Hakutulokset

  1. N

    Työhakemukseen vinkkejä

    Miten olette aloittaneet ja lopettaneet työhakemuksen vapaan sanan? Nyt olisi unelmaduuni avautunut ja aion kokeilla onneani. Peruskoulutus paikkaan on, kokemusta ei. Työharjoittelussa olen ollut samanlaisessa paikassa 10 v sitten, kannattaako sitä edes mainita? Olen kirjoittanut hakemukseen...
  2. N

    Kun haikaran vierailu viivästyy: oletteko kertoneet plussan saatuanne lapsettomuus-taustasta?

    Meillä yritystä takana 2,5 v ja lopultakin olen raskaana 7+1. Clomifen-kuuri tarvittiin tämän plussan aikaansaamiseksi. Kovinkaan moni läheisistä ihmisistä ei tiedä tästä pitkästä yrityksestä mitään. Välillä esimerkiksi anopin ja äidin vihjailuja kuunnellessa olen miettinyt, tietävätkö he edes...
  3. N

    Mies ei mene testeihin

    Tilanne on aika kinkkinen.. Ollaan nyt 2 vuotta yritetty lasta tuloksetta. Epäsäännöllisten kiertojen vuoksi hakeuduin reilu vuosi sitten tutkimuksiin, ja PCO löytyi. Pudotin ohjeen mukaan painoa ja menin uudelleen gynelle, kun mitään ei kuulunut. Sain Metforemit käyttöön saman tien ja miehelle...
  4. N

    Sopivia musiikkikappaleita hakusessa

    Elikkä olen tekemässä powerpoint -esitystä erään vammaisten palvelukodin arjesta, esitykseen tulee valokuvia eri tilanteista, juhlista, arjesta jne. Toivoivat myös musiikkia esitykseen, mutta pää on aivan tyhjä. Melkein kaikki biisit ovat rakkauslauluja tai surullisista aiheista kertovia...
  5. N

    Kokemuksia Metformiinista?

    Kuinka monella käytössä Metut? Millaisia kokemuksia? Mulla todettiin PCO viime syksynä. Sain ohjeeksi pudottaa painoa (ylipainoa on) ja jos ei tärppää niin 6kk:n kuluttua jatkojen mietintä gynen kanssa. Paino putosi muutaman kilon mutta plussaa ei kuulunut. Oletin että aloitettaisi clomit...
  6. N

    Allergisia koiranomistajia paikalla?

    Onko paikalla ketään, jolla on koira mutta myös koira-allergia? Mulla on todettu koira-allergia lapsena, n.13 v sitten. Meillä ei ole koskaan ollut omaa koiraa. Ystävälläni on australianterrieri ja hänen miehellään allergiaa, mutta mitään oireita ei ole koirasta saanut (elleivät ole...
  7. N

    Kuinka annetaan rakentavaa kritiikkiä opiskelijalle - vinkkejä kiitos!

    Eli olen siis hoitoalalla ja sain opiskelijan ohjattavaksi. Tosi mielellään rupesin hommaan, tykkään ohjata ja minun mielestä opiskelija harvoin on rasite - päinvastoin. Nyt kuitenkin meni sormi suuhun heti ekan viikon jälkeen. Sanoin ekana päivänä että "kuljet nyt mun perässä näihin hommiin"...
  8. N

    Vähäinen verenvuoto ja ovulaatio??

    Kuinka monella on ovulaation aikaan vähäistä verenvuotoa? Mietin että onko O menossa vai mitä tämä on, kun valkovuotoa tulee runsaasti ja pyyhkiessä muutama tippa verta. Edellisellä kierrolla sama homma. Ovistestiin ei ole plussaa tullut, en tosin ole testannut kuin kerran päivässä ja aika...
  9. N

    Unelmien talo, mutta hieman liian kaukana työpaikoistamme :/

    Miehen kanssa käytiin viime viikolla katsomassa aivan ihanaa omakotitaloa n.21km kaupungista. Sopivan hintainen, peruskorjattu, iso tontti johon mahdollista laittaa meidän unelmoimamme pihasauna, koiran aitaus ja perunapelto. Emme haluaisi asua täyteen ahdetuilla asuinalueilla, molemmat...
  10. N

    Apua! Polttarit uhkaavat mennä mönkään

    Eli olemme järjestämässä työkaverillemme työyhteisön sisäisiä polttareita. Kaikki mukaan tulevat ovat toivoneet työvuoronsa ja myös polttarisankarin työvuoron niin, että päästäisi kaikki mukaan. Noh, sankari on sopinut hääpuvun noutamisen samalle päivälle, kuin polttarit on määrä pitää. Onko...
  11. N

    Apteekin oma raskaustesti + roskishaamuko?

    Googletin tuossa tovin tietoja apteekin omasta raskaustestistä. Melko moni totesi saaneensa sillä "roskishaamuja", tosin keskustelut oli tyyliin 2009-vuodelta tai sitä aiemmin. Kuitenkin toisaalla kehutaan kyseistä testiä luotettavimmaksi sitten CB:n. Onko teillä kokemuksia ko. testin...
  12. N

    Pari kysymystä raskautumisesta

    Olen tässä pohtinut, että kuinka paljon alkoholi vaikuttaa raskauden alkamiseen? Alkon käyttöni on maksimissaan 1-2 siideriä 2-3 kertaa viikossa, nyt raskauden yrityksen aikaan olen jättänyt kaiken pois ovulaatiosta menkkojen alkamiseen asti. Onko tuollaisella alkon määrällä merkitystä...
  13. N

    Luovat ihmiset auttakaa!

    Eli tilanne on sellainen, että oon vaihtamassa työpaikkaa. Nykyinen työporukka on mahtava huumorintajuineen ja ovat tukeneet mua melko vastavalmistuneena hyvin työssämme. Nyt haluaisinkin läksiäiskahvitauolle väsätä kortin, jossa ois pieni värssy huumorilla höystettynä kiitoksena työporukalle...
  14. N

    Laboratorion raskaustestin herkkyys ja muutakin..

    Kuinka herkkä on labran virtsasta otettava raskaustesti? Jostain luin, että samanlaisia testejä saa tehtyä itsekin. Olen tehnyt erimerkkisiä testejä, tänään tein varmistukseksi CB:n viikkonäytöllisen testin. Testi siis nega, kävin varaamassa lääkäriaikaa mutta laittoivatkin ensin labraan...
  15. N

    Kysely kotitöiden jakaantumisesta ja niiden aiheuttamista tuntemuksista

    Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten teillä jaetaan kotityöt? Oli lapsia tai ei, saa vastata. Samaan syssyyn: mitä tuntemuksia kotitöiden jako herättää ja aiheuttaako kotityöt usein riitoja? Listataan vaikka tähän tyyliin: MINÄ Imurointi + pölyjen pyyhintä + lattian pesu Pyykkäys Saunan pesu...
  16. N

    Kokemuksia David -ovistesteistä

    Hei! Kertoilkaas kokemuksianne Mammaksi:n David -ovistesteistä? Oletteko saaneet miten vahvan viivan oviksen aikaan, vai onko aina tullut kontrolliviivan paksuinen? Ja minkä ajan kuluttua viiva on tullut? Mulla ei vielä ole tullut samanvahvusta kuin kontrolliviiva, mutta on kuitenkin tummunut...
  17. N

    Reippaasti ylipainoisten kuumeiluketju

    Löytyykö palstalta reilusti ylipainoisia (BMI yli 30) kuumeilijoita ja yrittäjiä? Olisi mukava saada jutella jonkun kanssa, joka on kutakuinkin samassa jamassa :) Olen 23-vuotias, mies täyttää pian 24. Yhdessä olemme taivaltaneet 6 vuotta. Kuumetta olen potenut jo useamman kuukauden, mies...

Yhteistyössä