Hakutulokset

  1. L

    Kuinka junaan saa vaunut? Jämsä-Jyväskylä

    Riippuu tosiaan junasta ja välillä jopa asemasta. Itse olen useinkin tehnyt junamatkoja yksin vaunujen kanssa, ja yleensä olen matkustanut Inter-City -junilla joissa siis melkein kaikilla asemilla pääsee suoraan kävelemällä junaan sisään vaunujen kanssa. Mutta jotkut harvat asemat ovat...
  2. L

    Muakin pelottaa LS-ilmoitus,että joku tekee sen...

    Aivan. Jos sossutädit lähtis tutkimaan jokaista "Meidän naapurin vauvalla oli täs yks päivä likanen body päällä ja kaiken lisäks näin ku sen iskä poltti tos pihalla" -ilmoituksia, niin saisivat yötä päivää juosta niitten perässä. Jotain rajaa lastensuojelullakin on siinä, että mitä ilmoituksia...
  3. L

    VAUVA POLIISILLE ja vanhemmat putkaan

    Samalla alalla töitä tehneenä voin sanoa, että huomenna kotiin vauvan kanssa jos asiat muuten reilassa, ja jatkossa jokunen tapaaminen sossujen kanssa.
  4. L

    ***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

    Moi kaikille tasapuolisesti :) Enpä ole pitkään aikaan kirjotellut tänne, kurkkimassa olen kyllä välillä käynyt. Meidän tyttö on muutaman päivän päästä tasan 10 kk ikäinen, ja oppi vasta pari viikkoa sitten konttaamaan. Aika kauan hän sitä siis panttasi, ja ryömiminen jäi oikeastaan...
  5. L

    Voiko vanhoja postimerkkejä vielä käyttää?

    Totta kai voi käyttää. Ja vaik ei oliskaan ikimerkkejä, niin voihan sitä käyttää vaikka 40 sentin arvoisia merkkejä, kunhan laittaa useamman merkin. Mut siis joo, ikimerkit käy tosiaan iät kaiket, siitä toi nimikin tulee!
  6. L

    ***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

    Meidän reilu 9-viikkoinen on onneksi hyvä nukkuja. Yöllä nukkuu kunnon pätkiä heräten 2-3 kertaa syömään ja yleensä nukahtaa ruokailun jälkeen heti uudestaan. Aamulla herilee klo 7-8 aikaan. Eli ihan hyvin me vanhemmatkin saadaan nukuttua, ja joskus annetaaan toisillemme semmosia öitä että vain...
  7. L

    ***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

    aatumaria08 Mä olen kans semmonen huolestuja, että oon miettinyt mm. tota ihan samaa, että onks normaalia jos vauva on joinain päivinä uneliaampi. Oon järkeillyt että eiköhän se ole ihan tavallista, näinhän se on aikuisillakin joskus ilman sen kummempaa syytä. .. Ja vielä jos teidän Annulla on...
  8. L

    ***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

    daydreams Jee, taidanpa heti kokeilla tota rintareppua kunhan tytsy herää päikkäreiltä! Voi kun se viihtyis siinä niin helpottuis vähän nää arkiaskareet.
  9. L

    ***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

    Jouskari-80 Mulla on kans nyt kahtena päivänä ollut pientä tiputtelua ja ehdin pelästyä että ei kai nyt vielä tartteis kuukautisten tulla takas... On ollut niiiiin ihanaa olla ilman niitä! Laitoin tytön just partsille kun sen silmät alkoi lurpsaa siihen malliin. Yleensä se vetelee...
  10. L

    ***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

    Mayah Olipa ikävä kokemus sulla. Mutta onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin... Mulla muuten auttoi ilokaasu tosi hyvin, vaikka aluks olinkin skeptinen sen suhteen. Eihän se kipua kokonaan poistanut (kuten ei kai mikään), mut vei siltä terän pois ja olo tuli pehmoiseksi. Epiduraaliin sen sijaan olin...
  11. L

    ***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

    Meillä vauva on joinain harvoina öinä nukkunut putkeen semmoset 5-6 h, mut yleensä herää 3-4 h välein syömään. Se on kyllä välillä ihanaa vaihteua kun saa ittekin nukkua edes sen 5 tuntia!! :) Ihmeen hyvin me ollaan miehen kans molemmat kyllä kestetty nää katkonaiset yöt, odotin itse asiassa tän...
  12. L

    ***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

    Hatunnosto teille, jotka jaksatte yöt (ja päivätkin) ilman miehen apua... Mun mies tekee suurimmaksi osaksi kotona töitä, eli hänen ei onneksi tarttee olla aina aamuisin tiettyyn aikaan jossakin, mut työtähän se kotonakin tehty työ tietty on... Mutta hän on onneksi niin ihana, että heräilee...
  13. L

    ***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

    Taas mä stressaan jostain. Nimittäin nyt mietin, että kuuleeko meidän 5 viikkoinen tyttö normaalisti. Tai olen mä sitä jo jonkun aikaa pohtinut, koska hän ei tunnu reagoivan voimakkaisiinkaan ääniin. Nukkuu ihan rauhassa vaikka ympärillä tapahtuisi mitä. Kuulo kyllä testattiin...
  14. L

    ***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

    Mä muuten luotin siihen, että imettäessä karisis osa raskauskiloista... No ei ole ainakaan vielä käynyt niin, tuntuu et lisää vaan on tullut! Tosin 5 viikkoahan tässä on vasta mennyt. Mut ei nyt olis tarvinnu kummiskaan lisää ruveta tulemaan! Hitsi kun ei jotkut vanhat talvivaatteet mahdu...
  15. L

    ***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

    Meillä tyttö viihtyis kans mahallaan, mut en ole viitsinyt häntä nukuttaa siinä asennossa, koska neuvolassa kerrottiin sen lisäävän kätkytkuoleman riskiä... En sit tiedä miten hyvin toi pitää paikkansa, mut harmillinen juttu joka tapauksessa, kun vatsanpurujenkin takia se asento olis monille...
  16. L

    Kuvailkaa synnytyskipuja

    Kuten monet sanoo, niin supistukset tuntui kuukautiskivuilta mustakin. Mulla kipu oli aika lailla jatkuvaa, mutta se pahempi puristus tuli aaltoina. Ja mitä tulee siihen, kun monet sanoo ponnistamisvaiheen olevan helpompi kuin avautumisvaihe, niin ehei - siis mulla ainakaan. Se ponnistaminen...
  17. L

    ***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

    pienpapu Mä laitoin vauvan sitteriin tosi aikaisin, olisko tyttö ollut viikkoakaan... Olin itsekin miettinyt sopivaa ikää, ja eräs parin lapsen äiti sanoi mulle laittaneensa vauvat sitteriin heti, joten toimin sen mukaan. Toi meidän sitteri on semmonen aika lailla makuuasennossa oleva, eli vauva...
  18. L

    ***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

    Epparin tikkien sulamisesta Joku kyseli kuinka kauan on mennyt aikaa siihen. Mä en muista tarkkaan, mutta olisko kutakuinkin alle 3 viikkoa ollut mulla. Ja 2-3 tikkiä siellä taisi olla. Oli muuten helvetillisen kipeä homma alkupäivinä... Mut pakko se oli ollut kummiskin leikata. Meilläkin...
  19. L

    ***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

    Kysymys vauvan vaatetuksesta ulkoillessa! Mä olen miettinyt, että pidetäänköhän me vaunulenkeillä vauvalla liian vähän vaatteita, kun en yhtään tiedä kuinka paljon tommoselle pikkuselle täytyis pukea. Kuinka paljon te pidätte vaatteita vauvalla, kun hän on ulkoilemassa vaunuissa? Oon itse...
  20. L

    ***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

    Mitzy Ehkä sektion jälkeen saa vähän paremmin noita kipulääkkeitä. Tuntui että mun särkyjä ei otettu oikein tosissaan. Kipu johtui siis välilihan leikkauksesta, jonka takia oli hankalaa (tai alussa jopa mahdotonta) istua.

Yhteistyössä