1-vuotiskuvaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Innis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Innis

Vieras
Mitäs kannattaisi laittaa lapselle päälle 1-vuotiskuvaan? Onko jotain värejä/kuvioita (vaatteissa), mitä kannattaisi välttää?

Meillä kuvaaja tulee tänne meille kotiin kuvailemaan. Missäköhän täällä olisi hyvä ottaa kuvia... Ulkona voisi tulla kivoja kuvia, mutta ehkä kivempia kuitenkin tulee sisällä, kun voi olla sisävaatteet päällä.

Meille kuvaaja sanoi, että kovin pienikuvioista ei kannata laittaa (esim. tiheä raita tai pienet pallot); ylsivärinen on kuulemma paras. Ja kovin tummia vaatteita kehotti välttämään myös.

Niin ja meil pojalla oli ruskeat sammarit, ruskea pitkähihainen body ja siinä päällä luonnonvalkoinen lyhythihainen kauluspaita päällä, napit auki. Kuvaaja kehui onnistuneeksi vaatevalinnaksi :).

Mä en suosi ainakaan mitään yliampuvaa eli tytölle jotain unelma-prinsessahörhelömekkoa ja pojalle joku "siisti" puku. Sellaista laittaisin(ja laitoin) mikä on luonnollista ja vois olla ihan normaalioloissakin päällä, mut ei sentään mikään arkibody ja housut. Pojalla oli farkkuhaalarit ja kauluspaita(käärityt hihat niin oli hieman rennompi). Tytöllä oli farkut sydänkuvioilla ja trumpettihihainen paita. Ja se tarkein juttu on, että lapsi näyttää suloisimmalle kun hän on paljain varpain!

Meidän poikaset ovat olleet kuvassa valkoinen kauluspaita päällä ja pellavahousuissa. Paita silleen rennosti huosujen päällä.
Ja paljain varpain. =)

Mun mielestä söpöt vaatteet. Ja pojat. :heart: ;)

Kiitos vinkeistä! Joo, en aio poikaa pukea kuvausta varten mihinkään juhlapukuun:D Ajattelin laittaa jotain suht' rentoa, mutta en kuitenkaan mitään ihan arkivaatetta.

Juuri tuota mietin, että oliko joku väri, mikä kuvassa saattaa näyttää vähän pöhköltä... Ehkäpä ei siis mitään ihan tosi tummaa ainakaan laiteta, eikä myöskään pienikuvioista :)

Jänskättää jo etukäteen vähän, että minkäslaisia kuvia aikaiseksi saadaan (tai siis kuvaaja saa)! Kivaa!

Paljaat varpaat.
Ei liikaa värejä sekasin.
Ei pelkkää tummaa.
Valkonen yhdistettyyn farkkuun on ihanaa. (tosin tää oli vaan mun henk koht mielipide =) )
Vireä ja syönyt lapsi
Joku oma rakas lelu voi olla jossain kuvissa mukana.
Kannattaa yrittää myös vakavampia kuvia.
Mustavalkoset kuvat on ihania (tääkin toki mun mielipide :) )

ja muuten.. tähän on hyvä vähän mainostaa että jos kaipaatte vähän erilaisia kuvia niin käykääpäs kattoo täällä.. ei siis mikään oma firma mutta olen tykästynyt kuviin todelle paljon.

http://www.fotoalexandra.com/ :)

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
Paljaat varpaat.
Ei pelkkää tummaa.
Valkonen yhdistettyyn farkkuun on ihanaa. (tosin tää oli vaan mun henk koht mielipide =) )
Vireä ja syönyt lapsi

ja muuten.. tähän on hyvä vähän mainostaa että jos kaipaatte vähän erilaisia kuvia niin käykääpäs kattoo täällä.. ei siis mikään oma firma mutta olen tykästynyt kuviin todelle paljon.

Kiitos! Kävin katsomassa kuvia tuosta linkistä, minkä laitoit... Aivan ihania kuvia!!! Noista voisikin saada ehkä jotain vinkkejä! Kuvaaja, joka poitsua kuvaa, on meidän tuttu (ammattikuvaaja kuitenkin) ja hän on ottanut paljon juuri tuollaisia vähän erikoisempia kuvia, joten ehkäpä meillekään ei tule ihan perinteistä 1-vuotiskuvaa :) Tykkään itsekin kovasti vähän erikoisemmista kuvista!

Alkuperäinen kirjoittaja Innis (ap):
Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
Paljaat varpaat.
Ei pelkkää tummaa.
Vireä ja syönyt lapsi

Kiitos! Kävin katsomassa kuvia tuosta linkistä, minkä laitoit... Aivan ihania kuvia!!! Noista voisikin saada ehkä jotain vinkkejä! Kuvaaja, joka poitsua kuvaa, on meidän tuttu (ammattikuvaaja kuitenkin) ja hän on ottanut paljon juuri tuollaisia vähän erikoisempia kuvia, joten ehkäpä meillekään ei tule ihan perinteistä 1-vuotiskuvaa :) Tykkään itsekin kovasti vähän erikoisemmista kuvista!

minä myös tykkään.. ja meillä tyttöa kanssa kuvannut mun kaveri joka on (puol)ammattikuvaaja.. itsekin oon harratelija mutta en kyllä mihinkään tuommoseen tasoon yllä.. upeita nuo kuvat tuolla. :)

Onnistunutta kuvausta teille! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Meille kuvaaja sanoi, että kovin pienikuvioista ei kannata laittaa (esim. tiheä raita tai pienet pallot); ylsivärinen on kuulemma paras. Ja kovin tummia vaatteita kehotti välttämään myös.

Niin ja meil pojalla oli ruskeat sammarit, ruskea pitkähihainen body ja siinä päällä luonnonvalkoinen lyhythihainen kauluspaita päällä, napit auki. Kuvaaja kehui onnistuneeksi vaatevalinnaksi :).

näin muistelen myös kuulleeni

meillä oli tytöllä smat vaatteet kuin 1vuotis synttäreilläkin..eli vaaleanpunapohjainen liivimekko missä oli eri värisiä kukkasia ja vadelmanpuaninen paita..hyvin erottuu taustasta ja osa kuvista on sukkahousuilla ja osa ilman

Yhteistyössä