Hakutulokset

  1. C

    Päiväkodin aamupiiri - erilaisten äänien kuuntelu

    Moikka, kommentoikaa onko mun ajatus ihan tuhoon tuomittu ja jos ei niin mitä voisin vielä huomioida tms. Oon pitämässä aamupiirin 3-4 vuotiaille lapsille, porukassa n. 10-12 lasta. Aamupiiri alottaa tuolla päivän ja on sellanen suht. rento yhdessäolon hetki, jossa tsekataan läsnäolijat...
  2. C

    Lapsella alilämpöä kuumeen jälkeen

    Onko kellään ollut vastaavaa? Guuglailin ja aloin panikoida, jostain viruksesta tai bakteerista ym. löysin juttua... Lapselle (5 v.) nousi kuume perjantaina ja viikonloppuna oli jopa 39,4. Eilen (ma) sitten oli aivan normaali ja virkeä eikä enää kuumetta. Lämpö eilen illalla pepusta mitattuna...
  3. C

    Pulmia päiväkodissa... vasu-keskustelussa tuli ilmi.

    Meidän tyttö on 5-vuotias, tuleva eskari, eli täyttää tänä vuonna 6. Meillä oli eilen vasu-keskustelu päiväkodissa ja saimme aika kurjaa palautetta. Tyttö kuulemma jatkuvasti häiriköi muita päiväunilla ja ruokaillessa - levotonta pyörimistä ja pelleilyä kuulemma. Ei useinkaan noudata sääntöjä...
  4. C

    Huomenna alkaa taas Go fat go! Muita mukaan lähtijöitä?

    Mä aattelin yrittää... 3 kiloa jos sais pudotettua. Mukaan lähtee myös mun mies ja kaks työkaveria - luulis, että olis helpompi, kun lähipiiristäkin on porukkaa mukana!
  5. C

    Barcelona joulukuussa (tai ylipäätään)?

    Onko joku käynyt? Alkoi vähän polttelemaan tää kotimaa jalkojen alla :D Äkkilähdöissä ei oo tilaa mihinkään Kanarialle tms. joten aloin pohtimaan tota Barcelonaa. Näyttäis olevan 10-15 astetta tälleen joulukuussa. Riittäis mulle.. Millasta siellä on talviaikaan? Lapsille jotain erityiskivaa...
  6. C

    Olisko mennyt hermot?

    Tehtiin tytön kanssa piparkakkutaloa. Toista tuntia yhteensä meni, koristeluissa nähtiin oikein vaivaa. Tuli ihan älyttömän hieno :) Aseteltiin pöydälle esille nätisti. Seuraavassa hetkessä 2,5-vuotias tulee ihastelemaan taloa. Yrittää ottaa karkkeja talon katosta, kiellän pariinkin...
  7. C

    Mistä Sophie-kirahvi?

    Googlella löysin nettikauppoja, jotka Sophie-kirahvia myy, mutta en ehtis odottaa postista, vaan haluaisin ostaa jo huomenna. Onko kellään tietoa, mistä saa? Mistään muualta kuin Stockalta?
  8. C

    Karkkipäivän karkit

    Minkä ikäsillä lapsilla oli tänään karkkipäivä? Mitä söivät? Entäs omat karkit - mitä ja paljon? Meidän 2- ja 4-vuotiaat söivät molemmat irtokarkkeja (jotain vaahtokarkkeja, nalleja, kananmunia yms). 4-vuotiaalla tais olla vähän enemmän, 2-vuotiaalla ihan joku 50 g. "Pakko" silleki...
  9. C

    AMK ja pisteet todistuksesta...?

    Millasiahan mahiksia olis päästä (ja mihin?) amk:hon edes pääsykokeeseen, jos kouluarvosanoista saisin vain 22 pistettä, maksimi on 30? Kaikilla muilla on kuitenkin jotain tyyliin 28 pistettä niistä.. (hoitoalasta kyse) Kannattaako ees hakea..? Kertokaa pisteitä, joilla pääsitte kouluun /...
  10. C

    Juhlitaanko päiväkodissa synttäreitä?

    Mulle tuli ihan oikosulku, en muista yhtään miten on! Pojalla on ens viikolla synttärit, joten mietin onko päiväkotiin tapana viedä jotain tarjottavaa? Ja jos, niin mitä se vois 2-vuotiaalla olla? Kysymällä toki selviää, mut kertokaas te omia ajatuksia aiheesta!
  11. C

    Noniin, rippijuhlamenyytä!

    Meillä miehen esikoisen rippijuhlat hollilla ja nyt kävi niin, että lähdetään just niitä ennen reissuun ja palataan vasta päivää ennen. Eli hoppu tulee tarjoiluissa! Onks nää tarjoilut ihan boring? - salaattibufee - ciapattaa tai patonkia tai jotain - hyydytetty voileipäkakku -...
  12. C

    Kesätekemistä ihan eri ikäisille lapsille...?

    Meillä on ongelma :D Teinit 14- ja 15-vuotiaat ja pienet 2- ja 4-vuotiaat. Oisko niin mitään, mitä vois tehdä koko porukalla, ideoita? Taitaa taas mennä jakautumisen puolelle, kun ei noita isoja kiinnosta muumimaailmat tai kotieläinpihat, sit taas pienten kanssa ei viitti lähteä vielä lintsille...
  13. C

    Mekkoja!

    Linkatkaas nettikauppoihin (tai blogeihin) kivoja tyttöjen mekkoja! Etsinnässä olisi 4-vuotiaalle kesän juhliin jotain vähän juhlavampaa, mutta silti kevyttä (ei siis mitään satiinia tms. morsiustytön mekon tapaisia). Millaisia mekkoja olette ostaneet tytöillenne tän kesän juhliin? Kuviakin...
  14. C

    Taaperon öiset raivarit

    2-vuotias nukkui jo hetken (pari kuukautta) paremmin, vauvempana heräili aina pari kertaa yössä. Nyt on yöheräily taas alkanut, mutta hillittömän raivoamisen muodossa. Liittynee jotenkin alkavaan uhmaikään? On mielestäni kyllä hereillä, huutaa, kirkuu, sätkii, haluaa mennä alakertaan...
  15. C

    Sijaisperheet!

    Onko täällä ketään sijaisvanhempina toimivia? Olisi kiva kuulla kokemuksia. Mua kiinnostais todella paljon toimia sijaisvanhempana, miestä myös. Ennen kuin tehdään mitään asian eteen, haluan kuitenkin selvittää ja miettiä asioita tarkkaan. Ymmärrän vastuuni. Meillä on 2 omaa yhteistä lasta...
  16. C

    Miehelle pientä synttärilahjaa?

    Joo, miehellä pian synttärit ja olen lupautunut kustantamaan hälle tatskan! Se on päälahja siis. Mutta tatskattavaksi menee vasta parin viikon päästä, joten ajattelin, että antaisinko vars. synttäripäivänä vielä jotain.. pientä. Jos mies olisi nainen, antaisin kukkia :D Siis joku ton tyylinen...
  17. C

    Valehteleva (?) anoppi

    Tää nyt on aika pieni juttu, mut ajattelin vaan kysäistä, ärsyttäiskö ketään muuta vai oonko taas vaan joku ylireagoiva hullu :D Anoppi valehtelee tuttavilleen asioita meidän perheestä. Pieniä asioita, tyyliin että ovat tarjoutuneet ottamaan meidän lapset hoitoon viikonlopuksi, vaikkeivät...
  18. C

    Hiusten värjäys kotona

    Päätin, että värjään tänään hiukset. Kotivärillä. Paketissa oli kuitenkin hirveet varoitustekstit, että TEE EHDOTTOMASTI AINA allergiatesti 48 h ennen, kuin käytät väriä. Kysymys teille: teettekö oikeesti moisia testejä?!
  19. C

    Mitä tekisit???

    Kirjoitin tästä jo pari viikkoa sitten ja ajattelin vielä kysellä viime hetken kommentteja teiltä! Koskien hoitopaikkaa. Lapsemme 4 v. on ollut tammikuusta alkaen pph:lla. Lapsi on arka, temperamenttinen, hankala, pelokas, herkkä. Pelkää jonkun verran isoja ryhmiä ja uusia tilanteita...
  20. C

    Yrttien kasvatus

    Sain ajatuksen: alan kasvattaa yrttejä lasieteisessämme! Mutta oon niin täysin epä-viherpeukalo, että en tajua edes alkeita. Voinko ostaa kaupasta valmiita ruukkuja esim. basilikaa, persiljaa, tilliä, ruohosipulia, jotka sitten laitan isompaan ruukkuun? Alkaako ne kasvaa siitä lisää? Vai pitääkö...

Yhteistyössä