G: Perheet jotka tarvitsette aina autoa menoihinnne

Pärjäättekö yhdellä autolla?

Meillä on ollut tähän mennessä kaksi autoa, ja vaihtaminen yhteen vähän pelottaa... Olisin 100%sesti jumissa kotona päivät. Miten toimii lapsien neuvolassa käyttämiset ym.??
 
"jep"
Se olisi painajainen. Asutaan niin sivussa, lähimpään kaupaan 15km, muihin palveluihin 20km. Bussi menee kilometrin päästä, 3 kertaa päivässä (koululaisten aikojen mukaan). Olisi aika mahdotonta järkätä arki lasten kanssa julkisen liikenteen mukaan,eikä mieskään mitenkään pääsisi töihn/pois ilman omaa autoa (tarvii työssäänkin sitä)
 
"vieras"
Me asutaan pk seudulla ja varmaan bussit tms menisi todella hyvin muttei meidän aikataulut / työmatkat kohtaa mitenkään miehen kanssa joten meidän perheessä on pakko olla 2 autoa. Eipähän ainakaan kumpikaan ole sitten jumissa toisen aikataulujen kanssa..
 
Tarvitaan ehdottomasti 2 autoa, kun molemmilla sellaiset työajat ja matkat, että julkisilla ei pääse. Mutta jos ajatellaan että mä vaikka jäisin kotiin, niin pääsisin kulkemaan neuvoloihin sun muihin bussilla.
 
no meillä on 2 autoa mutta toinen on toistaiseksi ajokiellossa (ollut jo vuoden :D)
pakko on pärjätä yhdellä autolla ja se tarkoittaa sitä että jos menemme samana yönä töihin niin jompikumpi yleensä joutuu odottamaan vuoronsa alkua taikka loppua tunnista kahteen..
niinä kertoina kun vain toinen menee töihin niin sitä on sitten suht jumissa kotona ilman autoa.. eli kaikki sukulaiset,ystävät,isot kaupat sijaitsee sellaisen matkan päässä ettei kävellen sinne lähdetä
pari pikku kauppaa on suht lähellä että jos on pakko niin kävellään.
täällä on jonkin näköinen julkinen liikenne, mutta kukaan ei ole osannut selittää miten se toimii :D
 
Kuukkuu
Pärjäämme nipin napin yhdellä, vaikka asumme syrjässä ja aina on lähdettävä autolla. Miehellä on työmatkoihin käytössä työauto. Ongelmia tulee lähinnä silloin, kun mun pitää olla vaikka kymmeneltä sairaalalla kaupungissa lapsen kans ja miehellä on samana päivänä aika lääkäriin toisessa paikassa. Ja kyllä noita tilanteita vaan näkyy tulevan, että sumplia saa... pyritään kyllä välttämään nämä tilanteet.

Jos mä olisin töissä (=veisin auton), meille olis pakko laittaa toinen. Varmaan joku lava-auto sitten mulle työautoksi, jotta perhe-auto olisi aina käytettävissä lasten kanssa.
 
"vieras"
Meillä ei ole kuin yksi auto ja sekin mun käytössäni, enkä ilman sitäkään olisi ihan jumissa, kun neuvolat ja kaupat ovat lähellä ja bussiyhteydet keskustaan hyvät. Mulle olisi kuitenkin ihan painajaismainen ajatus asua jossain "korvessa" kotiäitinä, josta en pääsisi päivisin minnekään, jos millään muullakaan ei pääsisi kulkemaan. Kai sitä pärjäisi, jos pakko olisi, mutta mun luonteellani voisi tulla ikävä takaisin töihin ja äkkiä. (Nyt oikeastaan ymmärrän paljon paremmin, miksi joillekin on kamalaa olla kotiäitinä. Varmasti onkin, jos tosiaan joutuu jumittamaan kotiin ihan kokonaan.)
 
"vieras"
Me varmaan pärjättäisiin yhdelläkin autolla kyytejä sumplien. Mutta olen ajatellut niin että jos toinen auto kerta antaa elämään hieman sitä helpotusta ja "luksusta" niin sen takia me pidetään kaksi autoa. Toinen on "pieni" dieselauto joka ei syö kyllä juuri mitään ja toinen on suuri farkku pitkiin ajoihin. Näillä mennään ;)
 
Meillä on tällä hetkellä sellainen tilanne, että mä olen ä-lomalla ja mies käy koulussa 40 km päässä. Lähin kauppa ja muut palvelut neuvoloineen on 20 km päässä. Yksi auto on käytössä. Neuvola-ajan yritän ottaa aamuun, jolloin mies vie meidät neuvolaan ja jatkaa siitä kouluun. Tosin matkaa hänelle kertyy silloin yhteen suuntaan yli 70 km. Mä menen sit lasten kanssa mun äidille päiväksi ja mies hakee meidät sit taas paluu matkalla. Tähän asti ollaan ihan hyvin pärjätty vaikka arkisin täällä maaseudun vankina olenkin. ;)
 
kukin tyylillään, toi ratkaisuhan kuulostaa ihan järkevälle. Minäkin jään ä-lomalle keväällä ja keväällä mies lähtee kouluun. Neuvolaan, kauppaan ja muihin palveluihin on 20km, mutta tuo olisi meillekin hyvä vaihtoehto, että mentäisiin keskustaan jonkun luokse kylään miehen koulussaolon ajaksi... :) On kyllä suunnitelmissa muuttaa keskustaan, kun en enää oikein kestä tätä korvessa asumista. Kahden lapsen kanssa lähteminenkin on vähän haastavampaa... Olisi unelma, jos kauppoihin ja muihin pääsisi ihan kävellen lähtemään!
 
Ei pärjättäis yhdellä. Meillä on molemmilla varsin pitkät työmatkat ja aivan eri suuntiin. Julkista liikennettä voisi teoriassa hyödyntää mutta päivistä tulisi aivan järjettömän pitkiä, myös päivähoidossa oleville lapsille. Siis molemmilla omat autot, kulujahan tästä tulee varsin paljon mutta minkäs teet.
 
meillä
2 autoa tarvitaan, julkiset ei kulje ja molemmat tarvii työmatkoihin. Silloin kun olin ä-lomalla kotona, oli hetken niin että käytössä oli vain yksi auto ja kyllä oli hankalaa, olin vankina kotona ja neuvola yms käynnit piti sumplia... Meiltä neuvolaan 6km eli silloin kun oli vain yksi lapsi niin joskus olen sen kävellytkin, mut nyt 4- ja 1-vuotiaan kanssa ei mitään toiveita moisesta. Enkä kyllä muutenkaan haluaisi jumittaa kotona, meillä ei tässä lähellä ole ystäviä, kauppoja tms mitään, joten pää ei kestäis pelkästään kotosalla oloa päivästä toiseen... Nyt teen siis 3pv/vko töitä.
 
"vieras"
pärjättäis yhdellä nyt kun olen hoitovapaalla, mutta kun menen töihin niin molemmilla pitää olla auto käytettävissä. Meillä on itse asiassa kolmekin autoa käytettävissä tällä hetkellä.
 
Ei pärjättäis mitenkään... +20km yhtään mihinkään, julkinen liikenne (kimppataxi) kulkee kerran viikossa. Miehellä 50km matkaa töihin eikä siellä suunnalla ole mulle ja lapsille mitään jotta voitais samaa kyytiä käyttää...
 
Ei onnistu yhden auton talous sitten millään. Meillä on pakko olla vähintään kaksi autoa. :(
Kunhan polkaisen työkuviot taas käyntiin, pihaan tulee 3. auto.
 
Pärjäämme yhdellä.
Mies teke epääosin töitä kotoa etänä ja minä kuljen töissä/koulussa kimppakyydillä siten että osan aikaa ajan minä, osan vävy, osan yksi tyttäristä. Sumplitaan siis siten, että auto on kotona niinä päibinä kun pieniä pitää käyttää neuvolassa tai kerhossa tms.
 

Yhteistyössä