Vinkkejä mitä lapsille kesäksi pihalle ja millanen aita on hyvä

• Viestiketjun aloittaja kohtaKESÄ
  • Ensimmäinen viesti
kohtaKESÄ
Meillä on omakotitalon piha, ei kovin suuri (tontti noin 1000neliötä). Mitä ois järkevä hankkia lapsille pihalle, siis kivaa tekemistä kesäksi? Trampoliini on ehkä ehdoton, siitä tykkäävät vaikka jos ison ostaa niin se vie kyllä tilaa. Meillä on lapset 2, 5 ja 7, eli niille pitäs olla toimintaa että viihtysivät omalla pihalla.

Tonttia rajaa pensasaita, mutta se ei koiraa pidättele. MIllainen aita oisi hyvä ja edullinen?? Meillä on iso koira.

Meillä on trampoliini(vaikka mä kuinka vannoin että sellaista ei tule :D), hiekkalaatikko, leikkimökki, keinut, puussa köysitikkaat ja yksi keinu lisää sekä maja/teltta. Mä haluisin sellaisen vanhan puuveneen mistä voisi rakentaa merirosvolaivan.

"vieras"
Hiekkalaatikko, keinut, puumaja, leikkimökki, pommpulinna ja keittiö leikkimökin terassilla, missä parhaat sopat tulee. Pyöräily ja potkulautailu ovat lempipuuhaa. Meillä ei ole trampoliiniä, pomppulinna on turvallisempi.

Meillä on pihalla keinut, leikkimökki, liukumäki, köysitikkaat ja sellainen pyöreä, puinen keinu (vai mikä lie). Köysitikkaat ja pyöreän keinun ostin muistaakseni Bauhausista. Hiekkalaatikon virkaa toimittaa vielä hiekkakasa, mutta tarkoituksena on tehdä kunnon hiekkalaatikkokin. Mun veli on uhannut ostaa pojille tramboliinin.

Viimeksi muokattu:
ghj
Hiekkalaatikko on ihan ehdoton ja joku leikkimökki tai varasto jossa voi leikkiä. Noilla me on pärjätty hyvin. Tilaa pallonpeluulle ja muulle juoksentelulle. Puistojen keinut riittää sitten ihan hyvin ekstrahuviksi välillä.

"vieras"
puutarhaverkosta aita?ei tulis ainakaan mahottoman kalliiksi..tosin ei varmaan pidättele isoa koiraa..paitsi jos on sen luontonen ettei edes yritä päästä pois kun hokasee aidan :D

Mullekin kelpaavat vinkit! Meillä on omassa pihassa hiekkalaatikko ja tasaista nurmikkoa lasten pelejä ja leikkejä varten (telttailu, pallopelit, kroketti...). Kukat ja pensaat on tarkoituksella sijoitettu syrjemmälle, ettei lasten tarvi niitä aina varoa.

Trampoliini olisi ihana, mutta taidamme tänäkin kesänä käydä naapurin pihassa pomppimassa... :) Itse en halua kauheasti satsata isoihin välineisiin (leikkimökki, tramppa, iso uima-allas, keinut...), koska niiden käyttöikä ei kuitenkaan lopulta ole kovin pitkä ja en usko, että ne jaksavat kauaa kiinnostaa alkuviehätyksen jälkeen. Mene ja tiedä. Meillä on puistojakin aika lähellä, joten käymme niissä keinumassa. Sen sijaan pientä sälää ostelen enemmän: frisbeet, leijat, pihapelejä, palloja, sulkapalloverkko, mailoja, vesipyssyt, pieni kahluuallas, katuliidut...

"xxx"
miekanssa olin tulossa ehdottamaan tuosta puutarhaverkosta aitaa. Se naamioituisi hyvin tuonne pensasaitaankin.

Mutta minkäluontoinen koira. Karkaako heti jos saa pienenkin tilaisuuden ( silloin ehkä kunnon häkki paras ratkaisu ) vai onko aita enemmänkin mallinvuoksi.

"..."
Koira on iso eli se kyllä pääsee yli ja läpi aitojen jos haluaa mutta ei kyllä ole sen luontoinen että alkaisi ryskäämään ja kovin hyppimään, on rauhallinen. Toisaalta mahdollista on että meille tulee joskus tonenkin koira joka voi olla erilainen luonteeltaan. Hmm, miten miulla on semmonen mielikuva että se puutarhaaitakin tulee maksamaan aikalailla. Jos ei sattuisi jostain keksimään edullista.. Tosi hankala on tuo aita-asia kun olemme sitä miettineet. Yhdistelmä iso koira ja rahaa vähän aidan tekoon ei ole oikein hyvä :( Mutta aita oisi tehtävä koska koira aina hivuttautuu naapurin pihalle kun hetkeksi silmä välttää, eikä tietenkään haluta olla häiriöksi kenellekkään. Kivoja vinkkejä on tullut, kiitos niistä :)

Yhteistyössä