Olisinkohan hyvä hoitoalalle, kannattaako nämä ominaisuudet sanoa ääneen hakiessa kouluun?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Hyvät puolet itsessä:
iloinen, sosiaalinen, tunnollinen, pitkä pinna, joustava

Huonot puolet:
-välillä ehkä liiankin kiltti, pitäisi opetella sanomaan ei
- joskus mietin liikaa, mitä muut ajattelee
- jännitän uusia asioita, mutta jännittäminen ei kuitenkaan "lamaannuta"


Miksi haluan kouluun? / Miksi olisin hyvä hoitaja?

- Haluan työskennellä ihmisten parissa
- empaattinen
- pidän kaikkia/kaikenlaisia ihmisiä arvokkaina
- Aika on nyt hyvä, 10 vuotta sitten (peruskoulun jälkeen) en olisi ehkä ollut tarpeeksi kypsä hoitoalalle. Vanhemmuus ja aika on kasvattanut minua paljon ihmisenä 10 vuoden aikana.


Mitä mieltä olette, olisinko hyvä alalle? Laitoin ihan paperille nuita asioita, koska varmasti niitä soveltuvuuskokeessa kysytään, jos edes pääsen kokeeseen...
 
Sopisit mielestäni hoitsuksi oikein hyvin =)! Olisi mukava saada kaltaisesi työtoveri joka osaa arvostaa kaikkia ihmisiä ilman luokitteluja. Tuo kiltteys voi kyllä kostautua sinulle, saat jatkuvasti vuoronvaihtoja, ylitöitä, huonoimmat lomapätkät ja tehdä muidenkin töitä...
 
valittu
Hyvin oot harjotellu, tolleen just kannattaa. Itellä kävi silmään noi huonot puolet... Ei kannata ehkä ihan noin suoraan kertoa :) Tai valitse huonoiksi puoliksi jotain pikkasen vähemmän huonoa :) Nyrkkisääntönä ittelläni on ollu, että vaikka toki totta puhun, niin sellaiset huonot puolet, joita joutuu selittämään tai sellaiset jotka voi ymmärtää vääriin (jos ei minua tunne), jääköön kertomatta.
Kaikkeahan voi toki lukea kuin "piru raamattua" mutta noista sun nykysistä tulee auttamattomasti mieleen, että olet melko epävarma tekemistesi suhteen kaikin tavoin ja toivot miellyttäväsi muita. Mitenkään tietenkään puuttumatta siihen oletko oikeasti sellainen.
Nuo "miksi haluan kouluun"- kohdat oli tosi hienoja. Varsinkin tuo kypsyys-kohta. Toivottavasti sut valitaan, vaikutat motivoituneelta :)
 
"ap"
Kiitos vastauksista.
Minulle on tosi vaikea keksiä juuri noita huonoja puolia itsestä. Ehkä mietinkin niitä vielä lisää ja tarkemmin, etten vaan vaikuta liian "nössöltä".
Tai siis yritän muotoilla nuo huonot puolet vähän paremmin :)
 
Hyvin oot harjotellu, tolleen just kannattaa. Itellä kävi silmään noi huonot puolet... Ei kannata ehkä ihan noin suoraan kertoa :) Tai valitse huonoiksi puoliksi jotain pikkasen vähemmän huonoa :) Nyrkkisääntönä ittelläni on ollu, että vaikka toki totta puhun, niin sellaiset huonot puolet, joita joutuu selittämään tai sellaiset jotka voi ymmärtää vääriin (jos ei minua tunne), jääköön kertomatta.
Kaikkeahan voi toki lukea kuin "piru raamattua" mutta noista sun nykysistä tulee auttamattomasti mieleen, että olet melko epävarma tekemistesi suhteen kaikin tavoin ja toivot miellyttäväsi muita. Mitenkään tietenkään puuttumatta siihen oletko oikeasti sellainen.
Nuo "miksi haluan kouluun"- kohdat oli tosi hienoja. Varsinkin tuo kypsyys-kohta. Toivottavasti sut valitaan, vaikutat motivoituneelta :)
Mun mielestä noi on ihan hyvät huonot puolet ja varsin inhimilliset. Heh "hyvät huonot puolet"... :) Kuulostat ihan sopivalta hoitoalalle ja toi on hyvä mainita että ikä ja vanhemmuus kypsyttänyt sua ihmisenä.
 
shth
joo sanoisin että hyviä ominaisuuksia hoitoalalle ovat. Itse olen paljolti samanlainen :) ja sh/th olen. Tuosta liiallisesta kiltteydestäkin voi kkehittyä niin, että oppii laittamaan kiltteydellensä rajat :) Yksi piirre mitä voisit miettiä onko sinulla, on sellainen täydellisyyden tavoittelu`? Toki hoitajana saa iloita siitä, jos asiakas kokee saaneensa hyvää palvelua ja hoitoa, mutta kun usein on myös niitä tilanteita että suhun ei ollakkaan tyytyväisiä vaikka olisit parhaasi tehnyt...tai joudut esim tinkimään siitä, ettei sun aika riitä tekemään työtä niin hyvin kun haluaisit (siis esim että teet kyllä ne tarvittavat hommat...mutta jos asiakas olisikin kaivannut lisäksi esim pidempää jutustelua) niin joudut siitä tinkimään aikataulujen vuoksi. Kilteillä ja miellyttämisenhaluisilla hoitajilla on suurempi riski toki uupua työssään etenkin jos ei osaa laittaa rajoja.

tsemppiä opiskelupaikan hakuun. Hyvä hoitaja susta varmasti tulee :)
 

Yhteistyössä