Hakutulokset

  1. M

    D-vitamiinin aloituksesta. Auttakee tyhmää :)

    Esikoisen vauva-ajoilta hatarassa muistissa et oliko niin että D-vitamiini alotettiin 2 vkon iässä..pitääkö tää paikkaansa nykypäivänäki vielä?Tänään on vauveli 2 vkoa vanha :) Pitikö se alottaa jotenki pikkuhiljaa vai heti 5 tippaa kerralla?Kiitos vastauksista :)
  2. M

    imetyksestä

    Kuinka usein teiän vastasyntyneet syö?Oon pannu merkille, että kaikissa hienoissa oppaissa sanotaan että vastasyntyneen tulis syödä 8-12 kertaa/vrk. Meiän vauveli syö vaan 6-7 kertaa/vrk. Onkohan tuo riittävästi?Pissaa kyllä paljon ja on tosi tyytyväinen kaveri :) Muistissa on että esikoinen...
  3. M

    Miten tätä kestää???

    Vali vali vali..tää sisältää pelkkää valitusta. Oon henkisesti ja fyysisesti niin loppu ko ihminen vaan voi olla. Nyt rv40+6 eikä tuo vauveli halua jättää yksiötään :( Toinen lapsi meni myös yli syntyen rv41+5, mutta nyt jotenki miljoona kertaa raskaampaa. Oon lenkkeilly...
  4. M

    Mikä avuksi?

    Mikä avuksi kohta 4v karkailevan ja tielle juoksevan pojanviikarin kanssa?Eilenki pihahommissa oltiin aidatulla takapihalla. Isäntä leikkas nurtsia ja minä istutin kukkia. Yhtäkkiä huomasin, että poika on kadonnu ku pieru saharaan. Avannu siis portin ja lähteny karkuteille. Tekee tätä usein...
  5. M

    Vakuutusasiaa

    Poitsu sitte nakkas lelun telkkarin ruutuun ja paskakshan se näyttö meni. 30cm levynen musta raita tuli ruutuun :(. Onko kokemuksia, että korvaako kotivakuutus?Meiän vakuutuspapereita kaivelin ja semmonen kohta siellä oli koti-irtaimiston kohalla ku muu ennalta-arvaamaton vahinko..kuuluisko tää...
  6. M

    Mitäs tässä tilanteessa?

    Synnytys varppina tosi lähellä..ainaki luulen niin. Rv39 nyt ja koko päivän supistellu tosi kipeesti. No eiköhän meiän poitsulle iskeny julmettu räkätauti ja kuume viime yönä. Ihanaa jos itelle tarttuu niin liian hienoa lähtee synnyttään tauti päällä :( Onko jollain sattunu niin huono säkä?Ja...
  7. M

    Rv 38+4..suolen tyhjeneminen

    Ihana puheenaihe, mutta pakko laittaa kuitenki :D Rv nyt 38+4 ja vatsa ripulilla, voi kyllä sanoo että tyhjeni suoli varmaan kokonaan. Voisko tää nyt tarkottaa sitä et synnytys on lähellä? Eilen ja tänään supparoinu melko kiitettävästi. Koko raskauen ajan ollu ummetusvaivaa, että tuntuu niin...
  8. M

    Minkä kokoinen asunto?2 lasta

    Me asutaan rivitalokolmiossa, joka ostettiin ennen ensimmäisen lapsen syntymää. Nyt toinen lapsi tuloillaan ja ärsyttää ku ihmiset jatkuvasti kyselee, että ootteko aatellu myydä asunnon pois ja alkaa rakentaa. Pojalla on oma huone, jonne toinen lapsiki saa muuttaa sitte ku kasvaa. Onko se...
  9. M

    Hiiva..Rv 38

    Tietääkö kukaan uskaltaako Canestenia käyttää enää ihan loppuraskaudessa?Viimeisimmässä tarkistuksessa kanava hävinny lähes kokonaan ja kohdun ulkosuu sormelle auki. Tästä tarkastuksesta on 2 viikkoo ja päivittäin supistelee kipeesti, joten uskon, että avautumista tapahtunu enemmän...
  10. M

    Vyöhyketerapiasta apua synnytyksen käynnistymiseen?

    Onko kokemuksia vyöhyketerapiasta synnytyksen käynnistäjänä?Rupiaa olotila oleen jo sen verran tukala, että kiinnostais kokeilla :) Nyt viikkoja 36+1 et jos muutaman viikon päästä...esikoinenki synty vasta viikolla 41+5. Tämän vauvelin painoarvio tällä hetkellä 3 kg et kai tuota parin viikon...
  11. M

    Amorionia virtsatietulehdukseen

    Sain Amorion-kuurin virtsatietulehdukseen. Onko muut syöny tätä kyseiseen vaivaan. En oo siis ikinä törmänny tähän antibioottiin virtsatietulehuksen hoidossa vaikka hoitoalan ihminen oon. Te, jotka ootte syöny, oliko apua?
  12. M

    toinen jalka enemmän turvonnu

    Moi :) Haluaisin tietää, että onko muilla odottajilla samanlaista vaivaa. Turvotusta reippaasti molemmissa jaloissa, mutta vasemmassa jalkapöydässä ja nilkassa enemmän ku oikeassa. Myös jalkapohja on turvonnu ja käveleminen tuntuu vähä vaikeelta. Kesälomareissulla oltiin ja kävin siellä...
  13. M

    mansikoille allerginen?

    Meiän 3v poitsu valittelee et suun limakalvot kipeet. Katoin suuhun ja myös aavistuksen verran punoittaa. Voiko olla mansikoille allerginen?Useempana päivänä peräkkäin syöny tuoreeta mansikkaa. Eläin- ja siitepölyallergioita on ennestään, mutta ei ruoka-aineallergioita. Kiitos vastauksista :)
  14. M

    veriviiruja

    Onko teillä muilla ollu raskausaikana tämmöstä et alkkareissa ihan muutama milli x muutama milli kokosia veriviiruja?Onko syytä huoleen?Tää nyt toistunu muutamana pvänä tällä vkolla. Mitään kipua tai suppareita ei oo liittyny tähän. Tai no nivuset on yhtä kipeet ko ennenki :D Ite mietin et jos...
  15. M

    ennenaikaiset supistukset

    Muutaman viikon supistellu ja tänään neuvolalääkärin tarkastuksessa kohdunkaula osittain pehmeä, lyhentynyt 5cm--->3cm, mutta ei kuitenkaan auennut. Tuo kohdunkaula oli tosiaan muutama viikko sitte 5cm ultralla katottuna, nyt ihan normi sisätutkimus. Neuvolalääkäri jatko saikkua ja käski ottaa...
  16. M

    AD/HD-lasten vanhemmille kysymys!

    Poikamme on 3-vuotias. N.1,5 vuoden iästä saakka olen jo AD/HD:ta epäillyt. Poika on ERITTÄIN vilkas ja väsymätön. Ei käytännössä edes osaa kävellä vaan liikkuu aina juosten. Julkisilla paikoilla oleminen yleensä täyttä tuskaa..juoksee karkuun ja kiipeilee sopimattomissa paikoissa. Nukkumaan...

Yhteistyössä