10 kirjaa vallasta

Mä tykkään kovasti tosta joka kesäisestä 10 kirjaa sarjasta.
Kärpästen herra on loistava kirja.
Mutta minusta on kyllä aika paksua väittää kuten Heidi Hautala ja Anna kortelainen että jos saarella olisi ollut poikien sijaan tyttöjä tuollaista ei olisi tapahtunut.
Että olisi vallinnut tasa-arvoisuus ja saatu tehtyä vaikka mitä.
 
"toukka"
Olen lukenut kirjan monta kertaa ja kuuluu top10 suosikkeihini.

En katsonut keskustelua mutta väittivätkö todella tytöistä noin? Ja millähän perusteella...ehkäpä tytöt olisivat jakautuneet kuppikuntiin ja sotatilaan huomattavasti poikia nopeammin.
 
Minusta se on yököttävä kirja. Kuvotti monta päivää sen jälkeen, kun sen luin. Enkä voinut tajuta, miksi se pakkoluetettiin yhdessä koulussa 9-luokkalaisilla. :(

Mielenkiintoinen ajatus, että tytöt eivät olisi toimineet samoin. Hmmm... Voihan siinä jokin perä olla. Ehkä eivät olisikaan, koska olisivat juonineet toisella lailla. Aina joku olisi loukkaantunut kavereihinsa ja kertonut salaisuudet toiselle joukolle. :D Mutta että tasa-arvo ja ihana ilmapiiri - siihen minä en usko!
 
katsoja
Käsittääkseni eivät väittäneet, että tytöt olisivat toimineet toisin, vaan heittivät ilmaan tämän kysymyksen. Mun kokemukseni mukaan terveempiä ovat yhteisöt, joissa on molempia sukupuolia.
 

Yhteistyössä