Hakutulokset

  1. I

    perhe -mies ja minä jatkossa eri rahoissa...-Kuinka onnistuu?

    Miellä siis eri rahat, hyvin toimii.
  2. I

    perhe -mies ja minä jatkossa eri rahoissa...-Kuinka onnistuu?

    Pitäkää rahat erillään, on helpompaa. Jakakaa menot eskenänne. Esim. toinen maksaa ruuat, lapsen menot, kotiin hankittavat muut tarpeet. Toinen maksaa lainanlyhennykset, autojen kulut ja laskut. Loput mitä jää, jos jää, on omaa käyttörahaa. Laksekaa paljonko menee mihinkin ja tasatkaa vastuut...
  3. I

    Mä en kohta enää jaksa/pärjää 10v pojan kanssa

    Haistattelut, kiroilut, törkeät puheet ja ovien paiskominen ehdottomasti kiellettyjä juttuja meillä. Kun käytös alkaa mättämään pahasti, meillä lähetetään teini huoneeseensa miettimään käytöstapoja. Usein huoneestaan palaa hyväkäytöksinen teini joka pyytää anteeksi ja selittää syyn miksi on...
  4. I

    Mä en kohta enää jaksa/pärjää 10v pojan kanssa

    On paljoa asioita joista ei meillä neuvotella, mm. kotiintulo- ja nukkumaanmenoajat, tehdäänkö läksyt vai ei (teineille ei tule koskaan läksyjä kuulemma, mutta kun kurkkaa välillä läksymerkintöjä, niin onhan niitä) , vastakkaisen sukupuolen kavereilla yökyläilyt, sopivat telkkariohjelmat (näitä...
  5. I

    Olisinkohan hyvä hoitoalalle, kannattaako nämä ominaisuudet sanoa ääneen hakiessa kouluun?

    Sopisit mielestäni hoitsuksi oikein hyvin =)! Olisi mukava saada kaltaisesi työtoveri joka osaa arvostaa kaikkia ihmisiä ilman luokitteluja. Tuo kiltteys voi kyllä kostautua sinulle, saat jatkuvasti vuoronvaihtoja, ylitöitä, huonoimmat lomapätkät ja tehdä muidenkin töitä...
  6. I

    Mä en kohta enää jaksa/pärjää 10v pojan kanssa

    Tottakai lasten kanssa neuvotellaan, MUTTA EI KAIKESTA. Tietyt asiat ovat aikuisten päätettävissä. Lapsi ja teini ei osaa todellakaan ajatella omaa parastaan =(.
  7. I

    Mä en kohta enää jaksa/pärjää 10v pojan kanssa

    Itseään on turha syyllistää teinien / esiteinien huonosta käytöksestä, jos kotiolot ovat kunnossa muutoin ja lapsesta välitetään. Se nyt vaan kuuluu tuohon ikään ja itsenäistymisprosessiin. Kun laittaa selkeät rajat käytökselle ja jaksaa tukea ja rakastaa sitä kiukkuavaa teiniä, ajan kanssa...
  8. I

    Mä en kohta enää jaksa/pärjää 10v pojan kanssa

    Heh, tervetuloa teinien maailmaan =). Kyllä se siitä helpottaa, viiden -kahdeksan vuoden sisällä. Pure hammasta vaan! Tiettyjä juttuja älä kuitenkaan lapsiltasi hyväksy, esim voit tehdä selväksi ettei sinulle kiroilla eikä huudeta, seurauksena on esim riittävän pitkä pelikielto tms. Kyllä se...
  9. I

    Raskaana - Valinnan vaikeus, pidänkö vai luovunko?

    Jokainen lapsi ansaitsee saada pitää henkensä. Kysymys ei ole siitä sopiiko raskaus nyt äidin elämään vaan siitä saako toinen ihminen elää vai ei.

Yhteistyössä