Miten nopeasti raskausoireet alkoivat?

  • Viestiketjun aloittaja Kyssäri
  • Ensimmäinen viesti
Pian
Oltiin jossain luontopolulla 3-4 päivän päästä hedelmöittymisestä ja oli raskas kävellä, outo olo, menkkamaisia kipuja munasarjoissa. Silloin mietinettä nyt tais napata. Reilun viikon päästä alkoi jatkuva vessassa ramppaus ja jano. Haamuviivat tuli jo muutama päivä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa.
 
Mulla oli 3-4 päivää ovulaatioajasta rinnat tosi arkana ja aloin nukkumaan iltaisin ennen kahdeksaa. Samoihin aikoihin hedelmöittynyt munasolu jakaantui myös kahtia ja masussa alkoi kasvaa kaksi vauvaa. Ilmeisesti se ei kuitenkaan vaikuttanut oireita lisäävästi, koska pahoinvointi alkoi ensin suht lievänä raskausviikolla 6 ja oksentaminen rv 8 jota jatkui rv 17 asti. Viikolle 15 asti oksensin 4-10 kertaa päivässä, sitten alkoi harvenemaan, kunnes loppui.
 
"ght"
3 raskaus menossa ja jos kuukautiset ei olisi jääneet pois, maha kasvaisi ja liikkeet jo tuntuisi niin en olisi yhdestäkään raskaudesta edes tietänyt olevani raskaana. Tosin tiesin, koska nämä olivat todella suunniteltuja jokainen, mutta minun raskaudet on todellakin olleet aika "oireettomia" Oksentanut en ole yhdestäkään, ruokahalu ei ole kasvanut, ei mitään mielihaluja. Loppuvaiheessa on ollut närästystä ja suonenvetoja ja peräpukamat!
 
mulla näin
Tiesin jo kaksi päivää ennen menkkojen alkua (tai siis sitä päivää kun olis pitänyt alkaa) että nyt ollaan raskaana. Päätä särki aamusta iltaan ja samoin oli etova olo koko ajan. Samat oireet kun ekalla kahdella kerrallakin siis. Silti odotin siihen "menkkojen-alku-päivään" ennen kuin testin tein ja silloin tuli clearbluen digitaaliseen teksti "raskaana 2-3 viikkoa".
Oireet ei ole paljon muuttuneet mutta vain pahentuneet, nyt siis rv 7+1. Paitsi tissijomotus tullut lisäksi.
 
Molemmissa raskauksissa noin viikko hedelmöittymisestä tullut vahva tunne raskautumisesta. Sen lisäksi tän toisen kohalla alkoi heti alkion kiinnittymisen jälkeen vihlaisut ja nivusten jomottelut, joista sitten epäilin raskautta.

Kummassakaan raskaudessa ei oo ollu pahoinvointia.
 

Yhteistyössä