöllä Leeville se kuume ja lastenpäivystykseen piti aamusta mennä ku sinne soittelin, täällä päin jotain ärhäkkää nielutulehdusta liikkeellä niin halusivat varmistaa vauvan kunnon.Kasin maissa lähdettiiin ja kahden maissa kotiuduttiin kun piti aikki labra vastauksen odotella että päästivät kotiin. Kun tultiin kotiin niin eipä ollutkaan Poitsulla enää kuumetta mutta kovin on räkäinen.
Mulla itsella kuume on laskenut jo kokonaan mutta silti olen aika tukossa itsekkin. Anut kuka on tästä taudista selvinnyt kuumeetta on Juuso(koputtaa puuta) ja toivottavasti selviääkin.

Nuhaiset keiju ja Leevi

Mulla on mennyt päivä kärsiessä menkkakipuja,ai kun mahtavaa,mutta oonpahan päässyt normaali rytmiin sitten.
Sain nukuttua päikkäritkin tuossa,olihan se pakko,ei 4h yöunilla jaksa päivää tän poppoon kanssa sitten millään ilman päikkäreitä.

Huomenna täytys siivoilla taasen hiukan ja laitella paikkoja kuntoon,tänään musta ei sellaseen ole.
Illalla oli tarkoitus kattoa se uus muumio... tai no uus ja uus mutta uusin nyt kuitenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja äityliini76:
Sitä piti vielä kysyä eikö ollutkin niin,että vauvalla on välillä tiheämpiä syöttövälejä?meän pojulla ollut tasaiset 3 tunnin syöttövälit ja nyt tuntuu tihenevän.
Mieki oon tuota mietiskelly kun meidän ukkeli on tunninkin välein tulossa luputtamaan (siis hereillä ollessaan, ei sentään uniltaan herää tunnin välein) ja ihan tyytyväisenä tyhjänki tuntuisia tissejä luputtaa, että ei kauheen nälkäiseltä vaikuta... Mie muistelen että ois just tässä 5-7 viikon iässä heruttelukausi. Mutta en nyt ihan varma oo.

iltaa...
hain tuossa iltapäivästä sen vaatepaketin, oli ihan huippuhieno!! Ihan uudenveroista vaatetta:)) nyt on hyvä mieli!
Huomenna pitäs käydä neuvolassa että antaa pojalle rotavirusrokotteen, niin ja ensin tietty käydä ostaan se :whistle: pikkasen kirpasee..
ONKO KELLÄÄN TULLUT SIITÄ RIPULI TMS.???? neuvolantäti sanoi että viikon verran saa olla erityisen tarkka kakkavaippojen hävityksen kanssa, eikä saa mennä heikkokuntoisille kylään..eipä olla kyllä menossakaan. Rupesin jo miettiin että kai se tarttuu meihin joku kaamee kakkatauti :LOL: ei kai?

jaaha, tuo ukkelipukkeli ährää tuolla taas jotain..

Moi!

Mie tein tänään suklaataskuja.. Ja menin niitä sitten syömään kaksi :ashamed:

Ajattelin ristiäisiä varten leipoa jo valmiiksi.. Ja pitihän sitä mennä maistamaan..

Suklaataskut (8 kpl)

? Tässä ohje, kun tarvitset nopeasti jotain hyvää. Voit käyttää valmista, pakastettua torttu- tms. taikinaa tai itse tekemääsi rahkavoitaikinaa.

4 levyä valmista torttu- tai lehtitaikinaa
50 g tummaa suklaata
1 kananmuna
Suklaarakeita tai strösseliä

Anna levyjen sulaa ja kauli niitä hiukan ohuemmiksi. Leikkaa palat puoliksi. Jaa karkeaksi rouhimasi suklaa keskelle taikinapaloja. Taita taikinalevy suklaan päälle puoliväliin ja käännä toinen reuna päälle. Käännä leivonnaiset saumapuoli alaspäin, kun nostat ne pellille leivinpaperin päälle. Voitele munalla ja ripottele suklaarakeet pinnalle. Paista 225 asteessa noin 10 minuuttia. Anna hiukan jäähtyä ennen tarjoamista.

Mutta nyt antaa toiselle taas maitoa.. Kitisee siihen malliin tuossa lattialla.
:wave:

tihenevistä ruokaväleistä: meidän Maya syö tavallisesti todella tarkkaan 4tunnin välein, mutta viime viikolla oli 2 päivää jona söi tunnin/kahden välein. Neuvolassa sanoivat että on tavallista että noin kuukauden iässä tulee kasvupyrähdys jonka aikana vauva syö tiheämmin noin 24 -48 tunnin ajan. Toiset kasvupyrähykset on 6vkon iässä ja 8 vkon iässä.

RD kiitos taas ohjeesta!! Kokeilen tuota ja lisään myös mausteita niin kuin sinä sanoit tehneesi.

Oli tarkoitus tänään leipoa mutta aamu onkin mennyt kuskatessa ystävää lääkärissä. Hänelle tuli keskenmeno :( olen lähdössä viemään vielä ultraan jossa tarkistavat tilanteen tunnin päästä, mutta aika varmaa että oli keskenemnosta kyse kun on vuotanut runsaasti jo monta päivää ja lääkäri ei antanut paljoa toivoa.... vaikea lohduttaa toista kun itellä on ihana vauva sylissä...

Syönti ja syöntivälit - - Mä myös olen kuullut tuosta tihenevästä syöntivälistä mutta toinen mahdollisuus on se että esim kun annan pullolla itse maitoa niin pääsen helpomin seuraamaan näitä ml.määriä tietystikkin,niin ettei saa maitoa tarpeeksi,jolloin nukkuu lyhyempiä välejä,tulee hiukan kiukkuseksi yms.Moni luulee että kyse oisi silloin vatsanvääntelyistä mutta ei ole aina,vauvahan vetää itse taakse päin useimmiten kun vatsaa vääntää ja massu on pyöreenä,mutta huom. vatsan on pullollaan myös koliikki lapsella... tuli tuossa sekin mieleen.Hyvinkin lapsikohtaisia kuitenkin kaikki.
Minä aloin tarjoamaan Emmalle isosta pullosta maitoa kun huomasin että alkoi 2h välit ja se oli tosiaan kyse siitä että neiti ei saannut tarpeeksi maitoa... silloin tosiaan tietystikkin syö useammin.Sukulaistyttökin oli tuossa tosi kiukkunen ja oli hoidossa tuossa mummollaan se likka niin ehdotin sitten että kokeiles antaa enemmän maitoa kun likka näytti että vieläkin hakee... ja oikeassa olin,likka nukkui 3h putkeen ja oli tyytyväinen ja sillä rytmillä kuulema toimii edelleen...
Myös jos vauvalle tulee hikka - on kuulema merkki täydestä masusta,tuohon en oikein osaa sanoa onko vai eikö ole... ihan omakohtasen kokemuksen mukaan ....
Mutta jos hillitön puklailu alkaa niin ylimääränenhän tulee silloin ulos... meillä nyt ei tätä puklailua kyllä ole oikeastaan ollut ollenkaan.. tälläsiä ajatuksia syötöstä ja niiden väleistä...

Eka likkani söi pitkään pieniä määriä ainoastaan kerralla,vaikka kuinka niitä yritti muuttaa ajan kanssa niin ei likka vaan syännyt enempiä,syntyi kylläkin liian aikaseen silloin.
Toinen taas sitten söi sellaset määrät maitoa kun olla ja voi ja maissivellikin tuli siksi aikaseen kuvioon koska maito ei enään riittänyt pitkälle niin kuin ois pitänyt.Oli myös tämä kakkonen koliikkivauva.Nyt hankin koliikki pullot Emmalle mutta näyttäs siltä ettei sitä tulisi..
Emma tuntuu olevan samaa luokkaa kuin tämä kakkonenkin,onneksi toivon mukaan ilman koliikkia tosiaan..

Hoidatteko paljon sukulaislapsia yms ? - Mulla ois tungosta kyllä,olen joutunut sanomaan ei,pariksi tunniksi olen voinnut ottaa mutta en enempiä.Niin monella on niin pikkusia nämä että saa vielä pullolla antaa ruokaa kuitenkin....

Likka nukkui koko yön,aamusta syötiin ennen kuutta ja nyt täytys alkaa sitten kohta kotihommiin.Vanhin vielä nukkuu mulla,mutta keskimäinen heräs,tuolla häskää oman leikkitietsikkan kanssa...Eli nukkua 22:00 - 5:50.

RD - Elä harmittele että syöt vähän jotain hyvääkin,kokonaan ei kannata jättää namijuttuja pois,silloin kun pari kesää sitten kiinteytin itseeni niin selväksi tehtii mulle että täytyy olla 1 namipv per viikko,ja tietysti jotain vähän vaan ei mitää hirveitä määriä.
Mä kun kiinteytin silloin niin mulla oli soutulaite ja painot sekä tanssi mitä kävin läpi,ja sain aikaseksi tosi hyvin niillä...Mä kun rakastan tanssia,olen voittanut kilpailuja yms niin se on vaan verissä,sitä vois tehdä vaikka kuinkas kauan,jos aika riittäisi ;)

huomenta pikaseen!
neuvola kymmeneltä, saa poitsu nyt sen rokotteen, ja multa katotaan verenpaine, toivon että ois asettunut ihan hyväksi ettei tarvii alkaa seuraan pidempään! :/
Ja muutamat viimeiset joululahjat käyn hankkimassa, niin saa senkin puolesta alkaa rauhottuun joulunviettoon. =)

Huomenta!

Enpäs eilen kerennyt koneelle illasta, Kasperilla oli joulujuhlat ja siellä venähti. Eilen oli Wilmalla ja Oskarilla neuvola, ihan kivasti ovat kasvaneet... Wilma oli noin 5,2 kg ja Osku muhkeat karvan vajaa 6 kg!!!!! Ei uskois että olivat niin pikkuisia syntyessään. Puhuttiin neuvolassa tuosta Oskun syömästä maitomäärästä ja velleistä, terkka antoi sellatteen nyrkkisäännön että jos maitoa menee vuorokaudessa yli litra niin sit voi velliä antaa. Nyt sit mittaillaan... Wilmalla saattaa olla refluksia koska itkee kovasti syödessä, että jos jatkuu niin sitten kokeilen Gaviskonia. Mutta muuten kaveruksilla kaikki ok.

Tänään ois taas kahvittelua ohjelmassa muiden mammojen kanssa. Ihan kivaa. Aion mennä vaikka yöllä kurkku tuntui kipeältä, nyt on ihan hyvä olo kun juon kahvia ja otin pari kurkkupastillia. Pitää nyt vaan toivoa että ei mikään lentsu iskisi! Huomenna on TAYSin reissu ohjelmassa kun Oskarilla on ihotautipolin käynti (kaulalla on syntymästä lähtien ollut sellainen ihomuutos) ja ajattelin käydä näyttäytymässä töissäkin. Viimeksi ovat vauvat nähneet silloin kun olivat siellä hoidossa, eli pari kk sitten. Ja tietty ilmaisen kahvikupposen toivossa sinne tuppaudun... :D ;)

Piti vielä meidän yöstä kertoman, illalla pallerot kuukauhtivat jo ennen klo 22 unilleen ja ajattelin että heräilevät varmaan joskus viimeistään 3 maissa, mutta mitä vielä!! Olin tosi yllättynyt kun WIlma heräsi nälkäänsä vasta 5.10! Söivät kumpikin reippaasti ja nukahtivat, heräsivät uudelleen klo 8! Nyt torkkuvat pientä unta tuossa sohvalla, minä hyppään äkkiä suihkuun!

Hyvää päivänjatkoa teille!!!

HM, Wilpuri ja Osku (rakkaalla lapsella monta nimeä... :D )

no niin, nyt on poika saanut rokotteensa ekan osan, hyvin maistui ja syytäkin oli :D

tuli kivoja uutisia: täällä aletaan maksaan 1.3alkaen kotihoidon kuntalisää!!! =) 200euroa+100euroa jokaisesta alle kouluikäisestä! Oon ihan innoissani, jos oiskin tän avulla mahdollista pitkittää työhön paluuta...
Mutta nyt kysymys: SAAKO TUON 100EUR/alle kouluikäinen vasta siis sitten kun mulla vanhempainrahakausi loppuu elokuussa? eli ei esim. nyt maaliskuusta alkaen jos ottaisin esikoisen pois hoidosta?

Sitten toinen asia jota aloin miettiin tänään, että koskahan eka meistä/teistä ilmottaa että on raskaana ;) :D
ONKO KELLÄÄN SUUNNITELMIA SIIHEN SUUNTAAN ETTÄ SAA VAUVOJA TULLA HETI KUN ON TULLAKSEEN?
ja onko kellä lapsiluku täynnä?
(siis jos haluu kertoo, täähän varmaan monelle ihan omana tietona pidettävä asia)

Meille lapset on nyt tällä erää ainakin tässä. koSKaanhan ei tiedä :saint: Mutta nyt nautitaan näistä kahdesta ihanasta pojasta, ja tästä vauva-ajasta täysillä, kun tietää että enää ei luultavammin vauvoja meidän perheeseen synny.

Niin, oli muuten omat paineet taas korkeet 136/98 :| Voihan paska!! Seurailla nyt pitää ja katsoa jos liikunnan avulla lähtis paino tippuun.

Lisää lapsia? Kylhän mä voisin haluta vielä joskus yhden, mutta tuo mies taitaa olla erimieltä :snotty:
On varmasti näissä kahdessakin tekemistä pitkäksi aikaa. Vauvakuume tulee varmasti pitkään olemaan, harmi vaan kun tuo pieninkin kasvaa kohta isoksi :(
Mut ompi elämä sit vähän helpompaa kun ovat isoja. Kiva sit saada itse enemmän aikaa kun voi viedä vaikka hoitoon mummolaan =) Voi miehen kanssa viettää aikaa kaksin, ja vaikka käydäkin jossain yhdessä :heart: Yhteinen aika on ylläri jäänyt parin vuoden aikana vähälle..

Menee noihin lapsosiin kuitenkin rahaa, siihen kun vielä itse pidän hoitovapaata töistä niin niin...
Mut se jääpi nähtäväksi sitten =)

Lisään vielä, et mä tykkään enemmän vauvoista. Ne vaan kasvavat nopeesti isoiksi. Jos vaan aina haluisin lisää vauvoja, meillä ois kohta hirmu liuta lapsia :LOL: Pitää sit tyytä toisen vauvoihin ja hoidella niitä :)

Yhteistyössä