Tervehdys pitkästä aikaa kaikille! :wave:
Sitä ei vain saa aikaiseksi kirjoittaa. On niin kiireistä koti-äidillä
.
Viime viikko meni niin nopiaa, ettei todellakaan kerenny pahemmin koneella istua. Travian piti kyllä huolehtia, mutta muut jäi vähemmälle
.
Keskiviikkona pikkuveljeni täytti 11 vuotta, mutta perjantaina menin tyttöjen kanssa porukoille juhlistaa. Itse täytin perjantaina 26 vuotta
. Sunnuntain kanssa vietin porukoilla.
Viime viikko meni siis syöpötellessä, joka näkyy fiiliksessä & painossa.. Lauantaina kävin kehoanalyysissä, jossa paino oli 66,5 kg (sama, jonka mittasin kotonakin). Kehoanalyysin tulokset oli sellaiset kuten kuvittelinkin. Ei niin pahat, mitä luulin, mutta synnytys/raskaus oikeastaan sotki tuloksia.
Maanantaina aloitin (TAAS) ruokataparemontin ja palasin takaisin arkeen eli pidän kerran viikossa herkuttelupäivän, joka on siis lauantai. Paino oli maanantaina 67,4 kg :ashamed: & tänä aamuna 67,3 kg.. Huonosti menee, vaikka todellakin oon ruokailua vähentänyt ja terveellisempään suuntaan ja liikkunut enemmän, mutta samallalailla kuin tähänkin asti. Lenkkeilyä oon lisännyt.
Maanantaina kävin elämäni ensimmäistä kertaa spinning:issä & ladybody:ssa ja sanon, että jäin koukkuun. Maanantai aamuisin rupean nuo tunnit käymään. Miten voikaan pyöräily olla niin rankkaa :saint: , mutta jaksoin tunnin hyvin loppuun.
Lenkkeilyä oon lisännyt niin, että miehen ei ole tarvinnut pahemmin koiruliinia käyttää. Jumppapäivinä (ma+ke+pe) käytän aamupäivällä + illalla koiran lenkillä, jumpattomina päivinä käyn 3*30 min lenkit ellen sitten aamupäivällä & päivällä pidempiä ja illalla lyhyemmät lenkit.
Äsken tulin lenkiltä, lenkkeilin 50 min. Ihmetyttää miten kunto on kasvanut, kun osan matkaa juoksen ja kävelen jne. Vaunut mukana siis.
Eilen oli Milkan 5 kk:n neuvola & Tässä mitat:
21.4.09(12.3.09)10.11.08
Pituus: 67.4 cm (66 cm) 51 cm
Paino: 8300 g ( 7400 g) 3990 g
PY: 46.2 cm (45 cm) 38 cm
Neuvolan tädin kommentit: Kasvu etenee normaalisti. Myös pään kasvu tasaista. Hyvässä vuorovaikutuksessa oleva tyttönen. Hymyjä väläyttelee. Jokeltelee.
----------------------------------------
Hiukan neiti on taas kasvanut ja ei itkenyt yhtään, kun sai rokotteneen. Oli niin reipas.
Vaatteissa meillä on 72&74 cm.
Vaunuissa on meilläkin vielä kantokoppa
. Neiti nukkuu, kun lähdetään vaunuilemaan ja mökillä, jos herää sitten jossain vaiheessa, ni ollaan laitettu ratasosa puoli-istuvaan asentoon.
Kotona neiti on koko ajan äänessä
. Jokeltelee sen minkä kerkiää. Mahallaan ollessa neiti pyörii 360 astetta ja pääsee niin etenemään. Hyvin jo nostaa käsillään itseään ylös.
Yöt nukutaan edelleen erittäin hyvin ja meilläkin on niin, ettei tarvitse kuin sänkyyn laittaa, ni toinen nukkuu.
Pikkuvarvas: Tervetuloa joukkoon! :flower:
Syöttötuolina meillä on Emman vanha. Ihan perus syöttötuoli. Mie haluaisin kyl sen maalata ja koristella jotenkin, mutta ei oo viel ideaa, että millä koristelisin, minkä kuvan jne..
turvaistuimista: Meillä on tuo recaron kaukalo, johon onneksi vielä neiti mahtuu ja saa kyl vuosikkaaseen asti siinä pärjätä. Varastossa on vielä yksi istuin, joka on väliaikais istuimena siihen asti, kunnes vaihtuu taas recaron isompaan istuimeen. Muuta merkkiä en suosi turvaistuimissa
. Mutta en uskalla vuosikkaana viel tuohon recaron isompaan laittaa. Pitää nyt kahtoo.
Aamupuuron annan mie elovena hiutaleista & hyvin maistuu
. Hedelmäsoseet menee alas ja kana yms. Mutta lihasta o pieniä vatsanväänteitä tullut. Pitää sitä tässä kokeilla kohta uudelleen.
maikki: Kyllä oon kade! Kunpa meilläkin neiti rupeais potalla käymään joskus.. Olisimpa miekin niin ahkera, että saisin toista vain käytettyä potalla.
tuutikki: Teidän prinsessalla on samanlainen vaaleanpunainen puku kuin meilläkin
. Mitä nyt meillä on jäänyt pieneksi jo =) . Ihana kuva muutenkin!
dara: Hienot sukat oot tehnyt! :flower: Ja kaunis syöttötuoli! :flower:
Eroahdistuksesta:En ole pahemmin kyllä sitä huomannut.. Vaikka mies kyllä väittää toista. Hänen mielestään Milka ei tykkää hänestä laisinkaan, vaan aina toinen itkee, kun joutuu olemaan isukin kanssa. Minun kanssa kun on, niin on niin hiljaa jne.. Ja aina, kun otan toisen syliin, niin itku loppuu kuin seinään
.. Mutta hyvin mie oon voinut jumpassa käynyt
. Eihän siitä muuten tulis mitään. Pitää vain lähteä ja toivoa, että ei hirveä ooppera oo kotona
keiju: Kohta siellä taidetaan jo konttaamaan lähteä :heart:
sanse: Hyvin on Onni kasvanut! Pojasta tulee pitkä!
noonie: Voih, sielläkin jo sukelletaan :heart: Me ollaan vauvauinnissa käyty kolmesti ja samanlainen vesipeto kuin Emmakin. Emma oli viimeksi mukana uimassa. Kiva vain, kun kesätauko tulee ja syksyllä jatkuu sitten vauvauinti.. Ja lähemmäksi vuoden ikää kunnes vasta sukellukset tulee. Vasta kannutukset aloitettiin.
Ja.. Mikä minua on alkanut pelottamaan/jännittämään, että olenko raskaana.. Edelliset menkat olen merkinnyt milloin oli, mutta sitä edelliset on jäänyt merkkaamatta.. Joten en hirveästi pysty laskeskelee milloin ehkä pitäisi alkaa.. Lauantaina-sunnuntaina pitäisi ehkä viimeistään alkaa, mutta ei minkäänlaisia oireita.. Mutta ruokahalua löytyisi, mutta pakko yrittää olla syömättä.. Ja paino vain nousee :ashamed: .. Toivottavasti pillereiden lopetus sotkee vähän rytmiä.. Vauvan yrittäminen pitäisi aloittaa vasta heinäkuussa, mutta tulee jos on tullakseen.. Mutta ei vielä
..
Mutta nyt valmistautuu jumppaan lähtöön.. Ja onhan tässä muutama rivi tullut kirjoitettuakin..
- RD & Milka 5 kk -