11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

huomenta!
Tulin heti koneelle, kun sain aamutoimet mallilleen nuorimmaisen osalta, toinen possuttelee vielä sikeitään, taitaan ottaan pyhien kyläilyt vielä voimille. :LOL:
Päivä kun ei lähde käyntiin ilman kahvia ja kaksplussaa...onko tää sitten mulle joku aamulehden korvike? ;)

Kuvien laitossa en osaa neuvoo, siis mä laitan kyllä tinypicin kautta, kun mulle muistaakseni tietämätön tai rinzessa aikanaan opasti. Mutta mun tarttis oikeen mennä ja kattoo minkä niistä "koodeista" valkkaan tänne...josko joku osais ihan ulkoo kertoo kuinka helpoiten saa kuvan tänne!!! :D oon nyt laska enkä jaksa mennä katsoon... :ashamed:

ihana arki =) ei tarvi rynnätä minnekään, saa olla ja puuhastella kotona ja kyllä taas onkin monen päivän hommat rästissä....onneksi koko päivä aikaa...ja kuten hm:kin totes mäkin tykkään et meille tulis vieraita useemmin, vaikka ei ookkaan kuin nää kaksi, niin jo rytmi menee sekasin jos väärään aikaan lähtee kylään.

Söpöjä mukeloita Sanse, HM ja Helmi Mä myös oon ihan hurahtanut ostamaan turkooseja vaatteita, niin oli mukavan näköiset turkoosit helminkin pojalla. Vaatekoko on lähinnä 68 tällä hetkellä ja hankinnat tule tehtyä lähinnä benettonilta, h&m:ltä ja lindexiltä. Hinnat ei päätä huimaa ja mukavan näköisiä kuteita. Myös varsinaisia lastenvaatekauppoja tulee koluttua joista aina joitakin mukaan tarttuu. Huutonetistä oon yhden paketin huutanu uudenveroista kampetta:)

Meillä meni pääsiäisen reissu mukavasti. Poju oli ihana, vaikka "sai" viettää kolme päivää vaunuissa...Väsymystä oli kyllä jo eilen havaittavissa, ihana oli tulla kotiin! Ja niinkuin Helmi sanoi, ihana arki :heart: Nyt ukkeli heräilee, joten ei muuta tähän saumaan...Mukavaa arkea kaikille! :D :D

Onnea Hari Maon pikkuisille! =)

Pääsiäinen oli ja meni, oli oikein ihanaa kun ilmat oli hienot ja mies kotona. Maalailtiin tuo vanha syöttötuoli, mutta totesin tänään et pikkasen on menny pieleen, sabluunalla tehtiin lumihiutaleen kuva siihen mut sabluuna tarttu tuoliin ja nyt ku vedin pois ni lähti samalla maalia :( Täytyy korjailla. Pistän sitte kuvaa tänne kun on valmis...jos osaan :)

Kuvien lisäämisestä, en tosiaan oo ite koskaan kuvaa tänne laittanut, mutta olettaisin että se menee niin, että ensin kuva pitää jonnekin nettiin laittaa. Esim tonne www.aijaa.com iin. Sieltä sitten kuvan linkki kopsataan ja pistetään [ img ] komennon sisään, sen saa tuosta "Lisää kuva" napistakin. Tuolla aijaa.comissa on suoraan linkki pikkukuvaan ni sen kun kopsaa ni ei tuu turhan suurta kuvaa :) Juu...noin mä ainakin meinasin tehdä. Mutta tosiaan koskaan en ole laittanut ni en voi varmaksi sanoa :)

Meillä on ollut aivan hirvee aamu. Lumi on kitissyt ja itkenyt jotain kipua selkeesti. Nyt se sentään nukahti tonne. Tosin ihan väärä ajoitus kun meinasin porkkanaa alkaa just syöttää. No eiköhän tuo kohta herää.

Mun selkä on ihan jumissa. Nukun niin huonosti, Lumi heräilee tunnin parin välein syömään ja mä nukahdan siihen imetysasentoon jännittyneenä ni ei oikein saa kunnolla nukuttua. Tänään siirretään puuro iltaan, jos se nyt jotain auttais noihin öihin. En tiedä. Jotenkin mennyt usko että tuo koskaan öitään oppisi nukkumaan. Kasilta menee nukkuu, syö kymmeneltä, kaheltatoista ja sit tunnin välein, neljältä herää iloisena höpöttämään, syö taas ja jatkaa unia tunnin kaks ja sit syö taas. Yleensä kasilta ollaan sit noustu.

No mut, ei nyt jaksa valittaa enempää. Palaillaan!

hetkeksi huilaan koneelle, ja haukkaan samalla välipalaa..
Jestas tätä hommaa riittääkin; inventoitiin leluja esikoisen kanssa kun pienempi meni päikkäreille, mutta kun tuo ei tosiaan raaski luopua mistään! vAIKKA olis kuin risa "sen voi liimata, äiti!"
niimpä niin.....

ja pyykkiä on pyörimässä, imuroitu, vessat pesty...ja ja ja...oikeestaan ongelmana on nyt ruokapuoli, mitä laittaa kun pyhän jälkiltä kaapit huutaa tyhjyyttään ja illalla vasta meen kauppaan...hmmmmmmm....

no, lähden sitä ihmetteleen keittiön puolelle! jos sitten vasta illemmalla tuis koneelle.... ;)

Kuvien lisäämisestä: mä laitan tuon aijaa.comin kautta, eli www.aijaa.com -> browse (tiedostokansiot avautuvat ja avaat haluamasi kuvan oman koneen tiedostosta. En ole koskenut tuohon resize -nappulan) -> upload. Sitten kun kuva on latautunut, kopioit koko rivin kohdasta "BBCODE 1: pieni kuva" ja pastetat sen tähän tekstin sekaan. Kaikki URL:it ym. mukaan. Kannattaa laittaa linkki omalle rivilleen, niin menee nätisti tekstin kanssa.

Vaatekoko meillä on 68-74. Lindexin bodyt on 68 vielä just ja just sopivia, muissa alkaa olla 74 sopiva. Housuissa tosin 68 vielä. Kestovaipoilla kun mennään, niin pituutta pitää olla (74-senttisissä joissain hihat vielä isot) ja onhan tuo meidän poika jo oikeastikin yli 68 cm. Oon ostanut ylipäänsä tosi vähän vaatteita, kun on saatu paljon käytettyinä, mutta muutaman bodyn oon ostanut Lindexiltä, Vapaavalinasta ja Prismasta. Lahjaks on saatu muutamia PoP:n vaatteita ja laatueron kyllä tuntee jo sormiin. Juuri hajosi yksi Prismasta ostettu 74-senttinen Cirafin body, ekaa kertaa päällä käyttöönottopesun jälkeen ja vaippaa vaihtaessa huomasin että kangas oli revennyt nepparin kohdalta. Aion viedä takaisin, vaikkei vitosta enempää maksanutkaan...

Innostuin myös yön pimeinä tunteina ostamaan sieltä Villervallasta lyhyt- ja pitkähihaiset sisähaalarit sekä samaa sävyä myssyn (alekorista), kun näyttivät niin kivoilta... Saa nähdä riittääkö ruotsin taito kaupanteon loppuun saakka. Debi, miten se pankkisiirto hoidetaan ruotsalaiseen pankkiin (vielä ei ole tullut tilausvahvistusta)?

Helmi, hankala tilanne tuon turvaistuimen kanssa. En osaa oikeastaan kommentoida muuta kuin että hyvä tietää, että eri istuimet tosiaan istuu eri tavalla eri autoihin ja että mun kannattaa mennä ihan oikeaan kauppaan sitä istuinta sovittamaan ja ostamaan (kun näköjään muuten rakastan tätä netistä tilailua ja huutonetistä ostelua). Luin, että ihmisillä on ollut Besafe-istuimen kanssa tuota liian pysty -ongelmaa ja joku on laittanut istuimen alle pyyhettä kallistusta lisäämään. Mutta en tiedä sitten miten tukevasti istuin on sen jälkeen enää kiinni penkissä!

Tuntuu että kaikki pyörii vain uusien hankintojen ympärillä, tätäkö tämä lapsen kanssa eläminen sitten on tästä eteenpäin?

Odottelen tiskikoneen korjaajaa saapuvaksi, olis jo kiva päästä käsin tiskaamisesta, kun meidän naftiin tiskikaappiin ei mahdu paljon mitään. Ehti jo tulla pääsiäisenä riita tiskivuoroista, eli tämä huoltomies hoitaa myös meidän parisuhdetta...

huhhuh... olipas meillä taas yö! Esikoinen itki kerran, mutta pienin senkin edestä! Unissaan on alkanut itkemään, ja välillä "oikeesti" ... Et koitapa siinä sitten nukkua! Sanoinkin miehelle että kaikista parhaiten pystyn nukkumaan imetystuolissa :LOL: Kun täysin varmasti siihen molemmat nukahtavat ja vauva tuhisee tyytyväisenä tissi suussa.. Ei vaan ole kovin hyvä meikäläisen niskoille siinä kököttää...

Pienin nukkuu ulkona, isompi vielä kiukuttelee sängyssään, ei suostuisi nukkumaan. Välillä lopettaa ja sit taas muistaa et ainiin mun piti itkustella!
Itteekin nukuttaisi mutta eipä onnistu :/

En jaksa enempää tässä kirjoitella...

maikki79: Mä laitoin sähköpostia ja pyysin IBAN numeron ym. ulkomaanmaksutiedot kun tuli vahvistussähköposti. Sitten nettipankissa menet ulkomaanmaksut kohtaan ja sieltä makselet :) Mitäs tilasit? Mä tilaan kans kohta luultavasti ainakin pari lyhyttä trikoohaalaria, yks mulla on ja se on tosi näppärä pukea, ajattelin kesää varten noita useemman. Tykkään kyllä ihan älyttömästi Villervalloista, ne on ihanan pehmeää materiaalia ja mahtavan pirtsakoita.
Ainiin, mä hoidin kaiken yhteydenpidon ihan englanniksi kun ei tuo ruotsi ole ihan vahvin kieli ja hyvin hoitui.
Auronkorasvoista: Uskaltaako näin pienelle käyttää aurinkorasvoja? Muistan joskus lukeneeni ettei alle vuoden ikäiselle kannattaisi laittaa koska sisältää joitain metalleja mitkä vauvoilla saattaa imeytyä verenkiertoon. Täällä kuitenkin aurinko helottelee siihen malliin ettei aina viitsisi pitää puettuna päästä varpaisiin asti. No hattu siis tietysti pysyy joka tapauksessa, oli rasvoja eli ei =)

kuinka ollakaan, oon taas täällä :D :D

aurinkorasvaa aikoinani esikoisella käytin kun 7kk oltiin viikko pärnun auringossa (+30astetta koko viikkko), etenkin käsiin ja jalkoihin sudin! Apteekista ostin...

maikki, olisi joo pitänyt sovittaa ensin istuin autoon, mutta noissa ohjeissa kyllä lukee että soveltuu meidän autoon ja se on mukamas ihan siinä turvallisen rajalla, kaltevuuden suhteen. Jos käännän, väännän yhtään makuumpaan, niin menee punaselle se viisari. Heh, tästä varmaan saa paljon selkoo...
sitten menin vielä googlettaan asiaa, niin löytyi joku artikkeli missä istuimen tukijalka kolarissa lävistänyt istuimen. :eek: :eek: Vaikkapa, koskaan tiedä vaikka ois huipputurvallinen auto ja vimpanpäälle istuin, niin paha kolari kun tulee...ei vaan parane aatella!
Ja sitten oli tilastotietoa kuinka 70prosenttia turvaistuimista on väärin asennettuja!!! Aika pelottavaa...

debi: apteekista esikoiselle aikanaan ostettiin aurinkovoidetta ja muualta ei tainnutkaan löytyä sellasta mitä ois saanut laittaa.

Meillä yöt nyt mennyt pidemmän aikaan niin että4.30-5.30 herää syömään ja jatkaa uniaan 6.30-7.30 asti jolloin sit syödään puuroa.

Käytiin tänään korvalääkärissä ja korvat olivat terveet, toivottavasti pysyvätkin terveinä. =)

Tiskikoneen korjaaja kävi ja nyt pitäisi pelittää =) Kuulemma tuossa mallissa on 4 vuotta sitten todettu olevan epäkelpo siivilä, kun niitä on ensin sitä takuukorjailtu tosi paljon ja kalliilla, vaikka sen siivilän vaihtamalla ongelmat olis poistuneet (tiedoksi, jos jollakulla yli 4 vuotta vanha Rosenlew/Electrolux vuotaa!). Meillä siis meni poistoletku rikki, mutta samalla vaihdettiin tuo siiviläkin.

Helmi, ei tosiaan kannata käydä katsomassa mitään törmäystestivideoita, ne on kaikki kamalaa katseltavaa, vaikka olis ihan "turvalliseksi" todettu istuinkin. Hesarista luin pääsiäisliikennejuttua ja siinä oli kolarissa loukkaantunut 7 ihmistä, mutta ainoa joka oli selvinnyt vammoitta oli turvakaukalossa ollut vauva. Joskus näitäkin uutisia =) Ja helmi, mullakin päivä lähtee käyntiin vasta kun on netissä käynyt lukemassa sähköpostin, facebookin ja kaksplussan! Lisäksi sitten vielä hesari, siinähän se aamupäivä meneekin!

Debi, tilasin sellaisen turkoosin lyhythihaisen ja -lahkeisen haalarin (jossa tähtiä) ja sitten pitkälahkeisen luumunvärisen raidallisen haalarin. Tilasin 80-senttisiä, niin menee kesällä. Kaikki oli niitä alessa olevia (näin sain jotenkin oikeutettua itselleni ostokset). Hyvä tietää, että maksun saa suoritettua nettipankissa. Haalarit on mun mielestä käteviä vaatteita, mutta meille on ajautunut nyt 74-senttiset sellaisia, joissa on kiinnityksenä takana olevat nepparit, ensin vyötäröllä vaakaan ja sitten selässä pystyyn. Ei olla miehen kanssa vielä keksitty, mikä idea niissä on, älyttömän vaikea pukea ja tosi helposti menee juopon nappiin!

Dara, varmaan kannattaa kokeilla antaa puuroa illalla, etenkin jos on jo aamupuurona sisäänajettu eikä vatsavaivoja tule. Meillä on iltapuuron antamisen myötä loppunut illan megamaitotankkaus ja nyt poika nukkuu koko yön n. klo 21-08. Välillä herää klo 4-5 maissa ja laitan tutin takaisin suuhun, joskus imetän siinä välissä ihan sen takia ettei aamulla ole sitten ihan meganälkä ja maidon tulokin pysyy paremmin yllä. Iltapuurona annan riisipuuroa, kaurapuurosta tulee vatsakipuja. Aamupuuroa oon ajatellut lanseerata sitten jossain vaiheesa.

Keiju, nyt sormet kolmeen kertaa ristiin, että korvakivut on teiltä mennyttä elämää!!

Heti piti alkaa kokeilemaan kuvanlisäystä, josko se onnistui.. :whistle: Tää kuva on jo jotain kk sitten otettu, mut mun mielestä niin "iloinen" et päätin laittaa ton.

Täällä on "keskustelut" vilkastunu pääsiäisen jälkeen arjen koitettua! Itse aina välillä vlopun aikaankin vilkuilin tänne, mut olin niin laiska mitään kirjottamaan, kun tuntui ettei mitään kerrottavaa ollut! Eikä nytkään mitään ihmeellistä. Toista vkoa nyt on maisteltu ekaks pottua (ei oikein uponnu) ja sit bataattia, ja se onkin ollut varsinainen hittituote! :p Varmaan huomenna otetaan mukaan kukkakaali. Nii ja tuttelia oon myös antanut iltaisin niin on vähän vähentynyt tissin äärellä majailu! =)
Milloin muuten aloitte antamaan toisen "aterian" päivässä?? Meillä on nyt vakiintunut, että on syöty päikkäreitten jälkeen "kiinteetä" ja ajattelin josko ehkä ens vkolla alkasin antaa lisäks ennen päikkäreitä.

Meillä käytetään tällä hetkellä pääasiassa 68 vaatteita, mutta osa on jo jäämässä pieneks. Se on jännä, että miten noissa pienissäkin vaatteissa on mallissa/koossa eroa niin, että osa 62 on ihan sopivia vielä ja sit taas jossain toisessa tarvii olla jo 74.
Tietääkö muuten kukaan, löytyykö jostain tavallisesta kaupasta bodeihin jatkopalaa vai löytyykö niitä jostain lasten erikoisvaateliikkeistä?? Muistan joskus lukeneeni tuosta, mutta ei jäänyt mieleen, että mistä niitä saa.. Sellasella vois jatkaa "käyttöikää", kun bodyssa meinaa pituus loppua kesken.

Päivää päivää!

Oli tosiaan hiljaista pääsiäisenä täällä, mutta hyvä niin :) En miekään ehtiny kirjoittelemaan, kiireesti vain lukaisin, mitä muut laittoivat. Ihana oli useamman päivän olla yhdessä koko perheellä. Appivanhemmat tuli lauantaina illalliselle, ja tulipahan sen ansiosta kunnolla siivottua! Nyt on niin kivannäköistä ja siistiä.

Mie oon nyt syöttänyt tytölle viikon porkkanaa, parin päivän jälkeen annoin myös hedelmää, ja eilen illalla kaupan paketista vauvoille tarkoitettua manna-riisi-velliä. Annoin kerralla reilun desin, kun meni niin hyvin alas. Suu auki Amelie odotti jo seuraavaa lusikkaa kuin linnunpoika, ja nauroi ja ähisi että lisää lisää!! Sitten mietin loppuillan, että tulikohan annettua liikaa, jos tuleekin yöllä ongelmia, vatsanväänteitä tai jotain.. Mutta hyvin meni, tyttö nukkui 20-05, sitten kävi tissillä ja nukkui pari tuntia lisää.

Meillä vaatekoko on 62-68, riippu tosiaan paljon vaatemerkistä mikä se oikea koko on.

Ulkona on ihan superilma, +20 muttei liian kuuma. Tai sitten alan vain jo tottua näihin keleihin. Viikko sitten kun tämä lämpöaalto tuli, oli tosi ahdistavaa käydä kävelyllä. Nyt oon jo löytäny vähän kevyemmän pukeutumisenkin, ei tarvi sitä suomalaiskansallista tuulitakkia aina päälle vetaista :LOL: Kunhan tyttö herää päiväunilta, me lähdetään Manducalla ostamaan kukkia. Tuo manduca on kyllä tosi hyvä, pariin kertaan Amelie on nukahtanut siihen, ja olen saanut siitä repusta suoraan sänkyyn laitettua. Ja itselle ei ole tullut selkä- ym. vaivoja, reppu on niin hyvin lantiolla. Mitäs muut olette tykänneet Manducasta???

Nyt tiskaamaan, kirjoittelemisiin :wave:

helmi: ompas hankalaa tuon istuimen kanssa. Me ostettiin tuo sama istuin juuri ja soviteltiin kyllä kaupan pihassa etukäteen ja kyllä se meidän autoon menee ihan hyvin kaltevasti ja viisari keikkuu vihreen sisällä. Ootko kokeillut niit, että se istuimen pohjassa oleva "uloke" tulee penkin päälle eikä reunan yli? Myyjä sanoi et sitä voi alkuun pitää niin, että koko istuin on penkin päällä, mutta viimeistään sit kun jalat ottaa auton penkin selkämykseen ni pitää laittaa se uloke penkin reunan yli. En tosin tiedä vaikuttaako toi teidän ongelmaan mitään. Jos ei onnistu kaltevammaksi saaminen, ni sit vaan koitat kaukalolla sinnitellä mahdollisimman pitkään. Kyllä nää muksutkin jo niin isoja on et aika pystyssäkin voi istuimessa jo olla. Meillä mahtuu Lumi kaukaloonsa vielä niin hyvin et varmaan vasta syksyllä siirryttäis istuimeen. Saa nähdä.

yermasoya: niitä jatkopaloja on joskus huutiksessakin tai jossain nettikirppiksillä kun ihmiset tekee ite niitä. Sitten babyidea myy sellasia, että sen jälleenmyyjiltä saa, esim täältä: http://www.pientenparhaaksi.fi/product_catalog.php?c=139 ja babyidean sivuilta voi katsoa muitakin jälleenmyyjiä, jos löytyy vaikka joku paikka läheltä niin voi paikanpäälle mennä. Söötti kuva btw!

kaurasta tuli meillekkin ongelmia, vatsa meni Leevillä ihan sekasin muutaman päivän annoin ja sit lopetin sen ja kokeillaan sit joskus myöhemmin uudestaa. Kakki 10krt päivässä ja hais aika imelälle se kakka.Ainut vaan että se kaurapuuro maistui paremmin, söi aikuisten annoksen sitä illalla. Tänään täytyy sit kauppareissulla katsella mimmonen puuro tarjonta prismassa o is noissa vauvapuuroissa että sais Nanniin sen tehtyä. Riisipuuroa on nyt syöty n.kuukauden päivät.

Meillä myös Manduca ja se on kyllä ihan korvaamaton koirien kanssa lenkkeillessä, ei tarvitse tallata pelkästään "hyviä" teitä vaan voi mennä metsään. Mulla ei ole siitä oikeastaan mitään pahaa sanottavaa, helppo pukea ja riisua ja jakaa painon hyvin. 8 kg ylöspäinhän siinä voi kantaa selkäpuolella, kohta koittaa sekin aika =) Sitten pääsee vauvan kanssa haikkaamaan vuorille, etupuolella rasittuu mulla ainakin selkä vähän jos kantaa yli kaks tuntia.

iru
Hari Mao: Onnea pikkusille!! Meillä tänään Ilmarilla 5 kk päivä :heart:

Vaatekokona meillä bodyissa 68-74.. housut pääasiassa 68, mut ne äp:n oranssit 60 cm puolipotkarit menee vielä.. ovat vissiin suurta kokoa. Noissa vaatteissa on tosiaan suuria koko eroja.. mummo oli ostanu ilmarille hulluilta päiviltä benettonin 74 housut ja näyttivät aika pieniltä.. saa alkaa heti pitämään.

Mää oon kans ihan hurahtanu nettishoppailuun, ku se on niiiin kätevää B) huuto.netissä tulee pyörittyä päivittäin ja oon mä sieltä ihan onnistuneita kauppoja tehnykki.. mm. hyppykiikku ja kävelytuoli =)

Joo meillä tuli miehelle eilen se mahatauti.. kävin kaupasta hakeen käsidesiä ja klorinia ja kaikkia gefilus tuotteita. Toivottavasti me pojan kans säästyttäis siltä taudilta.. veljen poika 8 kk oli siinä taudissa 5 päivää, reppana :(

Puuroista sen verran että oon antanu nyt aamulla aina puolikkaan annoksen joko riisi tai peuhu puuroa, ne on muksu hiutaleista tehty lisätään vesi sekaan. Niin onko se sitte liikaa jos kohta jätän illalla vellin pois ja annan tilalle puuroa ja maitoa? On ehkä vähä pöljä kysymys.. :ashamed:

Heips naiseen!!!! B) Täällä kesä! Aurinkorasvaa läästitty tyttösen nassuun jo yli viikon. Täällä ainakin sanotaan, että ei saa aikusten rasvaa käyttää, on eri periaate kuin lasten rasvassa. lasten rava ei imeydy, vaan jää iholle kalvoksi. No onkin tyttö sen näköinen kuin ois joku pahempikin homesieni iskeny kasvoihin, oon aika runsaasti levitelly sitä rasvaa. Ja hellehattu ostettiin myös ja UV-suojabody - mummon rahoilla, joten kerranki oli varaa :LOL: Täällä on sellanen mukava tapa ostaa pääsiäislahjoja.

Hari Maon kaksikolle Onnea!!!!

Maikki ja Debi kestovaippajutut ainakin täällä kiinnostaa kovasti ja ne innolla luetaan, koska ei tunneta täällä ketään kestovauvoja, niin vinkit tulee hyvään käyttöön! Äiti88 näitä harrasti myös, mutta missä olet - huhuuuuu!!!!???? Aina kun luen tuon nimen Debi, mulla alkaa soimaan päässä Raptoria... muutenkin soi aina päässä joku lasten ralli, kun tytölle laulelen ;)

Keiju: Ihanaa, että Leevin korvat paremmat!

Meille kuuluu sellaista, että lähdettiin sitten tytön kanssa reissuun pääsiäiseksi ja mies jäi kotiin parantelemaan lommoutunutta keuhkoaan, raukka. Eilen tultiin vasta kotio ja tänään päästiin sitten vasta koko perheen kera ulos piknikille nauttimaan kesäsäistä :heart:

Meidän lempivaatemerkkejä on varmaan Sanetta bodeissa ja sukkiksissa Falke ja suomalaisista tykkään Tutan ja Marimekon vaatteista. Lindexillä ihania kuoseja! Täällä kivoja myös biovaatteet Hess Nature, Biobaby ja alana, hyvälaatusia. Käytännössä tulee osteltua 2nd handina suurin osa, tai mitä saa kavereilta käytettynä... meillä ei nirsoilla! Vaatekoko meillä 74 ja 80... 74 bodit jää jo pieniksi meidän jättivauvalle. 10 kg haamuraja rikottu pelkkää äidinmaitoa antaen! Nyt päätin, että neiti saa alkaa perunalle ja keittelin tuossa just ekat perunat ja aion tehdä äidinmaitomuussia ja syöttää sitä neidille kun heräilee kauneusuniltaan. :D

Syöttötuolissa päädyttiin myös siihen Tripp Trappiin, aattelin repästä ja ostaa kirkkaanpunasen, mutta mieheltä jotain ininää viellä kuulin asiasta. Kahtellaan...

Huh... ny oon tyhjiin ammennettu, en muista mitä muuta piti sanoa... kauhiat vierotusoireet palstasta pääsiäisen jälkeen. Like you all very much :heart:

dara, mietin kanssa pitäskö ottaa kaukalo vielä käyttöön, kun periaatteessa siihen vielä mahtuu...tuo on sillain juuri penkillä että se "ulkokekin" on penkinpäällä! ja taakse ei mahdu edes muuten, on sitten siirrettävä eteen kun jalat kasvaa...
Ja pidettävä eessä selkä menosuuntaan niin kauan kuin suinkin siinä viihtyy ja mahtuu oleen, kun tosiaan sitten kasvot menosuuntaan kiinnitetään vain auton vöillä? DARA olenko oikeassa? vai ollaanko teillä vielä niin pitkälle mietitty? :D Minä tässä jo pohdin vuosia taas eteenpäin... :LOL: :LOL:

pojat tuossa riekkuvat ja leikkivät keskenää, pienempi alasti leikkimatollaan pyörii ympyrää, vaan ei käänny! Isompi viihdyttää vauvaa ja on jo ihan iltavallaton.Oli vielä jotain muutakin kommentoitavaa, mutta en nyt muista...

Maotaolle piti vielä laittaa, että on se kiva kun muillakin on muhkeita vauvoja! Välistä ärsyttää kun päivittelijöitä piisaa kuinka meillä niiiiiiiin iso vauva, ja voi mitkä makkarasääret ja vai niiiiiiin isoja vaatteita jo käyttää...ei tietenkään kukaan pahallaan sano, mutta kun kaikki jauhaa aina samaa, niin hetken päästä ei enää naurata.

voi nyyh, kun tippa linssissä täällä seikkailen tiedon valtaväylällä (rakasta ukkostani lainatakseni)...niin eksyin lueskeleen meidän odotuspinoja!! :'( Lukasin sitten lokakuun läpi, tai omat kuulumiset tietty :D (minä..minä...minä...eikä kukaan muu) :LOL:

Se päivä kun olikin synnytys eessä, eikä aavistustakaan mitä edessä ja se eka viesti tänne kun vauva maailmassa, ja kaikki...haikeeta on!!

sitten aloin taas kaipailla kaikkia vanhoja; viides, jennya., korppinen, estrella, kutmula, tietämätön, rinzessa, manna...

voi hyvänen aika kun tuntuu haikeelta! :heart:

Kiitti vaan Helmi nyt mulla soipi tuo Klamydian vanha biisi päässä. :LOL: Joo mulle aina välillä tulee paha mieli ihmisten kommenteista, jos hirvittelevät tytön isoa kokoa ja nimittelevät Michelin-mieheksi. Monet myös luulevat aina pojaksi vaan kun on niin isokokoinen. Sitte välillä tuntuu että joutuu selittelemään, että se nyt vaan on noin iso, että en mitään hormooneja oo syöny. No itte oon ollu yhtä iso ja nyt 176 ... ja aika laiha-normaali. Muuten musta tuntuu että pienet/ köykäset vauvat on niitä ketteriä ja aktiivisempia... ja ehkä vaativaisempia? Mutta tämä siis mutu-tuntumaa vaan.

Niin mihinköhän ovat hävinneet nuo vanhat kirjoittelijat...? Kiva olis kuulla. Tietämätönhän ilmottautui vähän aikaa sitten ja oli heillä niitä perhemuutoksia. Toivottavasti kuuluu ihan hyvää sinne!

helmi Joo kyllä sä ihan oot ymmärtänyt oikein, et sit kun menee naama menosuuntaan, ni pelkillä auton vöillä on kiinni. Toimii niinku vyöistuimena. Sitähän suositellaan vasta 4v ylöspäin. Muistelen kans miten esikoisen istuimessa aikanaan naama menosuuntaan oli, ni istuimen vöissä oli kyllä. Mut sillon oli paljon nuorempi ku 4v. En kyl muista tarkempaa ikää.

Oon kans alkanu kestovaipoista kiinnostua. Tilasin sitte äsken parit kushiesit testiin. Oon tähän asti käyttänyt pelkkiä kertiksiä, mut nyt on ollu jo jonkin aikaa kauhee into noita testata. No, jos innostun ni hienoa...jos en ni ei voi sit mitään.

Nyt nukkumaan!

Yhteistyössä