Hakutulokset

  1. R

    laitanpa vielä gallupia...(kirjoista)

    4,5-vuotias poika tykkää eniten Miinasta ja Manusta. Iltasaduiksi on viimeksi luettu Astrid Lindströmiä ja Heinähattua & Vilttitossua.
  2. R

    Eipähän tartte enää autolla Ouluun mennä

    Pitkään aikaan Oulun joukkoliikenteessä tapahtuu jotain fiksua! Oma katu joukkoliikenteelle takaa sen, että tästä lähtien bussit kulkevat ainakin suunnilleen aikataulussa, huraa! Vielä kun saataisiin ne aikataulut kuntoon... Onneksi siellä on vihreitä valtuustossa, että jotain toivoa on.
  3. R

    Mitä syötte, kun käytte Hesessä tai Mäkkärissä?

    Ei kyllä tule käytyä Hesessä kovin usein, ja Mäkkäreissä en käy ikinä. Hesessä otan yleensä fetasalaatin ja pehmiksen kinuskilla.
  4. R

    Hitto että sain kuulla mieheltä...

    Ottakaa kestovaipat käyttöön, ei tartte koskaan lähteä kauas vaipanostoon ;-)
  5. R

    Apua ruokalistan tekoon!!!

    Linssikeitto 2 dl vihreitä linssejä n. 1 l vettä 1-2 sipulia porkkana rypsi- tai oliiviöljyä 1 rkl paprikajauhetta tölkki tomaattimurskaa 1 tl yrttisuolaa kardemummaa garam masalaa mustapippuria ((1/4 kasvisliemikuutiota)) Huuhdo linssit. Kuori ja silppua sipulit ja hauduta ne...
  6. R

    Joko on lasten talvivaatteet hankittu, paljon meni?

    Ei ole minulta pois, siksi kirjoitinkin että EI MILLÄÄN PAHALLA. Ja kyse ei ole siitä että muut ostavat laadukkaampia haalareita, vaan että he ostavat samoja haalareita uusina, mitä minä ostan käytettyinä. Katsos kyllä ne laatuhaalaritkin päätyvät kirppiksille :-) Ekologista, vai mitä?
  7. R

    Mitäs teillä tänään syödään

    Me syödään viikonloppuisin vain kerran päivässä. Tyyliin aamupuuro, välipala, ruoka, välipala, iltapuuro. Tänään me syötiin perunoita ja tofua, marinoin viipaleet soijakastikkeessa yön yli ja paistoin seesaminsiemenkuorrutuksen kanssa pannulla. Nami nami!
  8. R

    Joko on lasten talvivaatteet hankittu, paljon meni?

    Ei me olla mietitty vielä asiaa. Pitää inventoida mitä varatoista löytyy ja käydä kirppiksillä täydentämässä kokoelmaa. Edelleenkään en voi ymmärtää ihmisiä, jotkä käyttää kymmeniä, jopa satoja euroja lasten talvihaalareihin! Meidän kallein talvivaateostos taitaa olla 8 euron takki... Mutta...
  9. R

    Mitä teette maapallon pelastamiseksi?

    Käytän kuukuppia. Lapset käyttää kestovaippoja. Koko perhe ei syö lihaa. Kierrätän (biojätteet, lasit, metallit, pahvit, sanomalehdet jne.). Kuljen pyörällä tai bussilla. Olen vihreiden ehdokkaana vaaleissa.
  10. R

    Sokerit pois ruokavaliosta = lapsi rauhoittuu???

    Joku kommentoi aiemmin, että riehuva lapsi oli hieman rauhoittunut, kun ruokavaliosta oli vähennetty sokeria. Onko muut tehneet tai huomanneet samaa? Toki joka lapsi on levoton saatuaan esim. synttäreillä mahan täyteen makeaa, enkä sellaista olekaan kokonaan estämässä. Mutta tarkoitan, että...
  11. R

    Kolmanteen lapseen päätyminen...

    Minulle oli itsestään selvää, että eka lapsi saa sisaruksen, mutta kolmatta en ollut miettinyt ollenkaan etukäteen. Nyt meillä on siis kaksi lasta, ja minusta alkaa vähitellen tuntua että se riittää. Jo nyt tuntuu välillä että on niin huono ja kärsimätön äiti kun olla voi, miten asiat menisi...
  12. R

    Ovatko kaikki ihmiset mielestäsi samanarvoisia?

    Tottakai kaikki ihmiset ovat samanarvoisia! Siis tietenkin! Sekä teoriassa että käytännössä, ainakin minun mielestäni. Esim. jos lääkäri pelastaa ihmishengen, se on aivan yhtä arvokasta oli kyseessä pieni lapsi tai suuri rikollinen.
  13. R

    Voisitteko katsoa löytyisikö mitään huudettavaa, rahapula :-(

    Tuo ruskea haalari oli tosi söpö, mutta miten postarit on kolme euroa? Helposti-kuoreen kai tuo mahtuisi (1,75 euroa olisi kulut silloin siis).
  14. R

    Onko täällä ihmisiä, joita ei kiinnosta ostaa kaikkea uutena?

    Kyllä minusta kierrätys on itseisarvo! En minä kierrätä omia vaatteita, lastenvaatteita, leluja, huonekaluja yms. siksi, että hyötyisin itse, vaan siksi että minusta kierrätys on erinomaisen järkevää. Eli en odota hyätyväni siitä mitenkään, että laitan kamojani eteenpäin muille käytettäviksi...
  15. R

    onko ruskea kidesokeri terveellisempää kuin normaali vaalea taloussokeri?

    Kyllä, voisi sanoa että mitä tummempaa sokeri on, sitä terveellisempää se on. Valkoisesta sokerista on puhdistettu pois kaikki ravintoaineet, mitä taas ruokosokerissa ja ns. intiaanisokerissa on vielä paljon jäljellä. Toki niissä kaloreita on suunnilleen sama määrä koko ajan. Meillä on ollut...
  16. R

    4,5-vuotias ikiliikkuja

    Minä olen ollut ihan stressaantunut ja masentunut 4,5-vuotiaan lapseni toimista. Tarhasta kerrotaan joka toinen päivä, että hän juoksee, riehuu, huutaa, sotkee toisten leikkejä, ei pysty keskittymään jne. jne. Sama tilanne oli edellisessä tarhassa (tarhojen välillä hän oli kotona vuoden, kun...
  17. R

    kodinkoneet menivät jo :)

    Ei se nyt hirveän ekologista ole "heittää pois" käyttökelpoisia kodinkoneita. Myy tai anna ne mielummin jollekin! Aina löytyy meitä, jotka ei halua ostaa uutta kiiltävää tavaraa, vaan vaatimattomampikin riittää
  18. R

    Mikä on hyvä lahja 5.vuotiaalle pojalle

    Lahjakortti elokuviin, teatteriin, nukketeatteriin, musikaaliin, konserttiin, taidemuseoon, tiedekeskukseen, eläintarhaan, huvipuistoon...
  19. R

    Mitä lapsesi syö kun grillaatte?

    Samaa syö kun mekin, tietenkin. Yleensä grillataan nyyttejä ja laitan pojalle oman pikkunyytin (perunoita, sipulia, sieniä, tomaattia, paprikaa & juustoa).
  20. R

    Jahas, jos Kemiin tulee ydinvoimala

    Ihan älytöntä, kun kaikki tietää ydinvoiman riskit (ja nimenomaan tulevien sukupolvien kannalta), niin silti niitä laitoksia hingutaan lisää joka niemennotkoon. Ei ydinvoima ole kestävä ratkaisu, vaikka se tuottaisikin "puhdasta energiaa" muutaman vuoden - jäteongelmaa ei ole ratkaistu eikä...

Yhteistyössä