Hakutulokset

  1. A

    Toimitus kysyy: Joudutko venyttämään penniä?

    Kyllä, jatkuvasti! Silti hoidan mielummin lapseni kotona ja teen töitä samalla omassa yrityksessämme niin paljon kuin ehdin ja pystyn (esim. päiväuniajat). Pennin venytykseen olen tottunut lapsesta asti. Emme kuitenkaan säästä esim. turvaistuin- ja kodinkonehankinnoissa, tarjouksia kuitenkin...
  2. A

    Katsotko minkämaalaista ruokaa syötät lapsellesi?

    Pointtihan on se, että kotimaisen ruuan valmistavat suomalaiset ja ruoka tulee suhteellisen läheltä, siksi suosin suomalaista. Brassilihaa en ostaisi ikinä, kamalat olot noilla lehmillä! Mieluiten suomalaista luomulihaa, brasilialainen liha joutuu matkustamaan aika pitkän matkan suomalaiseen...
  3. A

    Katsotko minkämaalaista ruokaa syötät lapsellesi?

    Meillä myös kestovaipat käytössä, mutta kompostoitavia kertiksia käytetään siinä samalla, kompostoin ne itse kun meillä on siihen sopivat tilat, kaupungissahan se ei onnistu koska maatuminen on niin hidasta.
  4. A

    Katsotko minkämaalaista ruokaa syötät lapsellesi?

    Kuulunko jotenkin harvinaiseen ryhmään kun suosin kotimaista ruokaa? Tuntuu että tuttavapiireissä lapset syövät puolalaista purkkiruokaa, saksalaista jogurttia yms.. Itse ostan vain ja ainoastaan Suomessa valmistettuja purkkiruokia ja maitotuotteita, itse asiassa lähes kaikki ruokatavara mitä...
  5. A

    Miksi niin moni on raskaana saikulla jatkuvasti?

    Itse en pystynyt raskauden puolivälissä edes tiskaamaan kun selkä tuli niin p****een kipeäksi, tietyt asennot saivat selän sietämättömän kipeäksi, vaikka jumppasin, venyttelin ja vedin panadolia. Toiset porskuttaa elämänsä kunnossa koko raskauden ajan, toiset joutuvat heti sängyn pohjalle...
  6. A

    3v tulee joka yö vanhempien sänkyyn eikä haluaisi nukahtaakaan omaan sänkyyn

    Mielestäni on jokaisen oma asia missä lapset nukkuvat, mutta jos oikeasti haluaa että lapsi nukkuu omassa sängyssään niin tuskin siinä auttaa muu kuin kiikuttaa lapsi sinne omaan sänkyyn jos tulee pois. Itse olen tosi herkkäuninen enkä pysty nukkumaan hyvin jos lapsi nukkuu vieressä, ja tuo 2...
  7. A

    Aamupala + Välipala ehdotuksia lapsille...

    Meillä 2-vuotias meni puurolakkoon ja syö nyt weetabixia ja pilttiä, leipää aina jos sattuu maistumaan. Tavallisia jogurtteja en ole antanut sen jälkeen kun tajusin miten paljon niissä on sokeria... Välipalana hedelmiä, leipää...
  8. A

    muuttaisitko maalle, 25 km kaupunkiin?

    Todellakin muuttaisin. Meiltä 45 km kaupunkiin, 8 km lähimpään pieneen keskustaan jossa pari kauppaa. Ikinä en muuttaisi kaupunkiin. Mielestäni ollaan nytkin tosi hyvien kulkuyhteyksien varrella, oma auto aina välttämätön mutta turhat ajot oppii karsimaan. Voisin muuttaa kauemmaksikin palveluista.
  9. A

    Mikä ehkäisymuoto paras yli 35 v ?

    Itse olen ollut tosi tyytyväinen ehkäisyrenkaaseen (nuvaring), se on helppo käyttää, siinä on paljon vähemmän hormoneja kuin pillereissä ja vähemmän sivuvaikutuksia. Tykkäsin myös siitä, ettei tarvitse muistaa joka päivä, riittää kun poistaa sen kolmen viikon käytön jälkeen ja laittaa viikon...
  10. A

    Äidillä omia menoja.....?!

    Mulle tulee "omaa menoa" tässä syksymmällä kun pääsen sairaalaan synnyttämään. Mies tulee kyllä mukaan synnytykseen mutta saa sen jälkeen olla esikoisen kanssa kahdestaan kotona pari päivää, äippää jo hirvittää miten pärjäävät! Toivuttuani aion kyllä päästä lenkille ihan kahdestaan koiran...
  11. A

    Sorsastus kausi alkaa

    Mies putsaa, minä laitan ruuaksi kunhan vaan saan pelkkinä "lihoina" eteen. Kyllä riistaruoka vaan on niin hyvää, ja varmasti kunnon luomuruokaa! Itse en ymmärrä tuota "viinaa passipaikalle" -touhua, alkoholi+aseet kun eivät sovi ikinä yhteen. Meillä onneksi mies metsästää luonnosta nauttien, ei...
  12. A

    Mitä ruokaa tekis nopeesti jauhelihastam

    Itse teen joskus "pikaruokaa" jauhelihasta ja valmiista tomaattimurskasta, kaupasta löytyy vaihtoehtoja paljon (esim. yrttimaustettu on hyvää, samoin pirkka-pastakastikkeet), varaan yleensä kaappiin useamman purkin, murskaa voi käyttää monessa ruuassa, esim. pizza, makaroonilaatikko, lasagne...
  13. A

    Kertokaas mitä hyvää teen punaviinimarjoista?

    Mehua! Itse sain 50 litraa marjoja ja niistähän tuli mehuakin mukavasti, pakastuspulloihin laitoin ja talven aikana juodaan pois. Lisäksi teen omenamehut itse mehustimella ja pakastan (kellaria kun ei meillä ole). Viime vuonna omaa mehua juotiin syyskuusta huhtikuuhun, miettikääpä mikä...
  14. A

    Sorsastus kausi alkaa

    Joo, ilmoitti asiakkaalle pitävänsä vapaapäivän ja haulikon putsausta tiedossa huomisiltana, onneksi tuo 2-vuotias poika tykkää katsella sitä puuhaa eli äitille tiedossa omaa puuhaa... Sorsapaisti on kyllä niin hyvää että pari viikkoa sitten uimarannalla ollessa kun näin sorsia, tuli heti...
  15. A

    Maalla on mukavaa?

    Hei kaikki, täällä uusi tyyppi joka sai vasta nyt tänne korpeen internetin ihmeen! Tarkoitus oli laittaa heti kaksplus-lehdelle vähän kiukkuista palautetta, kun ärsyttää tosi paljon lehden kaupunkikeskeisyys. Tumpelona en saanut palautejuttua vielä lähtemään mutta yrittänen myöhemmin uudestaan...

Yhteistyössä