Hakutulokset

  1. M

    Montakohan kertaa paukahtaa yöllä. Kissoja ja ilmapalloja =)

    Laitoin sitten hölmöyksissäni jo huomisen lastenjuhlien leikkeihin alhaalla roikkuvat ilmapallot valmiiksi killumaan. Että huomenna pääsen helpommalla kun näin toimin. Mutta mutta, tuo meidän nuorimmainen karvajalka on jo noin 700 kertaa pikkuisen käynyt tassulla kokeilemassa kun pallot...
  2. M

    Olenko mä ainut joka tykkää herasta?

    Tai edes tietää mitä se on? Sain just Nivalan lomatuliaisena litran punaista heraa ja nautin sitä nyt. Meillä ei kukaan muu pidä siitä mutta mun suurinta herkkuani. :p Täällä Porin seudulla en ole heraan törmännyt :(
  3. M

    Imetys ja kiinteät, vauva nyt 3kk. Mitenkäs tää nyt menee?

    Tänään neuvolassa sain lomasijaiselta lapun että 4kk:na aloitetaan sitten kiinteät. Kuulemma nyt on suositukset muuttuneet. Tulee kiire opetella ruoka-aineet kun viljat pitää olla käytössä 7kk. Ok, viikko sitten oma th sanoi että 6kk asti täysimetystä. (Eli siis pelkkää rintaa?) Ja sitten...
  4. M

    Voi kilin takapuoli..

    Tässä pitäis olla maanantaina lähdössä lomalle ja koiranvahti teki oharit. Tai "kyllä hän sitten jos ei mitään muuta ole mutta on se niin hankalaa ja kamalaa ja kissat hän ainakin päästää ulos". Kyseessä siis mun äiti joka lupasi lomaa suunniteltaessa hoitaa toista koiraa ja kissoja. Toiselle...
  5. M

    Mitäs jos mies jääkin kotiin..

    Meillä on nyt tuo nuorin 2kk:ta ja aloin pohtimaan töihin menoa. Tai oikeastaan suremaan että miten tuon pienen sitten raaskii viedä hoitoon. No, mies totesi että hän on miettinyt että hän jäisi hoitamaan lasta kotiin jos mun työllä pärjäiltäisi. Tai ainakin osittaisi omia töitään että voisi...
  6. M

    Ikävä miettiä tälläistä mutta neuvoinkohan kumminkaan oikein..

    Mun 7v oli pahoillaan kun kerhossa oli eräs tyttö kiusannut erästä pienempää. Lähinnä puhevian takia. Tai kun pienempi ei ollut osannut sanoa "tunnussanaa" oikein niin ei ollut päästänyt tätä leikkimään. Oma lapsi oli kuulemma mennyt pienemmän kanssa sitten juttelemaan sivummalle mutta ei...
  7. M

    Kyllä ihmiset voi olla ahneita. Vanhus ja rahat.

    Että mua *ituttaa jos suoraan sanon. Mun mummu muutti palvelutaloon ja viihtyy siellä hurjan hyvin. Mutta kun muutti sinne mun äidin luota niin on sitten joutunut hankkimaan tavaroita palvelutaloon itse. Asia mummulle ok, hän mielellään sisustaa omaa kotiaan oman makunsa mukaan. Mutta yksi...
  8. M

    Huh huijaa..Tunnen itseni sankariksi...=) *vauva-arkea vaan*

    Miehen isyysloman eka pätkä päättyi ja tänään piti palata töihin. Ja mä olen selvinnyt iltaan :whistle: Vauva on vähän massuvaivainen eli viihtyy vain autonistuimessa ja sylissä pystyasennossa. Muotoillaan näin että varpaitakin voi käyttää siivouksessa jos kädet ei riitä..
  9. M

    Imetysgurut vinkatkaapa vähän.

    Mistä mä lähtisin ongelmaa ratkomaan kun tuo meidän 6vrk vauva aloittaa syömisen aina hirveellä karjunnalla? 5-10min suoraa huutoa, välillä vähän lussutusta. Sitten kun on huutanut aikansa niin alkaa syömään ja syö mahansa täyteen. Tätä on nyt sitten ollut ihan syntymästä asti. Jokainen...
  10. M

    Kestot ja ympäristön suhtautuminen.

    Joo myönnän, mua ottaa päähän ihan pirusti. Nimittäin, meillä nyt kestoillaan kolmannen kanssa. Tai olemme ajatelleen tekevämme niin. Kertiksiä on varalla ja nuo kestot ei ole mikään kynnyskysymys mulle vaan ihan mielenkiinnosta tahdon kokeilla. Tähän mennessä sujunut hyvin, vauva 6vrk ja...
  11. M

    Miten lelut hankitaan, kuka maksaa?

    Taas tuli tuo riemun kattoon nostava hiton lelulehti kotiin ja lapset tietty löysi sieltä vaikka ja mitä ja kaikkea ihanaa. No esikoinen sai sitten julmetut kilarit kun IKINÄ hän ei saa mitään ja "kaikki muut" saa ja ja ja.. Sanoin sitten että ok, tyhjennä possus, lasken rahat ja huomenna...
  12. M

    Lapset ja niiden jutut. Sis. pohdintaa miten kuuluu toimia..

    Kertokaas mulle annanko vain asian olla kun lapsen kaveri oli puhunut ihan ihme juttuja liittyen huumeisiin ja piikkeihin ja vaikka mihin. Oma lapsi kysyi multa asiasta ja kerrroin että täysin höpöhöpöjuttua ja vaikka olisikin totta niin ei eskarilaisten asia missään nimessä. Kaveri oli siis...
  13. M

    Voi itku, tämä lapsi taitaa olla pitkään vielä kyydissä.

    Piti käydä synnärillä kääntymässä, epäilin että lapsivettä tihkui ja käskivät tulemaan. No, ei ollut lapsivettä ei. Auki (onnettoman) 1cm ja kanavaakin vielä 2-3-cm. Supistaa kuitenkin vähän väliä ja neuvolan mukaan vauva jo todella alhaalla, synnärin mukaan ei. Tämä tämmönen eipäs...
  14. M

    Raskausvalitusta. Ei kannata lukea jos ei kiinnosta.

    Nämä supparit vie multa järjen. Tässä olis huhtikuun loppuun asti jaksettava mutta kun mua supistaa ihan jatkuvasti. Joko sellaista menkkamaista kipua tai sitten lyhyitä mutta kivuliaita suppareita. Viikolta 24 asti silloin tällöin ja nyt viimisen viikon lähes jatkuvana. Mutta tätähän...
  15. M

    Onko kaikille tehty painoarvio?

    Mua ihmetyttää kun mulle ei ole ikinä tehty minkään sortin painoarviota. "Hyvin kasvaa, hyvän kokoinen" yms. on sanottu mutta ei ikinä mitään kilomäärää esim. Kolmas kyseessä jo. Onkohan se joku th/lääkärikohtainen juttu..
  16. M

    Kummalla menisitte, autolla vai junalla?

    Tässä funtsaillaan kesälomareissua ystävien kanssa. Meitä lähtis 4 aikuista ja meidän lapset. Eli tulevan vauvan pitäisi olla sit noin 2,5kk reissun aikaan. Noin Pori-Mikkeli-akselilla mentäis. Seiskapaikkaseen autoon ei taideta kaikki mahtua tavaroiden takia eli se ois joko kahdella autolla...
  17. M

    Aivopesu onnistunut. Palsta saa olla ylpeä..

    Istun tässä unenpöpperössä ja lipitän aamukahvia ja kuuntelen/katselen toisella korvalla tuota Mikki Hiiren kerhotaloa. Hessu on vauva tässä jaksossa ja ensin eivät vaipat suostuneet pysymään yllä. No hoi touhotin ja teippiä lisää niin johan pysyi. Minä ajatuksissani: Eikö kestovaippaa??? :o...
  18. M

    Hauskaa..Hiljaisuusleikki =)

    Me koitetaan lasten kanssa selvitä puhumatta iltaan. 4v:lle on sallittu puhuminen mutta me 6v:n kanssa ollaan hiljaa. Toisaalta helppoa mutta samalla tosi vaikeaa. Paljon tässä tulee ainakin naurettua. :D Ja korvat lepää.
  19. M

    Jos pakettikortissa lukee "kirjaaminen"?

    ...tarkoittaako se että pakettia ei luovuteta valtakirjalla?
  20. M

    Jos tää nyt menis ja ostais Novitan huopanen-lankaa, niin saisko siitä villahousut?

    Kestovaippailijat neuvokaa? Kun tekisi mieleni kokeilla kutoa niitä villahousuja mutta lankaa nyt ei ensihätään ole saatavissa kuin Tokmannilta joten Huopasesta vissiin vois kokeilla? Mitä sille pitää tehdä ennen käyttöä? Koko? Mä en nyt ehtis alkaa enempää kuuklaileen ja se on niin...

Yhteistyössä