Hakutulokset

1. K

Tositapahtumiin perustuvat kirjat, mitä suosittelet

Elbie Lötter: Vaiennettu Anna
  2. K

Miks mulla on koko aika ihan hemmetin huono olo?

Mullekin tuli asentohuimaus mieleen. Itellä oli kerran risteilyn jälkeen pari viikkoa oksettava ja pyörryttävä olo, luulin jo olevani raskaana (ei toiveissa). Meni itsestään ohi, mutta oli kyllä tosi inhottavaa.
  3. K

Mihin aikoihin teidän 2-vuotiaat käy nukkumaan?

Menee nukkumaan 20:00, nukahtaa yleensä n. 10 minuutissa. Aamulla herää n. 7:00. Ei nuku tavallisesti päikkäreitä, ehkä kerran-kaksi viikossa nukahtaa päiväunille ja silloin nukkuu n. klo 13 - 15. Jos on nukkunut nuo päikkärit, niin iltanukahtaminen venyy 20:30 - 21:00 seutuun.
  4. K

Mikä on susta sellainen sopiva aika yhden lapsen keinua omalla vuorollaan?

No jos noin monta ( 5 - 10 ) on jonossa, niin sitten pari minuuttia per lapsi.
  5. K

Paljonko kannattaisi maksaa?

Mä voisin 4 € maksaa, mutten yhtään enempää :)
  6. K

mikä on, kun bamset ei tee kauppaansa huutonetissä?

Laita lähtöhinnaksi 0 euroa, ei hintavarausta ja korotukset maltilliset, esim. 50 snt. Eiköhän mene kaupaksi :) Itse olen todennut tuon parhaaksi tavaksi myydä vaatteita, kunhan kohteita on useampia auki samaan aikaan ja kaikissa on tuo sama periaate (ei lähtöhintaa, ei hintavarausta). Onhan...
  7. K

Mulla näitä ruokapulmia riittää :( Miten tehdään rahkaa? Siis hyvää rahkaa?

Mun rahkaan tulee 500 g rahkaa ja 2,5 dl VISPIkermaa (Flora Vispiä) + sokeria maun mukaan ja appelsiinia, muita hedelmiä tai marjoja. Tuolla vispikermalla tulee mun mielestä paras, kokeile!
  8. K

"mitäs mie ny..?" eli pinotaanko taas kotiäitien kootut kohellukset, totaaliset aivojumit :D

Esikoisen ollessa vauva nukuimme perhepedissä. Yhtenä yönä kokeilin, oliko kestovaippa vuotanut, niin kuin se joskus teki. Taputtelin huolella MIEHENI kalsarit edestä ja takaa ja totesin, että kuiva on. Kerran syötin 3 kk vauvalle uunilohta, kun tarkoitus oli syöttää hänen isoveljeään...
  9. K

Millanen pyörä teidän noin 2v lapsilla on?

Meidän 2v 1kk tytöllä on 12 tuumainen tavallinen pyörä, jossa apupyörät. Oppi juuri muuten polkemaan itse ja painelee jo tuhatta ja sataa menemään :O
  10. K

IHANAA, kun lapset on tehty, eikä tartte enää olla raskaana, synnyttää, imettää,

On kyllä ihanaa :) Itse nautin kovasti siitä, että kaikkien kolmen lapsemme kanssa pystyy nyt touhuamaan jo vaikka mitä, omatoimisuus lisääntyy koko ajan ja ei ole enää ketään pelkästään "perushoidettavaa" = vauvaa, jota syötetään ja nukutetaan ja kannetaan mukana.
  11. K

Naapurin tunkeileva lapsi?

Voisitko sanoa "tunkeilevalle" lapselle jotenkin nätisti, mutta selvästi, että et halua häntä syliin tai kotiisi tai mitä hän nyt ehdotteleekin. Sinussa ei ole mitään vikaa, lapsella sen sijaan voi olla vaikeuksia sosiaalisissa tilanteissa eikä osaa siksi käyttäytyä "oikein". Oma 6-vuotiaani...
  12. K

kuinka moni täys imettää 6kk??

Täysimetin esikoista 6,5 kk ja keskimmäistä sekä kuopusta n. 5 kk (muutoin olisin heitäkin täysimettänyt puolen vuoden ikään asti, mutta kumpikin oli tuolloin niin kiinnostunut ruuasta meidän muiden lautasilla ja halusivat sormin maistella, niin en halunnut ohittaa ko. herkkyyskautta)...
  13. K

SYNNYTYSASIAA!! Kuinka todennäköistä on..

Eka tuli 39+3, vesien menolla alkoi. Toisesta lääkäri ja "kaikki" sanoivat, että hyvä, jos laskettuun aikaan päästään. Syntyi 41+0. Kolmaskin syntyi vasta 41+0.. Toka ja kolmas lähtivät supistuksilla käyntiin.
  14. K

Vinkkejä mitä lapsille kesäksi pihalle ja millanen aita on hyvä

Mullekin kelpaavat vinkit! Meillä on omassa pihassa hiekkalaatikko ja tasaista nurmikkoa lasten pelejä ja leikkejä varten (telttailu, pallopelit, kroketti...). Kukat ja pensaat on tarkoituksella sijoitettu syrjemmälle, ettei lasten tarvi niitä aina varoa. Trampoliini olisi ihana, mutta...
  15. K

kotipiha- vs. puistoulkoilu

Puistoihin lähdetään, jos halutaan kavereita (äidille) ja oman pihan puuhat ei kiinnosta. Muuten ollaan aika paljon omassa pihassa, jossa on hiekkalaatikko ja tilaa pelailla, piirtää katuliiduilla ja pyöräily onnistuu kotitiellä. Takapihalta alkaa metsä, jossa on myös mukava viettää aikaa...
  16. K

Voisitko irtisanoutua vakivirastasi jos työ ottaisi liikaa pääkoppaan, ja uutta vakityötä ei vielä olisi?

Kyllä voisin ja olen kerran niin tehnytkin, tosin aikana ennen lapsia.
  17. K

jaahas reiman kumpparit..

Meilläkin Reiman kumpparit hajos tosi nopeasti. Sauman luota murtuivat ja alkoivat tietysti vuotaa siitä..
  18. K

Gallupia Kotiäideille!

Kotihoidontukea vielä vuoden verran, sen jälkeen en mitään.
  19. K

Jättäisittekö 2-v hoitoon 4 yöksi?

Minä en jättäisi, mutta eipä minulla mitään heitä vastaan ole, jotka jättävät. Perheitä ja elämäntilanteita on niin erilaisia :) Itse pidän neuvosta "1 yö per ikävuosi". Eli neljävuotias voisi olla sen 4 yötä erossa vanhemmistaan ja 2-vuotias sitten kaksi yötä jne.

Yhteistyössä