11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

Iltaa! Ja kiitos kaikille "osanotosta" meidän hirveeseen aamuun ;) Kyllähän se päivä taas siitä lähti. Vesi tuli aika pian... vaikka sellanen takaisku viellä tuli, että pölynimurista loppui pölypussi ;)

Mies oli päivän sairaalassa ja ne keuhkot tutkittiin ja sieltä löytyi vaan pieni "osuma" jo aikaisemmin todetun likistyneen hermon lisäksi. (Jouduttiin viikonloppuna autolla tekee yks pikajarrutus ja siinä on turvavyö vetäny siltä ilmat pihalle ja kylkiluut "lyttyyn" ). Onneks tyttö oli takapenkillä selkä menosuuntaan ja kissakorikin turvavöissä kiinni! Tässä sitä huomaa taas miten tärkee on hyvä autonistuin lapselle, kauhee jos tuo olis käyny tytölle!

Tytön kanssa kävin lastenlääkärillä näyttämässä läikikästä ihoa. Vähänkö pelästyin Kuunkulta kun mainitsit siitä Masernista (joku lastentauti/rokko, jota Suomessa ei enää esiinny - ei itsessään oo vaarallinen, mutta voi tulla pahoja jälkitauteja!) koska kuviot tosiaan muistuttaa tuota mitä masernista netistä löytyy. Kaiken lisäks tytöllä on ollu myös yskää viime päivinä. No mutta tää oli ihan jonkun harmittoman viruksen jälkimaininkeja. ja viruksesta johtui ilmeisesti myös itkuisuus ja ripuli josta valitin tuossa pari päivää sitten...

Joten loppu hyvin kaikki hyvin meillä!!! =) Ja meidänkin murheet tuntuu taas ihan pieniltä!

Äityliinille täältäkin päin onnittelut ja Keijulle ja Maikille jaksamista potilaiden kanssa!

Hei pitkästä aikaa...

Ja niin hävettää taas kerran etten ole käynyt täällä lukemassa saati kirjoittamassa. Tuolla FB.ssä kun tulee enimmistöön pyörittyä.... :ashamed: Mutta tuli vain mieleen että joko olette "uutta" pikkuista ajatelleet mukaan uusiin kuvioihin? :) Itellä ollu jo 5kk vauva kuume mutta isäntä ei lämpene ajatukselle... Kun ei ole sitä "omaa" poikaa saanu.. Mutta jos sitte seuraava olis se kauan kaivattu..... :D

Niin ja hyvää pääsiäistä teille kaikille.

Htisi kun lueskelin tuota edellistä sivua ja sitä mukaa kirjottelin kommenttia kun jotain kommentoitavaa tuli... No enpäs sit muistanu kopsata sitä tekstiä ennen kuin hyppäsin tälle sivulle...eli sinne meni kaikki!

Ainaki potilaille paranemista!! Ja äityliinille onnea päättötyön johdosta! Enkä muuta enää muista. :(

Selkä on vähän parempana, mutta ei tällä vielä nostella... Toivottavasti ei tuu miehelle päivystyslähtljä, miun porukatka ei oo tänään kotona että pääsisivät sit auttelemaan... Eipä sen kummempia, kohta tulee miesväki ulkoilemasta, pitää laitella jotain evästä heille pöytään!

Hyvää pääsiäistä kaikille!

merkkailen tässä....
herättiin tänään koko perhe vasta 10aikaan! :eek: Nyt mies ja esikoinen ulkohommissa (ja mukava kuranen keli, kun yöllä sadellut lunta..) KOitan raivata kämppää, pyykätä ja viihdyttää vauvaa.
Kohta päiväsaunaan, ja iltapäivällä ystäväperheen luo syömään. Ihana mennä valmiiseen pöytään!! :p

Meillä nukuttiin vaihteeks taas hyvin yö :)

MUTTA, tänään leikkaisin esikoisen tutista pään irti :whistle: Että katsellaan nukutaanko ollenkaan... Jospa se hyvin menee, ennättää tässä päivän aikana tarkkailla tuota luputinta :D
Ehkä se nukkumaanmeno on se vaikein osuus!
Miehellä seuraava duunipäivä vasta tiistaina joten nyt on hyvä sauman ottaa tuo vieroitus. Vähän kyllä haikealta tuntuu, viimeinen juttu lähtee mikä muistuttaa vauva-ajoista :/ Onneksi minulla on tuo pienin vielä suht vauva :)

MUKAVAA PÄÄSIÄISTÄ!!!

noniin, nyt se epäonni iski sitten meidänkin perheeseen: mies oli tuolla lapioimassa kuraa, mitä tuli siitä kaivon porauksesta..niin esikoinen juoksee sisälle "isin selkä niksahti, se makaa maassa.."
Minä siitä sitten nostamaan äijää, autan riisumisessa, pesen mutasia vaatteita, autan sen makaan lattialle, ei pysty liikkumaan ollenkaan (4tunnin päästä pitäs olla jo kylässä, v****!) Ja kaikki hommat jäi mulle; saunanlämmitys ym.
Perkele!!!!!
Välilevyhän se on mikä renaa, ei vaan oo pitkään aikaan mennyt tuolleen jumiin, niin loisto ajoistus taas..... :(

helmi: Auts.. On varmasti kipeä :/ Miehelle pikaista paranemista!

Täällä o päivä menny nopiaa viikkosiivouksen parissa. Vaihdoin kaikille puhtaat petivaatteet ja toinen koneellinen pyykkiä peseytymässä & kolmas odottelee vuoroaan.

Lettutaikina turpoamassa, että saavat mies & lapsukaiset iltapalaksi. Itse pidän herkuista näppini irti. Olen nimittäin tuolla MethodDraine Detox -kuurilla, ni yritän siitä pitää jollain lailla edes kiinni. Jospa elimistö puhdistuis turhista kuona-aineista. Se on pakko sanoo, että mieli on paljon pirteämpi & jaksan paremmin.

Kyllä eilinen bodypump tuntuu reisissä. Kerrankin älysin laittaa kunnolla painoja ja jopa hikikin nousi pintaan :D. Jos sitä seuraavaksi menis maanantaina salille :whistle: . Katsotaan onko aikaa.

Mutta nyt jatkaa :wave:

No niin... Lapset ehkä nukkuvat jo molemmat,eikä kello ole vielä tuon enempää!! :attn:
Ja erona tässä illassa oli siis se että esikoisella ei ole enää tutia :D
Parina iltana nukkumaanmeno ollut muutenkin vaikeaa (ei jäisi sänkyynsä, ja itkee hulluna) joten eipä tää ilta poikennut edellisistä =)

Vauva oli helpoin laitettava, heitin vaan sänkyyn :) Esikoinen itki noin 10min. Aluksi minun sylissä, ei mitkään puheet auttaneet... Sit mun oli pakko lähteä pienimpää rauhoittelemaan, reppana kuuli siskonsa huudon :( Hetken enää itki isompi kunnes simahti!

Ihanaa, nyt rauha maassa.. Ruetaan tässä miehen kanssa kattomaan elokuvaa, ja ois mulla tuossa yksi siiderikin =)

Illanjatkoja :wave:

huomenia!!
HM, onnea oskarille ekasta hampusta! :D meillä ei vielä hampaista tietookaan...en ees usko että vielä tulee, kun isoveikalleenkin tuli vasta 11kuisena.

Luminka..tuuhan kertoon miten kaikenkaikkiaan meni yö, ilman tuttia! Illalla 10minsan huudot kuulostaa aika "helpolta", vai kuulostaako vaan? :LOL:

Meidän isi on selkäpuoli, känyää liikkeelle kuin vanha ukko. Kaikessa tarvii apua.. :kieh: mutta toisaalta on niin avuton ja meidän avun armoilla että ihan pitäis ottaa tilanteesta kaikki ilo irti! :saint: No, ei vaiskaan. Selkä siis todella kipee edelleen, mutta pääasia että kylää päästiin eilen, otti kovia särkytabuja vaan, niin helpotti. Toivon vaan että suht pian alkais tuosta tokeneen, kun kevät on tunnetusti aikaa kun ois paljon pihahommaa, ja heillä töissö kiireisin aika. Ja ens viikonloppuna kun pitäs lähtee mökkeileen, vaikkakin sinne varmaan vaikka konttaa; kun kyseessä on miesväelle kalastusviikonloppu. :D
No se mun äijästä, kiinnostikin varmaan kauheesti... :LOL:

Mä aloin leipoon. =) =) =) Vaikka niin vannotin etten aikoihin leivo leipää, niin viikko sitä taukoo kesti, nyt taikina kohoo ja illemmalla teen suklaakakun, sellaisen mud-tyylisen..lupasin huomiselle tehdä jälkkärin kun mun vanhemmat kutsui syömään.

Juu, mutta nyt kahvia hakeen lisää. Ja jatkaan leipomista!

moi pitkästä aikaa täältä muuton keskeltä ollaan muuttamassa ouluun loppukuusta ja paikat mullin mallin mut ihanaa päästä kotikaupunkiin melkein kahenkymmenen vuoden jälkeen .... kuva pojasta tasan 4kk 19.3 mitat 8655gr ja 67cm hyvät pääsiäiset kaikille....

MOI!!!

Eilinen tutin jättö meni siis hyvin :D Sen 10min. huusi, mutta seuraavan kerran heräsi vasta aamulla kasilta! Päikkäreitä ei mummolareissulla nukkunut, mutta autoon kun päästiin niin ei mennyt kuin 5min. ja likka unessa...

Tultiin juuri ulkoa, vauva jäi nukkumaan ja mä säntäsin äkkiä koneelle :D Nyt esikoinen tuli syliin joten tää tästä kirjoittelusta..

täälläpä on hiljaista!
Kaikki jossain pääsiäisenvietossa, tai muutenvaan perheen kanssa. :) Me ollaan kanssa kaikenlaista touhuiltu koko päivä kotosalla; leivoin leipiä jotka onnistui!!!! jippii!! Ja nyt illalla suklaakakkua väännän huomiselle, näyttää onnistuvan... :D
Ja ulkona oltiin pariinkin otteeseen, ihana ilma! Sain hiukan haravoitua, käytiin lenkillä ja grillattiin ryynimakkaroita! Kesän grillauskausi siis meillä avattu!
Mies tosin ei muuta tee kuin makaa... :/ No, eipähän pääse kylille juoksemaan..kehkeh...

Pojat ovat unillaan nyt jo molemmat, mutta oon varma että pienempi herää ½tunnin päästä ja tulee taas kekkuloimaan meidän iloksi, on jo jonkinaikaa mennyt vasta 22.30 nukkumaan...tylsää! Ei jää "omaa aikaa" sitten juurikaan, nyt pitäs taas jotain leffaa töllätä kohta, niin mukava kattella kun pieni roikkuu sylissä.

Merval, kiva kuulla sinustakin!! :flower:

voi helmi mikä huono tuuri teillä =( toivottavasti selkä paranis pian!

pakko tulla kehuu ku onnihan on menny aina nukkuu pullon kans ku ilman sitä tai sylis heiluttamista ei tod. oo nukahtanu ni nyt kahtena iltana olen antanu vellin olkkaris ja vieny tutin kans sänkyy ni sinne on nukahtanu :O eile 3 krt kävin tutin laittaa ja tänää en kertaakaa :O

olen iha shokissa et näin helpostiko tää sujuu? uskomatonta.. en ois uskonu et mun kohalle osuu helppo lapsi! =))

Tänää laitettii onnille hyppykiikku ja voi jumatsuikkeli onni oli ilonen siitä ja aivan täpinöissään. hokas heti et pitää pomppia =))

Sanse & Onni 4kk 3vko =)

Sanse: Mahtava hymy Onnilla hyppykiikussa!! Pitäisköhän meidänkin kuitenkin viritellä se kiikku paikoilleen!

Juu, hiljaista täällä on ollut, vaikka oon kyllä käynyt pitkin päivää "kyttäilemässä", onko kirjoituksia tullut. Mies jo sanoi, että mun täytyy varmaan käskeä vauvankin loggautua facebookiin, niin mun tulee kommunikoitua sen kanssa...

Otso on ollut koko päivän oikea "kiekkalieru" (pohjalaisen isomummoni sana), kieppunut sylissä ja lattialla ihan väkkäränä.

Tein tänään muutaman L-kokoisen kestovaipan, tällä kertaa kosteussulkukankaasta. Heti oli koekäytössäkin ja hyvin toimi. Nää on kokoa 8-18 kg ja ihan sopivia, Otso oli pari päivää sitten sairaalan punnituksessa 8,7 kg.

Juuri miehen kanssa päiviteltiin, että on meillä helppo vauva, sänkyyn kun nostaa niin sinne nukahtaa. Nyt ei ole koko viikkona syönyt öisin lainkaan, vaan nukkunut yhdeksästä aamuun klo 7-8 saakka. Välillä pitää neljän-viiden maissa laittaa tuttia tokkuraiseen suuhun (aiemmin heräsi siihen aikaan nälkää huutamaan), mutta sitten nukkuu aamuun saakka.

Tänään on ollut ilmassa jotain rinnanvieroksuntaa, on pitänyt antaa pari kertaa korviketta pullosta, kun ei ole suostunut puolenpäivän jälkeen kunnolla imetykseen. Kasvissosetta ja päärynää meni päivällä isot satsit ja illalla melkein aikuisten annos riisipuuroa. Taitaa tuo puuro olla se taikasana pitkiin yöuniin. Oon kyttäillyt huuto.netistä tripp trapp -syöttyötuolia, vaikka ihan sujuvasti toistaiseksi menee sylissä syöttäminenkin. Aika arvokkaita nuo näyttävät olevan käytettyinäkin, mutta ainakin veljen perhe on tykännyt tripp trapista.

Meillä on taas meneillään silmätippakuuri, kun Otson silmä rähmii ihan kamalasti. Aamuisin on silmä muurautunut umpeen ja raukka näyttää ihan silmäpuolelta. Lastenlääkäri sanoi, että kun puoli vuotta tulee mittariin (2 viikon päästä!!), voi suunnitella kyynelkanavan sondeerausta. Otsolla on ihan alusta saakka vuotanut toinen silmä, mutta vielä mietitään mitä kautta se olisi järkevintä hoitaa; Ehkä odotetaan 7 kk neuvolaan ja kysytään sieltä.

Ihan tuntuu että kuluneen viikon aikana meidän pikkuvauvasta on tullut "iso poika". Ei sinänstä mitään erityistä oo oppinut, enkä osaa tätä tunnetta sen tarkemmin määritellä, mutta paljon on tullut uusia ilmeitä ja ollaan päivitelty, miten reippaasti meni kaikki sairaalahommatkin.

Annetaan keuhkoputkia laajentavaa Ventolinea 3 kertaa päivässä (samaa mitä sairaalassa annettiin maskin kautta hengitettynä ), eikä rohina ole oikeastaan vähentynyt, mutta toivottavasti tauti menee pian ohi. Itse olen ollut nyt röhäinen ja kurkkukipuinen, mutta ei onneksi ole tullut yhtä rankkaa kuume-yskätautia kuin miehellä oli viime viikolla.

Siinähän sitä päivitystä tulikin taas...

Huomenia!

Hiljaista tosiaan täällä! No, itsellänikin meni se perjantai duunissa ja eilinen sukuloimassa. Oli ihan kivaa olla töissä. Vuorossa oli onneksi vanhoja tuttuja ja päivä meni hirmu nopeasti. Nyt jo odottelen huomista vuoroa :D Kiva olla välillä ihan vaan aikuisessa seurassa ja puhua ihan muita asioita eikä puhua vaan Leon kanssa.

Tänään ollaan menossa taas valmiiseen ruokapöytään :p Mun vanhempien luona on sitten käynyt kukkokin munimassa. Tiedossa ulkoilua ruokailua ja varmaan se illan lätkämatsi täytyy siellä vielä katsella.

maikki meillä kanssa oli ahdas kyynelkanava, mutta tuossa kahden ja kolmen kuukauden paikkeilla se vaan itse aukesi. Sitä ennen oli meilläkin ollut monta silmätippakuuria :( Tosi kurja vaiva.

Mutta [/b]oikein iloista pääsiäispäivää kaikille! :wave:

Yhteistyössä