Voi %&##¤#¤ kun menee taas hermo mieheni exään. Asiaa lapsen vaatetuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suivautunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="akka";22235411]Elatusmaksu ei ole tarkoitettu pelkästään lapsen vaatteisiin vaan se kattaa oman osuuden asumisesta,sähköstä,vedestä,sairastumisista ja ruuasta.Jos on varaa mennä espanjaan,on varaa ostaa myös vaatteet.[/QUOTE]

Sitä mä vaan aina olen ihmetellyt, että jos lapsi käy vähintään 1/4 tai vaikka 1/2 toisen vanhemman luona, niin miksi ihmeessä toinen on velvollinen maksamaan lapsen asuminen kumppanin luona ja toinen ei ollenkaan. Kun ihan samoin, se lapsi tarvitsee etävanhemmankin luona huoneen, käyttää sähköä ja vetta sekä syö ja harrastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22234365:
Ja sitten vaatetta myös teille. Elareista osa pois kun kerran vaatetta pitää varata teidänkin kaappeihinne tyttöä varten...

Voiko joku oikeasti olla näin laskelmoiva? Että lapsen parhaaksi ei voisi toimia ilman kuittien lähettämistä lapsen äidille??? En ymmärrä. Tuo lapsihan on isänsä luona ollessaan isän vastuulla. Jos tuo isä on toope, eikä hommaa vaatteita häntä hoitava vastuullinen nainen hommaa ne. Eikä kiukuttele kuin pikkulapsi.

Hölmöksi on maailma mennyt kun ei voida toimia niin kuin vastuulliset ihmiset vaan jaetaan lapsia kuin pelinappuloita sinun ja minun lapsiin.

Voiko joku oikeasti olla näin laskelmoiva? Että lapsen parhaaksi ei voisi toimia ilman kuittien lähettämistä lapsen äidille??? En ymmärrä. Tuo lapsihan on isänsä luona ollessaan isän vastuulla. Jos tuo isä on toope, eikä hommaa vaatteita häntä hoitava vastuullinen nainen hommaa ne. Eikä kiukuttele kuin pikkulapsi.

Hölmöksi on maailma mennyt kun ei voida toimia niin kuin vastuulliset ihmiset vaan jaetaan lapsia kuin pelinappuloita sinun ja minun lapsiin.

Ai isä ei saa olla laskelmoiva, mutta äiti saa? Vai onko kyse siitä, että ap on isän uusi kumppani?

Periaatteesta on sitten päätetty, että vaatteita ei osteta, koska eihän se ole reilua, että toinen (joka on vielä elatuskyvyltään huonompi) maksaisi lapsesta satoja euroja enemmän kuussa kuin mitä äiti, joka on elatuskykyisempi.

Hmm. Ette te nyt millään voi satoja euroja enemmän maksaa kuussa kuin mitä äiti, jos kerran maksatte kaikkiaan tuon säälittävän 200. Sillä kahdella sadalla ei kovin paljon osteta, kun vähentää pakolliset menot, joten en nyt itse kehtaisi tuollaisen summan perusteella mitään periaatepäätöksiä käydä tekemään.

Voi teitä nyksiä ja uusperheen äitejä, ettekö te ikinä opi että täällä ei kannata sanoa mitään negatiivista lapsen äidistä, pskaa sataa niskaan oli kyse mistä vain...

[QUOTE="noh";22233095]Hei oikeasti, vähän yli 200 euroa ei tosiaankaan ole paljon, meillä elatusmaksu ei riitä edes päivähoitomaksuun, asumisesta, peruskulutuksesta, vakuutuksista puhumattakaan. Vaatteet ovat kohtuullisen edullisia, ostakaa sille lapselle puhtaita ja ehjiä vaatteita. Lapsihan tossa kärsii ollessaan kiistakapulana.[/QUOTE]

Mut pitäähän sun omalta osalta samalla summalla osallistua lapsen menoihin, eli tuossa tapauksessa lapseen käytettävissä kuukaudessa 400 euroa....

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;22235803:
Mut pitäähän sun omalta osalta samalla summalla osallistua lapsen menoihin, eli tuossa tapauksessa lapseen käytettävissä kuukaudessa 400 euroa....

Tämäkin on jo moneen kertaan ruodittu tässä ketjussa. :) Lapsen kulutus on yli 600 euroa eli vanhemmille jää jaettavaksi 500e.

no höpsis. Etävanhemman osuudesta tehdään luonapitovähennys niiltä päiviltä kun lapsi on hänen luonaan, asuminen tulee kuitatuksi siinä. Yleensähän lapsella kuitenkin on joku ensisijainen koti eikä kahta samanarvoista.

Eli isän pitää sillä 30 ja jotain kuukaudessa järjestää asuminen, ruoka ja vaatteet?.. Mikä siinä nyt sitten on niin vaikeaa, että äiti laittaisi lapselle ne kunnon sään mukaiset ja sopivat vaatteet mukaan?

Sitä mä vaan aina olen ihmetellyt, että jos lapsi käy vähintään 1/4 tai vaikka 1/2 toisen vanhemman luona, niin miksi ihmeessä toinen on velvollinen maksamaan lapsen asuminen kumppanin luona ja toinen ei ollenkaan. Kun ihan samoin, se lapsi tarvitsee etävanhemmankin luona huoneen, käyttää sähköä ja vetta sekä syö ja harrastaa.

jos lapsi on tietyn määrän päiviä kuukaudesta etän luona, elareihin voidaan tehdä ns. luonapitovähennys. Ei se kyllä paljoa ollu, mut me ainakin tehtiin se.

mut en mä kyllä muuta isällä maksattanutkaan, monet hankkii just isomman asunnonkin kuin ois vara ja maksattaa sen asumisen sitte exällä.. ihme toimintaa, minusta on tärkeintä se että lapsella on turvallinen elämä sekä lähi että etän luona, eikä sitä todellakaan edesauta tommoset ihme rahariidat ja toisen saattaminen taloudelliseen ahdinkoon.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;22235803:

Sanos mulle millä lähivanhempi osallistuu tasapuolisesti esimerkiksi kolmen alaikäisen lapsensa elatukseen jos tilanne on se että lähivanhempi saa kelan peruspäivärahan eli rapiat 500 euroa kuussa käteen ja etävanhempi saa 3000 euroa kuussa käteen?

Kun lapsi on teillä kuitenkin noin paljon kuukaudesta. Niin nyt sovitte, että lapsella on aina sään mukaiset ulkovaatteet, kun tulee ja lähtee teiltä sekä 1 käyttövaatteet millä menee sitten myös tarhaan. Muut tavarat ostatte te teille ja niillä sitten pärjää sen ajan , kun on teillä.
Samaten silloin yritätte saada sen isän maksaman elarin pienemmäksi tai kokonaan pois. Lapsi on oikeasti teillä n. puolet kuukaudesta. Äiti saa sitten jo kuitenkin lapsilisän. Ja tarhamaksut voitte vaikka puolittaa.
Nyt kissa pöydälle ja jotain sopimusta tekemään asioista.

Tiedän, helppo sanoa, mutta käytännössä niin vaikeaa ja jos toinen osapuoli ei tule yhtään asiassa vastaan.

[QUOTE="akka";22235894]Sanos mulle millä lähivanhempi osallistuu tasapuolisesti esimerkiksi kolmen alaikäisen lapsensa elatukseen jos tilanne on se että lähivanhempi saa kelan peruspäivärahan eli rapiat 500 euroa kuussa käteen ja etävanhempi saa 3000 euroa kuussa käteen?[/QUOTE]

lähi voi aloittaa siitä että etsii itselleen töitä.

Kaiketi noihin kiistoihin on usein syynä. Miten ja milloin on erottu. Ollaanko vielä miten raivona, pettyineitä, mustasukkaisia yms. Voi olla ettet koskaan tee oikein, vaikka tekisit mitä.
Itse aikoinaan vastaanotin myös pienissä ja virttyneissä vaatteissa mieheni lapsia. Tarkoituksella haluttiin viestittää, et meillä on näin kurjaa... Sitten kun katseli samalta ajalta luottokorttiostoja, mitä exä rinnakkaiskortilla shoppaili, ei kurjaa ollutkaan...
No ei kai se ole kellään helppoa. Osta kirpparilta, huutonetistä yökkäri, kylpytakki, uimapuku sektoria ja ne koti varavaatteet. Meillä ainakin on päiväkodissa varavaatteet aina ja jos ei ole sopivaa niin tätit ottavat sieltä. Onkohan sekään niin vakavaa jos yhtänä päivänä lapsi hieman virttyneemmässä vaatteessa päiväkodilla on...???
Ei elareilla varmastikaan herroiksi elele, riippuu tiestysti miten paljon ostellaan, harrastetaan ja millä hinnalla. On 200€ elarit alle 7-vuotiaalle minusta todella hyvät, jos työssä käy isä ja äiti. Tuleehan siihen se lapsilisä päälle ja asuminen ja päiväkotimaksut äidin tulojen mukaan.

Älä pilaa päivääsi mokomalla ihmisellä, noiden juttujen takia. Tärkeintä on kuitenkin se, mitä touhuatte lapsen kanssa, kun olette hänen kanssaan. Jos tavallinen arki toimii ja viihdytte yhdessä, olette lapsen kanssa ja kaikilla on tavallisen kivaa - ole tyytyväinen.

Ketjussa ollut minigrip pussi idea oli aika aidosti hyvä juttu sekin.

[QUOTE="akka";22235979]Niin se lähi tekikin,kuussa saa nyt 950 käteen,asunmistuki laski 150 euroa,käteen jää nyt 250 euroa enemmän kuussa kuin kelan peruspäivärahalla.Siltikään en kykene tasapuolisesti kattamaan omaa osuuttani lasteni elannosta.[/QUOTE]

no sittenhän asia on kunnossa. Niin se vaan näillä tuloeroilla menee, ei kaikkea pysty aina maksaan puoliksi. Ja kun kyse on lapsista, heidän kans vietetystä ajasta jne, niin ei ihan kaikkea voi rahassa edes mitata.

Mun on pakko kirjoittaa, että vaikutat viestiesi perusteella todella hyvältä äitipuolelta. Jostain syystä tässä maailmassa vaan on niitä elämäänsä katkeroituneita ja ilkeitä ihmisiä kuten miehesi ex, jotka haluavat tehdä toisten elämän vaikeaksi. Mä toivon jaksamista sulle vaikean asian kanssa :)

Auuuuuh, en mä sillain tarkottant.

Mutta sillain se vissiin sit meni. hmph.

Mä vaan sillä ajattelin että jos kerta saa elareita jonkin tietyn summan vaatetta varten (en tiedä, asia ei onneksi kosketa) niin sitten vähempi jos riita pitää tehdä ja tuollain möksöttää, Siis tämän eksän kerta.

Itselläni kolme lasta, saan heistä lapsilisät ja sen yh-korotuksen. Lapset viikko/viikko systeemillä. Minä katan kaikki lapsista koituvat menot (ehkä esim. polkupyörät, kännykät yms. isot menot laitamme puoliksi). Elareita en saa (halua) koska mielestäni noilla lapsilisillä saan hankituksi kaiken lapsille...
Jos lapsi ap:n tapauksessa 10-15 pv/kk isällä, kai se pitäisi huomioida elareissa...?

Itselläni kolme lasta, saan heistä lapsilisät ja sen yh-korotuksen. Lapset viikko/viikko systeemillä. Minä katan kaikki lapsista koituvat menot (ehkä esim. polkupyörät, kännykät yms. isot menot laitamme puoliksi). Elareita en saa (halua) koska mielestäni noilla lapsilisillä saan hankituksi kaiken lapsille...
Jos lapsi ap:n tapauksessa 10-15 pv/kk isällä, kai se pitäisi huomioida elareissa...?

kuullostaa siltä että teillä on oikeudenmukainen systeemi.

Yhteistyössä