11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

maikille jaksuja :hug: ja keijulle :hug: ja sansellakin oli pikkuin potilas :hug: ja hm:llä oli ainakin jossain välissä parantola kotona :hug:
toivon oikein kovasti että teillä pikkuisen alkaa paraneen ja kaikki muutkin jotka itse ollaan kipeinä....on varmasti rankkaa...ei tässä viitsi turhia itse valitella! :|

Onnea Leeville :flower:

Cattus: ja muut joiden perunasta tulee liisteriä: ettehän soseuta sitä sauvasekoittimella? Itse jostain luin aikoja sitten,että sillä ei saa tehdä pottumuusia, kun se menee just liisteriksi. Vatkain käy, tehosekoittimesta en tiedä. Eli kantsii vain survoa haarukalla, ja sitte vaikka siivilän läpi hienontaa, jos vielä tarvii.

Maikille ja muille, keiden pienet (tai itse jotka) sairastaa: jaksuja :hug:

Mie annoin nyt toista päivää porkkanaa vauvalle, ihan ok meni. Olisin odottanut jotain isoa reaktiota, mutta ihan tuosta vaan otti muutaman lusikan, sitten ei enempi kelvannu. Lemibodyn (äitin mielestä :saint: ) hihat on nyt sitten oranssit, voihan kääk..

Pientä kitinää on ollu nyt pari päivää. Suurin osa päivästä pitää kantaa muksua, ja välillä menee melkein hermo. En oo ees kahveeta ehtiny tänään keittää. Sen ajan kun syö, niin nukkuu osaksi, luulisin, mutta muuten pysyttelee hereillä. Vaikka väsyttäiskin. Ei auttanu edes ulkona käynti, sieltä vain vaunuista tillisteli ja söi leluaan.

Oon pari kertaa antanu Amelien pötkötellä alasti vaipanvaihdon jälkeen, ja sitä pitää sitten nauraa hekotella, siis Amelien. Hauskaa katsottavaa! Nyt on ollukin muutaman päivän tosi kuuma, 20 astetta varjossa ulkona, ja sisälläkin hiki virtaa. Ei oo helppo pukea, ei lasta eikä itteäkään. Molemmat oltiin tuskissamme kun lenkkiä heitettiin.

Vielä huominen ja sitte pitkä viikonloppu, jee jee!!! Iloa ja aurinkoa kaikille B)

Tulipa muuten moka, pakko vielä kertoa. Piti hakea kaupasta iso patteri kivennäisvettä. Katoin siinä sitten, että jaa, niillä on sitruunallakin maustettua, otanpas tuon vaihteeksi. Oli ihan samannäköinen pullo kuin normijuomalla, päällä luki vain keltaisella että citron. Ostin sitten vahingossa aimo läjän makeutettua sitruunajuomaa!! Pitää sanoa ukolle että hakee ittellensä ginipullon, oli muuten niin hirveän makuista, ettei muuten tule juoduksi. Vaikka mies on kyllä yleensä semmonen jätemylly, sille kelpaa kaikki mikä minun lautaselle jää :LOL:

iltasta! =)

paranemisia pikkupotilaille! on niin kurja ku pienet on kipiänä :( Onnilla tais tulla siitä letkusta kurkku kipeeksi kun on itkunen ja ääni käheenä =( muuten vointi ennallaan. tänään ollu oksujen oksu päivä taas vaihteeks, ehkä siksi myös enempi kiukkunen onniki ollu :(

Meillä ei vielä juttele, ää ja öö on ne ykkös jutut tällä hetkellä :LOL:

Olipahan ilta!! huh huh... Esikoinen oli toooosi kiusankappale :kieh: Kävi muksimassa pienempää aina kun silmä vältti! Ei ole aiemmin tätä tehnyt.. Ja kun ei vauvaa ylettänyt, läpsi minua... Ja joka kerta otti kyydit keittiö nurkkaan, tuloksetta. Sit kun pää kolahti seinään, tuli itku ja siihen loppui se riehuminen!
Nukkumaan asettui vasta 21.45 joka on aika myöhä jo...

En taida jaksaa enää kirjotella...

iru
On se niin surkeaa ku pikkuset on kipiänä.. :( voimia maikille ja muille joiden muksut tai itte on kipeenä!! :hug:

Joo me ollaan nyt kaks aamua syöty puuroa.. hitto, että oon mestari.. eilen maisteltiin muutama lusikallinen ja tänään puolikas annos. Mietin sitte että miten se noin väsähti puuron jälkeen? Niin olin ostanu jotain Nukkumatin unipuuroa!! Miten voi olla niin sokea? Kuu ja tähtiä ja nalle siinä paketissa :LOL: :LOL: lapsi raukka saa aamupalaksi unipuuroa.. enkä oo kyllä ennen tollasiin uskonu mut pakko oli ku toinen sammu.

Tuutikki: Mä kans laitoin itelle liikaa vaatetta ku käytiin kärrytteleen :headwall: jotenki ei vaan tajuu että on kevät.. nii ja mulla oli sillon talvella kahet rintatulehukset heti alkuun niin ei tosiaan haluu palelluttaa ittee..

Leluista on ollu paljo puhetta.. mua kauhistuttaa jo nyt noi lelut.. pehmoleluja on joka lähtöön.. ja kaiken maailman pehmohelistimiä vaikka kuin.. mut eipä ainakaa kyllästy ku on valinnan varaa.. meillä kans sellanen puuhamatto.. se on sellanen tinylove merkkinen, jossa tosi iso ja pyöreä se matto. Just sen takia hankin ku alko kääntyileen mahalleen ni aina törmäs lelukaaren jalkoihin. Tossa tilaa tehä vaikka ja mitä :D

Voi Keiju parka... ette pääse helpolla mitä sairastamiseen tulee :( Jospa tilanne kääntyisi valoisammaksi vielä kevään myötä! :hug:

Onko muiden vauvoille tullut rokotuksesta kuumetta? Meillä eilisen rokotuksen jälkeen nukuttiin kolme tuntia putkeen (yleensä tuohon aikaan nukkuu tunnin) ja viime yön oli tosi levoton. Aamulla posket hehkui ja lämpöä 38,1 pepusta. Onko kellään kokemusta kuinka kauan mahdollinen rokotuksesta johtuva kuume kestää? Ollaan lähdössä reissuun lauantaina ja nyt pelottaa että reissu peruuntuu :(

Huomentahei!

Kuumeesta; vauvoillahan 38,5 astetta on vielä normaali lämpöä, ainakin lääkärin mukaan.

Meillä rokotus oli edellispäivänä, siitä tuli iltakitinät, annoin supon ja nukahti jo seittemältä yöunille. Sit yö menikin valvoessa osittain. Neljältä heräsi höpöttämään eikä enää oikein nukkunut.

Meillä vierastetataan kovasti. Oli jo 4kk neuvolassa sama ja nyt taas, eli täysi huuto päälle kun neuvolantäti meinasi tutkia. Ei sitten tullut oikein mitään mistään, pituutta ei saatu mitattua kunnolla kun Lumi piti jalat koukussa ja itkuraivaria veti siinä. Mutta paino oli noussut tosi hyvin 6700 nyt. 4kk neuvolassa oli 5900.

Myös mun äitiä vierastaa paljon. Eilen kun taas kävi kylässä niin Lumi alkoi heti tärisemään! Se on hassu reaktio...tärinää ja sitten itku. Piti viedä kauemmas rauhoittumaan ja jonkun ajan kuluttua jo uskalsi olla lähekkäin mummin kanssa. Syliin ei suostu :)

Mitäs vielä..niin neuvolassa kehotettiin iltapuuroa alottamaan, kun tosiaan 2 tunnin välein yöllä syödään. Aloitan nyt sitten lauantaina kauran maistelun aamupäivällä ja sit pikkuhiljaa siirrän sinne iltaan.

Koittakaa jaksaa pienten sairastavien kanssa ja omien tautien kanssa myös! Tuntuu että koko ajan on jotain tautia liikkeellä :(

Onneksi alkaa pitkä viikonloppu! Esikoinen menee isälleen ja saadaan nauttia vauvailusta miehen kanssa rauhassa :) Vaikka mulle iskee aina hirvee ikävä tota isompaa kun se on poissa.
Iloista pääsiäistä kaikille!

:headwall: :headwall: :headwall:

Täällä on kyllä päivä alkanu niin kurjasti että... tai oikeestaan se alkoi jo eilen. Eli mies oli eilen sairaalassa hengitysvaikeuksien takia ja se tosiaan on tosi kipee, kylkiluiden välissä hermo jumissa ja yskii verta. (Tuosta jo aiemmin kehtasin valittaakin... nyt hävettää.) Ei siis pysty ajamaan, eikä päästä reissuun pääsiäiseks. Sit on viellä se dilemma, että uskallanko sitä tänne jättää kissojen kanssa ja itse lähteä, kun ei se oikeen pääse liikkuun. Päivä alkoi sillä, että anoppi soitti jo kasilta aamulla ja pohdittiin tätä dilemmaa... no sitten menin siitä vaihtaa tytölle vaippaa ja päivävaatetta niin huomasin, et tytöllä on vatsa ja selkä täynnä punasta läikkää. Lastenlääkärille koitin soittaa, mut hän on jo pääsiäisen vietossa... no sitten menin keittiöön ja ajattelin lasin vettä juoda, niin hanasta ei tuu vettä!!!!! Tekevät jotain yllättäviä putkitöitä eikä tiedä kuinka kauan kestää. Joten meillä ei nyt mee hyvin. Mutta onni onnettumuudessa on, että eilen hain mehua kaupasta :LOL:

Niin ja jos jotin positiivista haetaan, niin meidänkin tyttö oppi eilen viimein kääntymään! Vauvakerhossa rollas kolme kertaa ympäri. Nyt kotona ei taas käänny, vaikka suostuttelen.

Meillä on ekat vierastamisen oireet tullu kanssa nyt 5 kk korvilla, mutta ei mitään vakavaa viellä.

voi ei keiju, teitä tosiaan koetellaan.. :hug:

meille ei ole tullut rokotteista kuumetta, vain kiukkuisuutta, mutta sitäkin sitten päivän päästä ja kestänyt 2päivää...

maotao, teillä oikeen ikävien sattumusten päivä! :hug: Paranemista miehelle ja tytölle selvyyttä läikissä!!! Koita jaksaa...

Mä vasta sain kahvimukin eteeni, nukuttiin vähän pitkään ja tuossa molemmat pojan känkkäävät omiaan; esikoisella on tylsää kuulemma, pikkumies vaikuttaa kanssa tylsistyneeltä..ja mä halusin VAIN juoda kahvini rauhassa tässä koneella, sitten onkin koko päivä menoa taas..ulkos pitää joutaa, kauppaan, vieraita saattaa tulla, kääretortun lupasin leipoo ja sitä muuta normaalia..taitaa lyhyeksi jäädä kahvihetkeni..moi!

maotao: peesaan Helmiä että on kylläo llut ikävien sattumusten päivä.Miehelle paranemisia ja toivotaan että tytön läikille löytyy syy.

tää sairastelu alkaa olla joo aika takapuolesta ja luuleen että vaan meidän perheen osalta pahenee kun siitepölyt lähtee liikkeelle.

Nyt pitää lähtee Leevin kanssa krvalääkäriin ja viemään isompi siksi aikaa anoppilaan.

Niin ja mies tuli töistä poies että pääsin nukkumaan ja sainkin tuossa muutaman tunnin nukuttua =) Nyt olo jo vähän parempi.

Tuntuu monen kotona olevan sairastelua liikenteessä! :( Ketään erikseen eriteltynä kaikille paljon voimia ja jakselua! :hug:

Hansu73: Me saatiin tiistaina pneumokokkirokotteen toka satsi ja silloin illalla oli lämpöä 38,6 kun se normaalisti on n. 37-37,5. Annoin panadolia ja tyttö nukkui yönsä ihan normaalisti. Aamuyöllä heräs kerran syömään ja silloin lämpö oli tasan 37. Aamulla mittaustulos oli 37,2 ja tyttö oli oma aurinkoinen, reipas itsensä niin uskaltauduimme lähtemään jo sitten kerhoonkin. Vähän olin kahden vaiheilla, mut ajattelin etkun toi oli rokotteen nostattama kuume eikä viruksen tms. niin voidaan lähteä. Myöhemmin pvällä ja illalla oli kiukkuisuutta ilmassa, mutta siinä kaikki. Et eiköhän teidän reissu toteudu; lauantaihin on vielä aikaa! =)

Mulla on vähän matalapainetta... Ukolla kun on tää vko ja pääsiäinen päivystystä niin mäkään en pääse mihinkään.. :headwall: :headwall: Eilen olin kovasti lähdössä autolla jumppaan, joka on vajaan kahden kilsan päässä niin eipä mua päästettykään!!! ..jos sattuu tuleen heti kutsu päivystyksen toimesta nii... aaarghh Kerpele, kun oisin ollut vaan n. 1h 15min pois paikalta.. Tosiaan mulla on nyt ketutus päällä aiheesta, että en pääse poistumaan tästä talosta ilman, että mulla on tyttö mukana! Mut eiköhän tää tästä..

Maotao, voi ei, tosi kurja päivä! :hug: Joskus on ihan kaoottista kun kaikki vaikeudet sattuukin samaan aikaan...mikskäs sitä sanotaankaan..olix se se Murphyn laki tai jotain sinnepäin.Hui kuulostaa kauheelle tuo, et mies yskii verta :eek: Mitäköhän sille voi tehdä sillon ku hermo jumissa? antovatko jotain piikkiä?Ja Matildalla läiskiä. Kurja nyt kun on pääsiäinen. Tai sit sun pitäis mennä sairaalan ensiapuun näytille, kun oma lastenlääkäri lomilla? Tai kenellä lääkärillä ois bereitschafdienst( en muista mitä on suomeks)?Toivottavasti ei ole mitään Masernia, sehän on nyt se epidemia. Siitä kuulutettiin radiossakin.Mut ei kai sitä vielä näin pienille voi tulla... Tai sit vaan joku allergia. Parempi ois kuiteskin käydä lääkärillä ennen pääsiäistä. Tsemppiä teille sinne:hug:

ja jaksamista muillekin sairastaville :hug:

Heips!
Nyt on sitten päättötyö tehty ja esitetty, meni läpi!!Jes!vielä olis pari näyttöä ja sitten päättötodistus kädessä =) Olli on tehny hampaita, tuli sitten kaks kerralla ja pikku ukko ollu niin kränä että :| Ei ole kerenny taas tännekkään paljon kirjotella.
Mulla alko sit yöllä ekat menkat, ei olis kyllä kaivattu :(
Jaksuja kaikille, joiden pikkuset sairastaa, tuo pelkkä hampaitten tuloki on jo niin raskasta..mut nyt ei ole oikein asiaa.
Iloista pääsiäistä kaikille :wave:

Voi ei, miten kurjasti niin monella asiat :'( Voimia kaikille sairastaville :hug: Meidän poppoo on päässyt tosi helpolla, kun ei juuri pientä flunssaa kummempaa ole aikoihin ollut. Useastihan se on niin, että ikävät asiat sitten tullessaan kasautuvat.

Mä nautin, kun kaikki pikkuista lukuun ottamatta ovat ympäri Suomea. Pieni mies nukkuu ja mun tartteis puuhastella kotitöitä, mutta ei oikein huvittais...

Hansu meillä tuli toisesta rokotesatsista kanssa samana iltana lämpöä 38,5 ja vielä seuraavana aamuna oli reilut 38 lämpö. Sitten se kuitenkin meni ohi, joten toivotaan, että samaa rataa teilläkin menee!

Tekis mieli vielä lähteä pyörähtämään Jumbossa, mutta siellä voi kyllä olla aika ruuhka. Keskimmäinen tartteis uudet ulkohousut. Poika on ihan mahdoton kuluttamaan kaikki housut polvista puhki :D Nytkää ei ole enää yhtiäkään ulkohousuja, joissa ei olis polvet auki.

Huomenna sitten töihin. Vähän jo jänskättää, näin pitkän ajan jälkeen taas hypätä mukaan kuvioihin. Mutta onneks vaan hetkeksi!

yermasoya ja maarias, kiitos lohduttavista kommenteista; eiköhän tässä reissuun päästä:) olin jo heittämässä kirvestä kaivoon :ashamed:

Maotaolla on tosiaan ollut kurja päivä! Vähäisiltä tuntuu nämä omat murheet kun toisilla on monta asiaa pielessä yhtäaikaa...

Kaikesta huolimatta, kaikille niin mukavaa pääsiäistä kuin se vain on mahdollista! =)

yermasoya ja maarias, kiitos lohduttavista kommenteista; eiköhän tässä reissuun päästä:) olin jo heittämässä kirvestä kaivoon :ashamed:

Maotaolla on tosiaan ollut kurja päivä! Vähäisiltä tuntuu nämä omat murheet kun toisilla on monta asiaa pielessä yhtäaikaa...

Kaikesta huolimatta, kaikille niin mukavaa pääsiäistä kuin se vain on mahdollista! =)

heipsan!
onkin ihmeen rauhallinen hetki, kun ei mentykään ulos kaameeseen tuulee, niin sain tehtyä kotihommat sillä välin kun vauva nukkuu; leipomus meni vähän pilalle, ei torttu oikeen pysy rullalla vaan lohkeili sellaiseksi läjäksi...
jaha, ihme, nyt pikkumies heräs....moro!!

Kiitos kaikille kannustuksesta! Otso oli yötä osastolla, minä nukuin vierellä ja 4 tunnin välein annettiin hengitettävää keuhkoputien avaajaa. Viereisellä pedillä oli 5 viikon ikäinen vauveli nenä tukossa ja Otso näytti siinä rinnalla ihan isolta pojalta. Tulin nyt kotiin syömään välillä ja mies juuri soitti lääkärin käyneen ja sanoneen, että poika pääsee kotiin. Lähdenkin kohta hakemaan miehiä sieltä. Vielä kyllä hengitys piti rohinaa, mutta vissiin ei keuhkoissa asti ole mitään. Jeejee, on se mukavampaa olla toipuvan lapsen kanssa kuitenkin kotona tutuissa ympyröissä ja oman jääkaapin äärellä (huomatkaa elämän kiinnekohdat...). Illaksi menen taas opetushommiin, mutta sen jälkeen pääsee pääsiäisen viettoon!

Ounou, Maotao! Ikävät jutut tosiaan tuppaa kasaantumaan... Meilläkin tiskikone valutti toissailtana vedet lattialle (luukku oli vissiin huonosti kiinni) ja sitten kun oltiin saatu kone vedettyä tason alta pois ja lattiat kuivattua, siitä meni takaisin laittaessa poistoletku halki. Uusiminen maksaa 100 euroa ja sitä varten se masiina pitää raahata korjausliikkeeseen. Tietenkin sitten pääsiäisen jälkeen. No, mutta en ollutkaan ajatellut kokata mitään superpääsiäismenua, joten yritetään mennä pienellä astiamäärällä, kun tuo tiskaus ei ole lempipuuhaa, eikä meillä ole kovin isoa kuivauskaappiakaan.

Hansu, meillä tuli rokotteista 38,6 kuume, mutta se kesti vain päivän.

helmi: Omat sukulaiset olis lähellä, joita näen erittäin harvoin ja siellä ois isompia rivareita kuin täällä :D
Niinhän se ois kannattavaa, että kerralla laihduttaa sitten, mutta ei mulla ole kuin 5 kg siihen, mikä pitäisi vähiten pudottaa, mutta mielellään se 10 kg. Huom: Enää jäljellä :)

maikki: Itsekin tässä oon toisaalta ajatellut, että 50e on aika paljon.. Mutta sitten se 20e.. Kyllähän ne markoissa o molemmat isot summat. Pitää viel kysyä niitä lahjatoiveita.
Voimia pienelle & pikaista paranemista! :hug:

Meidän Milka vierastaa myös. On vierastanut jo kk:n päivät ainakin. Ei onneksi oo valinnut vierastuskohteekseen kuin oman mummon (anoppi) & nla-tädin. :)

Milkalla oli tiistai-iltana siis 38,5 kuumetta, ke-aamuna oli 38,9, mutta illalla ei ollut eikä tänä aamunakaan. Mikähän ihmeen yhden päivän kuume oli? Kyllä nukkui ti-ke yön huonosti. Ja minähän en ole tottunut valvoo öitä :whistle: . Mutta onneksi viime yön nukkui klo 20-5 & 5.30-9.00.

äitiyliini: Onneksi olkoon päättötyön läpi menemisestä! Ja tietenkin valmistumisesta! :flower:

Kohta pitäisi lähteä salille ja bodypumppiin.

Meillä pääsiäinen menee kotona. Lauantaina mennään mökille & ollaan siel koko päivä.

Aurinkoista pääsiäistä jokaiselle tasapuolisesti! :flower:

voi maotao mikä päivä sulla on ollu :(

Tuosta kuumeesta.. joo kirjan mukaan 38.5 on vasta kuumetta mutta se on miten vauva reagoi mihinkin.. onhan aikuisellakin 37.5 vasta kirjan mukaan lämpöä ja itse ainakin jos sen verran mulle tulee niin olen pedin vanki.. että miten kehenki vaikuttaa.

Onnilla oli tossa joku aika sit 38.1 ja huomas kyllä että vaikutti paljon, oli iha nuutunu, posket punaset ja toista tuntia makas mun sylis rauhas ja katto telkkaa eli sillä se jo vaikutti.

Mun tytär oli pienenä sellane että vasta liki 40 astetta piti olla ennen ku kuume kaato petiin tai että edes rauhottu vähä (kiva sellast viiä lääkärii ku menee ku höyrypää joka suuntaan ja muka kipee..), nukysin huomaa kun 38 alkaa olemaan.. ylivilkas tyttö rauhottuu sohvalle ja sanoo että väsyttää.. siinä vaiheessa äiti on jo hakenu kuumemittarin :D

Yhteistyössä