Hakutulokset

  1. sirpaleina

    Laajentunut munuaisallas ja lisääntynyt lapsivesi??

    Olen vahingossa törmännyt tuttavilla tuohon samaan ongelmaan, raskausaikana vauva on painanut munuaista ja aiheuttanut laajentuman... Mutta miksi tuntuu että tuo lapsivesikin alkaa tuosta hyvästä lisääntymään? Eihän sen luulisi liittyvän asiaan... Mulla just todettiin tuo vaiva, kun sain...
  2. sirpaleina

    Kuritatko lastasi?

    Hyväksytkö lapsen kurituksen "ääritapauksissa"? Ja tämä kuritus nyt tarkoittaa sitä, miten meidän ikäpolvea kuritettiin ennen lakipykälien voimaantuloa. Eli tukistaminen, piiskaaminen, luunappi, korvapuusti jne... Jos olet ehdottomasti asiaa vastaan, niin onko sinulle jäänyt kyseisestä...
  3. sirpaleina

    G: Lempiruokasi/jälkiruokasi/juomasi? :)

    Mulla on monia, mutta kotiruuista: Paistetut silakat ja muusi Hapanimeläwokit kanasuikaleilla tai possulla + nuudelit "Hienommista ruuista": Kermassa haudutetut naudan lehtipihvirullat aurajuustotäytteellä ja juomana noiden kanssa pitää ehdottomasti olla punaviiniä :heart...
  4. sirpaleina

    Yleinenkin imetysongelma? Neuvoja kaivataan tulevaa varten!

    Tuntuu, että joka toisella imetys epäonnistuu, koska maito ei ehdi nousta tarpeeksi nopeasti ensimmäisinä päivinä, mitä vauva vaatisi. te jotka toistamiseen onnistutte imetyksessä, miten sen teette? Mun ja monen tuttavan kokemus on, että vauva laitoksella karjuu pari päivää nälkäänsä ja...
  5. sirpaleina

    Onko tämmösen perheen järkeä tehdä toinen lapsi?!

    Isää ei kiinnosta kuin autot ja niiden rassaaminen, äiti ei jaksa laiskuuttaan hoitaa ensimmäistäkään lastaan. Esikoislapsen on kasvattanut täysin hänen mummonsa, heillä on omat rituaalit ja lapsi pitää mummoaan jo ihan äitinään. Lapsen omat vanhemmat eivät ole saaneet lasta nukkumaan ikinä...
  6. sirpaleina

    G: "Tyttövauvat/lapset vs. Poikavauvat/lapset"

    Onko tämä "myytti" totta, että pojat ovat helpompia jo vauvasta saakka ja tytöt vaativampia? Vai onko kaikki vaan persoonasta ja tempperamentista kiinni? Itseäni kiinnostaisi hirveästi kuulla kokemuksia asiasta, meidän esikoinen on tyttö ja tuleva kuopus olisi varmaankin poika. Olen ollut...
  7. sirpaleina

    APUA! Ruskeaa vuotoa rv 27!

    Äsken jäi vessareissulla ruskeaa "vuotoa" paperiin :O Onko ihan normaalia?? Mistä voi johtua? Ikinä ennen ei ole ollut mitään vuotoja raskauden aikana, joten pitääkö alkaa panikoimaan vai mitä tässä pitäisi tehdä? Ihmeempiä kipuja ei ole ollut... Muuta kuin kivuttomia supistuksia päivittäin...
  8. sirpaleina

    lapsen uhma + raskaus... tekisi mieli itkeä!!

    Olen niin henkisesti ja ruumiillisesti väsynyt :( En ikinä osannut kuvitella, että tämä voi olla näin rankkaa... :ashamed: Tyttö kohta 1v 7kk ja itse olen rv27... Lapsen kantaminen tuntuu jo nyt vaivalloiselta, ja ärsyttää kun en jaksa pitää sylissä seisoviltaan tyttöä kauaa. Tyttö saa...
  9. sirpaleina

    Mihin perustuu väite "Ennen oli kaikki paremmin"??

    Tähän mennessä olen saanut kuulla lähinnä kauhutarinoita, nälässä kärsimisestä, epätasa-arvosta, sodassa pimahtaneista miehistä, tossun alla olleista naisista, jotka ovat PALVONEET juoppoja miehiään, lapsia hakattiin ja rankaistiin aika julmasti jne... Lista olisi vaikka kuinka pitkä, mutta mitä...
  10. sirpaleina

    G: Perheet jotka tarvitsette aina autoa menoihinnne

    Pärjäättekö yhdellä autolla? Meillä on ollut tähän mennessä kaksi autoa, ja vaihtaminen yhteen vähän pelottaa... Olisin 100%sesti jumissa kotona päivät. Miten toimii lapsien neuvolassa käyttämiset ym.??
  11. sirpaleina

    Miksi teette karjalanpaistia aatoksi?

    Kertokaa mulle se pointti.. Miksi just karjalanpaistia? Ihme kun ei muusia ja lihapullakastiketta... Eikö se riitä että on jo sitä sikaa yhdenlaisessa muodossa pöydässä? Kuulin myös että jotkut tekee makaronilaatikkoa aatoksi.. WTF? Eikö jouluaatto ole pyhitetty sellasille ruuille mitä ei...
  12. sirpaleina

    Onko mun lapsella jokin rokko vai mitä tämä on?

    n. 3päivänä illalla nousi korkea kuume yli 39astetta. Ei nuhaa, ei yskää, ei mitään muuta kuin kuumetta. Kuumekipuilu kun alkoi hellitämään tuon kolmannen päivän jälkeen, niin alkoi syömälakko. Syö aika niukasti karkeaa ruokaa, mutta joku pehmeämpi (esim. soppa, puuro) menee alas. Tänäpäivänä ei...
  13. sirpaleina

    Lapsi hyppäsi täysiä mun mahan päälle :( Onko vaarallista mahassa olevalle vauvalle?

    Ensi viikolla ollaan puolessa välissä raskautta, eli rv20. Tyttö tosiaan hyppäsi pyllylleen mun mahan päälle kun makasin selällään sohvalla :( Oliko vauva tuolta jysäykseltä kuitenkin turvassa? Aika imelästi sattui mahaan ja nyt ihan minimaalista vihlomista toisessa kylessä... Vauvakin aloitti...
  14. sirpaleina

    Mikä tuota äijää vaivaa? Nukkuu kyllä jokasessa saumassa kunhan vaan paikoilleen rauhottuu...

    Tosi ärsyttävää, miten joku voi olla koko ajan noin väsynyt? Äijä ei käy töissä, eikä kyllä tee mitään muutakaan ruumiillisesti raskasta... Nukkumaan se aina alkaa kun tilaisuus tulee ja silloin varsinkin kun johonkin pitäisi lähteä tai jotain tehdä... Nytkin alko kuorsaamaan tuossa kun piti...
  15. sirpaleina

    Nyt mä sen vasta tajusin reilun vuoden jälkeen... Oon sairastanut masennusta lapsen syntymästä saakka... :(

    Mikä tähän auttaa? Aina vetämätön olo, jokaseen pieneenkin asiaan tarvitsee aina ponnistella että jaksaa tehdä... Mikään ei oikein kiinnosta, eikä tule inspiraatioita mihinkään asiaan. Nyt tämä tuntuu vain pahentuneen ja toinen lapsi tulossa, tuntuu että olen kuilussa mistä ei voi enää nousta...
  16. sirpaleina

    Miesten/jätkien taskubiljardi harrastus :x

    Kuinka monen mielestä toi on tosi ällöttävää? Milleköhän se miehistä näyttäisi, jos me naiset aina sohvalla maatessa oltais käsi housussa :x Tuota BB:tä kattellessa oikein hävettää noiden äijien puolesta, kun oikein miehekkään näkösinä räpläävät haisevia muniaan... YÄÄÄKKK!!
  17. sirpaleina

    Syöttääkö täällä kukaan kissalleen Ryoal Canin Sensibleä? + KOLLIN VESSAONGELMA!!

    Kahdelle vanhemmalle 3v katille käy ruoka mainiosti, mutta nuorella kollilla (6kk) näyttää tulevan milloin minkäkinlaista tavaraa laatikkoon... Tänään sitten heräsinkin ihanaan yllätykseen, eteisessä oli kurat pitkin seiniä :x Eli eikö tuo sensible olekaan niin hellävaraista vai pitäisikö...
  18. sirpaleina

    Mistä sai tilattua niitä söpöjä kapaloita?

    Kattelin joskus vuosi sitten netistä kivan näkösiä kapaloita ja valikoimakin oli aika suuri. Värejä oli tytöille ja pojille, veluuri päällysteisiä, fleeceä, puuvillaa ja vaikka mitä. Ne oli semmosia valmiita kapaloita ja osassa taisi olla vielä semmonen huppukin? Eli ei semmosia liinoja, vaan...
  19. sirpaleina

    Mä olen onnistunut pilaamaan meidän sohvat! ;( (kopio alcantaraa=kangassohvat)

    Eli ostin kesällä meille käytetyt ihanat vaaleat sohvat, ne ovat olleet ennenkin lapsiperheessä ja olivat todella siistit kun hain ne. Sain mukaan kankaan puhdistusainetta, mut miks hemmetissä en osaa käyttää sitä?! :kieh: Teen juuri niin kuin ohjeessa sanotaan! "Suihkuta ainetta tahran päälle...
  20. sirpaleina

    Mun maha on todella pahasti toispuoleinen!! (kuvat)

    Mitä tuollekin on tehtävissä? Mun toinen puoli vatsasta on aina ollut huomattavasti enemmän pullottava. Synnytyksen jälkeen ero on vielä järkyttävämpi ja nyt huomaa jokainen, miten mun maha on paljon isompi toiselta puolelta. Vaikka harrastin kovasti liikuntaa nuorempana monta vuotta niin tuo...

Yhteistyössä