Taaperon öiset raivarit

2-vuotias nukkui jo hetken (pari kuukautta) paremmin, vauvempana heräili aina pari kertaa yössä. Nyt on yöheräily taas alkanut, mutta hillittömän raivoamisen muodossa. Liittynee jotenkin alkavaan uhmaikään? On mielestäni kyllä hereillä, huutaa, kirkuu, sätkii, haluaa mennä alakertaan, heittäytyy maahan (kiivettyään sängystä pois) eikä meinaa rauhottua millään. Oon sit pitänyt sylissä tiukasti niin kauan, että nukahtaa siihen. Siitä tunnin päästä saattaa alkaa taas raivoamaan. Väsyttävää! Onko muilla tällasta? Miten ootte selvinneet? Vai meneekö ohi itsestään? (toivottavasti :D)
 
On ollut! Tyttö täyttä elokuussa 3v ja nyt on pari kuukautta ollut rauhallista, sitä ennen tyttö heräs pari kertaa yössä oikein raivoamaan eikä siihen auta mikään.
Yritin vain havahduttaa lapsen ja saada huomion johonkin kivaan asiaan, mutta usein huonolla menestyksellä. Kuuluu todellakin ikään!
 
"jojo"
Mulle on väitetty niiden olevan kauhukohtauksia, kiva kuulla lopultakin että muillakin on yöRAIVAREITA. Kauhukohtauksina mä en noita ole pitänyt, kuvaus ei sovi. Puhdasta kiukkua se on! Meillä tulee yökiukut yleensä jos lapsi on ollut yliväsynyt nukkumaan mennessään.
 
meilläkin
Hyvä kuulla että muillakin kiukutaan yöllä! Aloin jo epäillä etten erota kauhua ja kiukkua toisistaan, mutta meilläkin 2-vee karjuu puoliunessa "ÄITI EI SAA, ANNA MULLE HETI PULKKAA (siis purkkaa...), ÄITI ÄÄLÄÄÄ, ISI LAITTAA PYMAMAN, ÄITI EI SAA, ANNA MULLE VETTÄ, ISI EI ANNA, ÄITI ANNA VETTÄ jne." Eli jatkaa selvästi päivän raivareita.

Voipi jatkaa puolen tuntia helposti, sitten herääkin jo kunnolla, hyvällä tuulella ja ilman unen häivää. Kolmelta yöllä. :) Ihania nuo 2-vuotiaat. <3
 
se menee ohi,mun vanhin poika oli tommonen öisin....kesti kaikenkaikkiaan noi puolvuotta mutta vain noin kerran viikossa.mä en saanut lasta siitä herätettyä,oli horroksessa koko raivoamisen aikana ja sylissä pidin tiukasti kunnes nukahti kunnolla uudelleen.hän oli sillon 2v ja luulen sen liittyvän jollain tavalla uhmaan.
 
Mäkin oon saanut rauhotumaan vain ja ainoastaan tiukalla sylissä pitämisellä, estäen siten sängystä ravaamisen ja piehtaroinnin maassa ym. Tuntuu pahalta, mutta olen päättänyt, että yöllä nukutaan ja piste. Puolisenkin tuntia tosiaan saattaa huutaa sylissäkin ja pikku hiljaa rauhoittuu ja nyyhkyttää. Voi pientä...
 

Yhteistyössä