Mulla näitä ruokapulmia riittää :( Miten tehdään rahkaa? Siis hyvää rahkaa?

Semmoista suussa sulavaa ja hyvää...ihanaa.

Mä olen laittanut maitorahkaa, kuohukermaa, appelsiinia ja sokeria. Mutta se ei kyllä maistu samalta, kuin mitä ruokaloissa yms. Siellä rahka on jotenkin semmoista parempaa rakenteeltaan ja myös maultaan.

Eikö ne rahkat olekaan appelsiinirahkoja...onko joukossa muutakin? Mikä on rahkan ja kerman suhde?

Jotain mä teen väärin...ois kiva tietää että mitä :snotty:

[QUOTE="vieras";23873267]Kai vatkaat sen kuohukerman? Vähän vaniljaisokeria mausteeksi.[/QUOTE]

Vatkaan...sitäkin olen pohtinut, että vatkaanko liikaa...tai liian vähän. On tää hankalaa :D

gm
keittolan rahkassa varmaa käytetään jitain kreemejä. Ei ne ole kermaa nähneet.

Purkkk rahkaa, purkki kermaa vaahdotettuna, mausteet ja sokeri maun mukaan. Lusikallinen taas minusta on liian vähän

Mun kaveri tekee aika usein siitä vatkattavasta vaniljakastikkeesta ja rahkasta.. purkki sitä vaniljakastiketta ja 500g rahkaa. Siiitä tulee aika hyvää, sellaista samettisempaa rakenteeltaan. Mä laitan aina 500g rahkaa ja 2dl kermaa. Enkä yhtään sokeria :D

"vieras"
Mun kaveri tekee aika usein siitä vatkattavasta vaniljakastikkeesta ja rahkasta.. purkki sitä vaniljakastiketta ja 500g rahkaa. Siiitä tulee aika hyvää, sellaista samettisempaa rakenteeltaan. Mä laitan aina 500g rahkaa ja 2dl kermaa. Enkä yhtään sokeria :D
Hui, melko hapanta :D Itse olen taas makean rahkan ystävä. Paljon kermaa eikä sokeria säästellä :LOL:

Yks vaihtoehto on että käytät vaahtoutuvaa vaniljakastiketta. Sitä purkki niin kuohkeaksi kuin saa, purkki rahkaa, sitten ihan hitusen sokeria. Jos teet kermasta niin 2 dl purkki kermaa ja purkki rahkaa on hyvä suhde. Mä en laita ikinä mitään sitrushedelmiä enkä ananasta rahkaan, siitä tulee mun mielestä jotenkin ihme makuista.

Muoks siis mun rahkapurkki on se pieni, onko 200 g? Vaniljakastiketta se 2,5 dl ja kerma 2 dl. :D

Viimeksi muokattu:
"vieras"
minä laitan aina suhteessa näin eli 250g rahkaa ja 4dl kuohukermaa. Aina laitan vaniljasokeria (en koskaan vanilliinisokeria) ja hieman tavallista hienoasokeria tarpeen mukaan. Maukuina käytän marjoja tai hedelmiä. Kerma pitää vatkata kuohkeaksi, niin ettei kiposta karkaa jos kallistat sitä, mutta ei ihan voiksi asti kuitenkaan.

[QUOTE="vieras";23873312]Hui, melko hapanta :D Itse olen taas makean rahkan ystävä. Paljon kermaa eikä sokeria säästellä :LOL:[/QUOTE]

Mä en taas tykkää makeasta. :p Joskus teen rahkaa kun tulee vieraitakin, ja lykkään hiljaksiin sokeripurkin pöytään niiden viereen... aina se tulee käyttöön :whistle:

Keittiönoita
Mä laitan rahkaan purkin maitorahkaa, purkin vaahdoksi vatkattua kuohukermaa, jauhettua vaniljaa (ei siis vaniljasokeria vaan aitoa vaniljajauhetta), marjoja ja/tai hedelmiä ja maun mukaan tummaa ruokosokeria (kuopus ei halua rahkaansa ollenkaan sokeria). Ei tosin ole mitään laitosrahkaa.

"vieras"
Mun suhde on 1000 g rahkaa ja 2 dk kermaa, sitten joukkoon paljon marjoja ja sopivasti sokeria. Meillä siis syödään paljon rahkaa..
Appelsiinia en lähtisi laittamaan vaan mieluummin vadelmia tai säilykepersikoita.

[QUOTE="huoh";23873552]Mitä on esanssi? Voi apua, paljonko sulla olikaan ikää :D?[/QUOTE]

Ei sun tartte pelätä yhtään. Ei se katos sun napaas kaivele, jos mä en tiedä mitä on esanssi.

Miten mun edes tarttis moisesta mitään tietää, kun en ole sitä esanssia mihkään koskaan tarvinnut. Tiedätkö sä mikä on 2 on 2 off? Jos et, niin APUA, PALJONKO SULLA OLIKAAN IKÄÄ! :rolleyes:

Yhteistyössä