***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Moro taas

Meillä oli ihan helvetillinen Hiljan ja hiljaisuuden päivä! Kaveri ei nukkunut koko ma-ti-yönä kertaakaan, vaan kitisi koko ajan! Eilen illalla olin sitten valvonut jo 24 tuntia putkeen ja tällaiselle nukkumiskoneelle se oli kyllä jo äärirajoilla... Onneksi päivät ovat erilaisia, ja viime yönä vedeltiinkin sitten unia kellon ympäri kahdella syönnillä :D ! Toivottavasti ensi yönäkin saa nukuttua.

Voi aatumaria, kaikenlaista huolta teillä :hug: , toivottavasti nyt pysyy parempana.

Ja Coralle myös sympatiaa pienen tuhinanenän kanssa :hug: . En osaa kyllä auttaa, vaikka meidänkin jätkällä tuntuu lähes aina olevan nenä tukossa, mutta johtuu varmaan siitä, että syntyi nenä toisella poskella, nyt ovat sieraimet pikku hiljaa kunnolla avautuneet, kun nenäkin on suoristunut.

Koiramammalla oli söpöläisiä kuvia ja aistikkaat vaatteet kaverilla myös :heart: !

Dior, meillä on justiinsa sama ongelma: sylissä (tai tarkemmin kyllä olkapäällä) nukuttaa mainiosti, mutta sängyssä alkaa heti kohta kitinä ja ähinä. Aamuyöt ollaan suosiolla nukuttu yhdessä sängyssä, vaikka en missään nimessä kyllä halua, että kaveri siihen tottuisi.

Vaipoista sen verran, että täällä mennään kestoilla, aloitettiin heti navan irtoamisen jälkeen. Harsoista jannulle tuli alkuun maha täyteen punaista näppylää, joten käytettiin sitten muita kestoja, mutta nyt on iho mainiossa kunnossa eli harsoihinkin on palailtu. Täällähän oli kai muitakin kestoilijoita, mutta en nyt muista ketä.

Koska nyt on ilmeisesti tapahtunut sellainen ihme, että häiskä jäi kuin jäikin sänkyynsä päiväunille, niin lienee aika tehdä taloushommia. Keittiö näyttää siltä, kuin ois pommi heitetty! Sen jälkeen voisin sitten antaa silmien yläpuolisille suursnautsereille pinsettihoitoa ;) .

Väpä ja Vilho huomenna 1 kk :heart:
 
Felianalle perheineen onnittelut tytöstä :heart: :flower:

Taas ehtii pari rivii kirjoittaa ennen kuin ukko saapuu kotio :heart: Pikku-ukoista toinen nukkuu edelleen päikkäreitä (saas kattoo kuinka illan kanssa käy :whistle: ) ja toinen rötköttää tossa sohvalla =)

Cora Neuvoa tukkoisuuteen noiden lisäks mitä ootte tehnyt, niin nosta sängyn päätyä vähän ylemmäs ja sitte voit kokeilla sellaista, että meet suihkuhuoneeseen vauvan kanssa ja laitat suihkusta tulemaan kuumaa vettä, jolloin huone höyrystyy ja saattaa sitte avata sitä tukkoista nenää.
Mutta älä liian kauan katso kotona sitä tukkoisuutta, jos mikään ei tehoo. Mulla esikoinen oli kahden viikon iässä pari yötä sairaalassa höyryhengityksessä, kun oli reppana niin tukossa. Mutta tosiaan toi kylppäri höyrytyskin voi auttaa ja tuo sängynpäädyn kohotuskin helpottaa hengittämistä...

Tutti Tais olla toinen päivä syntymän jälkeen, kun sairaalassa kysyivät, että mites tutin kanssa :whistle:

Meikkaamisesta Tosi harvoin tulee meikattua...ei näin "vanhasta" akasta saa ees meikillä sen hehkeempää :xmas: ja jotenkin ei vaan jaksa...on niin helppo lähtee kun ei tarvii stressata, että onko ripsarit hyvin. Kyllä mäkin nuorempana viel meikkasin. Nyt vaan taas jäänyt, mutta eihän sitä tiedä milloin taas innostuu.
Kyllä mä ristiäisiin ainakin aattelin meikata, jos osaan vielä :D

Miian isommille pikkuisille voimia koulun kanssa :hug: Meillä kans tyttöä välillä itkettää, kun ei oo leikkiin otettu mukaan... paha mieli sitä tulee tosiaan itsellekin :/

Daydreams Jos teillä vielä poika puhuu tosta möröstä, niin kokeilkaapa piirtää se paperille ja sitte ruttaatte ja heitätte roskikseen. Meillä auttoi tytön kanssa silloin joskus tuo =)

Nyt pitää taas lopetella :wave:

Katjuska ja Vilpertti 4vko6pvä :heart:
 
Pari kyssäriä pikaseen: d-vitamiinin jälkeen tulee nykyisin aina oksu, onko samaa muilla? Auttaisko vaihto toiseen merkkiin? Miltä muut, kuin Jekovit maistuu?

Kuivaliinaneulos, onko sen tarkoitus vaan saada pissat valumaan lahkeensuusta tai selästä ulos? Taskuvaipat on meillä katastroofi.. Koon pitäis olla oikea, kilojen mukaan. Ja tuntuu, että jos kuivaliinaneulokselle menee nestettä, se helminä juoksee reunoille..
 
Iltaa!

Täällä aletaan valmistautua viikon "leskeyteen" kun mies lähtee lappiin metsälle ja tulee vasta vkon päästä sunnuntaina... :kieh: :kieh: :kieh:

Oli kuitenkin niin huomioonottava että oli lomalla eilisen ja tämän pvän töistä ni saatiin olla koko perhe yhdessä ja sain käydä shoppaileen yksinään ja muuta.

Oli taas alkuvkon illat yhtä h...vettiä kun mies oli siis iltavuorossa ja mulla ei meinaa hermo kestää ton esikoisen kanssa kun se tietty väsyneenä kiukuttelee,ei riisu vaatteitaan,ei tule iltapesulle vaan juoksee ympäri kämppää ja lällättää... |O

Mä en ois ikinä uskonut että voi tuntea näin mutta välillä vaan tuntuu ettei jaksa tota lasta yhtään... :| :ashamed:

Kun toi vauva vie kuitenki niin paljon aikaa ja pitää olla fyysisesti niin kiinni siinä ni tuntuu ettei kertakaikkiaan jaksa mitään muuta enää...semmonen riittämättömyyden tunne...

Ja kauhee syyllisyys siitä että tuntee niin ja esikkoa käy sääliksi!

Kamala äiti.

No mä lähden sukuloimaan ens vkon puolessa välissä ettei tarvi ihan koko aikaa olla yksinään.

Hatunnosto yksinhuoltajille!!!

Jälkivuotoa vielki pukkaa..ei meinaa loppua kokonaan!Synnytyksestä reilu 4 vkoa.. :eek:

Ruokahalut on ihan järkyttävät-mä oon jääkaapilla koko ajan,lämpimän ruoan lisäks (x2) mä vedän koko ajan jotain leipää,jugurttia...

Kyllähän sitä energiaa joo tarvitaan tässä imetyksessä muttei ihan ehkä tämmösiä määriä...

Meikkaamisesta täällä kyllä pakkeloidaan lähes päivittäin ja hiuksetki pitää olla kunnossa!

Kyse ei ole siitä ettenkö voisi lähteä jonnekkin ilman,mä oon vaan niin tottunut siihen ja tuun itte hyvälle tuulelle ja olo on parempi ja pirtsakampi laitettuna!

Tosin liittyy mun alaan niin paljon että johtuu ehkä siitäkin... :whistle:

Nukuttamisesta mä huomasin tässä joku aika sitten että meillä neiti alkaa kitistä ja hermostua sylissä kun alkaa väsyä eli näin illalla kun on syönyt ja vaihdettu vaipat ja röyhtäytetty ni ku alkaa olla semmonen raukee ni viedään omaan sänkyyn ja sinne myös jää.Saattaa kyllä jotain ährätä siellä jonkin aikaa mutta nukahtaa sitten itsekseen.

Esikko oli samanlainen tässä ikävaiheessa.Myöhemmin sitten nukahti aina tissille ja kannoin nukkuvana sänkyyn.

Olisi kai kuitenkin parempi että olisi valveilla kun viedään sänkyyn.

Viime yönä oli ihana 4 tunnin uni pätkä ja sit 3 tunnin,aamuyöstä taas halusi seurustella ja otin sitten viereen ja tutti suuhun ja sitten jossain vaiheessa oli siihen sipannut kun aamulla heräsin ni tuhisi siinä kainalossa :heart:

Päikkärit vaan on jännä että pariinki kertaan joutuu käydä tuttia antamassa ja heijaamassa takas uneen.Yhteensä nukkuu sitte 2 1/2-3 tuntia.Ulkona siis.

Sain tuparikutsun kahden viikon päähän-hirveesti tekisi mieli mennä käymään.. :whistle:

En kyllä baariin asti mutta jos muutamaks tunniks menis..

Pitäs vaan nyt sit ruveta pumppaileen pikku hiljaa että sais tonne pakkaseen vähä jemmaan..

Mul ei vaan hirveesti mitään ylimääräsiä tuu eli tissit on ihan tyhjät imetyksen jälkeen eli missä välissä sitä sit niinku pumppais kun eihän sitä voi ennen syöttöäkään pumpata!Että riittää neidillekki!

Nenän tukkosuudesta täällä vähän samaa vaivaa ollut ja jo edellä mainitut keinot kans käytössä..sipulia vois kans pilkkoa sängyn viereen mut hajuki on sit sen mukanen :x

Mä kun oon tämmönen luontaistuote/feng sui "hihhuli" ni mulla on aina käytössä toi tuoksulamppu missä sit tilanteen mukaan polttelen millon mitäkin tuoksua ja nyt sit eukalyptusta...

Hieron myös vauvelia eteerisillä öljyillä jotka myös auttaa tohon masuvaivaan. =)

Rinnat kyllä tottuu siihenkin jos vauva yht äkkiä alkaa nukkua pitkiä yöunia.Ensin toki kiristää ja tuntuu ilkeelle mutta tottuvat sitten kyllä.Maidon tuotannon ei pitäisi loppua/vähetä.

Nyt saunaan!

Jouskari& Inkkuliini 1kk 1pvä
 
Koitanpas minäkin tälle puolelle keretä :D

Kotona on alkanu tyllerön kans meneen hyvin,tissillä viihtyy,mut aina kesken kaiken uni vetää :D Tänään on nukkunu taas tosi paljon n.4h kerralla. Toki sit syöntiaika on n.1.5h ja aina välillä otetaan tirsat...Eilen meinasi vähän kitistä,mut ku tissin pitää suussa,kaikki hyvin :D

Navasta ,meillä lähti se 5vrk:n iässä,meinasi alkaa haiseen ja jouduin septidinillä sitä puhisteleen,mut ku se irtos,ni ollu tosi hyvä.

Tutista,minä annoin tutin jo laitoksella toisena päivänä,kun ois koko ajan halunnu vain tissiä ja kun sieltä tuli maitoo ihan reilusti...Imemisen tarve tyydyttyi ja uni maistu paremmin.

Meikkaamisesta,mulle tuli tänään hirvee halu "kaunistautua" ja ihan meikkasin :LOL: . Mulla kun ei ole tapana kovin usein (kerran 3kk) meikata niin kyllä huomattiin heti (nla täti huomautti ja sit vielä pikkupoikien hoitotätikin) on vissiin aika harvinaista :LOL: Eipä sillä,kyllä olin viimeset ootuspäivät ku linnunpelätti,en jaksanu aina etes hiuksia harjata B)

Nukkumisesta oli kans täällä kyselyä...Meillä neiti nukkuu päivät lähinnä sitterissä pirtissä =) ,oma sänky ei oikeen kelpaa,kun makkareissa niin hiljaista :LOL: Pojat kun tulee hoidosta/koulusta kotiin niin uni maistuu...Ja tosiaan sellasia 3-4 tunnin pätkiä nukkuu. Nytkin illalla nukahti puol 6 ja ysin jälkeen herättelin kakan pesuun ja tissille.Pestiin kakat,syötiin n.10min ja siihen se taas nukahti :D Yöt nukutaan äitin ja isin vieressä,kun äiti on aina yöllä niin töppyrässä,etei tajua toista laittaa omaan sänkyyn...

Nla.tätikin tosiaan kävi tänään meillä...Painoa oli jo 3450g (synt.paino 3250) ja py 34cm (synt.33.5),et hyvin neitiskä kasvaa ja maito riittää.

Kestoilusta vielä...Meillä käytetään nyt lähinnä harsoja,kun kaikki muut vuotaa,ja pahasti...Eka päivänä kotona koitettiin äp:n kestoja,mut tulos oli pissa-vaatteet ,kakka-vaatteet,eli meni yhtä monet vaatteet,ku mitä vaippoja. Ja kokeiltiin me kertiksiäkin,mut niillä sama lopputulos =)

Mitähän vielä...Katjuskaaon pitäny kiittää :flower: :heart: kun niin ihanasti oot pitäny huolta sivujen päivittelystä!!!

Axda ja tyyris tyllerö 8vrk
 
Jep Libra - tuota minäkin kipulääkkeiden osalta veikkaan, eivät ne antaisi niitä sektioäideillekään, jos niistä olisi vaaraa lapselle. Ehkä tämä Lapsesi sinun tulee kivulla synnyttämän -myytti elää nykymaailmassakin vielä aika tiukassa.

Kiitos Hexa ja Jouskari -maidon tuotantoasianeuvoista (kuulostaa, että tuohon perään pitäis sanoa VALIO ;) )

Hexa oliko sulla rannekanavaoireyhtymä? Mulla on diagnosoitoitu sen esiaste, mutta oikeassa kädessä ja olen pitänyt siihen tarkoitettua rannetukea vuos sitten kuukauden päivät. Silloin sanottiin, että viimeisenä hoitokeinona on leikkaus. Oireet helpotti, eikä ole tullut takas sitten itekseen kun olin viime talvena opiskelemassa ja lomailemassa melkein pari kuukautta trooppisessa ilmanalassa ja minimoin näppiksen ja hiiren käytön. Mutta siis jotain taipumusta mullakin selvästi tuohon rannevikaan on...

 
Kaunis kiitos vaan kiitoksista =) Miellellänihän minä tätä päivityshommaa oon tehnyt...menee harrastuksesta :D

Mulla vissiin maito nyt jonkin verran lisääntynyt, kun tuntuu ettei ihan tyhjäkskään mee ja toinen on silti tyytyväinen. :) Mutta illalla edelleen tuolle pojalle iskee laiskuus ja ei jaksa tissiä imeä. :kieh:
Yöllä tuo söi kyllä tosi huonosti. Pariin otteeseen oli rinnalla, mutta ei kuiteskaan oikeen syönyt paljon mitään. Silleen parit hörpyt ja sit oli olevinaan jo niin täynnä, että takaisin päin tuli. :eek:

Meillä on ollut jo nelisen viikkoa ongelmaa Vilpertin korvantaustojen kanssa. Sellaista visvaa sieltä valuu koko ajan ja aamulla onkin korvat aina liimautuneena päähän kiinni. :/
Kaikke a ollaan kokeiltu, mutta mikään ei tunnu toimivan tai sitte auttaa hetkeks, kunnes taas tilanne on sama... terkka käski viel kokeilla hoitaa ilman mittään vahvempaa lääkitystä, mutta pakko tohon pian on jotain tujumpaa apua saada.

Jouskari Meillä kans ukolla nyt iltavuoroa kolme päivää... mielenkiinnolla odotan iltaa, että miten saan kaikki nukkumaan ja iltatoimet hoidettua. :whistle: Meillä kans tuo pikku-ukko juoksee karkuun nauraen, kun vaippa pitäis vaihtaa :kieh: ja sit viel vaippaa laittaessa rimpuilee ja vetää itsensä ihan veltoks ja nauraa räkättää kakkasta naurua päälle. Välillä meinaa pinna kiristyä kyllä |O

Kaipa sitä tarttis jotain aamupalaa itsekin syödä, kun pojat on taas molemmat syötetty... tällä hetkellä tekis kyllä mieli vaan suklaata :p :ashamed: No onneks ei oo...muuten vaihtaisin varmasti aamupalan siihen :whistle:

Katjuska ja Vilpertti 5vko :heart:
 
Tuli äkillinen breikki yöllä, vaik kirjoitussuoni olis sykkiny ja sit huudettiinkiin ja OKSENNELTIIN 23.30 - 03. Mä jo säikähdin sitä oksennusten määrää, niin että soitin kahden mais TAYSn lasten polille. Sanoivat, et jos huolestuttaa niin pitäs tulla heti näytille, kun vauva on vielä niin pieni. No mä mittasin kuumeen, jota ei ollut ja hyssyttelin ja kävelin ja keinuin keinutuolissa vielä tunnin ja sitten kunnon kakat ja vielä muutamat pulautukset tehtyän vihdoin nukahti ja nukku sit 8.30 asti. Nyt aamulla söi VAIN rintaa... yleensähän menee 80-120 ml päälle. No nyt nyt mennään ulos, mutta tarkkailen yhä tilannetta. Ei mua se huuto ja ne vatsavaivat muuten huolettas, mutta tuo oksentelun määrä alko jo huolettaan, tuli nenästä ja kaaressa ja lopussa pelkkää vettä ja limaa, kun jossakin vaiheeshan nestehukka on todellinen vaara, mut kun ei ole ite lääkäri ei osaa sanoa milloin. Tuntu et aina muutaman teelusikallisen maitoa tai vettä otettuaan tuli ulos puol desiä. Ruokaa siis haki kuitenkin koko ajan oksennusten välissä, vaikka selvästi masua väänsi niin kalmalasti että... Mutta, jos tällä tämä ohi niin, tietääpä seuraavalla kerralla, että se voi olla normaalia, eikä merkki mistään vakavammasta.
 
Mizy:
Yks lääkäri sanoi rannekanava-vammaksi ja toinen ei.. Lastat ei auttaneet, leikkaus kyllä, mutta ei pysyvästi. Lepo helpottaa, mutta taas on tuota rasitusta, vaikkei ehdi koneella olemaan. Yöllä rasittaa se, kun pitää vauvasta kiinni siinä rinnan päällä. Viime yönä masu vaivas niin, ettei voinut nukuttaa yhtään vieressä.

Meillä esikoinen jätti eilen Jojon sirkuksen katselun (kovalevyltä) kesken ja tuli auttamaan pikkusiskon pesemisessä. Hän on tosi taitava suihkuttamaan vauvaa kun mulla on kädet täynnä vauvan pitelyssä. Toissailtana hän oli harjoittelemassa omatoimisesti pyykinpesua. Pitää varmaan opettaa viikonloppuna miten pyykkiä pestään käsin, ettei tule mitään ongelmia. Pitää kertoa valkaisuaineellisen pesuaineen ongelmat ja kertoa mikä on lämpötilan merkitys pesutulokselle..

Nenäntukkoisuudesta, oletteko kokeilleet pilkkoa sipulin siihen vauvan viereen imetyksen ajaksi? Sen pitäis avata nenää. Kokeiltiin esikon kanssa pari kertaa ja tuntui ihan toimivalta.
 
Kysymys vauvan vaatetuksesta ulkoillessa! Mä olen miettinyt, että pidetäänköhän me vaunulenkeillä vauvalla liian vähän vaatteita, kun en yhtään tiedä kuinka paljon tommoselle pikkuselle täytyis pukea. Kuinka paljon te pidätte vaatteita vauvalla, kun hän on ulkoilemassa vaunuissa? Oon itse ajatellut, että ei siellä vaunuissa varmaan kauhean kylmä ole, kun vauva on makuupussin sisässä.

Libra ja Smurffiina 3 vkoa ja 4 pv
 
Mitzy, meillä vauva on myös ihan oksentanut, kun on tankannut liikaa. Pelottavan näköistä, eikö? Mutta meillä ei vauva ainakaan oo moksiskaan oksentamisesta, vaikka äiti täriseekin pelosta. Just maidon noustessa rintoihin sai ilmeisesti liikaa maitoa pikku masuun. Ei varmaan sama tilanne kun teillä, mutta on kyllä hurjan näköistä kun pieni oksentaa...

Mites, onko muilla huonoja nukkujia? Musta tuntuu, että meidä tuhisija on tosi herkkä heräämään. Eikös vastasyntyneiden pitänyt nukkua suurimman osan päivästä?

Nenätukkoisuudesta, mun ihana kummisedän vaimo toi mulle aamulla sellaisen kätilöletkun, jolla saa imettyä räät pois. Kuulemma paljon niistäjää tehokkaampi. Kummisetä on muuten onneksi kurkkunenäkorvakirurgi, joten neuvoja on hyvä kysellä ;)

Voi, että taas vauveli kääntyilee sängyssään...

Onkos jollain hyviä luonnonmukaisia neuvoja vatsanväänteisiin? Mulla on Weledan hoitoöljyä, jolla oon yrittänyt hieroa toisen masua, mutta muita vinkkejä?

Ja tuosta napatyngästä, se lemuaa tosi pahalle, on irtoamaisillaan. En vaan uskalla sitä kauheasti ronkkia, vaikka pitäis, kun haisee ja vuotaa vähän verta.. Onkos muilla ollut samaa ongelmaa? Ettei tulehdu...

Miljoona, miljoona kysymystä...

Ihanaa auringonpaistetta kaikille,

toivoo Cora ja ilmeisesti sittenkin Aurora 1vk :heart: :heart: :heart:
 
Vihdoinki...

Aikaa ei kummasti ole enään niin aktiivisesti kirjoitella, mieskin on isyyslomalla tämän viikon!

Cora Meillä vauva sai ( per...le viete...) nuhan! Mutta onneksi räkä on hyvin irtoavaa sorttia. Mutta parhaaksi keinoksi olen todennu höyrytyksen. Joko niinkuin Katjuska neuvoi, meille on ostettu sellanen infrapunalla toimiva hoyrytyskone. Niistäjää ja suolatippoja on ahkerasti käytetty myös... Eilen jo kerkesin vollottaa, että nyt tässä joudutaan jo sairaalaan vauvan kanssa... Esikoisen kanssa kerran koettu ja hauskaa ei ollu :(
Napatyngästä, jos haisee saattaa ( tod.näk. ) olla tulehtunu. Eli nyt rohkeasti putsaat desinfiointiaineella ja keitetyllä vedellä. Ja rohkeasti vain myös sieltä syvältä. Onkos teillä neuvolan täti käyny kotikäynnillä. Yleensä he putsaavat ( "näyttävät mallia" ) ja tarkastavat napatyngän tilanteen. Auttaisko vauvan unenlaatun, jos laittaisit musiikkia soimaan, jos teillä on ns. liian hiljaista? Vatsassa ollessa vauvat kuulee koko ajan jotain huminaa ja äidin sydänäänet tms...

Jouskari |O Voooiiii.... mulla on ihan samat fiilikset esikoisen kanssa :kieh: Ja hän vielä keksi ruveta taas pissailemaan housuun ja sänkyyn jne jne... Eli nyt hän tällä tavalla protestoi uutta perheenjäsentä. Suurin osa ajasta menee esikoiselle huutamiseksi ja komenteluksi. Ja illalla miehen kanssa voivotellaan, et miksi sitä vajoaa yhtä lapselliselle tasolle esikoista "kasvattaessa", aamulla jatkuu taas sama rumba. Ja on tosiaan huono äiti syndrooma. Sitte vielä lisätään hormoonit tähän sekaan ja soppa on valmis :kieh:
Olis niiin ihanaa vaan nauttia vauvasta ja sen hoidosta, mutta tämän minä osasin itsestäni aavistaa. Ja kuten Miia sanoi pienet lapset pienet murheet jne...

Nyt joutuu taas mennä.... hitto ku jää taas kesken juttu

R iikka ja peikkopoika 11vrk
 
Koittas jatkaa, ku vielä kerkiää :D

Mitzy :hug: Olet varmasti pelästyny... Meillä vauva on myös oksenellu aikamoisia määriä, välillä oon pelästyny ettei ole normaalia, mutta ne on onneksi ollu yksittäisiä kertoja!

Katjuska :eek: Kuullostaapa oudolta, että noin vain vuotaa korvantaustat :/ Toivottavasti löytyy apu vaivaan! :hug:

Nukkumisesta Viime yönä nukkui jopa ~4 tunnin pätkiä ( nostettiin pään päätyä jottei nuha haittaa nukkumista ) Ja niin myös pysyy pissa siellä missä pitääkin, eli vaipassa. Tähän asti on öisin ollu parin tunnin välein tissillä, ensin pissavaattet on pitäny vaihtaa... Ihania poikien juttuja :/ Ja tuntuu ettei öitä viihdy omassa sängyssä ja päivällä nukkuu hyvin n. 4 tunnin unia vaunuissa ( sisällä vielä ) tai sohvalla. Voi olla että pää päädyn nostaminen on helpottanu myös vattavaivoja kuten myös pissaongelmaa...

Nvlan täti kävi maanantaina ja paino oli noussu todella hyvin. Arvaus meni mammalla oikein ja painoa oli hurjat 3kg tasan ( synt.paino 2980g ja kotiinlähtöpaino 2800g ) Ja tänään käytiin painokontrollissa nvlassa ja viidessä päivässä oli tullu 200g :eek: Eli painoa nyt 3200g. Varmaan siis tulee maitoa hyvin :D Flunssa vain tosiaan inhottavana harmina pienokaisella ja itsellä on vielä kurkku kipeänä :( Toivotaan että menee nopeaa ohi!!

Nyt taas menox!!
 
Neuvolakuulumisia:pojan Paino 4605g (reilu kilo tullu kolmessa viikossa lisää B) )
pituus 55,3cm eli n. 4 cm on poitsu venähtänyt viime kerrasta. Lääkärinneuvola oli tosiaan tuo tän päivänen ja kaikki oli pojalla ok. Piti vaan koko ajan sen verran ääntä että keuhkojen ja sydämen kuuntelu meinasi olla hankalaa :)
Mulla oli samalla jälkitarkastus ja siltäkin osin kaikki ok.

Nukkumisesta Pääosin poika nukkuu omassa sängyssään. Joskus aamuyöstä voi syönniltä "unohtua" kainaloon. Päivällä voi nukahtaa tissille mutta kyllä sen omaan sänkyyn saa vietyä ja sinne jää nukkumaan. Nyt on pari yötä menny aika pitkillä unilla. Toissayönä nukkui 6 ja ½ tuntia (nukahti 21 ja heräsi syömään 03.30) ja viime yönä hurautti sitten 7 ja ½ tunnin unet (nukkumaan 20.30 ja syömään heräsi 04 aikoihin). Päivällä sitten tankkaa parin tunnin välein.
 
Heips vielä, paljonkos teillä lähti kiloja ekan viikon aikana? Mulla lähtenyt 7 pv:ssä 15 |O |O
Mä oon kohta olematon... Järkyttävää. Mulla on nälän tunne kadonnut kokonaan. En tajua, sinäänsä hyvä juttu, mutta kohta painan alle 50 kg ja oon 171cm pitkä |O |O
 
Täällä ollaan päikkäreillä (toivottavasti ei verota yöunia!) taas. Tänään oli neuvola ja jätkä on kasvanut hyvin, joten sen suhteen ei mitään huolta =) .

Cora, sain vauvan vatsanväänteisiin kaverilta lahjaksi pienen kauratyynyn. Sellaistahan voit kokeilla, jos et halua mitään tippoja syöttää.

Piti kommentoida vielä vaikka mitä, mutta kutsu käy. Palailen

väpä ja vilho 1 kk :heart:
 
snodgrass
Äkkiä ennen nukkumaanmenoa vielä...

aatumarialle :hug: Kamala säikäytys teillä!! Onneksi päättyi onnellisesti.

meikkaamisesta jos on kotipäivä eikä mennä kuin meidän lähipuistoon, niin en meikkaa. Mut heti jos ollaan kylään menos tai joku tulee meille, tai mennään muuten "ihmisten ilmoille", niin sitten kyllä pieni perusmeikki naamaan. Hassua muuten, mulle jäi poskipuna vakiovarusteeksi esikoisen vauva-ajalta, kun silloin näytin univelan takia jatkuvasti niin harmaalta.. :D

Jouskari, Katjuska ja Riikka tsempit esikoisten kanssa taisteluun ja huonoäiti-syndroomaan! :hug: Samaa vikaa myös täällä - siis että pinna on itselläkin lyhyt ja sit saa potea syyllisyyttä. Eilen tosin tilanne ratkesi nauruun: olin kiukkuisena hoputtanut toista pukemisessa että ehdittäis kerhoon. Esikoinen sitten taas pyyteli että "äiti ole kiltti" ja sanoin että hänenkin pitää olla. No sitten neiti totes että "sää taidat äiti olla väsynyt kun oot noin kiukkuinen" - eihän siinä voinut kuin myöntää että taitaa äiti olla väsynyt :LOL: Kaikki tulee siis vastaan mitä itse joskus on sanonut.

Sain muuten mieheltä isyysloman loputtua hänen ekana työpäivänään Väestöliiton kustantaman Raisa Cacciatoren kirjoittaman Kiukkukirjan. Voin lämpimästi suositella jos oman ja lapsen kiukun käsittely askarruttaa. On musta helppolukuinen ja käytännönläheinen.

En nyt muista mitä vielä piti.. taitaa olla paras painua pehkuihin! :wave:
 
Jospa minäkin korkkaisin tämän palstan. Synnytyskertomus meni vielä sinne vanhalle puolelle. Pieni Iippo nukkuu tuossa vieressä - totta kai, kun on päivä. Yöaikaan meillä asustelee varsinainen yökukkuja. Kaikista pahin erhe on vaihtaa vaipat yöllä - sen jälkeen ei nukuta ollenkaan... viime yönä jouduttiin kuitenkin taas vaihtamaan ensin yökkäri kun aiempi oli hionnut märäksi ja vaihdettiin samalla vaipat - sitten mies kantelikin vauvaa pitkin poikin ja pieni vaan killotteli katsoa iskää :D Ja myöhemmin aamuyöllä tuli niin kauheat vatsan väänteet, että äiti lupasi ja vannoi syödä tästä lähtien vain perunaa... tuntuu niin kurjalle kun toinen itkee naama vääränä etkä voi oikein tehdä muuta kuin tarjota syliä ja rauhoittavia sanoja :/

Meillä käytiin tänään ekan kerran ulkona. Siis ihan vain haistelemassa ilmaa. Minä olen vielä aika toipilas synnytyksestä. Lääkäri tosiaan tikkaili minua tunnin verran, epparin ja repeämien takia... yksi repeämä on virtsaputken vieressä, joten pissalla käyminen on ollut yhtä tuskaa !! Nyt on toinen päivä kun pystyy käydä ilman kirkumista... sitten epparista oli revennyt yksi tikki joten toipuminen on ollut täällä aika mutkikasta. Se on sitten verottanut vauvan hoito voimia ja pystymistäkin kun ei pääse itse sohvalta ylös vauva sylissä :( Mutta kuten jo mainittu, nyt on toinen päivä jo vähän paremmalla voinnilla, joten ehkä tämä tästä!

Nyt tuli mummo ja ukki (jotka ovat ihan hurahtaneet iippoon...) elikkä hyvää viikonlopun jatkoa!
 
Vihdoinkin tällä puolella :wave:

Tyttö syntyi keskiviikkona alkaneen käynnistyksen jälkeen lopulta nopeasti torstaina (koko synnytyksen kesto 6,5h). Pituutta 51cm ja painoa 3395g. Laitoin hiukan tarkempaa kertomusta vielä vanhalle puolelle. Viimeinenkin syysmassukka on nyt sitten ulkoistettu.

Olimme kaksi päivää perhehuoneessa Haikaranpesässä tutustumassa pieneen neitoon ja tänään tulimme kotiin klo.15 aikoihin. Ilta on mennyt imettäessä, ensimmäisiä maitokakkeja pestessä ja koiran ja vauvan kohtaamisen valvonnassa. Nyt pikkuinen nukkuu maha täynnä ja erittäin tyytyväisen näköisenä.

Pitää selailla teidän viestit läpi jotta tiedän missä mennään keskusteluissa. Anteeksi siis tämän viestin omanapaisuus.

Tiinuliini ja Ellen 2vrk :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower:
Täytyy sanoa että haikea olo on kun syysmassukoiden odotuspino painuu pikkuhiljaa unholaan.. :'(
Tätä pinoa tulee lueskeltua ahkerasti mutta kirjoiteltua harvemmin..
Meidän neiti kasvaa kovaa vauhtia, ja on hyvin tyytyväinen vauva. Yötkin menee jo loistavasti, eilen illalla vauva meni nukkumaan puoli 10, heräsi syömään 03.00 ja seuraavan kerran 8.00. :) Nyt tuhisee sitten päiväunia.
Toki vaivojakin on välillä, kakka ei aina oikein tahdo tulla ja silloin tällöin äiti on syönyt jotain "sopimatonta" mikä vauvallakin ottaa masuun. Mutta saadaan olla tyytyväisiä, vauva on yleisesti ottaen niin helppo tapaus.
Sunnuntaina 26.10 on vauvan ristiäiset, sellaiset melko pienet pidetään.
Tästäpä tämä arki alkaa sujua, tuntuu että vauva kasvaa niin kovaa vauhtia et ihan se pikkuruinen vauva on kadonnut jo johonkin unholaan. Kovasti neiti kattelee ympärilleen, hymyilee ja on jo niin reipas..ihan pikimustan tukan perinyt isältään, ja hiukset ei ihme kyllä oo vielä ohentuneet vaikka pää on kasvanut, päinvastoin kovaa vauhtia tuntuvat kasvavan niin että kohta saadaan pikku ponnarille laittaa. Heh, ei nyt ihan vielä kuitenkaan. :)
Nyt ruoanlaittoon, ihania hetkiä kaikille vauvojen kanssa ja tsemppiä..!

syysmama & pikkuneiti 1kk 2 tvkoa ja 4 päivää. :heart:
 
ail
Meillä alkoi torstaina joku syömättämyyskausi.Nyt olen jo todella huolissani.Tänään poika syönyt 15 tunnin sisällä 1,5 dl.Syö noin 20-40ml ja alkaa sitten räkimään maitoa ulos ja aloittaa hirveän itkun.Kakka vihertävää mutta tulee vain kerran vuorokaudessa.Äsken soitettiin lastenpolille ja sanoivat että seuraava syöttö vielä yritetään ja sitten näytille jos tuntuu siltä.Mikä seuraava syöttö???Kun ei tuo syö.Painoa tullut 6vkossa vain kilo.Eli eipä hurjan paljon.Edellisten kanssa ei tälläistä ollut ja nyt onkin sekä isi että äiti todella huolissaan mutta kun ei tuo sairaanhoitaja nyt tuntunut huolestuneelta niin olenko minä hysteerinen vai onko nyt jo iso hätä?

ail ja Patrik 7vko
 

Yhteistyössä