11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

Me ostettii Emman syöttis, vähän niinku feikkiversio triptrapista ja hyvä tuoli on! 69.90 vauvatalo johannasta mut prismas taitaa olla halvemmalla 49.90.. huomasin vain sen jälkeen.. ois voinu sielt hakee ni ois säästäny.

Siis tällänen meil

Meil on kans ahdas kyynelkanava, silmätipat ei auta yhtää =/ pitää vaa ootella et menis itellee ohi tai sit operoidaa 8kk iässä.
Taas jyllää pahana se, tossa vähä aikaa silmä oli iha hyvä ja ajattelin et ois auennu mut eipä sit ollukkaa. Inhaa ku silmä on kokoaja rähmänen ja unilta herätes ummessa :( ja isoi rähmäpalleroi sii.. yläluomi on vähä punane ja rikki ku jouuu nii paljo pyyhkii

Tervehdys!

Sanse, meillä oli Kasperilla aikanaan kyynelkanava pahasti tukossa, oli jatkuvasti ihan rähmänen ja ummessa. Antibioottitippaa tuppasivat varmaan 6 kertaa eka vuoden aikana, mutta en laittanut niitä kun tiesin että ei ole tulehtunut. Huuhtelin silmää vedellä ja tavallaan "lypsin" kanavaa tyhjäksi. Noin vuoden iässä silmä sitten parani, ihan tosta vaan.

Meillä on kanssa keittiössä jo syöttötuolit, mutta istuminen on hieman haasteellista vielä jollei tuolia toppaa tyynyillä tms. Tässä kuva kun eka kerran tököttivät jakkaroillaan:

Uusi hammas taitaa ihmetyttää Oskaria, lipoo kielellään koko ajan alaientä ja kauheesti jyrsii kaikkea mahdollista. Hampaan tulo selittänee muutamat kiukkupäivät tässä männä viikolla... Wilma on ihan viittä vaille ettei kierähdä itsestään ympäri, näyttää tulevan hieman perässä näitten juttujen kanssa. Tosin nämä kappaleet ovat kehittyneet nopeemmin kun kaksi edellistä, pojille tuli hampaitakin vasta muistaakseni 8 kk iässä. Kovasti odotan että oppivat istumaan ja pikkuhiljaa konttaamaan!

Ensi viikolla on isoja hankintoja luvassa. Me ostetaan uusi tv, tuo vanha on ihan laukeemispisteessä ja ajattelin mennä ostamaan matkarattaat. Helpompi niillä liikkua jos yhden pamperon kanssa lähtee liikkelle kun noilla tuplavaunuilla. Mistä tulikin mieleeni että nyt on ihana lykkiä vaunuja tuolla kun hiekat on putsattu pois! Sitten ostoslistalla on uusi pyörä Kasperille. Konlkurssi siis tulee...

Mutta nyt jatkamaan pääsiäistouhuja...

HM

Ps. kaikille sairastuville pikaisia paranemisia!

Meillä eilen tuli toinen hammas, eli alas oikeelle. Ja eilen illalla leevi sit vihdoin kääntyi selältä mahalleen. Yhden kerran vaan teki sen eikä oo tänäänkä sen kummemmin kääntyilly - laiskapoika... :D Mutta kyllä se nyt sen osaa!

iru
maikki: Määki tahtoisin alkaa kestoileen.. pelkkiä kertiksiä oon käyttäny.. kävin myllymyksujen sivuilla kattoon niin siellä oli sellanen paketti jossa oli kaavat s, m ja l-koot ja kahteen taskuvaippaan kaikki mitä tarvii.. niin kuullostaako sun mielestä hyvältä? ku oon ihan pihalla niiden kans.. on mulla valmiiksi hankittuna yks kpl bumgenius yhden koon taskuvaippa.. mut vois itte tehä loput ku ovat aika kalliita..

sanse:ihana onni hyppykiikussa :LOL: meilläki poju tykkää olla.

Mää tilasin Hobby hallista sellasen tripp trapp tyylisen syöttötuolin.. en oo vielä ku käyttäny poikaa siinä vaan.. syötetään vielä toistaiseksi sitterissä poikaa. Onhan se tripp trapp aika kallis ja onhan noita kopioita vaikka kuin ja paljon edullisempia.. mut hienohan se aito on, mut mä en vaa raskinu ostaa sitä, kyttäilin kans huuto.netistä aikani syöttötuoleja, mut aina nousi hinnat niin ylös että päätin ostaa tollasen kopion uutena..

Voi että mua huvittaa ku te haravoitte siellä etelässä jo!! Täällä on lunta vaikka kuin paljo, eilen grillattii ekka kertaa ja mies sai tehä tovin lumitöitä ku kaivo puutarhakalusteet ja terassin lattian esiin :kieh: :kieh: :kieh: täällä on ollu tosi ihanat ilmat!! Jospa meki reilun kuukauden päästä haravoitas???

Mut hyvää pääsiäisen jatkoa :wave:

Iru, tuo myllymuksujen tarvikepakettihan vaikuttaa hyvältä, ainakin näkee minkälaisia matskuja (eilaisten kankaiden, tarrojen ym. ulkomuoto) sitten jatkossa haeskelee, jos haluaa tehdä vaippoja lisää. Imuthan siinä taskuvaipassa näyttelee myös aika tärkeää roolia ja niitä voi tehdä esim. vanhoista pyyhkeistä, joissa imukyky on jo valmiina "sisäänajettu". Jos haluat lisävinkkejä, laita viestiä yv:nä, niin ei tarvitse kaikkien kuunnella mun vaippajorinoita! Itse oon tehnyt taskuvaippoja nyt mummut-kaavalla ja Elsa-Maijan kaavalla:

http://www.kestovaippainfo.fi/tsi/vaipat/16/

http://www.kestovaippainfo.fi/tsi/vaipat/15/

Lisäksi kestovaippayhdistyksen sivuilla on yksi vaippakaava ohjeineen (tässä L-kokoinen on juuri nyt sopiva meidän 8,7 kg:iselle):

http://www.kestovaippayhdistys.fi/vaipat/tsi.php

Laittaisin kuvia, mutta kaikki vaipat on tällä hetkellä pesussa (menneet suoraa käyttöön ompelukoneelta päästyään).

iru
Maikki: Kiitos linkeistä, juu laittelen yv:tä jos tullee ongelmia tai muuta kysyttävää :D Oli aika kivoja kuosejaki siellä myllymuksuilla ja sai tilattua paloinaki niitä kankaita jos ei halua koko leveyttä. Mut ilmottelen kuhan tekeleet on valmistunu.. B)

Tervehdys! Täälä mukaan ketjuun yrittää pyrkiä 28v äiti Länsi-Vantaalta. Meillä on ihana 19.11.2008 Jorvissa syntynyt pikkumies. Synnytys käynnistettiin 39+1, ja maailman suloisin poika syntyi 39+2, klo 00.51. Pituutta oli 47 cm ja painoa 2770g.

Soseita ollaan maisteltu ja korvikkella kasvettu alusta saakka. 4kk mitat 6095g ja 62,5 cm. 5kk neuvola ensi viikolla.

Poika on kova juttelemaan ja on muutenkin oikea ilopilleri! Ei turhia itkeskele, eli meillä on mennyt alusta saakka rauhallisesti =) Hiuksia oli syntyeessään paljon ja pitkät, niitä leikattu jo pariin kertaan. Tukkaa ei tunnu lähtevän, päinvastoin, sakset otetaan käyttöön taas pian.

Aurinkoisia päiviä!

Heippa kaikille ja hyvää pääsiäistä! :wave:

En oo ehtinyt kirjotella moneen moneen päivään, välillä vaan käynyt lukasemassa nopeesti. Kovasti tuntuu olevan sairasteluja, toivottavasti kaikkien pienokaiset paranee pian! Meillä ollaan onneksi (kop kop kop) oltu terveenä.

Joku kyseli kuumeesta rokotuksien jälkeen ; Pojalla on joka kerta noussut lievä kuume. Sain pediatrilta ohjeen laittaa suppo jos nousee lämpö yli 38,5 ja joka kerta olen sen joutunut laittamaan. Meidän poitsusta kyllä huomaa silmistä ihan selvästi kun alkaa lähennellä sitä 38,5 astetta.

Meidän sosekokeilut jatkuu huimalla menestyksellä :D Tyyppi aukoo jo suutaan kuin vanha tekijä. Tähän mennessä tutuksi on tullut peruna, porkkana, bataatti, kukkakaali, parsakaali, omena ja päärynä sekä yhdistelmänä porkkana-peruna ja peruna-parsakaali. Porkkana on ehdoton lemppari B) Soseet teen itse ja aion tehdä jatkossakin, mua skitsottaa liikaa valmissoseiden "ylimääräiset" aineet. Tai ehkä skitsotus on liian vahva sana, sanotaan näin että itse tehtyjen soseiden kanssa tiedän varmasti mitä lapsi syö.

Meillä olis kans varmaan kohta puoliin syöttötuolin osto edessa ja varmaan kallistutaan Tripp trappiin. Uudet rattaat on kuitenkin ekana hankintalistalla, todennäköisesti ostan Phil & tedsin Vibet. Olen jonkun aikaa jo pähkäillyt Vibejen ja sporttien välillä ja vaikka nuo vibet onkin n. 100 puntaa kalliimmat (tilaan ne briteistä) niin kyllä ne taitaa meille muuttaa :)
Onko jollain henk koht kokemusta molemmista malleista?

Vaatteista: Mä oon ihan hurahtanut Molon, Villervallan ja Katvigin vaatteisiin! Taas lähti tilaukseen yks Molon body ja trikoohaalari ja Katvigin lyhythihainen ja -lahkeinen haalari. Viime viikolla sain Villervallan paketin :whistle:
Ja shoppailusta puheen ollen, tilasin myös aivan ihanan hoitolaukun! Skip Hopin duo luxin oliivinvärisenä. Pitäähän ny releet olla vimpan päälle eikös :kieh:

Tervetuloa pikkuvarvas! =)

Vauva otti tänään ennätyspaljon unia päivällä!!! Parit tunnin unet ja sit viimeiset jostain 15 lähtien ja ennen kuutta vasta heräsi!!! Tää on jo ihan outoa, kun olen tottunut pelkkiin tunnin pätkiin.. Mä sit reippaana tyttönä pesin ikkunoita, tällä kertaa taisin saada jopa puhtaiksi! Aiemmin siis tullut vaikka mitä viivoja ym...

JEEEEESSSSS!!!!!
Tänään on kolmas tutiton nukkumaanmeno esikoisella, ja nyt sujui jo ilman itkuja! :D Päikkäreitä ei kyllä suostunut ottamaan... Mut jospa joskus sekin alkaisi taas onnistumaan! Mut aivan ihanaa nyt kun ei toista tarvinnut huudolla nukkumaan laittaa. Luettiin kirja ja hetkinen juteltiin, sit pusut ja lähdin pois. Lauleli tuolla äsken ja nyt ei kuulu enää mitään...

Pienin meni jo vähän aikaisemmin nukkumaan, sitä ei toisen itkut ihan helpolla herätä unesta. nyt voisi hakea vielä vähän hedelmäsalaattia ennen kuin banaanit ennättävät mustua liikaa..

Huomenna menen tyttöjen kanssa käymään kaverini luona kylässä. Ei taida sen enempää suunnitelmia olla! Mies menee vasta tiistaina töihin joten on vielä huomisenkin kotona, ihan kiva vaan :D

Aloitin muuten tänään lihat vauvalle, broileria olin aikoja sitten jo keitellyt pakkaseen.. Nyt sitten vasta sain annettua :LOL: Pitää varmaan kohta keittää jo tuoreempaa...

Eipäs meille taas tän ihmeempiä, "näkyillään" taas :wave:

HM: ihanat lapset sulla :heart:

Koitin sitä "lypsämistä" mut en osaa, en kai oikee uskalla. Pitää koittaa varmaa uudelleen. Tipat on tosiaan iha hyödyttömii. Keittosuolavettä ostin apteekista mut ei sekää enää auta. =(

Normi syöttäris ku Onni istuu ni pitää topata kunnol ku nii iso, mut tossa riittää toi pikkupehmuste kivasti =)

tervetuloa pikkuvarvas =)

Minkä kokosia vaatteita teillä on käytössä vauvoilla nyt?

Meillä on koko 74 menossa ja suosin kapphal, lindex, h&m vaatteita. halpoi ja hyvii =)

iltaa pikaseen, paljon juttua... =) kiva-kiva!!!
Ihania kuvia!!! :heart:

Syöttötuolista..meillä kierrätyksestä haalittu kotimainen PERUSsyöttis, jonka oon ite tuunannut valkoiseksi, kuluneen näköiseksi...ajaa asiansa ja on silmälle kaunis! :D

Vaatteista...debi, tykkään kanssa noista mainitsemistasi vaatteista, on vaan niin kalliita että huutiksesta on varaa huudella ainoostaan, villervalla on ihan uus tuttavuus, täytyykin tsekata! ;) Meillä 74 pääasiassa käytössä, jokunen 80 bodykin menee jo, toisAALta taas jokunen 68cm:kin käytössä...Ja myös lindexin vaatteet mun makuun...ja nyt tänään ekaa kerran tälläsin pojulle ticketin ulkoiluasun, oli syötävän söötti..voin laittaa kuvaakin...

ollaan kyläilty koko päivä ja ulkoiltu, ihan poikki, jos nyt hetken vielä netteilee ja sitten nukkumatin luo!

Hola!

Tänään kävi pari kaveria kahvittelemassa ja illalla väsäsin taas yhden kestovaipan. Myös syöttötuoleja oon katsellut netistä ja mies jo sanoi, että valitse nyt vain joku, ei se niin vaikeaa voi olla... Sinänsä hyvä, että kaupat on kiinni, halvaksi tulee :LOL:

Otso on ollut hyvällä tuulella, mutta tissiä on huolinut kunnolla vain 2 kertaa, pari kertaa on sitten annettu korviketta ja pari kertaa on vain vähän näykkäissyt. Ihan tuntuu, että imetysasento on huono rohisevan hengityksen kannalta, tai sitten nousee puklia kurkkuun, mutta joku siinä on pojalle hankalaa, alkaa itkeä kun pitäisi imeä.

Edelleen annan sitä hengitysteitä avaavaa lääkettä (Ventoline) ja musta ihan tuntuu, että se tekee pojan hyperaktiiviseksi... Voi olla että kuvittelen vain, mutta koko päivän poika on ölissyt ja kieppunut ihan valtoimenaan, sama juttu eilen. Kyllä se lääke toisaalta auttaa hengityksen vinkumiseen, eli jatketaan lääkitystä hepulista huolimatta. Nukahti kuitenkin taas laakista.

Meilläki on monenkokoisia vaatteita käytössä. Bodeissa yleisin on 68, mutta 74:ää on myös käytössä. Housuissa on vielä 62kin. Meidän ukkeli on sen verran hoikka että suurin osa 68 housuista pyörii jalassa, haalarimallissa menee 68. Sukat ei oo meinannu pysyä jalassa millään, eilen sit huomasin että osa sukista on ihan liian pieniä jo. Kaivelin sit isompaa sukkakokoa esille. Meillä on ihan tuhottomasti sukkia, kun eihän nuo vauvojen sukat kulu. Kaikki nuutin entiset on tallella ja sit ollaan saatu serkkujen entisiä sukkia aina muutamat sillon tällöin vaatepussien mukana. Nyt niitä sit riittää! Oon sit huonoimpia laittanu jo ihan roskiinki, mutta suurin osa menee sit miun serkulle vielä eteenpäin.

Tänäänki leevi kääntyi! :) Äitin muru! :heart:

Ihan kun ois ollu jotain kirjotettavaaki, mutta enpäs nyt muista... eli ei varmaan mitään tärkeetä sitten ollu.

mulla olis yksi probleema, turvaistuimeen liittyvä!! :attn:

meillä akta-graco...tms. istuin, joka vähänkäytettynä hankittiin tutulta. Vuoden-kaksi vanha, ja laitettiin se takapenkille, selkä menosuuntaan..ja siinä se kaltevuuden merkitsijä (punainen ja vihreä alue) niin nyt on siinä rajalla ja silti tosi pystyasennossa, eikä tuota taida pystyä kallistaan mistään...hö!!!

vanha hts besafe, sai kallistettua tosi vauva-asentoonkin, nyt sitten mietin, oisko edessä mahiksia saada se toisenlaiseen asentoon, kun takapenkki tuntuu ahtaalta. (ford escord, vanha rämä auto..)

Jotenkin kinkkinen tilanne...vanha auto oli meillä suzuki, esikoisen aikaan, niin siinä ei ois millään mahtunut takana matkustaan muutakuin kasvot eteenpäin, niin oli edessä alkuunsa..

iltoja

Täällä on mennyt pääsiäinen ja viikonloppu ihan hurahtamalla.Ollaan kyläilty, siivottu ja käyty joka päivä korvalääkärissä korvien "pesulla". Tänään oikeia oli jo terve mutta vasen vielä bakteeri moskassa joten huomenna vielä lääkäri kutsuu.
Oma olo alkaa olla huomattavasti parempi.=) Pikkasen vielä keuhkot rohisee muttta kyllä tämä alkaa olla jo voiton puolella.
Punnitsivat Leevin torstaina siellä lääkärissä ja painoi muutaman gramman vaille 8300g.
Värjättiin kaverin kanssa äsken mun hiukset, tammikuusta asti olivat puna-mustat mutta nyt taas blondina. Ihana oli kun kaveri teki kaikkee hoitoja samalla, hiero päätä jne.=)

Vaatekoko: meillä käytössä 74cm ja suuriin osa vaatteista Lindex:ltä.

Maikki: Ventoline voi aiheuttaa levottomuutta, ylivilkkautta ja muutavastaavaa.Joten ihan normaalilta kuulostaa poitsun touhut.

HM: Söpöt lapsukaiset siulla =)

Luminka: hyvä että tutti on noin vaivattomasti esikolta jäänyt pois. Meilläkin jätettiin kertaheitolla esikolta pois 1,5vuotiaana ja kerran kyseli tutin perään, sama homma oli tuttipullon kanssa.

Jospa sitä nyt painuis pehkuihin niin jaksais aamulla olla virkeenä lääkäriin menossa.

Huomenta!

Pikku-ukkeli lauleskelee lattialla ja katsoo silmä kovana Pingua, neiti vetelee vielä sikeitä. Toinen yö takana ilman syöttöjä. Jes!

Sanse, mä lypsin sitä silmää sillälailla että sormella pikkasen painaen tulin nenänvartta pitkin kohti silmää, ja sitä toistin. Ei sieltä silmästä mitään siis herunut, mutta näin mulle yksi kollega kehotti tekemään niin se kanava aukee helpommin. Mulla itellä on ahtaat röörit kans ja aina sillon tällön lähtee sellanen klöntti joka on kanavaan kertynyt. (ah, ihanat jutut heti aamusta... :LOL: ) ja se klöntti tulee ällöttävästi suuhun... :x Se on kiva jossain marketissa kun niitä tulee... öyks.

Menipäs nyt juttu yököttäväksi, toivottavasti ruokahalunne säilyy edelleen... Eilinen oli kiva päivä, oltiin mummolassa syömässä ja nappulat viihtyi. Wilma ja Oskari olivat tohkeissaan kun pääsivät sylistä syliin! Tosin päikkärit jäivät varsin lyhyiksi eli illalla oli kaksi kärttyisää palosammuttimen kokoista kotona. Enpä tiedä hautooko tuo Wilmaliinikin jotain hammasasiaa kun on ollut aika kärttynen viime päivät. Nukkuvat kyllä hyvin ym. mutta jotenkin on neiti kiukkuinen välillä.

Koira katsoo mua tuossa vieressä anovasti, lupasin viedä sen lenkille. Eli täytynee osoittaa sillekin huomiota välillä ja mennä ulkoileen. Mukavaa toista pääsisäipäivää!

Uusille tervetuloa mukaan!

HM

Meillä käytetään 62 ja 68, joku lyhytlahkeinen haalari saattaa olla 74.

helmi79: Totta, pirun kalliita on Katvigit ja Molot yms mutta tuo Villervalla on musta ihan kohtuu hintanen ja vaatteet on tosi laadukkaita! Niitä saa mun käsittääkseni vaan omilta sivuiltaan eli villervalla.se.

Ihan mahtavaa kun kesä tulee! Tänään mennään piiiitkälle kävelylle koko poppoo ja koirat pääsee samalla uimaan. Poitsu saa matkustaa rintarepussa =)

TERVETULOA pikkuvarvas!

huomenia, pikaseen.

debi, kävin kurkkaan villervallan sivuilla...iiiiiiihania :p Totta tuo että laatu maksaa, ja niistä saa myymällä vielä ½hinnasta takaisin, ainakin. =)

pikkuvarvas, Tervetuloa porukkaan mukaan!

nyt jatkaan leipomista ja sitten isopappalaan ajeleen...

tässä vielä meidän pikkumies uusissa ulkoilutamineissaan:

juhuu...täällähän on varsin vilskettä! :D Saakin keskustella itekseen.. :LOL:

Mulla on nyt totaalisesti kyläilykiintiö täys, niin että riitti vähäksi aikaa sukuloiminen! Ihana arki alkaa taas huomenna!!

Meidän turvaistuinasiaa nyt vielä jauhan!! Istuin siis graco duoflex (tai jotain sinnepäin...) ja se on vaan kertakaikkisen PYSTY! oNKo teidän muiden istuimet kovin pystyssä? Ja sitten kun luin niitä käyttöohjeita, niin sitten kun kiinnittää joskus kasvot menosuuntaan, niin istuinta ei ilmeisesti saa kiinni auton vöihin, vaan istuin pidetään penkillä ja lapsi kiinnitetaan auton vöillä???!! :eek: Käsitinkö oikein?? meillä esikoinen oli n.2vee kun käännettiin kasvot eteenpäin, niin en ois kuvitellut häntä vielä auton vöillä kiinnittää... hö!
Oli se vanha istuin vaan niin paljon paremman oloinen....

Iltaa. Meidän kinkku (=Oskarin lempinimi) jodlaa tulla meidän sängyssä, on herännyt päikyiltä. Juttelu on Oskulla jotenkin muuttunut, ei enää niinkään vauvajokella vaan on tullut vähän äänteitä mukaan (ää, aa, ee... ). Ihanaa kuunneltavaa!

Turvaistuimista en nyt osaa sanoa juuta enkä jaata, ei olla vielä hankittu. Tuolla varastossa on yksi istuin, mutta mä kovasti haluisin uudet... katsotaan nyt... toinen nyt ainakin on pakko ostaa. Meillä on vaan se ongelma että autossa on lyhkäset vyöt (Volvo 740) että kuinkahan sitä sitten saa istuimen niihin. Tarvinnee jostain liikkeestä ostaa niin saa kokeilla!

helmi, onpa söötti ukkeli!

Kyläilystä helmi tuossa mainitsi,mä olen kanssa jotenkin ihan kurkkua myöden täynnä sitä että aina kun joku kaveri ehdottaa kyläilyä niin meidän pitää sitten mennä aina muille, kukaan ei koskaan ehdota että jospa tulisivat tänne... tätä porukkaa kun on niin kovin helppo ja rauhallinen liikuttaa mihinkään! Kylässä on ihana käydä, mutta ei aina. |O

Nyt meen uppoutuun takaisin pingviinien maailmaan.

HM- väsynyt.

Iltoja kaikille!

Onpas monta päivää vierähtänyt ilman että olen kirjoitellut. Lukemassa olen kyllä käynyt, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi kirjoitella...

Mistäs kaikesta on ollut juttua... ainakin syöttötuoleista: meillä ei vielä ole hankittuna, ajattelin hankkia myös sellaisen Tripp Trapp-kopion, joka menis sitten ehkä vähän pidempään kuin ihan vaan perinteinen syöttötuoli. Täytyy varmaan pian alkaa katselemaan, mistä sen hankkisi.

Vaatteista: Meillä ollaan aikalailla H&M, Lindex, Kappahl yms. linjalla. On tosiaan aika edullisia, ja oon tykännyt että myös ihan hyviä. Bodyt on vähän mallista riippuen 68 ja 74 cm, housut 68 ja jotkut vielä 62 cm. On aika solakka poika tuosta vyötäröltä, niin isommat putoaa päältä.

Meillä meni pääsiäinen ihan kivasti, perjantai oltiin ihan kotosalla. Lauantaina mun sisko, joka on myös Vilin kummitäti, halusi ottaa Vilin hetkeksi hoitoon, joten käytiin kaksistaan ihan rauhassa syömässä. Kyllä oli kivaa, sai syödä ihan rauhassa!
Sunnutai vietettiin mun vanhemmilla, taas päästiin valmiiseen pöytään, ja Viliä hellittiin. Hän kun on ensimmäinen lapsenlapsi molempien puolella, niin hemmottelu on taattu...

Tänään oltiin tuossa vähän matkan päässä Ruovedellä koiranäytelyssä näyttämässä tuota meidän karvaturria. Oli Vilin eka näyttely =) Etukäteen vähän jännitin miten sujuu, mutta todella hyvin meni. Ulkonäyttely kun oli, niin poju veteli sikeitä vaunuissa melkeinpä koko ajan, ainoastaan syötön ja vaipanvaihdon oli hereillä, jolloin naureskeli ja kujerteli kovasti. Tykkäsi katsella kun oli paljon ihmisiä ja koiria. On poju niin tottunut koiran haukuntaankin täällä kotona, ettei ollut moksiskaan vaikka yli sata koiraa meuhkasi...

Tulipas romaani... kai sitä täytyisi piakkoin suunnata taas nukkumaan, täytyy mennä itsekin ajoissa, kun klo 5.00 on kuitenkin taas jo eka herätys. Onneksi siitä vielä jatkaa jonkin aikaa, mutta tunnin välein saa loppuaamun laittaa tuttia.

Ai niin, piti kysyä ehkä sadannen kerran ohjeita, että miten niitä kuvia sai tänne lisättyä???

Mainanna

Yhteistyössä