Reippaasti ylipainoisten kuumeiluketju

Löytyykö palstalta reilusti ylipainoisia (BMI yli 30) kuumeilijoita ja yrittäjiä? Olisi mukava saada jutella jonkun kanssa, joka on kutakuinkin samassa jamassa :)

Olen 23-vuotias, mies täyttää pian 24. Yhdessä olemme taivaltaneet 6 vuotta. Kuumetta olen potenut jo useamman kuukauden, mies näytti vihreää valoa muutama viikko sitten. Olen ollut oikeastaan koko ikäni ylipainoinen, nyt aikuisiällä paino nousi rutkasti ja BMI tällä hetkellä 35. Laihdutusyrityksiä takana lukuisia, suurin osa täysin tuloksettomia. Jänskättää, miten ylipaino vaikuttaa raskautumiseen, raskaana olemiseen, synnytykseen ja kaikkeen.

Joten löytyiskö kohtalon tovereita? :)
 
Täällä yksi (bmi 31) kuumeilija, helmikuussa olis tarkoitus aloittaa vauvan yrittäminen. Mulla on helmikuussa syntynyt tyttö jo mutta toivotaan 2-3v ikäerolla ainakin nämä ensimmäiset. Ja synnytin sektiolla jossa mulla todettiin endometrioosiin viittaavia kiinnikkeitä niin sekin vähän säikäytti, tosin mitään oireita ei ikinä ole ollut.
Tulin ihan helposti raskaaksi, toisesta kierrosta pillereiden lopettamisesta ja luulen että mun bmi oli sillon noin 32, en ole varma mun painosta sillon. Ekasta neuvolasta laskettuna paino nousi reilu8kg raskauden aikana, luulen että nousi jo sitä ennen pari kiloa. Oksentelin usein ja kärsin siitä alusta loppuun, mutta sain silti syötyä ja herkuttelinkin nälkääni. Muita vaivoja mulla ei ollut, maha vaan kasvoi tosi isoksi, kun olen aika lyhyt(sf40cm). Synnytys käynnistettiin rv 38+5 kun vauvaa epäiltiin isoksi ja 30h synnytyksen+sektion jälkeen syntyi kuitenki ihan normikokonen tyttö 49cm 3,3kg. Vauva oli virheellisessä tarjonnassa eikä lähtenyt syntymään vesien menosta ja supistuksista huolimatta niin siksi sektio.

2vkoa synnytyksen jälkeen olin yllätyksenä varmaan alkuperäisessä painossani, yhtään raskauskiloa ei jäänyt jäljelle. Olin tosi onnellinen siitä ja laihtunutkin jo 2,5kg (tosin laihdutuskuuri alkoi mulla vasta 1kk sitten). Tavoitteena olis laihtua mahdollisimman paljon ennen yritystä. Jos vaan maltan helmikuuhun odottaa;-)

Mulle ei neuvolasta huomautettu kertaakaan painosta, mutta omasta mielestä sitä oli liikaa. Tarkoitus oli laihduttaa mutta raskauduin niin pian etten ehtinyt. Tällä kertaa jos raskaudun vielä, aion syödä terveellisemmin, vaikka kiloja ei jäänytkään. Mutta voishan olla ettei niitä edes tuliskaan.

Oikeastaan tuon mahan takia toivoisin että olisin laihduttanut, en kokenut raskautta mitenkään raskaaksi painosta huolimatta, olo oli ihan reipas. Mutta nahka ei ole tietenkään ihan täysin palautunut ja luulenkin että joskus ehkä joudun sen leikkauttamaan, ainakin jos useasti vielä raskaaksi tulen, mikä ois tarkotus kyllä ja jos maha kasvaa isoksi myös myöhemmin. Onneksi tiukemmat housut ja vaatteet muutenkin piilottaa senkin ja tuo tyttö on niin ihana:)
 
Täällä yksi :wave: Tosin minut voi luokitella jo lapsettomaksi, mutta kuumeilen kuitenkin. Yritystä takana muutamaa kuukautta vaille kolme vuotta. Painoa liikaa ja taustalla pco, jonka takia pitäisi laihduttaa. Hoitoihin en pääse ennen kuin osa kiloista tiputettu. Bmi suunnilleen sen 35.


Nyt olisi tarkoitus alkaa liikkumaan enemmän taas ja katsomaan vähän mitä syö. Painosta ei tarvitsisi edes hirveästi tippua, kun olisi paremmat mahdollisuudet onnistua hoidoissa. No, pikkuhiljaa.


Olisi kyllä mukava keskustella muiden ylipainoisten kuumeilijoiden kanssa :) Eikö meitä ole enempää?
 
Heippa kaikille!

Itselläni on BMI noin 30 ja se oli pikkasen korkeampi vielä muutama kuukausi sitten. Alku sysksystä sain kimmokkeen, että pitäisi saada painoa pois ja sainkin aloitettua lenkkeilyn. Tai siis 5 minuuttia lenkkeilen ja 5 minuuttia reippaasti kävellen 30 minuuttia yhteensä ennen aamupalaa. Tämä toimi yllättävän hyvin minulla, vaikka olen hyvin aamuuninen. Mutta jotenkin sain taottua päähäni, että 30 minuuttia on niin lyhyt aika, että sitä ei edes huomaa.. etenkin, jos on vielä puoli unessa :) ..

Paino tippuikin noin 4 kiloa parissa kuukaudessa ja, hups, raskauduin... en tiedä oliko sattumaa vai oliko tällä lievällä painonpudotuksella osuutta asiaan. Olimme yrittäneet tuloksetta noin 7-8 kuukautta...

Hyvää joulun odotusta kaikille!!
 
Täällä myöskin ylipainoinen kuumeilija! Ikää 33v. ja BMI +40. Omaa esikoista ollaan yritelty jo reilu vuosi ja tästä ajasta n. puolet yksityisellä lapsettomuushoidoissa. Painoa olen saanut pikkuhiljaa pudoteltua 10% lähtöpainosta ja projekti jatkuu. Tosin meillä vikaa sellaisessa asiassa jolla ei tuon painon kanssa ole juurikaan tekemistä. Tietty raskautta ja terveyttä ajatellen painonpudotus on aina plussaa.

Mutta vaikka pulskia ollaankin niin ainakin itse juttelisin mielellään myös muusta kuin laihdutuksesta! Itsellä sinne normaalipainoon on niin pitkä matka että toivon kovasti että plussaan ylipainoisena. Tiedossa on siis (toivottavasti pian!) neuvola-asiointi ja synnytys ylipainoisena. Kovasti jo etukäteen jännittää ja mietityttää tuo hoitohenkilökunnan suhtautuminen asiaan...
 
Loistavaa, että joukkomme kasvaa! :) Tehdääs läsnäololista:

Nallukkan BMI35 Esikoinen tähtäimessä
Saraheinä BMI31 Pikkukakkosen yritystä
Moonbride BMI35 Esikoinen tähtäimessä
Rena BMI30
Tunafish-78 BMI40
 
Viimeksi muokattu:
Kasasin tuohon siis jonkinlaista läsnäololistaa, ilmottakaa aina jos on päivittämistä!

Ihanaa, että tänne on löytänyt tiensä useampikin ylipainoinen kuumeilija. :) Luulin olevani "ainoa". Ei tulisi mieleenikään tehdä tästä laihdutusfoorumia :$ Tietty niistäkin asioista voidaan puhua, mutta se on vain yksi asiakokonaisuus.

Käytin Harmonette -pillereitä n. 5½ vuotta, ennen sitä kierto oli epäsäännöllinen ja aika pitkä. Nyt on kp21 menossa, yritän tutkia kroppaa koko ajan ovulaation varalta. Saas nähä, vähän jännittää! Paino on pysynyt samassa jo parisen vuotta, tavoitteena olisi saada edes muutama kilo pois mutta odotan nyt ensin nämä joulusyöjäiset. :D Eli taas tämä "vuoden vaihteen jälkeen minä...".

Itseä jännittää kaikki. Miten paino vaikuttaa raskaaksi tulemiseen? Entäs sitten neuvolan väki, millaista läksytystä saan vai saanko ollenkaan? Tuleeko radi? Miten paljon paino nousee raskauden aikana? Selkäkivut on ainakin taattuja... Entäs onnistuuko ultrat vatsan päältä? Ja miten käy synnytyksen.. Monenlaista on siis mielessä...

Mutta kirjoitellaas lisää! :)
 

Yhteistyössä