AMK ja pisteet todistuksesta...?

Millasiahan mahiksia olis päästä (ja mihin?) amk:hon edes pääsykokeeseen, jos kouluarvosanoista saisin vain 22 pistettä, maksimi on 30? Kaikilla muilla on kuitenkin jotain tyyliin 28 pistettä niistä.. (hoitoalasta kyse) Kannattaako ees hakea..?

Kertokaa pisteitä, joilla pääsitte kouluun / pääsykokeeseen ja mille alalle? Ja mitkä oli maksimipisteet?
 
Juu, tai mietin tässä terveydenhoitajan tutkintoa. Siinähän kai on sh-opintojakin. Mut mun lukion päättötodistus on niin sikahuono, että mietin, ottaako ne ees valintakokeisiin noin alhaisella pistemäärällä. Mulla on ihan eri alan koulutus takanani, johon ei todistus vaikuttanut vaan ennakkotehtävien perusteella pääsi valintakokeeseen...
 
kokeile ihmeessä! ja pääsykoehan voi sitten kompensoida sitä huonompaa lukion päättötodistusta.

voitko saada kokemuspisteitä mahollisesti työstäsi ja edellisestä tutkinnosta?

onnea koitokseen!

*muoks* ajatuskatko
 
Tee niin, että haet sh-linjalle ja haet sitten siirtoa opiskelujen lomassa. Mun luokalta on moni tehnyt niin ja aikoo nyt kuluvan vuoden aikanakin tehdä. Sh-linjalle otetaan niin monta täällä Hämeenlinnassa, että luultavasti lukiopohjalla pääsisit. Th-opinnoista on mun mielestä ekat kolme vuotta ihan samoja kuin sairaanhoitajillakin ja viiminen vuosi sitten sitä th:ta
 
Tee niin, että haet sh-linjalle ja haet sitten siirtoa opiskelujen lomassa. Mun luokalta on moni tehnyt niin ja aikoo nyt kuluvan vuoden aikanakin tehdä. Sh-linjalle otetaan niin monta täällä Hämeenlinnassa, että luultavasti lukiopohjalla pääsisit. Th-opinnoista on mun mielestä ekat kolme vuotta ihan samoja kuin sairaanhoitajillakin ja viiminen vuosi sitten sitä th:ta
Ai sä olet sh-opiskelija? :) Joo, mietinkin että pitäiskö jotenkin kikkailla, toi vois olla järkevää! Onnistuukohan se siirto sitten miten helposti? Kaikista eniten kiinnostais kyllä kätilön opinnot, mut niihin en takuulla pääse.. Metropoliaan hakisin, MUTTA varmaan turha toivo :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24531655:
kokeile ihmeessä! ja pääsykoehan voi sitten kompensoida sitä huonompaa lukion päättötodistusta.

voitko saada kokemuspisteitä mahollisesti työstäsi ja edellisestä tutkinnosta?

onnea koitokseen!

*muoks* ajatuskatko
Mun käsittääkseni työkokemuksesta ei saa pisteitä nuorten koulutukseen haettaessa.. Nuorten puolelle mun olis varmaan mentävä, kun (täällä alkavassa) aikuisopiskeluissa pitää ainakin olla pohjakoulutus lähihoitaja tai vastaava (just tiedustelin asiaa)..
 

Yhteistyössä