Hakutulokset

  1. Sannuli88

    Qlaira ja kuukautisten alkamisajankohta

    Olen syönyt nyt ensimmäistä liuskaani Qlaira - merkkisiä pillereitä ja huomenna olisi vuorossa ensimmäinen tummanpunainen pilleri. Kuukautiseni alkoivat kuitenkin jo 3.viikolla aloittamisesta (pillerin 19. tai 20 kohdalla) ja kuukautiset jatkuvat edelleen. Vuodon määrä on vähentynyt jonkin...
  2. Sannuli88

    Voiko ansiosidonnaisella opiskella?

    Mieheni on jäämässä lomautetuksi tammikuusta 3kk eteenpäin. Tuolle ajalle työnantaja on myös tarjonnut koulutusta joka kestäisi 10.1-16.3. Tuolta ajalta työnantaja ei ole luvannut palkkaa maksaa. Nyt mietimme että voiko esim. ansiosidonnaisella opiskella? Opintotukea mies ei saa koska vuositulot...
  3. Sannuli88

    Kokemuksia Pirkka/Muumi housuvaipoista?

    Meidän neidillä ennen ollut Liberon housuvaipat käytössä ja nyt on ilmennyt jatkuvaa pissan ohi vuotoa/läpi tuloa vaikka vaippa lähes kuiva. Tiedä sitten onko kyseessä jokin valmistusvirhe vai missä vika, kun vaipat ennen olleet hyviä (asiasta on tehty myös reklamaatio Liberolle). Harmittaa kun...
  4. Sannuli88

    Hoitovapaa hakemuksesta kysyttävää (koskien kesälomaa ennen hoitovapaata)

    Eli tarkoituksenani on pitää 4vko kesälomaa ennen hoitovapaan alkua. Mihin kohtaan olette ilmoittaneet kesälomasta vai pitääkö siitä ilmoittaa? Kohdat joihin "ilmoitus sopisi" ovat 1) "hoitovapaalla olevan vuosiloma-ajan palkka ja aika" tai 2) "palkkatulot/kk" - kohta. Mietin vaan että onko tuo...
  5. Sannuli88

    Ruskeaa vuotoa vaikka ei ole kuukautisten aika. Mitä ihmettä?

    Eli olen nyt vuotanut kolmatta päivää ruskeaa tuhrumaista vuotoa. Tosin ensimmäisenä päivänä vuoto oli vaaleanpunaista ja sitä ei tullut kuin pyyhiessä. Nyt vuotoa on tullut vähän siteeseenkin. Maanantaista asti vatsa on ollut turvoksissa ja arka. Alaselkä on hieman kipeä. Kuukautiset olivat...
  6. Sannuli88

    Kiinteistöyhtymä? Kiinteistövero? Auttakaas nyt tyhmää!

    Eli sain tänään verotuspäätöksen 2009 "kiinteistöyhtymä -minun nimeni- ja -mieheni nimi-". Olen ymmärtänyt että kiinteistöyhtymä tulee silloin kun avoliitossa oleva pari omistaa talon 50-50. Verotuspäätöksen laskutusosassa oli merkintä XXXXXX €. Onko siis kysymyksessä kiinteistövero? Talomme on...
  7. Sannuli88

    Pian 5kk vauva nukkuu 12 tuntia putkeen. Normaalia? (Kyseessä keskosvauva)

    Siis tyttömme on nyt 5kk ja keskosvauva (vastaa siis pian 2kk ikäistä vauvaa). Onko normaalia että vauvat nukkuvat 12 tuntia tai nukkuuko teidän vauvat yhtä paljon? Neiti menee illalla nukkumaan yleensä klo 22-23 välissä ja herää seuraavana aamuna klo 10-10.30. Pelästyin oikein kun vauva tuolla...
  8. Sannuli88

    Vauvan tummanvihreä limakakka. Mistä johtuu?

    Eli meillä on nyt 3,5kk ikäinen keskosvauva joka saa Premilon-korviketta. Muutaman viikon ajan kakka on ollut jotain aivan käsittämättömän kamalaa, tummanvihreää limamönjää ja joka haisee ällöttävältä. Kun tämä "oire" ilmeni, alkoi vauva kakata vain 1-2krt/vko (ennen tätä siis saattoi olla kakka...
  9. Sannuli88

    Kuparikierukan poiston jälkeinen vuoto?

    Elikkäs viime perjantaina 13.8 minulta poistettiin kuparikierukka, sillä minulla oli kierukan paikalleen laitto päivästä asti runsasta vuotoa (3vko). Hoitaja sanoi perjantaina että varmaan v-lopun ajan vuotaa ja sitten pitäisi rauhoittua. Mutta eipä ota vuoto loppuakseen! Vuoto on muuttunut...
  10. Sannuli88

    Kuparikierukan laiton jälkeinen vuoto

    Elikkäs miten kauan teillä on vuoto jatkunut? Itsellä on vuotoa ollut nyt 3 viikkoa ja hermot meinaa mennä! Asia ei sinällään minua haittaisi mutta kun vuotaa niin pirusti! Välillä pytylle istuessakin kuuluu lorinaa kun tulee niin paljon verta :(
  11. Sannuli88

    Codesan Comp ja maidon lypsäminen

    Elikkäs jouduin yöllä ottamaan Codesan Compia tähän järkyttävään yskääni. En saanut millään nukutuksi joten päätin että nyt loppuu yskiminen. Minun kuitenkin tarvitsee lypsää maitoa keskosvauvalleni joka on siis vielä sairaalassa. Codesan Comphan on kielletty niiltä jotka imettävät. Otin...
  12. Sannuli88

    Maidon pumppaaminen keskoselle. Mikä on normaali määrä?

    Eli synnytin 18.5 keskostytön. Nyt tietenkin minun pitää pumpata maitoa pikkuiselle, mutta mikä on normaali määrä? Jostain luin että 800-900ml/vrk?! Pumppaan 2-3 tunnin välein, mutten millään saa aikaiseksi tuollaista määrää. Pistin eilen oikein paperille ylös, että kuinka paljon sitä maitoa...
  13. Sannuli88

    Keskosvauvan ristiminen sairaalassa?

    Eli nimi on jo tiedossa ja tarkoitus lähipäivinä ilmoittaa maistraatille (vauva on nyt 5pv vanha). Onko kellään pappi kastanut vauvaa sairaalassa? En tarkoita tässä hätäkastetta.
  14. Sannuli88

    Kuinka usein uusitte Propral - reseptinne?

    Eli siinähän se kysymys tulikin. Ja mihin oireisiin käytätte valmistetta?
  15. Sannuli88

    Äitiysrahahakemuksesta. Osaisiko joku auttaa?

    Äitiysrahahakemuksesta: Osaisikohan joku auttaa? Kohdat 10 ja 11 teettää vaikeuksia (työstä poissaolo ja työstä poissaolon palkka). Eli kohdassa 10 saa rastita vaihtoehdoista: 1) Olen / olen ollut poissa työstä kohdassa 5 ilmoittamani ajan (kohta 5 on se johon merkitään koska äitiysraha ja...
  16. Sannuli88

    G: Mikä tytölle nimeksi?

    Olen tässä pähkäillyt, että jos saamme tytön niin mikä nimeksi? Itseä tällä hetkellä kiehtovat Inna, Alina ja Alisa. Minkä valitsisit näistä kolmesta? Saa myös antaa muita nimivinkkejä ;)
  17. Sannuli88

    Mistä maitotonkka?

    Eli hakusessa on 1l tai 2l pieni maitotonkka, mutta kun ei etsinnät tuota tulosta :/ Mistä olette omanne ostaneet tai oletteko nähneet jossain tälläisiä myynnissä? Omiin silmiin osuvat vain nämä isot ja kalliit tonkat. Ja jos joku ei tiedä millainen tonkka on, niin alla esimerkkikuva :)
  18. Sannuli88

    Kamalat alaselkäkivut!

    Viime viikon olin neuvolalääkärin kehoituksesta tiistaista sunnuntaihin sairaslomalla aivan käsittämättömien alaselkäkipujen vuoksi. Käski ottaa muutamaa panadolia päivässä ja lenkkeillä. Nyt alaselkäkivut ovat entisestään pahentuneet. Kipu heijastuu vasempaan pakaraan ja samanpuolen jalkaan...
  19. Sannuli88

    Sikiön liikkeet rv 11+1

    Eli nyt on menossa toinen raskaus ja rv 11+1. Vatsassa on alkanut tuntumaan elohiiren tapaisia nykäisyjä ja välillä vatsa kuplii. Onko mahdollista että kyseessä olisi sikiön liikkeet? Onko mahdollista edes tuntea niitä näin aikaisin? Onko muita samankaltaisia kokemuksia?
  20. Sannuli88

    Äitiyslomalaskuri

    Mistä mahtaa löytyä äitiyslomalaskuri? Olen googlettanut ja etsinyt joka paikasta muttei vaan pistä silmään. En löytänyt laskuria kelankaan sivuilta.

Yhteistyössä