Miks mulla on koko aika ihan hemmetin huono olo?

Alkaa ketuttaa, aina on ihan oksettava ja pyörryttävä olo. Nytkin on ollut koko viikon olo kun oisin erityisen kamalassa darrassa kun olin sunnuntaina Särkänniemen Motogeessä, pitkä paha olo 20 sekunnin ilosta :D
Ja siis muutenkin mulla on aina huono olo, ellei oo niin tulee viimeistään autossa tai keinussa tai saunassa tai kun oon syönyt liikaa tai liian vähän.
Raskaana en oo ja lääkärit ei osaa sanoa mitään :/
Ja tätä on siis kestänyt enemmän tai vähemmän pahana viimeiset 20 vuotta, ärsyttää.
Onks kukaan muu kroonisesti pahoinvoiva? Mun huono olo on jo muulle perheelle vitsi :D :kieh:

mulla oli joskus teini ikäsenä tosi usein huono olo vaikka en ollu kipee tai mitään, en tiiä mistä johtu. semmonen etova oksetus olo kokoajan. hassua :D en kyllä käyny lääkärissä sen takia koskaan.

pier
Oletko käynyt ravitsemusterapeutilla? Ongelmat voi johtua jostain syömisestäkin.

Itselläni huono olo ja huimaus kielii liian korkeasta hemoglobiinista ja korjaantuu kun luovutan verta :)

Auttaisko jos joisit oikeesti enemmän (siis vettä)? mä olin talvella kipeenä ja lääkäri määräs 3,5 l nestettä päivässä :). Ei menny, mut kiinnitin asiaan huomiota ja olo parani huomattavasti. Pääsin ehkä 1,5 litraan päivässä :whistle:.

Mullekin tuli asentohuimaus mieleen.
Itellä oli kerran risteilyn jälkeen pari viikkoa oksettava ja pyörryttävä olo, luulin jo olevani raskaana (ei toiveissa). Meni itsestään ohi, mutta oli kyllä tosi inhottavaa.

[QUOTE="vieras";23988238]Vaihda olkkarin matto yksiväriseen. Kuka tahansa sairastuu räikeitä värejä katsellessa.[/QUOTE]

:LOL:

Eeeeii tää nyt voi siitä johtua, matto on varastossa kun koiranpentu ei oo vielä ihan sisäsiisti :D

Mullekin tuli asentohuimaus mieleen.
Itellä oli kerran risteilyn jälkeen pari viikkoa oksettava ja pyörryttävä olo, luulin jo olevani raskaana (ei toiveissa). Meni itsestään ohi, mutta oli kyllä tosi inhottavaa.
Voiskohan olla jotain tollasta? Mun pitääkin googletella.
En mä ikinä ihan pelkästään tän takia oo lääkärissä käynyt mutta välillä oon muiden asioiden ohella maininnut eikä mua oo oikein otettu vakavasti... Pitääpi selvitellä.

ssss
Minä kärsin kroonisesta pahoinvoinnista, vatsakivuista ja päänsäryistä. Mitään varsinaista vikaa ei ole löytynyt mut happosalpaajat (vahvemmat reseptillä saatavat) on kyllä jonkin verran helpottanu oloa.

Niinno
Mua huimaa jatkuvasti, on niskat kroonisesti jumissa. Tilanne vaihtelee kohtalaisen ja todella huonon välillä. Parhaan avun oon saanut osteopaatilta, joka laitto niskanikamat järjestykseen ja avas rintarangasta pari nikamaa, jotka oli hakauksessa, (ei ihan fasettilukossa, vähän lievempi jumi) Paha vaan, että on niin kallista lystiä...

Onko huimauksen tunnetta, onko menieren taudin mahdollisuus suljettu pois?
Siis joo välillä huimaa. En oo koskaan ennen kuulluutkaan tuollaisesta taudista (nyt googlettelin ja luin Wikistä) ja mun toinen korvakin sattuu aina välillä... Vaikkakin tietääkseni kuulen normaalisti. Eikä mulla oikein ole tuollaisia kohtauksia vaan tää on enemmän tai vähemmän kokoaikaista. Mielenkiintoista :|

Mua huimaa jatkuvasti, on niskat kroonisesti jumissa. Tilanne vaihtelee kohtalaisen ja todella huonon välillä. Parhaan avun oon saanut osteopaatilta, joka laitto niskanikamat järjestykseen ja avas rintarangasta pari nikamaa, jotka oli hakauksessa, (ei ihan fasettilukossa, vähän lievempi jumi) Paha vaan, että on niin kallista lystiä...
Tuollaista jotain pitäsia varmaan kans kokeilla!

Mulla myös usein huono olo, oksettaa ja nupissa heittää. Johtuu osittain jumissa olevista niskoista, ja osittain anemiasta. Viikon rautakuuri silloin tällöin vähän helpottaa tuohon oksettavaan oloon, ja kun viime keväänä kävin hierojalla laittamassa niskat kuntoon, olo oli tosi loistava siihen asti että niskat taas jumittui.

• Tykkää
Reactions: as if
Siis joo välillä huimaa. En oo koskaan ennen kuulluutkaan tuollaisesta taudista (nyt googlettelin ja luin Wikistä) ja mun toinen korvakin sattuu aina välillä... Vaikkakin tietääkseni kuulen normaalisti. Eikä mulla oikein ole tuollaisia kohtauksia vaan tää on enemmän tai vähemmän kokoaikaista. Mielenkiintoista :|
mun työkaverilla todettiin aikoinaan ( tosin hän oli huomattavasti sinua vanhempi) Menieren tauti, joka oireili mm. huonovointisuutena ja korvien soimisena ja kipuiluna. Vaivoja hoidettiin vuosia ennen taudin toteamista niska -hartiaseudun jäykkyysoireista johtuvina, kunnes diagnoosi tehtiin ja työkaveri sai lääkityksen. Olo helpottui kummasti.

• Tykkää
Reactions: as if

Yhteistyössä