11/08 masunkasvattajien murut *helmikuussa*

Täällä ei kummoisia ole aamusta tapahtunut. Isompien kanssa ollaan kokattu, pienet on valvoneet ja nukkuneet. Ulos en ole vielä vienyt, huomenna ajattelin sitten lähteä. Päätä särkee ja kaikki ahdistaa, normi päivä siis....

Eilen annoin kaksikolle eka kerran perunan seassa porkkanaa, jo oli taas ilmeet näkemisen arvoisia... Wilma oli kun linnunpoika- suu jatkuvasti auki lisää vaatimassa. Oskari mukamasten oli tukehtuvinaan pöperöönsä, mutta innolla söi. TÄnään taas annetaan lisää jahka heräävät. Ja sit ois kylpypäivä, mutta kun äitee ei nyt jaksais. Tarvii ottaa itseensä nyt niskasta kiinni.

Jaahas, Oskari kuuli että kirjoitan jotain ruuasta ja heräs... Tarvii siis mennä.

hm
 
Helmi, sain liput, ensin R-kioskilla ja sitten netissä kyttäämisen jälkeen. Tajusin juuri, että olen Madonnan keikan aikaan elokuussa jo töissä! Mutta eiköhän se järjesty.

Otson tutti tipahti tänään kantoliinasta jonnekin ulos, mutta ostin uuden sellaisen joka on tarkoitettu 4 kuukaudesta eteenpäin. Viikon päästähän se jo osuukin oikeaan ikäkategoriaan. Vähän isompi oli se tuttiosa, mutta en ole vielä kokeillut, mikä on vastaanotto.

Meillä Otso on kääntynyt tänään vatsalta selälleen. Ei kovin ketterästi tosin, muks vain kuului :LOL:

Tänään kävin myös katselemassa livenä turvaistuimia ja kyllä se Besafe Izi Combo vaikuttaisi hyvältä, jos se vain sopii meidän autoon. Täytyisi mennä joku kerta testaamaan auton kanssa, mutta ihan hirveästi ei inspaa, kun Lastentarvikkeen palvelu on jotenkin niin nihkeää...

Tänään huomasin, että Otsolla on alaikenissä sellaiset valkeahkot kohoumat. Voiko olla hampaat?! Hirveä ikenien hankaus ja pukliliinan suuhun tunkeminen on ollut pari päivää päällä, ja kuola on valunut kuin bulldogilta :snotty:

Onhan sitä näköjään tänään tapahtunut kaiken moista :)

Nyt iltamaitoa tarjoamaan, heipat!

Maikki + Otso 3 kk 3 vk.
 
Huomenia.

Jumiutunut olo jatkuu, yskittää. Mutta sentäs räkä on lähtenyt liikkeelle, hyvä merkki. Teitä tietty aamusta heti kiinnostaa meidän limaneritysasiat... :LOL:

Tänään aattelin viedä pienet ulos kävelylle, saattaa nuo nuhanenätkin paremmin aueta. Muutoin ei kummempia. Jouduttiin perumaan kahvittelutkin, en halua mennä ketään tartuttamaan. Harmi, kahvihetket on aina päivän kohokohtia! ehkä ens viikolla.

Nyt meen kattoon mitä nuo isommat heput tuolla keittiössä pelleilevät, puuroa pitäs syödä mutta siltä ei nyt kuulosta...

Vi ses!

HM
 
Väsyttää |O
Toinen peräkkäinen yö kun pikkuneiti valvotti! Meni jo klo.20 jälkeen nukkumaan, 2-3x kävin vielä tankkaamassa ennen kuin itse menin nukkumaan 23.30. Heräili välillä 1,5h välein, välillä nukkui jopa 2h kunnes taas ähinä kävi! En sit ite aina päässyt heti uneen.. Onkohan tää nyt jotain maidontilausta vai mitä ihmettä, ei meinaa kovin montaa yötä jaksais tuota menoa :/ Aamulla sit nukuin pisimmän pätkän, 2h ennen kuin esikoinen herätti!

Mä veikkaan et nyt tyttö sitten nukkuu kunnon päikkärit, sopii mulle kunhan nukkuis yölläkin vielä :D

Jaksoin sentään aamupuurot tehdä, pyykit laitoin koneeseen. Kun pienin lähti ulos nukkumaan, laitoin isommalle Teletappeja niin saan olla hetkisen koneella =)
 
4kk neuvolasta kotiuduttu ja kaikki edelleen hyvin. Painoa 7135g ja pituutta 62,2cm, tosi hyvin kasvaa.
Meille ei oikein ihmeitä kuulu, mies on talvilomalla ja kunhan tässä kotiympäristössä vaan touhuillaan. Tänään ajateltiin mennä mökille makkaran paistoon.
Torstaille ois semmonen ohjelma että mulla ois kahden viisurin poisto, toinen jotenkin huonossa asennossa leukaluuhun nähden :/ ei yhtään huvittais mennä mutta pakkohan se on. Varoitteli jo että saattaa naama mustua :eek: toivottavasti ei ja toivottavasti parantuu nopsaan.

Jaksuja kaikille nuhaisille ja maidontankkaajien äideille!
 
huomentapäivää!

onpas mun silmät jotenkin ihan rääpässä ja niinkun niihin kävis tuuli koko ajan, ihan ku flunssa ois iskemässä...

yö meni silleen suht hyvin,vaikka poikaa saikin useempaan kertaan hyssytellä.söi viideltä ja kymmeneltä (ja meni nukkuun kymmenen jälkeen illalla).mut tosiaan huuteli kahden-kolmen aikaan ja aamulla muutamaan otteeseen.

ja nyt sit järjesti mulle sen päiväsen huutokonsertin!
mikään ei kelvannut, ei tutti,maito,makuuasento,sitteri,leikkimatto, syli ei missään muodossaan eikä ees normirauhotustaktiikka eli ympäriinsäkävely.
naama punaisena huus ja itki ja sit päätin että hemmetti, nyt sänkyyn.laitoin omaan koppaansa(joka,nyyh,alkaa oleen jo liian pieni) kyljelleen ja peiton päälle, nii jopas huuto hiljeni ja silmät meni kiinni!
siksi siis ihmettelen kun ei päivällä ole koskaan suostunut koppaansa nukkumaan ja nyt oli ainoa rauhoituskeino! :eek:

aina sitä uutta oppii...just kun luulee että okei tää on nyt se rytmi millä mennään ja näillä tavoilla niin eikös poika muuta niitä samantein...

iih,torstaina sit se kierukan laitto,jännittää....
 
moikka!

Luminka, toi on kurjaa kun joutuu herään yöllä taajaan, mutta toivotaan nyt että on vaan parin yön tankkaus menossa, niin että sitten taas jaksais nukkuu pidempiä jaksoja!
Meillä tuo ukkeli ei tälleen aamusta syö kauheemmin, siis ei ollenkaan tissejä tyhjiksi saakka :eek: Saa niitä rintaraivareita ja vaikka koitan vähän väliä huolisko tissiä, niin ei huoli. Nytkin laitoin ulos nukkuun, eikä yön jälkeen kauheemmin syönyt. Yönkin kuitenkin veti 7tuntia syömättä. Tosin illat on 18-23 lähestulkoon syömistä. Tissillä ensin alkuillan tunnin välein ja kun huomaan ettei tisseistä enää kertakaikkisesti tuu maitoo, niin annan viimeiseksi pullosta ja menee vielä n.120ml
että semmoista!!

mulla menee vaan totaalisesti hermot esikoisen kanssa! :whistle: Se osaa olla raivostuttavan nenäkäs ja mikään ei taas suju hyvin....ulkona jos oltais 24/7 niin menis hyvin! Sisällä se ei keksi niin mitään tekemistä. Kaikki on tylsää, tyhmiä leluja jne.

Nyt on papan kanssa menossa uimaan ja sitten saa jäädä sinne yöksi, ja menevät luistelemaan. Huokaisen helpotuksesta.
Jos sais hermoja levättyä sen aikaa, ja ladattua itteensä. Huomaan että tekee se mitä tahansa tai sanoo, niin oon ärjymässä. :ashamed: Eikä yhtään auta että miehellä menee yhtä pienestä hermot, vaikka on kuitenkin töissä päivät. Kyllä mun mielestä sen pitäis vähän enemmän tai paremmin jaksaa. Mutta vetoo kai sitten siihen että haluu huilata...hohhoijaa ja valitusta tuli taas...

Mä meinaan lähtee pikkumiehen kanssa lenkille kohta. Pyykit pesen kaikki pois koreista. Siivoon ja illalla tulee nuorimmaisen kummitäti kylään. Lupasin tehdä tortilloja :p Mies lähtee keilaan, niin saadaan rauhassa juoruta ja parantaa maailmaa. Ihanaa!

Mutta tän maratooonikirjoituksen päätteeksi: IHANA ON AINAKIN ILMA!! =)
 
Noonie, mä oon joskus huomannut saman!!! Eli kun mikään ei ole ollut hyvin, kitisee vaan ja karjuukin, niin jätän hetkeksi sänkyynsä tai sohvalle..ihan itekseen, peiton pistän päälle ja tutin suuhun, niin saattaa siihen jopa hetkeks nukahtaa, tai sitten vaan hiljenee..

kun tosiaan ei muuta enää voi, kun antaa olla,. jos mikään ei kelpaa =)

kummallisia otuksia nuo vauvat... :heart:
 
keiju, mulla poistettiin joskus 5 vuotta sitten viisaudenhammas, joka oli kasvanut juuret vähän ristiin ja hammas sojotti poskeen päin. Etukäteen lääkäri sanoi, että voi tulla tosi kipeäksi. No, koko poisto kesti puudutuksineen 5 minuuttia, eikä tullut kuin vähän turvotusta. Toivotaan, ettei sulle tule mitään hirveitä mustelmia ja kipuja!

Meillä nukuttiin viime yönä klo 00:30-6:30 ja sitten vielä 08-10:30. Illalla oli taas kovat tankkailut 1,5 tunnin välein klo 18:sta lähtien, mutta onneksi ei ollut itsellä mihinkään kiire kotisohvalta :) Vielä ihan kiva olisi, jos meidän tallentava digiboksi tulisi jo pian takuukorjauksesta, niin voisi paremmin optimoida TV:n katselun... Ostetaan elämä... :LOL:

noonie, mulla on sama tunne, että juuri kun oppii, että näin tämä poika aikatauluttaa olemisensa, niin sitten tuleekin toimintaan joku muutos.

Nyt kaveri pönöttää tässä sylissä hieman uuvahtaneena, silmät on jo 1/3-tangossa, eli varmaan kohta voisi rientää vaunuilemaan. Mukavan näköinen ilma ulkona!
 
helmi: oli kyllä tuo siun kuvaus esikoisesta taas niinkun miun suusta tullutta tekstiä! Miullaki on jotenki hermo kireellä esikoisen suhteen että tosi helposti tulee hänelle ärähdettyä ja komennettua ihan turhastaki. Samoin miehellä ei kestä meilläkä hermo oikeen... Meillä esikoinen on melko leppoisa tapaus, mutta sit kun ei välillä keksi mitään tekemistä eikä oikeen mistään innostu, niin sit vaan hilluu ja hulisee ja ärjyy. Sitä kun ei jaksa kuunnella yhtään! Varsinaiset kiukkuamiset on meillä tuota pukemiskiukkua ja ulkoilukiukkua. Välillä viihtyy tosi hyvin ulkona, mutta välillä on yhtä mankumista koko ulkoilu ja varsinki se ulos lähteminen...

Tänään selvittiin melko hyvin ulos ja ukkeli halus kokeilla suksia (kerran on aikasemmin kokeillu n. 10 sek. ajan! :LOL: ). No laitoin ne jalkaan ja pari kertaa heti kaatui niin kauhee huuto ja kiukku tuli siitä. Sit vietiin sukset varastoon niin siitä tuli kiukku. Siitäpä se sit lähtiki... piti vetää pulkalla ja ei pitäny vetää, halus kolan ja ei halunnu, halus sukset ja ei halunnu, nälkä, väsyttää, sylliin.... 45 minuuttia rääky vaan pitkin pihaa ja potki ja kiukkus. Vartin verran oltiin sit vielä pihalla ja nuutti vaan istui penkillä. Sit tuumasin että mennään sisälle ja taas kauhee kiukku ja vielä se riisuminen..... ARGHHH! Saatiin sit riisuttua niin nuutti tuumas että mie oisin halunnu leikkiä siellä ulkona! Juu... kyllä meinasin pompata seinälle itekki jo siinä vaiheessa. Komensin sit ukkelin omaan huoneeseensa leikkimään että ois vähän ees silmistä pois että saan puhallella. Sinne meni sit ja laitto ovenki kiinni. Mie laittelin ruokajuttuja ja 20 min. päästä sit oltiin molemmat hyvillä mielin syömässä...

Siinä siis päällimmäiset tunnelmat tältä päivältä. Leevi kovasti eilen illalla ja tänään on harjoitellu mahallaan olemista ja pää pysyy nyt tosi hienosti ylhäällä ja kädet on kunnolla edessä (ei kyllä varaa vielä käsiin ollenka). Eilen myös kyljellään köllöteltiin ja melkein siitä sit mahalleen kääntyi. Sitäki siis harjoitellaan kovasti!

Unohin jo kuka tuumaili hampaiden tuloa.. Meillä nuutille tuli ekat hampaat pikkusen yli 4-kuisena, eli voi ihan hyvin jo ruveta hampaat näkymään! :)
 
täällä poika taas paremmalla tuulella.nukkui ja makaili öbaut tunnin ja sit taas ruoka maistu ja nyt lelutiikeri saa leikkimatolla kyytiä,ja peppu paukkuu.... :D
taidetaan osallistua johonkin pneumokokkikonjugaattirokotteen tutkimukseen,siinä sivussa sais kaikki perusrokotteet ja rota-rokotteen samaan syssyyn, ainakin näin käsitin tänään tulleen tiedotteen perusteella.oishan se hyvä varsinkin tuo rota jos sen ilmaseks saa (jos oikeen tajusin) ja toi pneumokokkijuttu sit suojais kai korvatulehduksilta ehkäpä

nyt vaippojen vaihtoon :wave:
 
Mie oon siitä onnellinen, että saan yöt nukkua hyvin. Jos menen itse ajoissa nukkumaan, ni voisin nukkua 9 h yöunet.

Täällä on tänään ollut jokin ihmeellinen energialataus. Tytöt vein päiväkotiin, jonka jälkeen kävin pikaisesti kaupassa. Olen pessyt 5 koneellista pyykkiä ja tehnyt karjalanpiirakoita (60 kpl).

Hyvä olla kato sairaslomalla :D ja tehdä hommia. Eipähän tarvii seuraavaan viikkoon tehdä mitään :whistle:

Te, joilla on lapset päiväkodissa, niin kysymystä teille: Kun on lapsella synttärit, niin oletteko vieneet päiväkotiin jotain? Jos olette, niin mitä? Kun kesäloma lähestyy, entä silloin?

Tänään aloitettiin maistelee mustikkaa ja hyvin maistui pari lusikallista :D .
 
RD me on viety keksiä, jätskiä tai mitä nyt milloinkin, jotain herkkuja kuitenkin synttäreiden kunniaksi.Kesälomalle jäätyämme on muistettu omahoitajaa jotenkin kukkasin tai jollain muulla. Joululomalle jäätyään on vienyt jotain talvista esim. viime jouluksi poika valitsi ihanan kynttilä kynttilälyhdyn.
 
kävimpä äsken kaupoilla, ostin vaan rintsikat ja jotain pientä...rasvaa, namia..ja hups kun rahaa taas paloi :eek:

alkoi ihan mielettömästi ahistaan syksy...kuin ikinä pärjätään yhden ihmisen pienillä tuloilla???? ja, niin tuolla pienellä kotihoidontuella? ahistaa-ahistaa-ahistaa!!! ja kotonahan olen vuoden loppuun vaikka kaurapuurolla elettäis. :/

nyt tissiä kaivaan pikkuselle ja sitten kokkaileen tortilloita täytteineen...nam! :p
 
En tosiaan tajua mikä vaikeus tänne on aina kirjautua, ja kirjoittaakkin, kaippa se sitten itselle riittää vertaistueksi, kun vain käy lukemassa. Hävettää kyllä kirjoittaa näin harvoin, kaikki varmaan miettii et mitähän tommonen outo olio tänne kirjottelee :D

Meillä myös nuita monen kuvaamia raivareita rinnalla! Tosi inhottavaa. Luulin jo ettei maitoa tule pikkumiehen tarpeisiin, mutta tänään neuvolassa käytiin, paino ja pituus nousseet aivan normaalisti.
Meillä niihin on auttanut (kaiken mahdollisen ja mahdottoman kokeilleena) kun syöttää kävellen :ashamed: Pakko oli jo alkaa jotain kokeilemaan, esikoinen kun alkaa itkemään, kun vauva huutaa paljon. Samalla sitten hyräilen, jos alkaa venkoilla, laulan hetken, niin johan alkaa taas maito maistumaan. Liekkö tuollakin jo niin hyvä sävelkorva, että syö kiltisti ihan sen takia että raakkuva äiti olisi hiljaa.. :LOL:

3kk neuvolassa painoa oli 6095g ja pituutta 64cm. Rokotteen sai, jospa siitä ei mitään vaivoja tulisi. On kuulemma aikaansa edellä. Kääntynyt kuukauden verran masulta selälleen ja kova yritys toiseenkin suuntaan. Pari viikkoa tarttunut esineisiin. Ja sitä jokelluksen ja 'kiljumisen' määrää päivitteli neuvolatäti. Punkeaa itsensä väkisin istumaan, ja jos selälleen laittaa, nousee kyynärpäidensä varaan pystyyn.. Kysyikin mitä me poijjaalle tehdään, että on noin terhakka jo :) Kattoo kait päivät pitkät mallia siskostaan. Samanlainen oli tuo esikoinen vauvana.

Nukuttaako kukaan muu vauvaa kapalossa? Meidän pakko, kun tuo ei tahdo muuten pysyä unessa öisin, herää muuten omaan liikehdintäänsä.
Kellään mitään vinkkejä miten päiväunet sisällä saisi pidemmiksi?

Ulkona kyllä nukkuu, mutta meillä ollut nyt kamalia ilmoja, ei ole oikein vauvaakaan voinut ulos laittaa nukkumaan, kun vaunut lähtee suunnilleen lentoon tuolla tuulessa. Eikä siis nuku kuin korkeintaan 40min sisällä ja sekin kauhean nukuttamisrumban jälkeen.

Eiköhän tämä runoilu taas pariksi hetkeksi riitä..

KuuttiPieni ja Aapeli 3kk2vko
 
Meillä jäi molemmat tytöt ekasta kerrasta yöunilleen yli tunti sitten :eek: JEEE!!! Toivotaan että yö menis paremmin kuin 2 edellistä, pitäs mennä vähän aikaisemmin tässä jo itekin nukkumaan..
Johan tää tuleekin tarpeeseen, kuukaus sitten ei ois voinut ajatellakaan et molemmat ennen ysiä jo pedissä. Mut varmasti tulee iltoja jolloin ainakin pienempi valvottaa puolille öin.

Mulle kans tortilloja! Ei olla tehty ties milloin viimeks. En vaan tiedä uskaltaisko laittaa salsakastiketta päälle, laitoitko Helmi? Mut sit viimeistään pakko tehä kun imetys loppuu ja ei oo vaaraa et menis maitoon ja sais vauva vatsanväänteitä..
 
Kapalossa on vielä välillä jos joutuu sisälle laittaa päikkäreille. Jos siis ei masulleen asetu. Ekat pari kk varmaan aina nukkui kapalossa sisällä! Paljon rauhallisemmin oli. Nyt tuolla neidillä on voimia sen verran et harvemmin onnistun tarpeeks hyvään pakettiin käärittyä :kieh:

Vinkkejä otan minäkin vastaan kuinka nukkuis sisällä paremmin! Ulkona kun on tottunut nukkumaan, kunnon pakkasilla/kipeänä ongelma saada sisälle. Ottaa parit alle tunnin unet.. Sit saattaa jopa 2h nukkua yhteen putkeen siitä edestä illemmalla, onneks.
 
iltaa...
luminka, laitoin salsakastia päälle ja aika reilustikin....toivotaan ettei käy vatsaan tuolla pienellä. :/ Mutta pakko oli kanssa tehdä, niin teki mieli! Ja on kivaa ja helppoo syötävää mitä tarjota vieraalle.
Oot ihanan aikasin saanut tytöt unille, meillä tuo venkoilee aina melkein puolille öin. Nyt tosin nukkuu :eek: mutta epäilen että herää kohta ja taas tankataan.

kuuttipieni, kiva kun kirjoittelet!!! mitäs sen on väliä vaikka harvemminkin, kunhan joskus ilmottelee itestään...aina on kiva lukee muiden kuulumisia! :D

Meidän pojilla on ihan sama ollut että sisällä unet stoppaa aina 30minuutin päästä! JOs ylipäätään uneen sisällä saa. Esikoinen oli tosi hankalaa saada päikkäreille sisällä ja joskus puin kevyesti, niinkuin ulos oltas menty ja laitoin makkariin ikkunan auki ja parvekevaunuissa nukkui "muka-ulkona" =) Joskus nukutin ulkona ja vedin hetken päästä vaunut sisälle ja availin vaatteita.
Nyt meillä on veranna mikä on kylmimmilläänkin -5astetta..ihana! Tosin en sen pakkasrajan kanssa oo niin tarkka...kova viima on kyllä ikävää!

jostain myös olen lukenut ½tunnin unisyklistä vauvalla, että herää tai havahtuu lähes aina ½tuntia nukuttuaan, tai on herkän unen vaihe tai jotain..ja sitten pitäisi vaan auttaa vauvaa saamaan unen päästä kiinni. Tassuttelemassa, hyssyttelemällä?
 
RD, mun on pitänyt jo monesti kysyä, että mikä oikeen on se travian (tms.) ? mistä oot puhunut....oon vähän ulkona näistä kaikista nettimaailman jutuista :D ja kuinka on muuten laihisprojekti sujunut?
Multa on jäänyt kaikki laihisjutut, uimassa käyn välillä ja lenkillä joka päivä, mutta katotaan sitten joskus kun imetys jää... =)
 
helmi: Travian on sellainen koukuttava selainpeli. Yhdellä serverillä oon päässyt johtajan virkaan, joten sitä ei lopetetakaan. Vuoden olen jo sitä serveriä pelannut.. Onneksi se loppuu kesä-heinäkuussa. Tulee nataarit ja maailmanihmeen teot yms loppukahinat.
Pelaan kolmella eri serverillä (kahdella suomen serverillä ja yhdellä englannin servolla). Jopa serkun löysin nelosservolta ja ollaan pelaamassa samassa liitossa :D

http://www.travian.fi/

jos joku haluaa avata tilin, niin avaa seuraavasta linkistä:

http://www.travian.fi/?uc=fi4_1362

No mun laihis on mitä on. Yritän kaikkeni, mutta viimekin viikolla +-0. Parempi sekin kuin, että nousee, mitä on ollut.. Vaikka aktiivisesti kävin salilla ja bodypumpissa. Nytten, kun oon sairaslomalla, ni tuntuu siltä, että paino ois tippunut. Ainakin vaa'an mukaan, ehkä.

Mutta nyt viemään tytöt päiväkotiin! :wave:
 
Hyvää huomenta!

Pikkuväki nukkuu vielä yöuntaan, isommat vahtaavat telkkaria (=varma keino pitää hiljaisina...) ja mies kuorsaa sohvalla. Muakin väsyttäs, varmaan tää räkätauti, mutta tässä vaan kökötän... :ashamed:

Eilen sujui pikkukaksikolta peruna-porkkanamössön syönti jo paremmin, mutta on se syöminen naurettavaa hommaa... kummatkin hihittää lusikallisten välissä, lienenkö minä sitten niin naurettava...? Eilen maistettiin Aurinkoista sosetta, hyvin upposi.

Meillä myös pikkuiset nukkuvat sisällä sekkaisia 15min- tunnin unia, mutta noin kerran päivässä saattavat nukkua pitemmänkin pätkän. Nukkuvat ihan tavallisesti sängyssään tai sitten meidän sängyllä makuupussissa. Ei meillä oikeestaan mitään kummempia nukutuskikkoja ole, joskus kun sitterissä istuvat niin kiikutellaan niin että ovat melkein nukahtaneet, sit kannetaan sänkyyn. Enää eivät kapalossa nuku, ja lähes aina selälleen nukahtavat (en saa enää edes tuettua kylkiasentoon).

Jaaha, herätys kuuluu... täytyy siis mennä. Mukavaa päivänjatkoa!

HM
 
huomenta...
rd, =) mulle ei sano mitään edes sana serveri :LOL: :LOL: Mutta, joo, se on jotain mitä mä en tiedä...eikä sillä niin väliäkään.. :D

jaaha, pikkumies senkun vinkuu..on vissiin tissilakossa kun ei kelpaa!!
 
noniin, nyt tuo äijä nukahti tuohon....ei syönyt vielä tarpeeksi (äidin mielestä), eikä ois tarvinnut tähän nukahtaa! Nyt oon ite saanut meikattua ja oisin valmis lähtee kirpparille, kukkakauppaan ja anopin synttärikahville...mutta en nyt raaski tuota ruveta pukeen.

 

Yhteistyössä