Voisitko irtisanoutua vakivirastasi jos työ ottaisi liikaa pääkoppaan, ja uutta vakityötä ei vielä olisi?

"Anna"
Kertaalleen jo tehty, joten kyllä voisin.

Olin 3 vuotta töissä mielenterveys- ja päihdehoitajana, kun proppu alkoi palaa. Oisin varmaan itsekin saanut mielenterveysongelmia jos olisin jatkanut.

Joten irtisanouduin. Nykyään pyöritän omaa firmaa, ihan eri alalla.

"una"
en usko vaan yrittäisin löytää jotain muuta ennen ku irtisanoutuisin. jäi traumat "köyhäilyajoista" kun en ollut töissä ja piti 4 lasta ja 2 aikuista elättää yhden tuloilla. :D eli en uskaltais.

Olen aivan henkisesti naatti, ja pidän järkeäni tärkeämpänä kuin asuntolainaa...en millään haluaisi uhrata terveyttäni rahan vuoksi :( Hankala homma on siksi että vakipaikkoja aukeaa tosi harvoin, keikkoja kyllä saisin, sen tiedän varmasti. Useampi lapsi elätettävänä täällä myös..

"Jep"
Olen aivan henkisesti naatti, ja pidän järkeäni tärkeämpänä kuin asuntolainaa...en millään haluaisi uhrata terveyttäni rahan vuoksi :( Hankala homma on siksi että vakipaikkoja aukeaa tosi harvoin, keikkoja kyllä saisin, sen tiedän varmasti. Useampi lapsi elätettävänä täällä myös..
Älä huoli asunnosta. Pankki antaa varmasti maksaa korkoja. Meillä ei tosin ole lapsia niin ei rahallisesti tee tiukkaa vaikka jään liiton rahoille kun mies työssä.

Mä oon tehnyt sen jo kahteen kertaan. Kumpikaan duuni ei ollut mun omaa alaa. Ekan jälkeen aloin opiskelemaan. Otin loparit kun en saanut lomaa monipäiväisiä pääsykokeita varten ja muutenkin olin kurkkuani myöten täynnä samojen lauseiden jauhamista. Toisella kertaa olin maailman karmeimmassa duunipaikassa ja olin valmis mielummin syömään vaikka kuraa ojasta kuin työskentelemästä siellä, joten otin loparit, sairaslomaa loppuajaksi ja jäin vähän myöhemmin äitiyslomalle.

Kyllä vaan
Olen tehnyt niin ja tuli niin vapaa ja ihana olo ettei ikinä. Olin ollut niin ahdistunut työssäni. Toisen kerran irtisanoin itseni kun tiesin että seuraava työ odottaa. Sekin oli jotenkin helpotus. Molemmat hoitoalan töitä, yllätys yllätys.

No hitto kun en pääse vielä yhtään millekään vapaalle, esim vuorottelu, kun on ne pienet lapset, olen ollut hoitovapailla ym. Tiedän että olen omalla alalla, ja hyvä työssäni, mutta työyhteisö on sairas, ei se muutu sillä että olen sieltä poissa vaikka vuoden :(

Yhteistyössä