Äitiysrahahakemuksesta. Osaisiko joku auttaa?

Äitiysrahahakemuksesta:
Osaisikohan joku auttaa? Kohdat 10 ja 11 teettää vaikeuksia (työstä poissaolo ja työstä poissaolon palkka). Eli kohdassa 10 saa rastita vaihtoehdoista: 1) Olen / olen ollut poissa työstä kohdassa 5 ilmoittamani ajan (kohta 5 on se johon merkitään koska äitiysraha ja vanhempainraha alkaa) ja 2) Olen / olen ollut poissa työstä vuosiloman vuoksi ajalla _____. Kun tarkoitus olisi pitää kesälomaa 1.6-29.6, eli merkitsenkö hakemukseen olleeni vuosilomalla tuon ajan?
 
Mietin samaa :)
Minä pidän kesälomani ennen äitiyslomalle jäämistä ja mietin että mahtaako sillä tässä tapauksessa olla mitään merkitystä Kelan kannalta. Eri asia jos pitäisin vuosilomaa äitiyslomalle jäämisen jälkeen?
 
äö
Ei siihen tarvitse sitten laittaa sitä kesälomaa, jos se ei ole äitiyspäivärahakaudella. Tai voithan sen laittaa, että tietävät, mutta jos äippälomasi alkaa vasta kesäloman jälkeen, niin ei tarvitse laittaa mitään. Ykköskohtaan laitat vain, että olet poissa töistä sen ajan, minkä olet ilmoittanut äippäloma-ajaksi.
 
Mietin samaa :)
Alkuperäinen kirjoittaja Sannuli88:
No kun minäkin pidän kesäloman ennen. Äitiysloma alkaa kesäloman loputtua. Siksi tässä tota asiaa pähkäilenkin.
Ihan sama juttu mullakin, jään kesälomalta suoraan äitiyslomalle. Nimimerkki äö tuossa jo vastasikin että ennen ä-lomaa pidettävää kesälomaa ei tarvitse ilmoittaa (mutta eihän se kai mitään haittaa/vaikuta vaikka tässä tapauksessa senkin siihen hakemukseen merkkaisi).

Tietääkö joku kuinka tarkka Kela on avoliitossa asumisen alkamispäivän suhteen? Ko. kohdassa pitäisi ilmoittaa päivämäärän tarkkuudella, mutta enhän minä sellaista muista monen vuoden jälkeen :) Vuosi ja kuukausi toki löytyy mutta en muista tarkkaa päivää.
 

Yhteistyössä