11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

Aurinkosuojasta Tuutikille ja Kuunkullalle: Stiftung Warentest on vertaillu näitä ja sieltä sivulta saapi tilattua tutkimuksen. Ite en oo viellä tilannu, mutta itseasiassa meitä just vauvakerhossa varoteltiin alle 1-vuotiaiden rasvailusta. Nuo UV-suojavaatteet on tosi hyviä! (Olettaen että toimivat... ;)

Tämä nyt vaan pikahuomautuksen, kun muuten unohdan taas kommentoida. :LOL: Jatkan myöhemmin...

**** :LOL: Välihuomautus... meil on just jehovantodistajia kylässä (mies on niin kiltti... ja rakastaa väittelyä...) ja mun isoin kissa Sulo 7kg jolla on kauhee karvanlähtöaika kävi toisen mummon syliin raamatun päälle selälleen. Nyt se ei kehtaa laittaa sitä kissaa pois :LOL: Kuluuhan tää perjantai-ilta näinkin...

Iloista iltaa vaan Maotaolle :D Mie vietän iltaa yksinään, mies soitti että menee myöhempään kuin tavallisesti.. tai no en ihan yksin, tuossa vieressä on Calanda, eli jonkin sortin kolmosoluttölkki :LOL: Pakko oli avata, alkoi hieman nyppimään. Kävi nääs näin: Mulla oli aamupäivä "vapaata" eli anoppi tuli lapsenvahdiksi, kun mie toiseksi viimeistä kertaa kävin tänään hampaan juurihoidossa (onks niitä muunlaisia?) Tosi iloisena tulin kotiin, oikein leivoslaatikon kanssa. Päivä meni ok, Amelie oli oikein ihana, kun äiti oli taas kotona. Nyt sitte illan suussa söin hätäpäissään nälkääni karkkia, semmosta kuin Menthos, mutta sitkeämpää, ja eipä kiva - vanha paikka lohkesi!!!!!!!! voi arghhhhhhh :headwall: No, mulla on kolmen viikon päästä tuo juurihoidon sulku, en tiä voisko sen lohkeaman jättää siihen asti. (oli siis eri hammas kuin nyt operoitu) :headwall: :headwall: :headwall:
joten, otinpa sitten oluen.

Jokohan vihdoin esikoinen nukkuis! Tunti sitten meni sänkyyn, luettiin kirjoja ym.. Monta kertaa olen huoneesta poistunut, ja aina on pitänyt takaisin mennä, jopa suihkustakin :LOL: :/ Pitäisi vaan istua sängyn vieressä, höpöttelee siinä sitten omia juttujaan....

Vauva meni jo reilu tunti sitten nukkumaan, eli nyt mä oisin ihan yksin! Iltapalaa vois vähän tehdä.

Kaverikin kävi tyttönsä kanssa, hirvee vauhti oli tytöillä täällä, ihmekään ettei meinannut uni tulla!!

Tuutikki: Ihanan iloinen kuva! anoppi toi samanlaisen puvun meidän likalle, oli tosin pieni jo saadessa! Nukelle sitten oli sopivampi :D

Söpö kuva myös äityliini!

Mut nyt syömistä tekee, palaillaan...

Luminka: Meillä on kanssa jotain lahjoja tullu vähän liian pieninä. Ja joskus liian isoinakin: Syntymän jälkeen saatiin 68cm talvinen oloasu, semmonen paksu fleece, ei voida kyllä enää käyttää.. Eks ollukin iloinen kuva, sain huijattua tyttöä kameralle nauramaan :saint: Yleensä naama on kuvissa enemmän tällainen hämmästynyt

[/URL]

tuutikki: katoin sun ongelmasi tuon kuvien lisäyksen kanssa, sulla puuttuu lopusta /IMG hakasulkujen sisällä sekä /URL hakasulkujen sisällä.
Eli siis se BBCODE1- tekstin kun kopioi...

Koitapa nuo vielä saada mukaan, sit pitäisi näkyä :D

ihania kuvia teillä pikkusista <3

Meillä onni on nyt flunssassa.. noustiin sit 4.45 lopulta kun koko yö meni iha harakoille.. 15-30min välein laitin tuttia ja korjasin asentoo ku valu sängys (pääty kohotettuna) jne.. ihan tukossa :(

Onni täyttääkin tänään 5kk jo <3

Rattaista, onni on istunu matkarattaissa ja yhdistelmissäki monesti otan kopan pois ja laitan onnin PUOLI istuvaan asentoon =)

Turvaistuimesta, meillä on ollu jo kunnon istuin 2-3kk vissiin, mut nyt ku kesä tulee ja vähempi vaatetta ni pää ei pysy "kuosissa" =D eli harkitaan kaukaloon vaihtamista hetkeksi vielä. Ilman talvivaatteita onni mahtuu kaukaloon vielä iha hyvi mut paksujen vaatteiden kanssa oli ahdasta.

Huomenia! Täällä taas herätty ihanaan aamuun klo 6. Tytöllä tais mennä noista soseista vähän järjestys sekasin, kun söi viime yönä kolme kertaa... tosin menikin jo nukkuun tavallista aikasemmin mut yleensä ei kyl syö kun kerran. Nyt siis nukkuu viellä.

Mut soseista sen verran, et kolmas päivä perunaa meni meillä hienosti alas, tyttö on selkeesti ymmärtäny syömisen idean! Pelkäsin vähän etukäteen et ei ymmärrä, kun on niin supertissivauva ettei mitään oo huolinu pullosta, mut hyvinhän tää näyttää sujuvan! Nyt ois kiva jos Luminka vois uusia "suuren sosekyselyn" meille toisen polven soseensyöjille...? Ja uusiakin on tullut mukaan. Jaksaisitko Luminka?

Ihania kuvia! Kaikkien vauvat näyttää niin isoilta jo... :heart:

Kaukalosta/turvaistuimesta: Toi mitä Sansekin tuossa sanoi aikasemmin, niin olen miettinyt, että mhtaako kaukalo kuitenkin olla viellä turvllisempi, kun lapsi ei istu...? Meillä on edelleen tuo Maxi Cosi käytössä, 13 kg asti pitäis mennä. Jos lapsen jalat tulee kaukalon alalaidan yli, vaikuttaako heikentävästi turvallisuuteen? Saksalaisille voin jälleen suositella Stiftung Warentestin tutkimusta aiheesta :LOL: (Muille tiedoksi että Stiftung Warentest on orgnisaatio, joka tekee puolueettomia vertailuja kaiken maailman tuotteista.. usein näissä on yllätyksiä mukana!!!)

Jassioo..pitikin jatkaa viellä, että Onnille hyvät 5kk päivät =)

Mua alkoi naurattaa muuten tänään kun luin tään viestiketjun läpi Tuutikki nuo sun yritykset laittaa kuvaa... kun mainitsit että yhen oluen vaan otit... mutta nyt siis en osaa selittää tätä, ettei tuu väärää kuvaa. Mulla on jotenki vilkas mielikuvitus... :LOL:

Empatiaitkusta oli puhetta myös... niin meiän tyttö aina luulee, kun kuulee muiden lasten itku, että nauravat ja alkaa hekotella!

Pottailusta: Onnea Maikille kakoista! Voi vitsit osaan kuvitella millasta kakkakeskustelua täällä käydään muutaman kuukauden sisällä kun kaikki pääsee pottailun vauhtiin... :D Mulla on sellanen mutu-tuntuma, että Saksassa pottailut alotetaan myöhemmin...? Ainakin täällä näkyy välillä tosi isoja lapsia vaipoissa (ja muuten myös tutti suussa!). Tai ehkä se tuntuu vaan siltä, kun itellä on vasta vauva, että esim. joku 2-vuotias on tosi iso.

neuvolassa sano että ei sais jalat tulla yli ja onha se tietty nii et jos jalat tulee yli, tulee kolari ja istuin antaa periks ni vaarassaha ne jalat on ku selkänojaa vasten ovat ellei oo sit tosi makuuasennossa kaukalo

Yhteistyössä