Hakutulokset

  1. S

    Sikiöiden painoerosta, onko kyse fetofetaalitransfuusiosta

    Älä muuten epäröi mennä äitipolin päivystykseen, jos oma olosi muuttuu tai koet muutoin, että lapsilla olosuhteet heikkenevät. Jos lapsivesi kasvaa rajusti saajasikiöllä, se voi käynnistää synnytyksen.
  2. S

    Sikiöiden painoerosta, onko kyse fetofetaalitransfuusiosta

    Voi Pinvi, teillä on todella ikävä tilanne. Rukoilen puolestanne. Meidän pojille tehtiin laserointi, vaikka minullakin oli istukka etuseinämässä. kolme neljä lääkäriä oli paikan päällä tekemässä mittauksia, että mahtuuko laserointityökalu sisään mistään kulmasta. Lääkärit ehtivät jo kommentoida...
  3. S

    Kysymys teille lapsensa menettäneet...

    Alun ahdistus ja tuska on muuttunut vuodessa kaipuuksi, haikeudeksi ja lempeäksi ikäväksi. Edelleen tulee hetkiä, kun vihlaisee kovasti, tulee päiviäkin, että kipu ei hellitä. Pääsääntöisesti elämä on kuitenkin jo kaunista. Suru ei kuitenkaan koskaan katoa. Menehtynyt lapsi on mielessä...
  4. S

    h&M kevät pienten poikien lastenvaatteet, mitä pidätte kuoseista?

    Mä käytän meidän pojalla muutoin samoja kuin tytöillä, mutta mekot ja röyhelöt jätän pois. Vaaleanpunainen esimerkiksi sopii aivan ihanasti yhteen sinisen kanssa. Tykkään, että lapsella on värejä vaatteissaan, oli hän tyttö tai poika.
  5. S

    Oletteko käyneet pienen hukkuneen tytön muistosivuilla? Tosi surullista... :(

    Ihmisillä on erilaisia luonteita ja temperamentteja, toiset on avoimempia ja toiset sulkeentuneempia. Ihmisillä on myös erilaisia luonteelleen ominaisia tapoja surra. Toiset haluaa, että koko maailma tietäisi, mitä kamalaa hänelle on tapahtunut, toiset ei haluaisi puhua asiasta kenellekään. Itse...
  6. S

    Onko toi Vesa keskinen kännissä?

    Siis näin piti mennä: Peesi
  7. S

    Onko toi Vesa keskinen kännissä?

    Peesi
  8. S

    Toimitus kysyy: Miten lapsesi saivat nimensä?

    Pidin yhtä nimeä erityisen kauniina ja olisin halunnut antaa sen lapselleni, jos lapsi on poika, mutta mieheni tyrmäsi sen täysin. Sitten saimme tietää, että masussani kasvaakin kaksi tulokasta. Kun menimme ensimmäiselle kaksosraskauden kontrollikäynnille yliopistolliseen sairaalaan, piti...
  9. S

    Miten nopeasti raskausoireet alkoivat?

    Mulla oli 3-4 päivää ovulaatioajasta rinnat tosi arkana ja aloin nukkumaan iltaisin ennen kahdeksaa. Samoihin aikoihin hedelmöittynyt munasolu jakaantui myös kahtia ja masussa alkoi kasvaa kaksi vauvaa. Ilmeisesti se ei kuitenkaan vaikuttanut oireita lisäävästi, koska pahoinvointi alkoi ensin...
  10. S

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Millaisia teidän vauvat on luonteeltaan? Valo vaikuttaa olevan aikamoinen tuuliviiri. Temperamenttia löytyy ja joinakin päivinä tuntuu, että aivan liian kanssa. Olen miettinyt välillä onko hänellä jokin huonosti, kun hermostuu kaikesta niin herkästi. Hermostuu, jos ei lelut tottele, jos ei osaa...
  11. S

    Nimiäisistä!!

    Meillä lapsen nimiäisissä lausuttiin tämä Kahlil Gigran teksti Teidän lapsenne eivät ole teidän lapsianne.He ovat Elämän kaipuun tyttäriä ja poikia.He tulevat kauttanne mutta eivät teistä itsestänne.Ja vaikka he asuvat luonanne, eivät he sittenkään kuulu teille.Antakaa heille teidän...
  12. S

    Kertoako kaksosuudesta selviytyjälle

    Hmmmm. Sinä koet asian noin ja joku toinen kokee toisin. Sinäkin kuitenkin tiedät, että raskaus josta olet saanut alkusi on alkanut kaksosraskautena ja tuon sivuston mukaan niin olisi hyvä tehdäkin, eli kertoa asiasta. Jokainen sitten omana yksilönään asettaa asian sille sopiviin raameihin tai...
  13. S

    Kertoako kaksosuudesta selviytyjälle

    Hmmm. Kun todetaan, että on suurentunut riski johonkin niin se ei toki tarkoita sitä, että kaikki, jotka ovat (tässä tapauksessa) kaksosia, kokisivat niin. Sinun kannaltasi on hyvä juttu, että et ole kokenut kaipuuta, yksinäisyyttä, ulkopuolisuutta, ahdistuneisuutta etkä muutakaan joihin...
  14. S

    Kertoako kaksosuudesta selviytyjälle

    Itsekin kertoisin varhaisesta keskenmenosta varmaankin vasta teini-ikäiselle ellei siihen sitten tulisi jotain erityistä syytä jo aiemmin. Teini-iässä kun suurimmalla osalla ihmisiä on kaikenlaisia tuntemuksia ja jos tieto omasta kaksosuudesta voi niitä jotenkin helpottaa niin hyvä niin...
  15. S

    Kertoako kaksosuudesta selviytyjälle

    itse kertoisin yksöisraskauksien keskenmenoista lapsilleni heidän lähennellessä täysikäisyyttä tai viimeistään siinä vaiheessa, kun ovat itse lapsentekoiässä ellei jotain erityistä aihetta asian kertomiselle ilmene jo aiemmin. Alttius keskenmenoille kun voi olla perinnöllistä, siksi heidän olisi...
  16. S

    Kertoako kaksosuudesta selviytyjälle

    Olen tullut tämän asian kanssa "julkisuuteen". Olin syyskuussa Inhimillisen tekijän jaksossa Enkelivauvat (joka on edelleenkin katsottavissa yle areenassa) kertomassa poikiemme tarinan. Perheestämme on juttu tällä viikolla ilmestyvässä Lapsen Maailma lehdessä ja pidän julkista blogia Elämää ja...
  17. S

    Kertoako kaksosuudesta selviytyjälle

    Lapsella alkaa kyselyikä noin 3-vuotiaana ja sitä mukaa, kun hän itse kyselee asioita hänelle niitä kerrotaan. Mahdollisimman totuudenmukaisesti, mutta kuitenkin niin, että lapsi ymmärtää eikä ala pelkäämään. Meillä toisen kaksosen menehtyminen on normaali osa meidän elämäämme. Käymme haudalla...
  18. S

    Kertoako kaksosuudesta selviytyjälle

    En usko, että täällä on kukaan "vouhkannut" mitään. Maalaisjärkeä mielestäni on myös se, että tutustuu ja ottaa selvää asioista ennen kuin tekee päätöksiä. Jos käyt lukemassa aikuisten yksin kaksosten omia kokemuksia ja kertomuksia, saatat sen jälkeen ajatella maalaisjärjellä, mutta eri tavoin.
  19. S

    Kertoako kaksosuudesta selviytyjälle

    Tarkoitukseni ei ole ketään "pakottaa" kertomaan mitään. Ainoastaan jakaa tietoa asiasta, jota on tutkittu. Jokainen vanhempi tekee itse omat päätöksensä ja varmasti jokainen tekee päätöksensä ajatellen siinä lapsensa parasta.
  20. S

    Kertoako kaksosuudesta selviytyjälle

    Tuola wombtwin sivustolla on selviytyjäkaksosten kertomuksia, joista käy hyvin ilmi tämä itsensä "vajaaksi" tunteminen. Myös suomenkielisillä yksinkaksonen vertaissivuilla on vastaavanlainen asia tullut ilmi. Olen perustanut nuo sivut mieheni kanssa. Kaksosten niputtamisesta sen verran, että...

Yhteistyössä