11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

huomenta

se ois siivouspäivä tiedossa, lakana pyykki jo pyörii koneessa.No eilen pesin jo poikien lakanat. Pyykkikorikin tursuaa pyykkiä ja pitäs nekin pestä, no onhan tässä päivä aikaa. Imurointi ja luuttuaminenkin myös edessä. Esikoinen lupas pyyhkiä pölyt.Mä kyllä eilen jo pyyhin alakerrasta joten jos omasta huoneestaan pyyhkis koska kerkesin meidän makurista jo aamulla pyyhkästä.

Tekis mieli leipoo jotain, oisko ideoita? kaikkee muuta melkeinpä löytyy muttei marjoja.

Kuunkulta ihanan kesäinen kuva =)

maikki, taikka kukaan äiti luule että teillä syödään niiiiiin isoja kiisseliannoksia! Meidän rohmu-herkkupylly varmaan saa siitä vaan 3 annosta!! :D

me ootellaan tässä esikoisen ex-tarhakamua äitinsä kanssa kylään, sain juuri sämpylät paistettua ja kaiken muunkin suunnilleen kuntoon..nyt vaan ootellaan!

huomenta!

kauhee kun päivät hujahtelee vaan ohi,eilenkin niin piti kirjoitella mut jäi sit.

hohh,mulla meni sinne villervallaan pitkälle yli 600kruunua... :ashamed:
vähän innostuin shoppaamaan.
meinasin sit lähettää sitä meilii sinne siittä ibanista ja euroista mutta tulikin eilen sieltä sit englanninkieleks tieto että kaikki vaatteet on saatavilla, kiitokset tilauksesta ja iban-numero joten maksoin nettipankilla sit ruotsin kruunuilla ja ainakin tähän mennessä näyttäs hyvin menevän, nyt oottelen sit tietoa että maksu on perillä ja vaatteet lähtee tänneppäin..iih :)

Vilho simahtelee sylissä kun vetäs aimo annoksen riisipuuroa mangososeella terästettynä ja lähemmäs 200ml maitoa,huh! normaalisti tuo pikkumies saa just ja just 150ml alas kerralla. nyt on siis toinen päivä kun koitetaan riisipuuroa ja näyttäis maistuvan hienosti eikä mitään oireitakaan ole havaittavissa.

Tänään mies (joka on lomalla) lupasi hoitaa suurimman osan päivästä poikaa jotta saisin omaa aikaa keskeneräisille koti- yms.projekteilleni, pitää yrittää olla istumatta sit koko päivää netissä :kieh:

oi että,ihastuin taas kahteen uuteen (mulle uuteen siis) vaippamerkkiin! monkeydoodles ja thirsties! aivan ihanan pehmeitä ja toimi kunnolla jo ekan pesukerran jälkeen. sit ilmeisesti aika uudehko versio fuzzi bunzeista on kanssa aivan mahtava ( semmonen säädettävä yhdenkoon taskuvaippa), tosi hieno ja yksinkertainen keksintö laittaa reisien suihin kuminauhaksi sitä semmoista napinlävellistä kuminauhaa niin voi säätää oikean kireyden myös reisiin eikä pelkästään vyötärölle! (ai saisko ne maksaa mulle provikkaa mainostamisesta... :LOL: )

tosi kivaa kun laitatte tänne noita ruokaohjeita! ei tarvi joka kerta itse säätää tai lähteä reseptejä etsimään kun täältä löytyy hyviä vinkkejä ja ohjeita =)

tässä kuva Vilhosta vauvauinnissa :heart:

Päiviä!! =)

Meillä oli tarkoitus lähteä aamupv kerhoilemaan, mutta esikoiselle iski hirmu nuhan =( Ihan vihreetä räkää ja simmut ihan kipeen näköiset.. En sit viitti lähtee kun tuntuu että siellä sit muut äidit kattoo kun on tuonut kipeän penskan tartuttamaan toisia..
Sit juttelin kaverin kanssa, oli käynyt kerhon ovella ja se olikin peruttu! Huh, vähänkö ois ärsyttänyt pakata kaikki tavarat, pukea tytöt vain todetakseen että kerhoa ei olekaan :kieh:

Miehellä on tänään työpaikan saunailta. Jospa esikoinen ei tuon kipeemmäks tulis. Aika rankka ilta tulossa. Ukko kun on eka aamuvuorossa kahteen asti, käy kotona ja neljäks pitää jo viedä |O Mut jos tosissaan kipeeks tulee päivän aikana, komennan kyllä miehen jäämään kotiin, vauvakin ollut kiukku tän aamun... Ei oo kiva täällä yksin raataa kahden kitisijän ku toinen on rentoutumassa olutta juoden :headwall:

Nyt mun ei taas anneta tän enempää koneella olla, joten päivänjatkoja leidit :wave:

Ihana kuva Noonie pikkuisesta uimamiehestä :D

Moikka!
Oon ihan hurahtanu kaikenmaailman itse väsäämiseen nyt. Mitään en osaa, en oo koskaan ollu mikään käsityöihminen mut tahtoisin kauheesti kaikkee tehdä :LOL: Eilen harjottelin neulomista ja en ois ikinä uskonu miten helposti opin :D Tosin luulen etten kyl opi mitään sukkia tai systeemejä neulomaan. Niis on ne kantapäät ja ja kaikkee :/ Mut teinpä tytön barbille hameen ku hän pyys! Ja sain viel kehuja tuotoksesta :heart:

Juu, sit samaan sarjaan menee tää kestovaippahurahdus. Yhtään vaippaa ei vielä oo kotiin asti tullu mut tilailin paristakin paikkaa ja huutonetistä muutaman ja itse tekemisestä oon kaivanut infoa vaikka kuinka. Kaavojakin jo tulostellut! Mies luulee et oon ihan seonnut.

Hmm mitäs muuta. Lumi liikkuu ihan hirveesti lattialla, tänään se oli hujauksessa jo eteisessä ja esikoisen lelukassin kimpussa. Kassi täynnä kaikkee pikkusälää mitä esikoinen oli eilen metsään mennessään "tarvinnut" mukaan. Saa olla varovainen. Ei Lumi varsinaisesti ryömi mut osaa jo kierimällä ja peruuttamalla päästä päämääräänsä.

Sitten Lumille on tullut uusi juttu, tavaroiden heittely. Ottaa lelun käteen, paiskaa täysillä lattiaan, koittaa ottaa uudelleen jos ylettyy ja taas sama homma. Hirvee meteli täällä kun laminaattia vasten paiskoo tavaroita. Alakerta kiittää.

Äsken nukkui 2,5 tunnin päikkäritkin! Mä sain rauhassa tutkia noita ompelukaavoja. Jaahas, esikoinen tuli koulusta, vois koittaa keksii jotain hauskaa tekemistä. Heihei!

Huomenta

Mainanna, Kuunkulta, tietämätön, JennyAdelina, keiju ja noonie, ihania kuvia ootte laittaneet! Kuunkulta, ihanaa nähdä jo vihreää ruohikkoa, täällä kun alkoi taas sataa lunta.

Äityliini, aika hyvät voitot sait kirpparilta!

noonie, loistava idea laittaa sellaista napinlävellistä kuminauhaa kestovaipan reisiin, taidan tehdäkin sellaisia seuraavaksi, kun juuri tuo reisikumpparin kiristys on se akilleen kantapää vaipan sopivuudessa! Onko niissä sitten kuminauhakujan päässä nappi, edessä vai takana? Eikä paina reittä? Ja kyllä, sun pitäisi saada jotain provikkaa mainostamisesta!!

Dara, mun mies on jo pitkään pyöritellyt päätään mun neule- ja kestovaippatehtaalle... Sukan tekemiseen on kuvitettu ohje täällä: http://www.novita.fi/public/File/sukkaohje.pdf ja kun tuota katselee samalla kun lukee Marttojen sukkaohjetta http://novita.fi/index.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=91633, niin mulla ainakin onnistui. Ei se kantapää mahdoton ole tehdä!

Luminka, teidän esikoisella ei vissiin tullut mitään aivotärähdystä tai muuta rahin päältä putoamisesta?

Pyörikki, kerro sitten miten asunnon etsintä sujuu! Nyt pitäisi olla ainakin vähän niinkuin ostajan markkinat, kun on asuntokauppa hiljentynyt.

Debi, ei tuo teidän ruokamäärä minusta mahdottomalta kuulosta. Meillä on toistaiseksi ollut soseita kaksi kertaa päivässä ja puuro iltaisin, mutta tänään annoin puuroa myös aamulla.

Tänään annoin ensimmäisen kerran isomman määrän perunaa (aiemmin oon vain vähän laittanut muun soseen sekaan), meni palsternakan kanssa sekoitettuna (1:1) hyvin alas, mausteena oli hyppysellinen persiljaa. Annoin Oolannin pakastettua perunasoseainesta, siihen lisäsin tilkan vettä ja sulatin mikrossa yhdessä palsternakkasosekuutioiden kanssa.

Siiten päästäänkin sopivasti kakkaosastolle, nimittäin Otso kakkasi tänään ekan kerran pottaan! Nyt viimeaikoina on aika säännöllisesti tullut aamupäivästä kahdet kakat ja jälkimmäiset niistä onnistuin pyydystämään pottaan (vein potalle, kun imetyksestä ei meinannut tulla mitään, poika vain vääntelehti). Potalla istuminen taisi tuntua pojasta jännältä, koko ajan oli yllättynyt hymy päällä =). Tietenkään se ei mitään "istumista" ollut, vaan lähinnä pitelin poikaa siinä potan päällä. Ajattelin kokeilla tätä jatkossakin ennen aamupäiväsosetta (on tätä ennen kakannut vaippaan soseen syömisen yhteydessä ), jos vaikka tulisi tapa.

Tänään meen illalla taas opettamaan, sitten voi laskeutua viikonlopun viettoon.

Moi!

Kyselin yks pvä tietääkö kukaan mistä löytäisin bodeihin jatkopaloja ja nyt sitten kiitos vastauksista! Heti tilasin Pienten parhaaksi -nettikaupasta ja tänään jo äsken hainkin paketin postista. Tilasin samalla tytölle keltaset aurinkolasit ja sit sellasen hihallisen ruokalapun. Saa nähdä miten aikanaan suostuu laseja päässään pitämään; tällä hetkellä ei silleen tarvetta ole, kun edelleen "asustaa" vaunuissa makuuasennossa ja yleensä on harsokin siinä edessä nii ei aurinko pääse häiritseen. Mut luulis, et tolla hihallisella ruokalapulla ois ainakin sit käyttöä, kun rupee ite lusikan kanssa sotkemaan! :p
Hirveen hienosti neiti jo soseita pistelee poskeensa; ei tarvi kun lusikoida ammollaan olevaan suuhun! Taidankin laittaa tähän kuvan viime vkolta, kun bataattia oli päätetty käytettävän sekä sisäisesti että ulkoisesti.. :LOL:

Maikki79 Siis uskomatonta! Kakat jo pottaan!??
Nyt kun ollaan kakkaosastolla niin meillä on "kiinteitten" maistelun jälkeen alettu hieman vähentämään kakkauskertoja.. Aikasemmin oli 5-6 kertaa vrk:ssa niin nyt on ehkä 3-4 kertaa! =) Mutta tuotokset onkin sitten aikalailla vaipan täydeltä.. ja hmm melko mielenkiintosen värisiä esim. bataatista johtuen.

Ah, tänään mä pääsen vihdoin kampaajalle!!! =) On päässy kuontalo taas vähän epämääräseen moodiin. Saas nähdä millanen lopputulos kun meen eri kampaajalle. Ei ainakaan voi toista kertaa käydä samoin kuin viimeks!! Nimittäin mä halusin tummia raitoja niin volaa, mä sainkin vaaleita!! Olin aika hoomoilasena kun näin lopputuloksen!! Hirveetä selittelyä sillä kampaajalla ja lopuks totes, että joo voidaan laittaa sitten seuraavalla kerralla tummia raitoja.. Mut sorry, ei tuu toista kertaa! :/

Miulla on taas selkä vaivaillu, nyt tänään on onneks parempi päivä. Miehellä alkaa tänään ykköspäivystysviikko...just kun saatiin pyhän kakkospäivystys ohi... prkl sentään! Toivottavasti ei ois paljoo töitä nyt ainaka viikonloppuna, että saisin vielä tätä selkää lepuutella. Jaahas, nuutti heräski jo nyt... eli sorvin ääreen siis!

Maikki: mie oon kans tuota pottailua miettiny. Nuutin aikaan aloteltiin 5-kuisena pisujen "metsästely" ja melko nopeesti siihen rytmiin pääs kiinni että millon kannatti potalle laittaa. Nuutti oppiki sit nopsaan käymään potalla ja saatiin sillä tavalla vaippojen kulutus sit melko vähäiseks. 1,5-vuotisena nuutti oliki sit jo ihan kuiva. Nyt tuntuu kyllä että ei oo hirveesti aikaa ruveta leevin pisuja kyttäämään...aattelin ootella nyt siihen saakka että istuu jo ihan kunnolla että on helpompi sit siinä potalla käyttää.

maikki: ei tullut tärähdystä. Kerran herätin yöllä ja ihan normaalilta vaikutti. ONNEKS! Ei oo likka sen jälkeen rahin päälle noussut seisomaan :D Hyvä sillä pelotella jos meinaa kiivetä...
Hurjaa, kakat pottaan!! Meillä ei tuo vajaa 2v. edes meinaakaan, teillä ollaan himpun verran jo edellä :D

Soitin neuvolaan, kun vauvan korvat haisee oudolle!! :eek: Eilen kylvyn jälkeen lemahti tosi voimakkaasti. Olin tässä imettämässä ja haistelin et mikä ihme täällä lemuaa.. korvat :( Kellään kokemusta mistä voisi johtua? Lievää hajua oli jo toissa kylvyn jälkeen, märkänä siis haisee enemmän. Vähän vieläkin kun haistaa ihan nenä korvakäytävään tungettuna :/
Sain lääkärille ajan ensi torstaille...

Dara: Neulominen on kyllä tosi mukavaa! Ite kun alotan jotain, jään tosi koukkuun ja sitten yömyöhille asti teen kun pitää johonkin tiettyyn kohtaan saada tehtyä :D Nyt tosin en ole yli puoleen vuoteen mitään tehnyt..

yermasoya:
Ihana kuva, varsin on aurinkoinen typy :heart:

Anzkulille tsemppiä selän kanssa :hug:

ÄÄÄÄÄHH.... Mies soitti tuossa äsken.. Menee sunnuntaina ylitöihin :headwall: Okei, tulee hyvästi rahaa, mut kyllä mä kaipaisin vähän jelppiä täällä, ja ois saanut edes aamulla nukkua. Tänään kun käy kotona hurjat 1,5h ja palaa yöllä sit enemmän tai vähemmän humalassa :kieh: Ja aamulla tietenkin nukkuu pitkään, tosin onneks on tänään aamuvuorossa et jospa ei niin pitkään jaksais tuolla yöelämässä olla :p

anzkulin selkä pian kuntoon!!
luminkan mies ottakoon vaan muutaman!
luminkan vauvan korvat hajuttomiksi!!
yermasoyalle hieno tukka kampaajalla!

hmmm...mitäs muuta... :D

mä häivyn nyt koneelta pikkuhiljaa, mökkeilyn maailmaan!
Hauskat viikonloput, palaan sunnuntaina nettiriippuvuudesta täristen koneelle ahmiin teidän kirjoituksia.

=) =)

Hirvittävästi tänne tullut taas juttua... Mulla ollut kamala kiire tällä viikolla. Ollaan oltu lasten kanssa kavereita tapaamassa, ulkoiltu ja puuhasteltu kaiken näköistä niin, että päväistä on toisinaan meinannut tunnit loppua =)

Pienimmällä taitaa tulla hampaita, kun on ollut viime aikoina vähän kiukkuinen. Tosin on myös ollut kovin räkäinen ja panadolin voimalla mennyt. Yötä vasten olen laittanut nasolin-tipat ja nostanut sängyn päätyä. Eilen annoin myös ensimmäistä kertaa illalla ruusunmarja-riisivelliä. Silläpä tuo sitten nukkuikin yhdeksästä neljään =) Yleensä on heräillyt jo yhden jälkeen, vaikka on saanut alkuillasta puuroa. Ongelmana vaan usein on ollut, että tuo ei syö kuin sen desin verran ja sitten alkaa hirveä kiemurtelu sylissä. Ei vaan syö enempää :( Nyt sitten jo sen kaksi desiä velliä, niin jaksoi nukkua.

Viiden kuukauden neuvolan mitat olivat 8320g ja 69,5cm. Että ihan hyvin on kasvanut, vaikka ei itseään ähkyyn syö =)

Ostin eilen Leolle uimahousut ja tarkoituksena olis käydä uimahallissa. Nyt uskallan lähteä sinnekin, kun tuo pulauttelu on helpottanut kiinteiden aloituksen jälkeen. Pikku ukko nauttii niin paljon vedestä, että vähän harmittaa, kun ei tullut lähdettyä vauvauintiin.

Siivota taas täytyis ja neljän aikaan pitäis olla jo jäähällilla viemässä tyttöä luisteluun. Onneksi ruoka on jo valmista, ettei tartte, kun heittää lautasta eteen, kun nälkäiset suut saapuvat kotiin :D

:wave:

Anzkuli, mä ajattelin aloittaa pikkuhiljaa niin että aamupäivällä, kun kakka tulee aina samaan aikaan, koitetaan tulisko pottaan. Ei tunnu järkevältä että joka kerta sosetta syödessä poika vääntää kakkaa vaippaan, kiemurtelee ja alkaa itkeä. Siinä menee syömisen ilokin sivusuun ja sen vois ehkä estää kakattamalla ennen ruokailun alkua. Tää on siis ihan käytännön sanelemaa pottakokeilua, älkää muut ottako paineita! :)

Yermasoya, meillä tuli ennen kiinteiden aloitusta kakka 5 päivän välein, mutta nyt tulee 2-5 kakkaa päivässä. Luin jostain, että kakkaamisen pitäisi harventua kiinteiden aloittamisen jälkeen, mutta meillä kyllä kävi toisinpäin.

Sellaiset kakkajutut, nyt mä laitan tän foorumin kiinni ja alan tehdä kouluhommia, kun poika meni päiväunille.

Helmille vain vähäisiä vieroitusoireita!!

maikki: joo siinä on semmonen pieni nappi en nyt muista onko taka vai etupuolella,mutta menee silleen nätisti kankaan sisään niin ei tunnu painavan mistään päin ( vaippa on nyt jo likaisena tuolla vaippasangossa niin en lähde tähän hätään tarkistaan). en tie sit onko sillä kauheesti merkitystä onko edessä vai takana..vai oisko sit jos taakse laittaa sen napin niin vähän kivemmassa paikassa.

jee sain keiteltyä pesupähkinäjauheen nestemäiseksi, siivoskeltua pikkasen vaatekomeroa(no oikeestaan taisin sekottaa enemmän kun valkkasin kirpparille ja kellarikomeroon meneviä vaatteita) ja otin pikku päikkärit.
nyt ois sit aika tehdä yhdet potkuhousut valmiiksi vihdoinkin (on enää resorit laittamatta) ja leikellä kestovaippojen kaavoja, sit ruokaa ja sit ehkä vielä villavaippakuoren neulominen valmiiksi (siinäkin enää selkäpuolen resori ja kokoaminen jäljellä)

ainiin ja sit jossain vaiheessa bataatit ja porkkanat soseeksi ja pakastimeen.

kysymys kasvissoseista: kun ootte tehneet itse kasvissoseita,ootteko kypsentäneet koskaan kasviksia uunissa pellillä tms ja sit soseuttaneet? tuliskohan siittä maukkaampaa sosetta kuin vedessä keittämällä? mun "maalaisjärki" näin ainakin sanois... ei nimittäin viimeiset bataatti-porkkanakokeilut oikein maistuneet Vilholle (ja olihan ne aika mauttomia tosiaan,en ois itekään syönyt)

Moikka! Kauheasti ootte kirjoitelleet, kiva! Ja ihania kuvia :heart:

Kuunkulta: Meidän tyttö kans osaa tuon empatia-itkun. Välillä olen neuvonnassa onnistunu rauhoittelemaan, ettei yhdy kuoroon. Tuosta tuli mieleen, sairaalassa oli hauskaa, silloin kun lapsi syntyi siis, kun ei koskaan ollut hiljaista hetkeä. Tarkoitan että joku aina itki jossain, empatiat ei onneksi vielä silloin ollu heränneet. Itse kun kävi syömässä tai jossain, niin aina piti välillä käydä kurkkaamassa, että eikai tuo nyt ole minun lapseni itkua, meni ihan sekaisin välillä.
Pitää sanoa vielä, kun kyselit aurinkorasvasta. Apteekista saa jotain biologista (ei kemikaaliseosta) rasvaa, se ainakin käy pienemmillekin. Ja pitkähihaisia vaaleita paitoja kannataa käyttää, mielummin olla vaan varjossa. Me ostettiin uv-suojattu lakki, tyttö näyttää kuin ois lähdössä beduiinien kanssa karavaanille. :LOL: Ja hankinnassa olis vaunuihin Sonnensegel, netistä saa tilattua, ja on tosi hyvä ( miehen siskolla on). Eli uv-suoja-kangas, joka klipsuilla kiinnitetään aurinkosuojaksi.

Rattaista: Oon ajatellut kokeilla kanssa istumaosaa puoli-istuvaan asentoon. Koppa on jo niin lämmin, ja jos peitteen ottaa pois, Amelie yrittää tunkea ulos, jalat heiluu ja koettaa kääntyä koko ajan laidan yli. Eihän se vielä olisi virallista istumista, jos on kenollaan??

maikki79 Hyvä tietää, että nyt jo voisi aloittaa harjoittelun potalle! Ei ois tullu mieleenkään, oon sen verran vihreä näissä lapsiasoissa :D Ihanasti muuten alkanu tuoksahtaa kakka, kun on alotettu maistelut B)

Nyt heips ja kahville :wave:

Pitipäs vielä kertoa sinne saksanmaalle, että meilläkin on nyt sellainen veilchenwurzel (tulikohan oikein?) Amelie ensin lupsutteli sitä niinkuin tissiä, sitten tajus, että tätähän pitää purra. Ja kauhean murinan kanssa sitä pitää mussuttaa. Vissiin se jotain vaikuttaa :)

maikki, Wow! Kakat jo pottaan :D Vähänkö hienoo. Siinähän säästää jo vaipoissa.
Onnistuiskohan jo meilläkin?....Kakkaa kerran päivässä aamukakan, odottaa et vaihdetaan puhdas vaippa yön jälkeen ja heti siinä hoitopöydällä kerkee tehdä sen siihen puhtaaseen vaippaan tai sitten ei...hyvä kun kerkii sen vaipan alle laittaa niin alkaa pinnistämään. Mut siis aina siihen puhtaaseen vaippaan, ei siihen yölliseen pissivaippaan. Vaan niin että äippä joutuu vaihtaa vaipat ja peseen pyllyt 2 x.

ihania kuvia noonie ja yermasoya!

no jopas on outoa Luminka tuo korvalemu...jos ne on jotenkin tukossa tai menny jotain sinne korvaan mikä haisee? no toivottavasti löytyy selvyys.

Onko mainannan allergia jo helpottanut? Huh!Tosi vahvasti olet johonkin reagoinut.
Mulla tais kerran olla vähän samantyylinen allerginen reaktio lääkkeestä. Tais olla se yks migreenin estolääke vai oliks se se lihaksen rentouttaja. kääk en muista. Ois pitäny kirjottaa ylös. Naama ja hartiat oli täynnä punaisia pahkuroita ja huulet turpos ja silmät melke umpeutu. Olin kyllä hirveen ruttotautisen näköinen ilmestys! Lääkäriltä sain kans histamiinia ja kortisoonia ja se häipy parin päivän kuluessa.

tuutikki, Joo se veilchenwürzel on hyvä!Meilläkin aluks lupsutti kuin tuttia, mut hoksas et sitä pitää purra. Siitä lähtee jotain lievästi puuduttavaa, mikä helpottaa oloa ja ei se varmaan pahallekaan maistu. Se muuten tuoksuu erikoiselle...vähän samalle kuin pajupuu. Nyt on 2 hammasta jo saatu kasvatettua veilchenwürzelin avulla :D
Tuosta sonnensegelistä en ole vielä kuullutkaan...Kiitti vinkistä, kuulostaa hyvälle...täytyykin ettiä semmonen. Noita uv-suoja vaatteita oon kattellu babywalzilta. On 50 ja 80 suojaa. Sellasseen uv -suojatun hatun meinaan ainakin vielä ostaa. On sitten kunnolla suojattu kesähelteillä.

Eilen kun kehuin Saksan kesäisiä säitä niin tänään sitten sataa vettä ja kylmä tuuli, mut 20 astetta kuiteskin.

Pikainen moi!

Tänään olin kaksikon kanssa kahvittelemassa ja väsytti matka niin että otinpa tuossa 1½ tunnin tirsat.. :|

Keskiviikkona oli 6 kk neuvola, Wilma on 8560 g ja 70 cm ja Oskari 9350 g ja 71 cm. Painonnousu siis onneksi vähän tasaantunut, mutta pituutta tulee kohisemalla. Nätisti käyrillä kasvavat.

Mulla ei silmä nyt totu tähän olkkariin olleskaan, ostettiin uusi telkka keskiviikkona ja entisen 28" putkitelkan tilalla on nyt 42" lcd. Liian iso, tällä hetkellä tuntuu kun istuis Bratt Pittin kanssa samassa kahvipöydässä... hmm. Ei pahempi mielikuva... :D

Nyt vähän kahvia nassuun että jaksaa taas illan. Sairastuville toipumisia.

HM

Yhteistyössä