11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

maikki79: Oon kans ollu tekemässä musiikkia, ja mulla on kans välillä kestämistä, kun toinen soittorasioista on ihan epävireinen!! Tai siis se epävireisyys alkaa , kun veto alkaa loppua. Se on ihan hirrrrveää välillä :kieh:

Debi: Eiks ookki ihanat ilmat!! Vaan huomenna kuulemma meilläpäin kylmenee 6-7 astetta.. Mutta pääseepäs sitte kunnolla lenkille, Ameliekin viihtyisi paremmin, jos ei ois niin hiostavaa.

Luminka: Meillä on vaunut kans käytössä vielä, vaikka tyttö ei kyllä erityisen hyvin viihdy.. monet kerrat oon joutunu kantamaan kotio, siinä on ihmettelemistä muilla lenkkeilijöillä :LOL:

Iltoja!

Kovasti olette taas kirjoitelleet. Mulla on ollut tänään huono päivä, yöllä heräilin pariin otteeseen kun kutitti rinnasta ja harteista aivan sairaasti. Aamulla sitten kun heräsin, oli silmät ihan turvoksissa, toinen melkein kiinni muurautunut, ylähuuli varmaan kolme kertaa normaalin kokoinen ja punaisia paukuroita rinnassa ja harteissa. Siinä sitten itkua väänsin, ja päättelin että massiivinen allerginen reaktio on kyseessä. En vaan edelleenkään tiedä mistä on tullut, ruoka-aine allergioita ei ole, enkä ole mitään uusia meikkejä tai rasvojakaan ottanut käyttöön. Sain onneksi lääkärin iltapäivälle, ja lääkäri määräsi kortisonia ja antihistamiinia. Ihmetteli hänkin miten noin raju reaktio oli yhtäkkiä tullut, mutta lohdutteli että turvotuksen pitäisi hävitä viimeistään kahden vuorokauden sisään. Täytyy nyt olla tarkkana jos tulee uusi samanlainen kohtaus, niin selvitellään sitten mistä mahtaa johtua :'(

Vili on ollut tänään hyväntuulinen, vaikka nukkuikin yhteensä vain tunnin ( 2 x 30 min ) päikkäreitä. Vähän jännitin tän illan nukkumaanmenoa, kun oltiin miehen kanssa yhtiökokouksessa ja mummu laittoi nukkumaan. Mutta ilmeisen vieraskoreana poikana oli jäänyt suoraan vellin jälkeen sänkyynsä nukkumaan. Eilen taas saatiin taistella tunti ennenkuin uni tuli...

Turvaistuimista on ollut juttua. Meillä ei vielä ole hankittuna, luultavasti vielä pari kuukautta mahtuu kaukaloonsa. Isovanhemmat lupasivat istuimen hankkia, ja tällähetkellä vahvana vaihtoehtona on Britaxin multi tech. Sen kun saa molemmin päin, ja on saanut hyviä arvosteluja testeissä. Vielä tarvii vaan käydä liikkeessä kokeilemassa mahtuuko miten hyvin autoon ( tai siis mahtuuko edessä istumaan repsikan paikalla kun istuin on siinä takana... ) Onko teillä kenelläkään kokemuksia ko. istuimesta??

Meillä ei vielä olla rattaissa istuttu,paitsi matkarattaissa puoli-istuvassa asennossa. JOtenkin en vielä vaan osaa ottaa vaunuista koppaa pois... tosin Vili nukkuu aina päikkärinsä vaunuissa, joten ei siksikään kiire ole sitä pois ottaa. Ja kun mennään kaupoille tms. niin on aina matkarattaat vain mukana.

Mutta joo, tulipas taas tekstiä! Täytyy taas pikkuhiljaa mennä unten maille, eli hyvät yöt kaikille mammoille :wave:

Mieki kattelin että tosi topakkana istuvat jo "vauvelit" rattaissaan! Meillä on rattaat kyllä käytössä jo, mutta pötkötellen mennään. Puoli-istuvaan oon laittanu välillä, mutta ei leevi silleen tykkää olla. Pitäs varmaan vähän pystympääki sit testata että ei sit niin röhnöttäis.

Mainanna : toivottavasti selviää, mistä sait tuon reaktion! Ja että se menee ohi lääkkeillä. Ei oo kivaa, tiedän kokemuksesta. Mulla tuli lapsena/nuorena nokkosrokkoa, koko iho poltteli rakkuloilla. àiti antoi rasvaa ja aspiriinia, että saisin nukutttua. Myöhemmin sain jännetuppitulehdukseen jonki kovemman tulehduskipulääkkeen, ja siitä se vasta nousikin tosissaan, nokkosrakkulaa oli joka paikassa, kämmenissäkin, kielet ikenet täynnä, ja henkitorvessakin. Selvisi, että oon allerginen aspiriinille ja sen sukulaisille, kaikki tulehduskipulääkkeet pois.

iltaa..meillä ollut yllätysvieraita koko päivän; ensin mun vanhemmat viipyi pari tuntia, sitten miehen sisko ja mun veli... =) nopsaan mennyt päivä!!!
itseasiassa nyt vasta viimeinen vieras lähti...

Rattaissa istumisesta...meillä ei vielä istuISTU, Vaan silleen puoli-istuvassa, kun en uskalla vielä(kään) istuttaa, kun viimeksi 5kk neuvolassa täti "kielsi" sen..orjallisesti odotan lupaa 6kk neuvolasta! :D Ja otettiin koppa pois siksi, että jos herää lenkillä niin saa vähän paremmin asennon, josta pystyy katsella maisemia. Autot kiinnostaa jo kovasti!

Turvaistuimeen vielä palatakseni; mä oon tainnut hätäillä nyt ihan suotta. kaikilla teillä on vielä kaukalot käytössä, ja mä jotenkin aattelin että puolivuotiaan on jo siirryttävä istuimeen.. :whistle: Mahtui kaukaloon kuitenkin vielä, en tiiä otanko vielä takas käyttöön..

Mainanna, kuulostipa rajulle reagtiolle!!! :eek: ilmoittelehan jos selviää mistä tuli!

MUtta nyt taidan painua nukkumaan, kun vieraat lähti! Huomenna kello soittaa, että ehtis sinne kerhoon taas. tai tarkemmin, avoimeen päiväkotiin. Tehtiin treffit 10 aikaan yhden työkamun kanssa sinne, kun ei olla aiemmin käyty, niin ei ole ihan ulkopuolinen olo. =)

Vielä täällä notkutaan...

Tulin kymmenen aikaan pesistreeneistä, niin eihän tässä nyt vielä unta saakaan.

Toi meidän neiti on rattaissa puoli-istuvassa asennossa. Ja täällä sama ku helmillä, otettiin vaunukoppa pois, kun ei malta hereillä ollessaan enää olla makuulla. Huutaa vaan jos pitää maata, pääsee itte paljon helpommalla ku saa sen vähä ylemmäs. Ja hyvinhän tuo nukkuu noissakin, itse asiassa paremmin ku kopassa...

Mut nyt taidan lähteä yrittämään nukkumista. Aamulla pitäis lähteä kasvohoitoon ja viedä neiti tädin miehelle hoitoon... Näyttää jotenkin hassulta ku sen kirjottaa tuohon, mut tänäänkin toi samainen mies hoiti Lauraa ku mä olin parturissa, on mun parturitädin mies siis...

Nyt öitä :wave:

Helmi: meillä Leevi ollu jo auton istuimessa parisen kuukautta, kun meillä on sellainen toi turvaistuin että siinä voi pitääihan vastasyntynyttäkin.Se on 0-25kg tarkoitettu. Turvakaukalo käytössä silloin jos menen jonkun muun kyydillä tai on anopin auto käytössä.

Eilinen päivä meni tehokkaasti ulkoillessa oli niin ihana ilma, mikä näkyy jatkuvan tänäänkin pienen pakkasenkanssa.Jospa se nostas lämmöt iltapäiväään mennessä.

heippa taas

vähän on taukoa ollut tässä kirjottamisessa...
turvaistuinta ei olla vielä edes mietitty,mini mahtuu hyvin kaukaloon.Myöskään rattaita ei vielä käytetä.

Flunssa alkaa vähitellen helpottaa koko perheellä,ja ollaan aloitettu soseita:mustikka (sopii ehkä)
bataatti (ei todellakaan sovi, hirveä huuto ja ihoreaktiot).Maissia kokeillaan seuraavaksi, tein äsken mössön pakastemaissista kiehauttamalla ja survoin sauvasekoittimella. Maissin jälkeen koitetaan ehkä parasakaalia ja sitten jokin marja/hedelmä. Viljoja ei olla vielä mietitty, kauraa varmaan koitetaan jossain vaiheessa, ja riisiä.

Miten Manducan käyttäjät saatte repun vauvoineen yksin päälle? Kannan edessä ja aina olen tarvinnut miestä laittamaan itselle tulevien olkainten välisen remmin kiinni.Pitäiskö se saada yksin laitettua? Joku oli hukannut Manducan käyttöohjeen, se löytyy englanniksi ja saksaksi netistä: http://www.preciousbubba.com/howtousethemanduca.
(Kuvat on hyvät!)

Ollaan ostamassa omaa asuntoa,asutaan vuokralla ja on vähän ahdasta. Tyttökin on ruvennut ryömimään,eilen eteni monta metriä ja viikonloppuna täytyy uudelleenjärjestellä huonekaluja ettei pieni satuta itseään kulmiin. Joten luvassa on asuntonäytöissä pyörimistä ja jos/kun löydetään sopiva niin muutto, siinäpä projektia kerrakseen.

Ihana keväinen päivä taas ulkona!! Mukava ulkoilu sää.Tervetuloa uusille minunkin puolesta! :wave: Tuli tässä mieleen että vieläkö viides käy lukemassa muiden kuulumisia? Olisi mukava kuulla hänestäkin!! IHANA kun kesä lähenee :heart:

heippatirallaa kaikille!!

ompas ollut sutinapäivä...aamulla heräsin herätyskelloon, jotta keritään avoimeen, pojat piti herätellä 9.30, ovat aikamoisia aamu-unikekoja, vaikkakin illallakin molemmat jo 21 unillaan. Vanhempiensa unenlahjat!! ;)
Taas oli uusi paikka mihin mentiin ja esikoinen ihan innoissaan kun oli ikäistä leikkiseuraa. Oli keittopäivä, niin eurolla sai syödä, ihan mukavaa muutenkin! Nyt sitten pikkumies jäi unille ulos ja me tultiin jo sisälle.

Tiedän että olis niin paljon mitä pitäis tehdä; sisällä ja ulkona. Mutta pakotan itseni nyt tässä istuun hetken kun huomaan olevani sitten niin pirun kärttyinen, jos iltaan mennessä en oo hetkeekään ottanut aikaa itelleni. Vaikee vaan sulkee korvat tuolta 4veen pälätykseltä... :D

Meillä tuo pikku-ukko ei oikeen diggaa äidin kasvissotkotuksista!! Irvistelee ja yökkäilee, heti kun perunaa koitan antaa. Bataatti jotenkin uppos aiemmin, nyt menis vaan puurot kaikkein sutkakkaammin; kaura ja manna. Riisihiutaleita pitäis ostaa ja sitä seuraavaksi, ja sitten sen jälkeen meinaan alkaa lihoja koittaan; broileri ja hirvi varmaan ekana.

Helmi ja jätkänpätkät 4vee ja (kohta) ½vee =)

Jes, sainpas heiluteltua vaunuissa takaisin uneen, eri juttu kuinka pitkäksi aikaa =)
Meillä on tänään neuvola, joten ihan hyvä että nukkuisi vielä vähän pidempään.

Tyttö on siis tänään puoli vuotta! :heart: Itseasiassa just tähän aikaan olin väkertämässä vauvaa pihalle :D Aika tiukat kymmenen minuuttiset oli silloin meneillään :LOL:
Siitä jo ½ vuotta, ei uskoisi!

Mainanna:
Ompas tutun näköinen itkuhälytin kuvassasi ;)

Meillä esikoinen taisi olla 7-8kk ikäinen kun siirrettiin turvaistuimeen, oli niin pieni! Eikä silloinkaan istuimen vähimmäispainorajoitus täyttynyt, taisi siinä olla 9kg. Kun tuo painoi vuoden vanhana vasta 8,2kg :D

Moikka!
Tulinpas taas pitkästä aikaa merkkaileen. meillä isi lähti pojun kanssa autoajelulle niin äippä saa tehtyä kouluhommia.Siis olen ne jo tehny, mut koneelle jumin :D Meillä meni pääsiäisen aika ihan mukavasti, käytiin mummolassa pari yötä ja poju nukkui siellä molemmat yöt kokoyön, mamma jo täällä tuuletti, että jokos se nyt rupeaa nukkumaan yöt, no ku kotiin päästiin niin taas alkoi heräilyt |O Nuhaakin pojalle pukkaa ja nenä ihan tukossa.Meillä ens maanantaina 5kk neuvola, edellisestä käynnistä jo 2 kk.Ei kuulemma tarvi joka kuukausi käydä :/ Ollille nyt puhjenneet molemmat alahampaat ja liikkuu jo ympyrää lattialla ja nostaa itseään konttausasentoon, eikai ole kuin ajan kysymys ku jäbä lähtee ryömimään =) Meillä otettiin yhdistelmävaunujen ratasosa eilen käyttöön ja olen Ollia jo puoli istuvassa asennossa pitäny, tykkää kattella maisemia ku kärrytellään =) Mua niin harmittaa ku en osaa tänne noita kuvia liittää, olen kyllä yrittäny..lähen nyt käymään kirpparilla tyhjentämään pöydän, pidin kaksi viikkoa ja saldo on n.150?, ihan kivasti minusta, saa Ollille ja Tiia-Marialle jotain uutta, Tiia-Maria siis mun keskimäinnen 10v, en ole kai maininut nimeä täällä..mut nyt taas moikkailen :wave:

Jaahas, täälläkin vietetty aktiivista päivää ;) Ihania kuvia ootte laittanu!

Me haettiin tänään Rotavirusrokotuksen kolmas osa ja siitä fysioterapiaan. Tyttö ihan riemusta kiljui siellä, otin kuviakin. Hienosti näytti jopa kääntymistaidot molempiin suuntiin ja fysiotäti oli oikeen tyytyväinen. En kyllä sitten tiedä onko se vino pää mihinkään kadonnu fysioterapian ansiosta...

Sitte postin ja kaupan kautta kotiin. Koitan nyt laittaa joka päivä ruokaa, kun tyttö alkaa kiinteille (että sais hyvää syömisen mallia). No eilen oli toinen päivä ja unohdin syöttää tytön + tehdä ruokaa :LOL: Mutta tänään siis taas tyttö sai puolikkaan perunan ja hyvin maistui. Tosin vsta kun lypsin äidinmaitoa sekan, vesimuussi tökki.

No mutta, ihana ilma täällä! Odottelen että tyttö herää unilta että päästäis viellä ulos. Ai hitto, mutta rattaista on kumi tyhjänä. Mahtaako olla puhki asti, täytyypä tarkistaa. Mä muuten hain rattaitten kantokopan takasin, kun tuntuu että ilman "heiluu" liikaa. Nostan sitten kopan kanssa vähä pystyyn tyttöä.

Heippa,

Kaveri kävi kylässä 5kk ikäisen vauvansa kanssa. Vähän jo pienet ottivat kontaktia toisiinsa.

Meillä poika vielä menee vaunuissa vaunukopassa maaten ja autossa kaukalossa. Tuo gracon autobaby-kaukalo tuntuu sen verran reilulta, että vielä varmaan kesään saakka mahtuu siihen, varsinkin kun nyt voi ottaa jo lämpöpussin pois. Parin viikon päästä menen mummolareissun yhteydessä katsomaan käytettynä myytäviä Teutonian Timmy-rattaita ja jos ovat hyvän ja näppärän oloiset, ostetaan ne kaupunkikäyttöön.

Lueskelin juuri turvaistuinvertailuja (taas kerran), kun nyt olisi Gracon cosmic comfort Lastentarvikkeesssa tarjouksessa ja pohdittiin kaverin kanssa, että meneekö se tosiaan 25 kiloon saakka ilman että jossain vaiheessa istuin on epämukava (iso/pieni) lapselle. Toinen kandidaatti on Besafen Izi Combi, joka on 70 euroa kalliimpi ja menee vain 18 kiloon saakka, mutta on saanut paljon kehuja. Onkohan tuo Gracon cosmic comfort tarkoitettu toimimaan turvavyöistuimena sitten yli 3-vuotiaille?

Jaahas, nyt tuolla ollaan tisua vailla, täytyy mennä!

ehtoota...mä nyt sitten netteilen vielä tänään oikeen kunnolla, koko viikonlopun eestä! Pakkauspuuhat on käynnissä, miten ikinä saan kaiken mahtuun meidän autoon??? :whistle:

Ihmeellistä, kello 20 molemmat pojat oli jo sängyissään ja nukahtivat samantien. Mahtanut olla rankka päivä! :D

Maikki....meidän gracon istuin (duoflex) on 0-25kg!! Ja se on musta oikeestaan tosi outoo...en osaa selittää, mutta jotenkin vaan on. Ehkä siksi koska en saa asentoo mieleiseksi nytkään...otan kaukalon vielä joksikin aikaa käyttöön...ja koska meillä esikoinen (kohta 4,5vee) painaa 18kiloo, enkä osais kuvitella häntä siinä istumassa..on ollut pois turvaistuimesta jo 1½vuotta! Ihan pituutensa takia jo...mutta meidän istuinta ainakin ilmeisemmin kuuluu sitten jatkossa käyttää turvavyöistuimen tyyliin, kun kasvot menosuuntaan kiinnitystä ei ole muutakuin auton vöillä! :/
Nyt lakkaan jauhamisen turvaistuimista, kun musta tuntuu että oon vaahdonnut niistä jo kolme päivää ainakin... :LOL: :LOL: :LOL:

noniin, vihdoin sain tehtyä tilauksen villervallasta!!! :D melkein 600kruunua siinä tais tulla laskua, mutta melkein kaikki oli alesta. :saint: pojille vihree-keltaraidalliset paidat, ja samis-sukat, sekä yksi body ja molemmille kesähatut! ja puolipaketillista jaffakeksejä meni siinä sivussa...älkää kysykö mitään painonpudotuksesta, se on vähän jämähtänyt, pakkohan sitä on välistä herkutellakin. :p

Iltoja :wave:

Tuutikki: Joo niin kylmeni, koko päivän satoi vettä.. :/ Nyt on taas kirkas taivas, jospa huomenna jatkuis kesäkelit!

Poitsu nukahti tasan klo 20.00 niinkuin joka ilta, saa nähdä kauanko tätä lystiä kestää. Oon kolmena iltana (kai, tai kahtena, en muista) antanut maissipuuroa hedelmäsoseen kanssa ja tänään aamullakin keitin puurot. Tyypillä tuntuu olevan koko ajan nälkä nykyään eli varmaan kiinteitä pitäis lisätä kun ei se maito tunnu nälkää pitävän. Joten kertokaas viisaammat onko tällainen menu liikaa: Aamulla puuro kun heräilee yöunilta, eli 8-9 välillä, n.11-12 kasvissosetta, n.15 hedelmä/marjasosetta, n. 17-18 kasvissose ja 19.30 puuro. Joka ruoalla tietysti maitoa 1,5-2 dl.
Soseita menee kerralla puolesta purkista purkilliseen, puuron kanssa vajaa puoli purkkia.

pyörikki: Mä virittelen Manducan seuraavasti: Vyötäröremmi kiinni ensin tietysti, sitten lapsi rinnalle ja toinen olkain kunnolla paikalleen. Sitten sillä kädellä missä on olkain pidät lasta ja laitat toisen. Tässä vaiheessa ota kiinni siitä solkiremmistä ja pidä siitä olkain paikallaan niin kireällä että vauva pysyy rintaa vasten ja toisella kädellä etsit toisen olkaimen solkiremmin toisen pään ja kliksautat paikoilleen. Hoh, olikohan mitään tolkkua?! :LOL:

Terve taas...

Pakko tulla hehkuttamaan uutta puurolöytöäni, jota oon nyt kahtena iltana hyvällä menestyksellä tarjonnut, nimittäin spelttimanna. Äsken upposi heittämällä melkein 3 dl puuroa, näytti olevan oikeaa herkkua (kysymys kuuluu, mihin se kaikki upposi?! :eek:) Eikä viime yönä ainakaan aiheuttanut vatsanväänteitä, kuten kaurapuuro. Tein pikkukattilassa kiehauttamalla 1,5 dl vettä, siihen keitin 0,5 dl mannahiutaleita pari minuuttia ja lopuksi jäähdytin lisäämällä sekaan reilut 1 dl korviketta. Reippaasti saa vispata mannan lisäyksen yhteydessä, muuten tulee klönttejä. Tuota sitten lusikoin avoimeen suuhun kunnes tuli pohja vastaan :p Tämän päälle en antanut enää maitoa, vaan kylvyn kautta muksu petiin ja silmät luppasi ennenkuin "nukkumatti lasten tuli illalla taas käymään".

Myös mustikkakiisseli on tehnyt hyvin kauppansa ja ohjetta pukkaa ennenkuin ehditte kissaa sanoa: Lisäsin pussilliseen kaupan pakastemustikoita (250 g) sellaisen määrän vettä, että marjat peittyivät ja lisäsin ennen keittämistä kukkurallisen ruokalusikallisen Maizenaa. Sitten levy päälle ja reipas sekoitus kunnes alkoi kiehua ja muuttui läpikuultavaksi (eli valkoinen väri hävisi). Sitten vielä minuutin verran kiehutusta sekoittaen ja kattila pois levyltä. Sen jälkeen soseutin kiisselin sauvasekottimella. Tästä tulee 4 reilua annosta vauvalle.

Mustikkakiisseli löysi sitten myöhemmin myös reittinsä meidän valkoiselle karvamatolle sillä välin kun mulkoiltiin kaverin kanssa eteisessä lehdestä turvaistuinmainosta :headwall: Oon vissiin maininnut, että meidän pojalla on refluksiongelmaa... Kun nyt on tälle niksipirkkalinjalle lähdetty, niin kerrottakoon että sappisaippualla lähti :wave:

Villervallasta mun tilaus meni mönkään, kun sitä tilaamaani haalaria ei ollutkaan varastossa ja olin mätsännyt sen sävyyn hatun ja sukat. No, aina ei voi onnistua :/

Iltaa

Ihania kuvia ootte pikkuisista taas laittaneet :)

Mäkin laitan kesäisen kuvan pihalta

Me käytetään jo sitä ratasosaa puoli-istuvassa asennossa kun on valveilla tai sitten maaten kun nukkuu. Täällä sama kuin helmillä ja jennyadelinalla, että ei suostu makaamaan siellä kopassa ollenkaan jos on valveilla. Hirvee huuto alkaa jos yrittääkin :LOL:
Tämä meidän poika kun on sellainen kuukuilija ollut ihan vastasyntyneestä lähtien.
Aktiivinen vauva ja kovasti kiinnostaa tätä maailmaa pällistellä. Oli ne sitten vaikka puita, niin pitää sieltä vaunusta päästä kurkkimaan.

Tänään on äipällä ollut oikein wellness-päivä. Aamulla oltiin siellä palautumisjumpassa ja iltapäivällä pääsin hierojalle. Siellä jumpassa sitten olikin 6 vauvaa ja se yksi lastenhoitaja. Sattui niin, että kaikilla vauvoilla oli vähän känkkäränkkä päivä, niin kun yks aloitti huudon niin muut yhtyi konserttiin. Poitsu on niin empaattinen, et alkaa itkeä heti kun joku toinen vauva itkee. Ootteko huomannu samaa? No enhän mä muuta voinut, kun mennä toiseen huoneeseen poikaa rauhoittamaan, kun se itku meni jo ihan hysteeriseksi.

kaukaloa käytetään vielä. Hyvin mahtuu siihen. No jalat on pitkät, et tulee ulos, mutta päälle on vielä hyvin tilaa. Ei kuulemma sais laittaa vauvaa vielä turvaistuimeen, ennenkuin osaa ite istua ilman tukea.

Mun piti jo aikasemmin sanoa tietämättömälle, et onpas sun tyttövauva kaunis, siis niinku tosi kaunis kaunis vauva. Sopis hyvin vauvamalliksi vauvanvaate kataloogiin :)

helmi Meilläkin on alkanut noi kasvissössöt tökkimään. On tainnu poika päästä liiaksi makeitten hedelmäsoseitten makuun. Tai ylipäänsä kaikki makea vaan maistuis. Ainut mikä kasviksista menee on peruna-porkkana ja palsternakka-peruna. Nyt kokeiltiin jo peruna-porkkana-kalkkunaa ja se maistui hyvin. Hedelmät menee tyytyväisen yninän kera oikein ahmien.

maotao Huh hyvä et se tytön ihottuma oli vaan harmitonta. Mä kerkesin jo pelästyä, kun kuvailit sitä, ettei se ois sitä Masernia mitä täällä on liikkeellä. Mulla itellä on ollu vauvana se tuhkarokko, oisinko ollu joku 9 kk sillon ja olin kuulemma tosi kipeä. Toivottavasti mies voi jo paremmin. Mitä sä olet pukenut muuten tytölle näillä kesäisillä ilmoilla?
Mä jotenkin puen aina liian lämpöisesti. Ja sitten huutaa hikisenä vaunuissa ja saa ottaa takkia pois. Melkeen vaunuissa riitäs pitkähihainen body ja housut, mut oon sen bodyn päälle pukenut vielä ohkasen paidan sitten olen pukenut ihan ohkasen takin päälle, mut aina on saanu riisua senkin pois. Mitä aurinkorasvaa oot ostanu? Pitäis kans varmaan laittaa näillä keleillä.

LuminkaAatella miten nopsaa se puol vuotta menee, tai ylipäänsä tää vauva-aika. Tulee aina niin haikeet tunnelmat, kun muistelee raskautta ja sitä synnytystä ja nyt nää on jo näin isoja :) Kaikki sanoi mulle sillon, et se menee hirveen nopeesti ja muista nauttia jokaisesta päivästä vauvan kanssa. En ois sillon uskonu, mut nyt tiiän miten nopaa tää menee.

Mä oon tossa just askarrellu mun raskausajan päiväkirjaa. Haluun kaikki masukuvat, ultrakuvat ja tekstit yksiin kansiin. Heh monia juttuja on jo unohtanu.

muoks* oho onpas pitkät tekstit...sen siitä saa kun kirjottaa harvemmin...

minä täällä vielä!!!!

kuunkulta!! ihanan kesäinen kuva! =) ja noi vaunut.......noitahan mä aikoinani kuolasin ja lähes jo tilasin saksasta, vaan emmin niin kauan että lemppariväri myytiin loppuun ja sitten se jäikin. Muistan kuinka näit vaivaa haeskellen tietoa kuinka onnistuu lähetys suomeen ym. :D

maikki, nauran täällä ihan ääneen sun jutuilles! osaat niin hauskasti kirjoittaa!! ja kiitos vinkeistä puuroihin, kiisseleihin ja tahroihin! ;)

mä siis roikun täällä siksi, että pyykkikone pyörii vielä! :LOL:

Yhteistyössä