G: Lempiruokasi/jälkiruokasi/juomasi? :)

Mulla on monia, mutta kotiruuista:

Paistetut silakat ja muusi
Hapanimeläwokit kanasuikaleilla tai possulla + nuudelit

"Hienommista ruuista":

Kermassa haudutetut naudan lehtipihvirullat aurajuustotäytteellä ja juomana noiden kanssa pitää ehdottomasti olla punaviiniä :heart:

Jälkiruoka:

Mustikkapaistos vaniljajäätelöllä tai uunibanaanit vaniljajäätelön kera :)

Juoma:
Juoma johon tunnen silloin tällöin kovaa himoa ja tykkään sen mausta on punaviini. Sen mausta nautin, kun sitä joskus pääsen maistelemaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Pastaruuat,varsinkin lasagne tai kunnon pihvi,jälkiruoka varmaan joku jäätelöannos tai maustettu tummaa suklaa tai suklaakakku pehmeän kermavaahdon tai jäätelön kanssa.
Lempijuoma on kuohuviini tai joskus tumma olut :D
 
Ego
Pakko sanoo kyllä että jouluruuat. En tiiä mitään niin ihanaa ku ruisleipä kinkulla ja sitten laatikot päälle. Jälkkärinä ehkä sitten omenapiirakka. Juomana...kyllä se maito on, mutta houkuttelee punaviinikin aika tavalla sanoa :)
 
Ego, samaa harkitsin äsken minäkin, että pitäisikö vielä jouluruuat lisätä! :D Ja sama mieltymys mullakin, kinkkua ruisleivän päälle! Ne on niin harvinaisia herkkuja, et kyllä mä niitä ilomielin muulloinkin mättäisin :)
 
creme b
Taitaa olla tällä hetkellä ihana intialainen curry, jossa on perunaa, pinaattia ja valkosipulia! Sitä vois syödä ja syödä ja syödä...
Jälkkäreitä en harrasta, mutta ehkä joku marjarahkasysteemi.
Juoma pepsi max :D
 
Hmm..
Lempiruokia vois olla esimerkiksi:
-Kookosmaidossa haudutetut kanafileet ja jasmiiniriisi.
-Uuniohrapuuro.

-Kiinalaisen ravintolan friteeratut possunpalat, kananpalat ja katkaravut jossain ihanassa hapanimelässä kastikkeessa on ihan superia.

Lempijälkiruoka:

-Mangojuustokakku ja lime-sitruunajuustokakut on itsetekemistä parhaita.
-Valkosuklaamousse
-Itsetehdyt jäätelöt (ihan jostain kahvilasta tms.)

Mä oikeastaan tykkään niin paljon makeasta että etenkin kaikki kermainen, pehmeä ja makea menee aina. Tykkään myös lehti-, voi- ja piirakkataikinoihin tehdyistä jutuista. Sellaiset hirmu "raikkaat" ja sokerittomat jälkkärit ei oo ihan mun makuun, mutta syön toki sellaisiakin :)

Lempijuoma:

-No siis tykkään batteryn mausta tosi paljon. Mutta harvoin juon. Olin joskus liikakäyttäjä ja siitä ei mitään hyvää seurannut.
-Perusfanta on kuin jois karkkia, eli tykkään :p
-Ja kaikista suosituin mun juomista on vesi, tykkään vedestä tosi paljon.
 

Yhteistyössä