Hakutulokset

  1. S

    2,5veen nukkumaan meneminen :(

    Nyt nukkuu meidän huoneessa omassa sängyssään :) Nukahti helposti ekaa kertaa viikkoihin, ihanaa! Luin iltasadun, lähdin pois, sanoin että käyn keittiössä ja jätin oven auki. Ei kuulunut mitään ja 5min kuluttua jo nukkui <3
  2. S

    2,5veen nukkumaan meneminen :(

    Kiitos teille avusta :) Huomenna siis kannamme sängyn meidän huoneeseen ja nukumme kaikki sitten siellä. Kuinkahan vain saada nukahtamaan 1 vee ja 2,5vee sinne yhdessä... no eiköhän siihenkin ratkaisu löydy!
  3. S

    Hyvä turvaistuin, mikä?

    Meillä on britaxin multitech. Mä olen tykännyt settä se on hyvä tuoli, siinä on lapsen hyvä istua ja mikä meille oli tärkeintä niin sen saa kiinnitettyä aluksi selkä menosuuntaan ja myöhemmin sitten toiste päin. Tuoli kyllä vie selkä menosuuntaan kiinnitettynä paljon tilaa. Mutta meillä...
  4. S

    Meillä on 2 ruokalajin illallis lahjakortti...

    Juurikin niin =)
  5. S

    2,5veen nukkumaan meneminen :(

    No meidän mielestä ei ole ollut mitään erityistä syytä vaihtaa vielä pinnasängystä pois. On tuntunut että siellä on turvallista nukkua kun nukkuu milloin missäkin asennossa ja on kova liikkumaan unissaan.
  6. S

    2,5veen nukkumaan meneminen :(

    Me asutaan omakotitalossa ;)
  7. S

    2,5veen nukkumaan meneminen :(

    Ei se nyt siis suoraa huutoa ollut 1,5h. Huusi välillä äitiä ja välillä isää sitten taas leikki jotain vähän aikaa, huusi vettä ja vaipanvaihtoa ja taas leikki mutta ei siis nukkunutkaan :/ Kaippa se on sitten otettava meidän huoneeseen nukkumaan. Tuntuu vaan jotenkin niin "takapakilta" mutta...
  8. S

    2,5veen nukkumaan meneminen :(

    Toivottavasti on joku vaihe... mä sain vasta kuukausi sitten vieroitettua tuon nuoremman yö tissistä ja kerettiin ehkä kaksi yötä nukkua kokonaan kun tämän vanhemman rumba alkoi...
  9. S

    2,5veen nukkumaan meneminen :(

    Nukkuu vaihtelevasti puolesta tunnista jopa reiluun kahteen tuntiin... Nyt on kyllä flunssakin päällä.
  10. S

    2,5veen nukkumaan meneminen :(

    Tyttö on aina ollut hyvä nukkumaan. 5kk iässä alkoi nukkumaan täysiä yö unia ja 11kk ikäsenä siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan. Koskaan ei ole mitään ongelmia, hyvin on mennyt nukkumaan ja jos on yöllä jostain syystä herännyt niin huoneessa käväisy ja uudestaan peittele on rauhoittanut...
  11. S

    kummeilta odotetaan aivan liikaa

    Oikeassa olet. Aivan kummallisia vaatimuksia kummeille on nykypäivänä! Eihän kummin tarkoitus ole mitään lahjoja hankkia, ei kyllä tänä päivänä mikään uskonnolinen kasvatuskaan ole kummin tehtävä, ainakaan useimmissa perheissä. Itse olisin kummeilta vailla huomiota. Ja sellaista että olisi läsnä...
  12. S

    Vinkkejä yövieroirukseen, kiitos!

    Kiitos vinkeistä. Noin olin vähän ajatellutkin! Tytär isän puolelle sänkyä, omaan sänkyyn. Varoiksi siihen pulloon vettä, ei kyllä ole sitä ennenkään huolinu... Katoaanpa kuinka mahtaa isillä pinna kestää :/ Ja äidillä. Mutta pakko se on nyt loppua ei jaksa enää. :)
  13. S

    Kotiäitiys ja yksinäisyys..

    Mll Perhekahvila, Seurakunnan perhekerho näistä mä ainakin olen löytänyt seuraa itelleni ja lapsillekin :)
  14. S

    Vinkkejä yövieroirukseen, kiitos!

    Mä en enää jaksa yötissittelyä. Vauva on 9.5kk ja syö tissiä 3-5 kertaa yössä. Useammin kyllä vain ottaa tissin huvitutiksi ja jatkaa uniaan. Ei syö tuttipulloa eikä tuttia. Meillä on ollut myös sellainen paha tapa että minäkun otan tissille yöllä ekan kerran niin yleensä nukahdan ja herään...
  15. S

    Mitä teidän 6kk ikäinen osaa?

    7kk ikäinen: Istuu ilman tukea (istunut jo 5kk ikäisestä) ja liikkuu tässä asennossa "vahingossa" kurotelleessan leluja lattialta, nousee kontausasentoon ja hytkyy :) Jalat tosin vielä enemmän sammakkoasennossa kuin mahan alla! Nauraa ääneen, jokeltelee, rummuttaa lattiaa ja pöytää. Kääntyy...
  16. S

    Mihin rattaisiin/vaunuihin te päädyitte?

    Mitä hyötyä heittoaisalla on? --> Auringon paisteen takia mielestäni ehdoton, omissa vaunuissa sitä ei ole mutta olen sitä kaivannut. Tosin ilmankin pärjänny... -Onko kaupungissa neljä isoa rengassa hankalat? Siis tarkoitan sellaisia, joissa etupyörät ei käännyt. ---> On. vaunut on todella...
  17. S

    Uskaltaako sitä ostaa halvimman turvaistuimen?

    Niin onhan niitä tietenkin kalliimpia mutta kun toi budjetti on vähän tiukka just nyt niin siksi noita halvimpia malleja kattelin ja mietin! Aivan oikeassahan olette te jotka laitoitte viestiä ajotavoista ja auton kunnosta. Mutta sitä kun ei ole yksin ainoana autona liikeenteessä!
  18. S

    Uskaltaako sitä ostaa halvimman turvaistuimen?

    Suomessahan ymmärtääkseni laki määrää että nää pitää olla jotenkin hyväksyttyjä. Jotenkin kuitenkin epäilyttää uskaltaako sitä ostaa tuollaisen 100euroa maksavan turvaistuimen. Vauvana tytöt ovat istuneet Britaxin baby safe-istuimessa ja nyt esikoinen on ollut britaxin multitech istuimessa...
  19. S

    En vaan voi käsittää!!

    Meilläkin esikoisen kanssa onnistui helposti olla noudattamatta mitään minuutti aikataulua. Toki meillä kotona ollessa oli joku aikataulu mutta ei se tyttöä haitannut vaikka se rikkoontuikin. Nyt hänen ollessa 2 vee niin en kyllä kovin mielelläni päiväuni ajasta jousta! Sillä sitten se on yhtä...
  20. S

    Riittääkö 400-500€/kk?

    Kyllähän tuolla varmaan pärjää mutta mitä jos tulee jotain isompia menoja? Kodinkone rikkoutuu yms... :/ Mutta kyllä munkin mielestä tuolla summalla luulisi elävän. Mäkin olisin halunnut jäädä syksyksi kotihoidon tuelle mutta ei miehen mielestä tulla pärjäämään. Jotain vinkkejä: Tee kiertävä...

Yhteistyössä