***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Pienpapu - vauvan kakka haisee nyt meilläkin usein vähän happamalta, aluksi ei, joskus vihertää, liittynee ilmavaivoihin, eikä ole vakavaa. Myös prutkut tuoksahtaa nykysin aika voimakkaasti. Relaa annettu alusta saakka Nyt siis 2 kk mun poju.

Suhveli - vellit siis aloitin viikko sit, koska meilläkin maitomäärät ja pulauttelu alko meneen kohtuuttomuuden rajoille. Annan siis maissivelliä aamulla n. 100 ja illalla n. 100 ml. Vatse ei ole siihen reagoinut, hiukan on pulauttelu vähentynyt. Äitini vertasi vellin ja Almiron Pepti korvikkeen jota olen tähän asti antanut energiasisällöt ja itse asiassa ne ovat lähestulkoon samat. Ainut ero on et kun maissivellissä on maissijauhoa, pitänee juuri tuo jauho nälkää hiukan paremmin poissa. Joskus öisin olen vahventanut maitoa vellillä pulauttelua vähentääkseni.

Vaippa meillä vaihdetaan joka syötöllä ja silti joskus on saattanut tulla jo läpi. Liittyy varmasti maitomääriin... Juu eikä tosiaan maadu, siks ne onkin niin kamalaa ympäristöjätettä... ja nyt sit taas kestojen suosio noussut - mä en kyl jaksa niitä, vaan saastuttelen... tosin tietty kestoissakin yhden vähentyvän luonnonvaran eli puhtaan veden käyttö lisäntyy kun niitä pitää pestä, sekä sahkövoimalla pyörittää pesukonetta. Tuskin kestoilijatkaan nyrkkipyykkää, paisi todella ekot...

Sain tänään vihdoin kilpailutettua 3 vakuutusyhtiötä vakuutuspakettien osalta, joka alkoi tästä lapsivakuutuksen ottoasiasta ja Lähi- osoittautui meille parhaaksi.

Nimi oli tänään valittava vakuutuspapereiden vuoksi ja poika kun täytti sen 2 kk pitää se kai nyt Maistraattiin ilmoitella, koska meillä on ristiäiset ulkomaan kummien takia vasta tammikuun alussa. Eli paljastan nyt sen teillekin: Jimi Samuel Artturi pojasta tulee. Kahden ekan kanssa pähkäilin kun musta Jimi on supervilkkaan ja Samuel rauhallisen lukutoukan nimi ja en ole vielä varma kumpi pojasta muodostuu, nyt ehkä enemmän Samuel. Artturi taas tulee rakkaan isoisoisän muistosta.

Huomenna huristellaan kaksin pääkaupunkiseudulle täältä Treelta kavereita moikkaan, jopa lapsenhoitohalukkuutta on sieltä ilmaantunut, joten päästään parhaan ystävän kanssa ehkä kevytbaanailemaan ;) kahden tunnin ajomatka hiukan mietityttää, mutta täytyy ajottaa ip-uniin. Takas ajellaan sit ma ip vasta.

Hyvät viikonloput kaikille ja mukavia ristiäisiä monille!
 
Huomenia!

Täällä pieni mies vetelee aamupäikkäreitä, joten pikaisesti ehdin vilkaisemaan tännekin. Yö meni kolmella syötöllä, viimeksi syöty klo 06 eli kohta varmasti heräilee kiljuvaan nälkään. Yhdestä tissistä annan yöllä, ei tunnu enempää tuolloin tarvitsevankaan. Päivisin menee kyllä aina molemmat.

Joku kirjoitteli suklaasta ja saman havaitsin myös minä, siitä oli luovuttava ja auttoi kyllä vatsavaivoihin. Nyt olen myös ollut maidottomalla ruoalla reilun viikon ja on musta vaikutanut positiivisesti sekin. Hirmuhuutoja ei enää ole ollut. Relaa annetaan myös ja ehkäpä sekin on auttanut.

Meillä neuvolassa diagnosoitu hormoni-ihottuma olikin sitten paha iholle pesiytynyt bakteeritulehdus! Onneksi mentiin torstaina lääkäriin kun koko mies oli ollut muutaman päivän kirkkaan punainen kauttaaltaan. Bakteerikolonisaatio oli tuomio! Mikä lie pöpö ja mistä lie tullut, joku ulkomaailmaan uusi osanen johon ei oma vastustuskyky vielä riitä. Nyt lotraillaan lääkerasvojen kanssa ja tiistaina uusi lääkäri. Jos ei huomattavaa parannusta niin antibioottikuuri edessä.

Miehen heräilystäkin ollut puhetta. Meillä nukkuu aika lailla kuin tukki mutta herää kyllä jos tönäisen. Välillä kun yöt ovat olleet tosi levottomia siitä on suuri apu kun saa toiset kädet käyttöön! Ihan pieniin kähinöihin mies enää herää mutta isompiin kyllä ihan itsekin.

Ulkona nukkumista pohti myös joku. Meillä myös parhaiten uni tulee ulkona vaunuissa, ihan itsekseenkin vaikka useimmiten lähden kärryttelemään niin saan itsekin raitista ilmaa. Olen toisinaan myös alkuillasta laittanut pojan pihalle nukkumaan tai sitten ollaan käyty kävellen kaupassa. Jos viihtyy ulkona paremmin niin sinne vaan! =)

Isäinpäivästä ei meillä tule oikein toivotunlainen... Mies lähtee vajaaksi viikoksi reissuun ulkomaille ja palaa vasta maanantaina isäinpäivän jälkeen. Mua ärsyttää koko matka, sillä ihan hupireissusta on kyse. Meni varaamaan matkan puolittain mun selän takana... Oli reissusta alustavasti ollut puhetta vielä kun olin raskaana mutta aikamoiset pultit vedin kun kuulin että se olikin lyöty lukkoon siltä istumalta! En ole vielä ollut yötä yksin pojan kanssa ja nyt pitäisi sitten vajaa viikko pärjätä... Tiedän kyllä että selviän mutta ärsyttää kuitenkin! Saa aikamoiset lepyttelyt vielä mulle ja pojalle järkätä.

Jaahas, nyt herättiin ja kakkakin haisee...

Mukavaa viikonloppua!

Nuppu ja Esko (huomenna 6 vkoa)!
 
Hi hii!

Pikaseen tulin huomenet toivottamaan mammoille!

Mies tulee kohta kalasta ja sit mä pääsen laittautuu ja lähen sinne tupareihin itsekseni!

Eilen kokeiltiin pulloa ja neiti joi tosi nätisti myös siitä! =)

Tarkoitus ei ole olla kuin muutama tunti mutta kuitenkin!Pääsee vähän muihin ympyröihin!

Kun on uusi tukkakin! =)

Ja huomenna sitten nimikekkerit! =)

 
Hatunnosto teille, jotka jaksatte yöt (ja päivätkin) ilman miehen apua... Mun mies tekee suurimmaksi osaksi kotona töitä, eli hänen ei onneksi tarttee olla aina aamuisin tiettyyn aikaan jossakin, mut työtähän se kotonakin tehty työ tietty on... Mutta hän on onneksi niin ihana, että heräilee silti yöllä mun kanssa ainaskin useimmiten. Meillä tyttö saa rintamaidon lisäksi Tuttelia (on saanut synnäriltä saakka, koska painonnousussa oli aluksi ongelmia), ja me tehdään niin, että imettämisen jälkeen mies syöttää vauvalle Tuttelin. Joskus toki pidetään sellaisiakin öitä, että annan miehen suosiolla nukkua, kuten esim. viime yönä. Mut olis tosi rankkaa mun mielestä ihan yksin hoitaa vauvaa yöt. Mut kukin tyylillään - ja ymmärrän kyllä hyvin, että etenkin jos mies tekee pitkää päivää kodin ulkopuolella, niin ei siinä kovin herkästi halua herätä hoitamaan vauvaa yöllä. Meillä tyttö herää öisin yleensä 2-3 kertaa. Vaippa vaihdetaan useimmiten kerran yöaikaan.

Meidän vauvalla on alkaunut tulla näppyjä lähinnä kaulaan ja vatsaan. Oliskohan ne sit niitä hormoninäppylöitä. Miten te ootte päässeet niistä eroon, vai auttaako aika? Onneks ne ei näytä vaivaavan tyttöä. Auttaiskohan pelkkä säännöllinen pesu, vaiko voide (Bepanthen?) kehiin..?

Vakuutusta meillä ei vielä ole, tilattiin kyllä hakemus Pohjolalta ja pitäis saada se tässä viikonlopun aikana täytettyä.

Meillä on just niin, että toinen nimi on vauvan kutsumanimi. Se johtuu siitä, että haluttiin välttämättä juuri nää kaksi tiettyä nimeä, ja eka nimi on sen verran lyhyt, että kuulostais aika tyhmältä jos se olis tokana nimenä. (Esimerkkinä vaikkapa "Kristiina Anna" - nää ei kyllä ole meidän tytön nimet - paremmalta kuulostaa "Anna Kristiina", ja tosiaan haluttiin just nimenomaan se pidempi nimi kutsumanimeksi.) Olipa sekava selitys, mut ehkä tulin ymmärretyksi...





 
Kokeile Libra pesua esim Lactacydillä tai muulla vastaavalla. Ihoöljy tai kevyt kosteusvoide voi myös auttaa. Jos menee pahemmaksi, suosittelen lääkärissä käyntiä. Meillä ihottuma alkoi reilut kaksi viikkoa sitten kasvoista ja neuvolassa pidettiin normaalina hormoni-ihottumana. Siitä se kuitenkin levisi kaulaan, käsiin, vatsaan, niskaan, korviin (myös sisäpuolelle) ja lopuksi jalkoihin. Alaselkä ja peppu ovat ainoastaan normaalia ihoa. Lopulta näpyt olivat jo tasaisen punaisen ihon peittämiä ja siinä vaiheessa tajutiin mennä lääkäriin.

Nuppu
 
Huomenta tänne!
Aah, viime yö meni niin kitinöissä, että viedään neiti tänään mummille yökylään ja saadaan itse nukuttua yksi kokonainen yö! Ei nuo päivällä otetut päikkärit vedä kyllä vertoja kunnon yöunille ja meillä kun neiti heräilee vieläkin 4-5 kertaa syömään, joten yö on niin rikkonainen ettei unta saa tarpeeksi...katsotaan nyt miten pärjään, on jo nyt tosi haikee fiilis vaikka neiti vielä kotona, luulen että ikävöin sitä koko yön :whistle:

Meillä isä ei herää öisin, nukkuu kuin tukki, enkä myös haluu häntä herättää, kun menee aamuisin töihin. Viikonloppusin isukki nousee neidin kanssa aamulla ja mä saan sit nukkuu vie pari tuntii, tosi kiva :)

Mä vaihdan vaipan joskus yöllä, kakat tietenkin aina, mut joskus vaihdan pissavaipankin kuivaan, niin kivempi nukkua.

Isänpäivälahjasta ei mitään tietoa vielä..

Meillä neiti nauttii kanssa pihalla nukkumisesta ja välillä vetäsee ihan 4 tunnin tirsat siellä.

Mulla on synnytyksen jälkeen alkanut iho kuivua ihan sikana, kädet jalat ja kasvot on tooosi kuivat ja tuntuu ettei mikään rasva auta..toivottavasti menee ohi.

Meillä on ristiäiset 16.11 ja neiti saa 3 nimeä...voinhan sen teille kertoa, eli tytöstä tulee Nella.

En tiedä huomasinko vastata kaikkiin kysymyksiin, yritin ainakin.

Hyvää viikonloppua teille!!

jkoo + neiti 5vko+5pvä
 
Törö!!

Snodgrass :eek: Mää oon saastuttanu luontoa, vielä monen vuoden ajan... Oli pakko käydä tarkistamassa paikalliset lajittelu ohjeet, ja KYLLÄ olen laittanu vaipat oikeaan jätteeseen eli biojätteisiin :| Onkohan nämäkkin sellaisia paikkakuntakohtaisia ohjeita?! Vaikka niinku sanoit että menee satoja vuosia ennenkui muovi maatuu, jotenki olis järkevämpää laittaa ns normijätteisiin :eek: :eek: Täytyy vaan elää paikallisten ohjeiden mukaan.
En mikään eko ihminen oo, mutta rupes silti arveluttamaan :|

Mitzy Hyvä nimi tulee pojalle... Meillä oli kakkosvaihtoehtona Jimi Santeri :D Jimi vaihtoehto tippu pois, ku tuttavapariskunnan poika on jimi...

Pienipapu Meillä vauvan kakka haisee "liisterille" Ei mitenkään kakkalle... Uskon että se on ihan henk.koht ja varmaan ruoka voi jollakin tapaa vaikuttaa hajuun. Mutta jos ei kärsi vatsavaivoista tms niin ei varmasti tarvi ruveta karsimaan mitään omasta ruoasta pois. Ja rela-tippoja myös meillä käytetään...

jkoo Nauttikaa yöunista :D Ihanaa kun joku ottaa noin pienen hoitoon.

Nuppu ja Libra Ikävän kuullosia ihovaivoja tein pienokaisilla, toivottavasti paranee...

Jouskari Pidä hauskaa tupareissa, voi ku tohtis itekki lähteä jo vähän "ulkoilemaan"
Kyselit myös hiusten ja ihon kuntoa... Raskausaikana ei lähteny tukkaa ollenkaan, ei edes harjatessa :/ Ja mulla on pitkä tukka ja ne irtohiukset huomaa kyllä. Nyt alkaa pikkuhiljaa lähtemään tukkaa, vaikka ei vielä normaalia määrää!! Iho ei oo muuttunu odotusaikana miksikään, eikä vielä nyt imettäessäkään... Toivotaan ettei muutukkaan, on aika hyvässä kunnossa... Mutta Hiki haisee :x :x Kauheelle ja kauas HYI!! Ja linea negra ( se haalea joka tuli ) on edelleen paikallaan. Ja tietty nuo hiton raskausarvet :kieh: loistaa...

Nyt tissille äkkiä!!

R iikka ja Oskari kohta 4vkoa
 
R iikka mä oon huomannu et täälläkin vaipat sais laittaa biojätteeseen, mut mä oon kyllä silti laittanu sekajätteeseen, tosin vaan sen takia että meillä bioroskis on nii pieni et sais koko ajan tyhjentää!

Pienpapu meilläkin vauvan kakka haisee!nyt on kyllä muutenkin muuttunut, aiemmin tuli pelkkää keltasta maitokakkaa, nyt enää pieniä mustia/vihreitä läiskiä..ilmavaivoja siis tuolla.Ehkä kerran päivässä saa kunnolla kakattua ja sillon selvästi helpottaa olo.
Eilen alotettiin Relat, saa nähä auttaako..ja mä jätin karkit, sipsit ja kokiksen pois, tässä kyllä oma lehmäkin ojassa jos vaikka vahingossa lähtis muutama kilokin :D

ihania nimiä oli taas tullut!hassua ettei kenenkään lapsen nimi ole ollut mun mielestä ns. ruma nimi vaikka oonkin nimi-asioissa aika rajottunut.Täällä taitaa olla kaikilla nii hyvä maku!

nuppu toivottavasti ihottuma helppais!

jouskari kivoja nimiäisiä!mulla on kyllä iho pysynyt tosi hyvänä, viimeks oli tässä vaiheessa jo kun pelto...hiuksiakaan ei oo lähtenyt!ihme juttu, mut toivottavasti tilanne pysyykin.linea negra näkyy mullakin vielä, ärsyttävä, ihan ku tuo pussi ei muuten olis tarpeeks ruma!

snodgrass kui meni ristiäiset?

tajusin eilen illalla et taidan olla vähän masis.väsyttää tajuttomasti(ketäpä ei väsyttäis kun yöunet max 6h ja sekin 2h pätkissä) ja nyt on tullut vielä nukahtamisongelmaakin.saatan pyöriä ajatuksieni kans sen 2h ja sit taas Eeti herääkin...viime yö meni 2h unilla.Esikko onneks ruvennu nyt nukkuun 6 asti joten helppaa ees pikkusen.
mut tosiaan yölläkin aatteli niin rumia ajatuksia että ei kehtaa ees kertoo.hoitoon en vauvaa silti laita...kun vaan sais ton ukon tajuun että senkin tarvis jotai tehä tai ees antaa mun joskus nukkua!eilenki oli niin kusipää ku päivällä meinasin torkahtaa niin eiköös se ite tästä koneelta hätyytelly vaan esikoista "mees nyt äitis kans leikkiin" hän ite kun oli nii saatanan kiireinen pelinsä kans!argh.

no, josko oli tarpeeks valia, löysin onneks eilen itelleni ja pojille ristiäisvaatteet, jotain hyvääkin siis!

d. ja Eeti
 
Huh, kiirettä pitää. Vieraat tulee iltapäivällä ja siihen mennessä pitää vielä saada pari huonetta siivottua, vaihdettua pöytäliina ja ommeltua housujen ratkennut takasauma. (Oli jo alunperin pieni reikä siinä saumassa..) Lantut ja porkkanat pitää heittää vielä kiehumaan ja perunat tuntia ennen h-hetkeä. Eilen sentään saatiin pestyä katot ja seinät. Ai joo ja kakkukin pitäis täyttää..
 
Meillä vauva on joinain harvoina öinä nukkunut putkeen semmoset 5-6 h, mut yleensä herää 3-4 h välein syömään. Se on kyllä välillä ihanaa vaihteua kun saa ittekin nukkua edes sen 5 tuntia!! :) Ihmeen hyvin me ollaan miehen kans molemmat kyllä kestetty nää katkonaiset yöt, odotin itse asiassa tän olevan paljon hankalampaa. Mulla oli ennen vauvan syntymää joskus tosi pahojakin univaikeuksia, ja täytyy sanoa että unenlaatu on jopa parantunut!! Määrä ei tietenkään, mut se minkä saan nukutuksi, niin nukun tosi hyvin.

Nuppu74, kiitos tosta Lactacyd-vinkistä. Ostin sitä eilen ja täytyy alkaa käyttää sitä vauvalle kahdesti vuorokaudessa, jospa auttais näppylöihin. Lääkäriaika neuvolaan hänellä on muutaman viikon päästä, ja jos toi siihen mennessä ei ole jeesannut niin täytyy kysyä onko jotain muita keinoja.

Oon kerännyt kotiin semmosta pienimuotoista "vauva-apteekkia" ihan sen takia, että jos vauvalle tulee jotain ongelmaa niin ei heti tarttee juosta apteekkiin, vaan jotkut perusjutut olis valmiina kotona saatavilla. Oon hankkinut vauvan esim. kuumemittarin, nestemäistä Panadolia ja semmosen mittasysteemin sille, nenätippoja (keittosuolaa), jotain rasvaa sekä Cuplatonia ja Relaa (ne onkin meillä jo säännöllisessä käytössä olleet 3 vkon ajan ajoittaisten vatsanpurujen takia ja ovat musta auttaneet).

Hei muutes, rota-rokotteesta. Te jotka sen ootte ottaneet vauvalle, niin ilmeisesti siihen täytyy olla resepti ekaks ja sit käydä se apteekista hakee, ja mennä uudestaan neuvolaan pistättämään se? Pelkään sitä rotavirusta ja oon ajatellut pyytää reseptin lekurilta sit parin viikon päästä kun on vastaanottoaika, mut mun onnella tyttö saa kumminkin sen taudin jo ennen sitä... Mut enpä tiedä antaisko ne neuvolasta aiempaa aikaa vaan sen reseptin saamiseksi. Ehkä hoitajalta vois sitä kysyä, jos se hommais sen meille lääkäriltä. Periaatteessa mä voisin sen piikin itsekin pistää vauvalle, sairaanhoitaja kun olen, mut en tiedä miten "raaskisin" itse pistää noin pientä otusta joka sattuu vielä olemaan oma vauva. Eikä mulla sitä paitsi ole kokemusta vauvojen piikittämisestä, vaan isompien ihmisten, joten paras olis jättää se neuvolan hoitsulle.

Libra & "Smurffiina" 5 vkoa 5 pv
 
Riikka ihanaa kun olit kaipaillut :hug:

Mutta nytkin täyty nopeesti vain ilmoittaa että hengissä ollaan. On vaan ollut niin kiinni vauvassa etä en ole päässyt kirjoittelemaan, juttunne olen kuitenkin lukenut päivittäin! Meillä oli eilen nimijuhlat ja hyvin meni, ollaan tosi tyytyväisiä eiliseen päivään! Saatiin vaikka minkämoisia lahjuksia ja kaikki tuntui menevän nappiin. Pyydettiin vieraita arvaamaan nimeä lapuille mitkä liimasin kummitodistuksen viereen. Sitten oli hirsipuu systeemillä nimen arvausta Scraplen kirjaimet on hyviä tähän hommaan kun niitä pussista nostatin ja jokainen nimen arvannut sai mansikka suukon. Lopulta luettiin kummilupaus minkä kummit allekirjoitti. Sitten vaan pöperöä pöytään ja vatsaan...

Nyt takaisin tissi maratonille!

Koiruus ja Topi Lenni Eemeli :D :heart:
 
Meillä menee vaipat aika pitkälti polttoon. Eli tuolla tallilla on semmonen vesipata jota lämmitellessä on tullut aika paljon vaippoja polteltua, en tiedä sitten minkälainen ympäristörikos se on :ashamed: . Kertikset siis meillä käytössä kun totesin että kestot ei oo meitä varten. Poika oli aina korviaan myöten märkä ja minä kun en ole mitenkään ahkera pesemään pyykkiä niin siitäkin syystä jäi nuo kestot käyttämättä.

Libra Tosiaan tuo rota-rokote annetaan suun kautta. On kuulemma makean makuista ja ainakin meiän pojalle kelpasi oikein hyvin. Meiänhän ei tarvinnut tuota itse huolehtia vaan neuvolasta annettiin rokote automaattisesti.

Meillä poika nukkuu edelleen yöt aika hyvin. Yleensä on nukahtanut tuossa 22-24 ja herännyt sitten 4-5 aikaan syömään. Sen jälkeen unet yleensä jatkuu ja seuraava herätys onkin 8 maissa. Siitä eteenpäin syöntiväli on aikalailla 2 tuntia.

Isänpäivälahjaksi olen ajatellu cd-levyn hommata ja haaveilin että löytäisin jostain semmosen paidan missä lukee että "iskä". Saapi nähä jääkö nuo vain haaveiksi :whistle:
 
Moro

Nopeita kommentteja, kun jätkä vetää unia ulkosalla äänestyskäynnin jäljiltä.

Öiset vaipanvaihdot olen jättänyt nyt tämän kipsissä olevan käteni takia kokonaan väliin, mutta eipä tunnu kaveria pahasti häiritsevän, vaikka oiskin lasti housussa. Meillä siis käytössä yölläkin kestot ja toimivat erinomaisesti!

Mies ei jaksa nousta, mutta herää kyllä yöllä öhinään. Oon yrittänyt vihjaista, että oispa kiva, kun aamusella ottaisit jätkän vaipan vaihdolle ja toisit sitten tissille, eikä ite tartteis eväänsä liikauttaa, mutta aika harvoin on toteutunut :( .

Onko muilla sitä ongelmaa, että vauva ei rauhoitu muiden syliin? Minua on alkanut turhauttaa, kun tuntuu siltä, että vain äiti kelpaa silloin kun harmitus nousee suureksi. Hurjan vaikea lähteä mihinkään itsekseen, kun mieheltä menee hermo lapsen huutoon ja tuntuu pahalta ajatella sitä huutoakin... Viikonloppuna Vilho tosin oli kaksi kertaa 2 - 4 tuntia mummolassa hoidossa ja oli ryökäle nukkunut koko ajan, eikä kiukutellut mummolle ja ukille ollenkaan :kieh: ... epistä!

Ristiäiset huolettavat sen verran, että pappi ei ole ottanut yhteyttä, vaikka h-hetki on ensi sunnuntaina :eek: ! Koskahan pitäis alkaa perään soitella...? Mitään ei siis ole kuulunut.

Tämä tällä kertaa.

väpä ja vilho pian 7 vkoa :heart:
 
snodgrass
MOikka!
Meillä meni ristiäiset hyvin eilen. Työkaveri hoiti itse toimituksen tosi kauniisti, ja päivänsankari nukkui lähes koko ajan niin kirkossa kuin kahveillakin. Pitäähän sitä toki hiukan valittaa kun kesken unien heitetään yhtäkkiä vettä päähän! :D Olin myös tosi tyytyväinen siihen et järjestettiin srk:n tiloissa, väheni oma työmäärä puolella kun ei tarvinnut siivota ennen eikä paljon jälkeenkään. Ei tullut mitään viimehetken paniikkia kotonakaan, sen kun vaan pukeuduttiin ajoissa ja lähdettiin.

Yksi imetystä uhkaava moka vaan kävi. Ihmettelin juhlien jälkeen kotona imettäessäni, et miksi rinnat tuntuu näin tyhjiltä vaikka on jo 2h edellisestä imetyksestä. Sit hoksasin, etten ollut aamun jälkeen muistanut juoda siellä juhlissa kuin pienen kupin teetä! Loppuilta kuluikin sitten vettä tankatessa, mutta eihän se tietty heti auttanut. Illan jouduin imettämään molemmista rinnoista vaikka yleensä riittää yksi. Ilmeisesti myös neiti bongasi että maidontulo on vaakalaudalla, koska hän sitten koko yön halusi syödä kahden tunnin välein, vaikka tätä ennen on yleensä pärjätty jo 3-4 tunnin pätkiä syömättä. =) No, onpahan tänään taas tullut maitoa normaalisti.

Riikka eipä tullut mieleen että eri paikkakunnilla voi olla noin erilaiset ohjeet! Mikähän logiikka siinä on? :eek:

koiramamma hyvä et oot hengissä :wave: Ja kiva että nimiäiset meni hyvin! Tosi kiva nimi pojalla :heart: .

isänpäivälahjasta ei hajua... Ja mun äidin synttärit on myös isäinpäivänä, että kaksi lahjaa pitäisi keksiä..

väpä taitaa olla kiireitä papilla... Voit kyllä heti alkuviikosta soittaa itsekin, on harmi ettei ole ottanut aiemmin yhteyttä. Mutta älä ihmettele jos pappi ei vastaa ma-ti puhelimeen, tosi monilla on vapaapäivät silloin kun viikonloput ollaan töissä.

Lupasin minäkin paljastaa nimen ristiäisten jälkeen. Eli neidin nimi on Sini Vilhelmiina. Mainittakoon että esikoisen nimi on Roosa. =)

snodgrass ja sini 2kk
 
Iltaa... BB:n ohella!! Joku richbitch laittaa satoja viestejä cherylin puolesta :kieh: Ei tipu millään!! Ei jaksas kuunnella tota vollotusta :headwall: :whistle: ( voishan sen tv:n kiinni laittaa )

Daydreamsin kanssa voisin yhtyä tuohon nimi asiaan. On tosi nättejä nimiä kaikkien lapsukaisilla :) :flower:

Snodgrass Minä mamma täällä yritän litkiä vettä litra kaupalla, sais maitoa tulemaan paremmin... On meinaa unohtunu vedenjuonti :snotty: Nännit kipeenä ku toinen tahtos olla tissillä!

Väpä Ei ole meillekään oo pappi soittanu... Eiköhän se soittele! Kunhan löytää kastepaikalle :D

Koiramamma Mukavan kuuloset nimijuhlat teillä... =) Ja hyvä kuulla että oot hengessä mukana!

Tänään sain kokea ihanaa perhe-elämän onnea lasten kanssa keskenään. Mies lähti koiran kanssa lenkille, eikä kerenny olla pois ku puoli tuntia :/ Esikoiselta pääsi vahinkokakka vessan lattialle ja sitte sitä oli vähän joka paikassa. Ja pienokainen huusi sohvalla tissiä, kun sen joutu jättään sinne. Ei muutaku Kasperi suihkuu ja Oskari tissille, onneksi Kasperi viihtyy pitkään suihkussa HUH!!

MOI :wave:
R iikka ja Oskari 4vko
 
Huomenia!

Vaalipäivän myrskyistä ja kellonsiirroista selvinneenä pieni mies tissillä uutta viikkoa aloitellaan. Sunnuntaina olis meilläkin ristiäiset ja ohjelmaa on yritetty kovasti miettiä. Etunimestä vielä hieman väännetään kättä mutta näyttää nyt siltä, että koko raskausajan ja pojan elinajan voimassa ollut kutsumanimi päätyisi voittoon. Mies tosin hieman vastaan hangoittelee mutta eihän tätä nyyttiä enää osaa muuksi kutsua! =) Katsotaan nyt kuin tässä käy...

Yöllisiä vaipan vaihtoja ei meilläkään harrasteta, paitsi jos on isompi lasti pöksyissä. Muuten herätän miehen yleensä aamuyön vikalla syötöllä (n. 05 maissa) jos ähinä on kovin tuskaista vaihtamaan vaipan. On roolinsa hyvin sisäistänyt eikä nurise yhtään. Toivottavasti saisit Väpä miehesi ymmärtämään kuinka suuri apu sulle olisi edes yhdestä yöllisestä apuhetkestä! Jo se ettei tarvitse itse nousta, auttaa!

Soitelkaa ihmeessä papille nyt alkuviikosta jos ei mitään kuulu! Kiva olisi varmistaa kuviot ajoissa, varsinkin jos pappi ei ole entuudestaan tuttu. Meillä onneksi sukulaispappi hoitaa kastamisen joten ei tarvitse huolehtia muusta kuin virren valinnasta.

Oletteko antaneet kummeille kummilahjoja? Ajattelin väkertää jokaiselle kuvan kehyksineen, samoin isovanhemmille. Katsotaan nyt kuin käy...enhdinkö toteuttaa suunnitelman.

Loppuun vielä hyvä uutinen: ihottuma paranee! Ainoastaan harmittaa, ettei tajuttu mennä lääkäriin aikaisemmin! Sitä sokeasti luotti neuvolan diagnoosiin, ettei käynyt mielessä epäillä muuta...

 
R iikka mäkin jo toivoin et cheri tippuis!mut ei saatana...

väpä mulle pappi soitti tosi nopeesti, ja viime viikolla sit tavattiin.ärsytti kun joillekin ne on tullut kotiin jos lapsia on enemmän kun yksi mut mun piti raahautua sinne, eikä tietenkä meinannu tuplien kans ees sisään mahtua!virkailijakin vaan tuijotti tiskin takaa että jouduin ohikulkijan huikkaan avuksi.soitahan sä papille ettei ainaka unohu :D

snodgrass meillä juhlat tilausravintolassa ja hinnasta huolimatta oon tyytyväinen ettei tarvii kotia puunata,eikä meille kyl mahtuiskaan.
torstaina pääsee taas kampaajalle vaikka juur kuukausi sitten olinki,mut saapahan vähä piristystä.

niihu mä tilasin miehelle ekana isänpäivänä iskä paidan, muistaakseni www.spreadshirt.comista, vaikka niitähän on hurjasti mistä niitä saa.

jahas,nyt tuleekin esikoisen leikkikaveri, ovat hassu pari kun ovat saman ikäset, meidän poitsu 86cm ja 13kg, tää tyttö 105cm ja 18kg...luulis et ikäero olis vuoden vaikka oikeesti meidän minimies kuukauden vanhempi :D
 
aapuaaaa, täällä eka "isätön" päivä. mies siis siirtyi töihin ja kouluun takaisin. en tiedä miksi jänskättää näin paljon, eniten se, et ehtiikö tässä edes syödä yms. meidän vauva kun on aikamoinen sylityttö, ehkäpä vanhempien ansiosta. ei viihdy kehdossaan kuin vartin...

meillä tuli muuten eilen ensimmäinen oikea hymy, ei siis niitä unien enkelihymyjä, vaan tyttö tapitti mua silmiin ja suupielet kääntyivät selvästi ylöspäin. ja mä aloin typeränä vollottamaan :D

meillä on ristiäiset 15.11. mun isoisä on pappi, eli kastaa ja paikkana äidin päiväkoti vanhankaupungin koskella. vieraita tulee varmaan n. 50, meillä kun on niin iso suku. ajateltiin anopin kanssa, et joku keitto(lohi yms.) olis ihan hyvää tarjotavaa, ettei tarvitsisi tehdä niitä voileipäkakkuja miljoonittain. sitten jotain söpöstä, vaaleanpunaista makeeta ja vaikka muumilimusta boolia. nimi on jo valmiina, en vain oikein viitsi vielä sitä kertoa, kun muutama tuttu käy lukemassa tätä palstaa.

Jee, tähän väliin: sain tytön kehtoon! On muuten superärsyttävää peitellä toinen (tunkea peitto oikein kunnolla selän alle), kun toinen aina meinaa herätä taikka herää..

Väpä, mulla on vähän sama ongelma. Eli vauva ei edes oikein isänsä syliin rauhoitu... Meidän isi kyllä yrittää parhaansa, mut hermostuessaan jatkaa lepertelyä, mutta ääni ikään kuin kovenee, jos ymmärrät. Pitää vaan jaksaa puhua varman rauhallisesti, jos toisella hätä.
Oon myös huomannut, et miehellä itselläänkin tulee niin helposti paniikki, esim. vaipanvaihdossa, kun tyttö aina pissii ja kakkii alustalle, yleensä bodya myöten ja sitten kaikki alkaa taas alusta ja lapsi kiljuu kurkku suorana...

Nyt pitää syödä pikaaamiainen, ennen kuin toinen haluaa taas syliin...

Mukavaa viikkoa kaikille!

Cora ja pikkutyttönen 3 vk 3 pv :heart:
 
Terve!

Pikaseen tulin poikkeen.
Onnea nimistä kaikille, kivoja nimiä!

Meillä kans sunnuntaina edessä, mutta pää vetovastuu on mun äidillä.

ja sitten suurin asia. Se kantoliina on ihme peli, meidän neiti kun huutaa kaiken aikaa, ja perjantaina sain sen liinan, niin kunhan ensin opin sen viisi metriä kangasta saamaan ympärilleni ja vielä vauvankin siihen, niin vauva rauhoittuu heti ja nukahtaakin melkein saman tien. Eikä näin ole käynyt vain kerran vaan joka kerta!!!!!! Ihanaa!!!!!! Mä tilasin heti toisen, uuden värisen ja kudotun, kun toi trikoinen hiostaa aika kovasti. Mutta enpä olisi uskonut, että tuosta saadaan apu meidän huutoon!!!!!!

Ei meilläkään ole papista kuulunut mitään, tarttee varmaan kans soitella sinen.

Mutta nyt kuuluu huuto, joten moron!
 
Täällä kans eilen palailtiin viikonloppu reissusta, mutta enpä päässyt kuin lukemaan, kun pikkuinen päätti sitte oikeen raastavasti huudella. Masussa vissiin kiersi, kun oli maha niin pinkeen oloinen. Onneks kuitenkin lopulta rauhoittui. :) Automatkat meni ihan mukavasti. Välillä toinen tillitti hereilläkin ja oli ihan hiljaa, mutta suurin osa aikaa oli kuitenkin untenmailla.

Ihania nimiä ovat pienokaisenne saaneet/ovat saamassa. Meillä tuo nimi välillä herättää ihmettelyjä... no onhan se harvinaisempi kuin Pekka, mutta onhan noitakin jo yli sata ja viime vuonna suurin osa Nemoista kastettu. Piti vaan löytää sopivan pehmeä N-kirjaimella alkava nimi Nuutin kaveriksi ja muut ei vaan sytyttänyt tai sitten tunnen jonkun sen nimisen ja siitä sitte tulee mielleyhtymiä :whistle:

Jahas...enpä mä nytkään sitte kauheesti ehtinyt kirjoittelemaan, kun huuto kuuluu...

Toivottavasti ne papit sieltä ottavat teihin yhteyttä, joilla vielä sitä pulmaa...

Cora Kyllä ne ensimmäiset hyyt vaan on niin hellyyttäviä, että kyllä se pistää silmäkulman kostumaan onnesta :D Tsemppiä ekaan "isättömään" päivään. Hyvin se tulee menemään. =)

mutta nyt...pitänee taas mennä :wave:

Katjuska ja Nemo 7vko3pvä :heart:
 
heippati hei!

täällä on alkanut tulla pientä masuvaivaa.. toivottavasti olisi ohimenevä juttu!!

On kyllä kauniita nimiä kaikilla vauveleilla :heart: näillä näkymin meidän pojasta tulee Aapeli Eemil! Ristiäiset on vasta 16.11. ja meilläkin pidetään ne seurakunnan tiloissa kun tulee sen verran paljon porukkaa (n.30). Ei meille mahtuis mitenkään ja koirakin on sen verran villi vielä, että terrorisois varmaan koko tapahtuman :LOL:

kuullaan taas! :wave:
 
Heippa pikaseen!

Meillä oli nimenantajaiset eilen ja neidistä tuli
Ranja Alina Ines :heart:

Nyt lähetään puistoon lasten kanssa joten paremmalla ajalla uudestaan! =)

Jouskari& "Inkkuliini"(edelleen..) 7vkoa tänään :heart:
 
B) Päivää!!

Ihanan raikas syyskeli, vähän aurinko pilkahtelee ja ulkona mekin käytiin nokkaa näyttämässä!!
Hyvin meni lasten kanssa, koirakin oli mukana!

Hille Sehän on täydellinen nimi ja ei multa tarvii anteeks pyydellä, se nimihän löytyy kalenterista :D Ja mulla menee myös oma aikansa opetella kutsumaan lasta omalla nimellä. Viimestään sitte tulee luontevasti ku sinne pitää ruvetä yhdistämään ne kiellot ja kirosanat :whistle: ( En kyllä oikeesti kiroile lapsille )

Coralle Tsemppiä isättömään päivään! Meillä on hymyilty nyt toista viikkoa ja kyllä ne ekat sai myös tällaselle tomeralle emännälle tipan linssiin!
Väpä ja cora Mä tein niin jo esikoisen aikaan, että kauppaa tai lenkille vaan... Se on sitte isinki pakko pärjätä vauvan kanssa. Meillä isi pärjää nyt loistavasti lasten kanssa. Uskon että on myös auttanu se etten oo menny "apuun" joka kerta ku isi hoitaa lasta. Lapsenki täytyy myös oppia olemaan isin kanssa, joskus ottaa vähän aikaa harjotella.

Katjuska Nemo on vähän "harvinaisempi" nimi, tai oikeestaan nykyaikasempi. Mun mielestä se on tosi hyvä nimi!

Miialle :hug: Hyvä että kantoliinasta oli apua!!

Vauvan rytmiin En oo mitenkään yrittäny vaikuttaa, saa nukkua ku nukuttaa. Ja joskus yöllä ku kurkaa petiin nii siellä se silmät suurena mollottaa "valoilmiöitä". Oon ruvennu laittaan joka yö puhelimen lataukseen ( siinä jää näytön valo aina palamaan latauksessa ) Nii saa sitte Oskari mollotella himmeässä valaistuksessa...
Omaan sänkyyn Laitan pojan aina yöllä syötön jälkeen, en saa kunnolla nukuttua jos poika on mein välissä. Joskus esikoinen nukku vauvana mein välissä ja mää nukuin sikeesti käsi sen naaman päällä :snotty: Isi sitte "pelasti" pojan... Parempi sitte laittaa vauva omaan sänkyyn. Joskus nukahtaa hyvin sinne ja joskus joutuu vähän taputtelemaan tms...

Viimeyönä lapsonen nukku hyvin. Heräs yhdesti syömään ja nukahti samantien uusille unille! Aupua oli veden juomisesta... Tuliki sitte maitoa heti kunnolla. On se ihme että tuollanen asia voi unohtua :/ Ei edes pissalla tarvinu yöllä käydä normaalia useammin ( kerran yössä ) Vaikka sitä vettä join ainaki litran verran ( ellei jopa 1,5 l ) illan aikana!
En varmaan tee/hanki mitään kumminlahjoja, muistan sitte merkkipäivinä!

Nyt tekis päikkärit poikaa... Jos tuo pienimmäinen jaksas vielä nukkua!
On vielä ulkoilun jäljiltä vaunuissa. Avasin haalarit auki ja hyvin tuntuu nukkuvan!

R iikka ja Oskari 4vkoa tasan :heart:
 

Yhteistyössä