Kuinka usein uusitte Propral - reseptinne?

Aika ajoin (kun on asiaa lääkärille). Migreenin estolääkityksenä käytän. Paitsi että nyt oon ollut ilman jo jonkin aikaa, kun se teki minusta "hitaan"...saa nähdä milloin mige palaa, vai palaako lainkaan.
 
Ajattelin asiasta kysellä kun itse käytän jännitysoireisiin, kuten sydämen tykytykseen, käsien vapinaan ja punasteluun. Joskus uusin reseptin 1krt/kk, joskus harvemmin. Tuntuu vaan välillä että tuo 1krt/kk on liikaa siksi asiasta kyselin :D
 
vieras
Uusin reseptin kerran vuodessa. Reseptiin siis kirjoitetaan vuoden lääkkeet, 100 tablettia otan kerralla, ne riittävät reiluksi kuukaudeksi. Käytän jännitykseen ja olen syönyt kyseistä lääkettä jo vuosia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uusin reseptin kerran vuodessa. Reseptiin siis kirjoitetaan vuoden lääkkeet, 100 tablettia otan kerralla, ne riittävät reiluksi kuukaudeksi. Käytän jännitykseen ja olen syönyt kyseistä lääkettä jo vuosia.
Niin ja 10mg on vahvuus :)
 
n
Mulla on vuoden resepti 40 mg:n Propralille, eli 12 x 100 kpl. Ja riittää siis, kun kerran vuodessa uusin. Se on määrätty mulle rytmihäiriöihin ja verenpaineeseen eli saan siitä erityiskorvauksen. Ja käytän sitä kyllä jännitykseenkin. Olen käyttänyt lääkettä reilut 10 vuotta.
 
vieras myös
Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä uskoisko:
Alkuperäinen kirjoittaja n:
Mulla on vuoden resepti 40 mg:n Propralille, eli 12 x 100 kpl.
aika reilusti kyllä syöt sitä, keskimäärin 3,2 tablettia vuorokaudessa...
Tehokkaampiakin lääkkeitä verenpaineelle on olemassa. Eikö tuossa ole mahdoton vaivakin joutua nyt ottamaan 3-4 kertaa päivässä lääkkeitä.
Mulla on migreenin estoon 40 mg, 3xpvässä. Testannut olen kaikki muutkin estoon käytettävät lääkkeet, tällä oli paras teho. Ei se ole mikään vaiva ottaa 3 krt päivässä, jos vaihtoehtona on että olet migreenissä 5 päivää viikossa!
 
äö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uusin reseptin kerran vuodessa. Reseptiin siis kirjoitetaan vuoden lääkkeet, 100 tablettia otan kerralla, ne riittävät reiluksi kuukaudeksi. Käytän jännitykseen ja olen syönyt kyseistä lääkettä jo vuosia.
Siis syötkö 100 tablettia kuukaudessa? Aika paljon jännitysoireisiin. Voisiko miettiä jo joitan toista lääkitystä?
 
äö
Alkuperäinen kirjoittaja Sannuli88:
Ajattelin asiasta kysellä kun itse käytän jännitysoireisiin, kuten sydämen tykytykseen, käsien vapinaan ja punasteluun. Joskus uusin reseptin 1krt/kk, joskus harvemmin. Tuntuu vaan välillä että tuo 1krt/kk on liikaa siksi asiasta kyselin :D
Eli paljonko sinulla menee tabletteja kuukaudessa? SAta? Se on yli 3 tablettia päivässä. Kyllä se minusta aika paljon on jännitysoireisiin.
 
n
Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä uskoisko:
Alkuperäinen kirjoittaja n:
Mulla on vuoden resepti 40 mg:n Propralille, eli 12 x 100 kpl.
aika reilusti kyllä syöt sitä, keskimäärin 3,2 tablettia vuorokaudessa...
Tehokkaampiakin lääkkeitä verenpaineelle on olemassa. Eikö tuossa ole mahdoton vaivakin joutua nyt ottamaan 3-4 kertaa päivässä lääkkeitä.
Mulla on lisäksi toinenkin verenpainelääke, Atacand, ja Propralin ja Atacandin yhdistelmällä verenpaine pysyy kurissa. Rytmihäiriöihin kokeilin myös Emconcoria, mutta Propral auttaa mulla paremmin. Lisäksi Emconcor ei auttanut jännitykseen. Miten se voi teille olla ongelma, jos syön Propralia 120 - 160 mg päivässä, kun ei se mulle itselle ole mikään ongelma?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sannuli88:
Ajattelin asiasta kysellä kun itse käytän jännitysoireisiin, kuten sydämen tykytykseen, käsien vapinaan ja punasteluun. Joskus uusin reseptin 1krt/kk, joskus harvemmin. Tuntuu vaan välillä että tuo 1krt/kk on liikaa siksi asiasta kyselin :D
minkä vahvusta sulla on? itelläni samaa 10mg.. ja tuntuee ettei oo ehkä ihan riittävä annostus.. ja samoihin oireisiin käytän minäkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sannuli88:
Ajattelin asiasta kysellä kun itse käytän jännitysoireisiin, kuten sydämen tykytykseen, käsien vapinaan ja punasteluun. Joskus uusin reseptin 1krt/kk, joskus harvemmin. Tuntuu vaan välillä että tuo 1krt/kk on liikaa siksi asiasta kyselin :D
minkä vahvusta sulla on? itelläni samaa 10mg.. ja tuntuee ettei oo ehkä ihan riittävä annostus.. ja samoihin oireisiin käytän minäkin.
mä olen toi kuka syö 40mg 2-3kpl päivässä,mä oon tätä samaa lääkettä syöny melkeen 20v,aluks mul oli 10mg mut kun ei riittänyt niin nostettiin 40mg
 

Yhteistyössä