***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

DD sitä siellä neuvolassa ihmeteltiinkin että kehen on tullut kun on noinkin iso jässikkä. Minä ja mies ollaan tavallista lyhyempiä jne. ei kuitenkaan noin niin kuin päällisin puolin ole kauhean pulleassa kunnossa, aika sopusuhtanen poju! Odotettu arvio meidän pituuden mukaan oli -15 kieppeillä ja jätkä vetää noin +20 että saas nähdä tuleeko äijästä kaksimetrinen :D :LOL: On muutama pidenpi tuolla miehen puolella löytyy mutta aika pygmejä me kaikki ollaan.

Rota otettiin sen takia että a: ei haluta viettää yhtään enempää aikaa sairaalassa kun alku aika sillä menikin ja b: se otetaan ensi vuonna rokotusohjelmaan eli kuuluu tähän "tärkeimmät" kategoriaan.

Anteeks kun mä tuotan vähän sekavaa tekstiä mutta poju on ollut nyt kiukkunen ja ajatukset ihan hukassa. Ei ole nukkunut ollenkaan päiväunia niiden muutaman puolen tunnin torkun jälkeen. Toivotaan ettei mene ihan kaaoksen puolelle koko yö...

Koiruus
 
koiruus hih, mekin ollaan ukon kanssa molemmat aika lyhyitä (mies 172, minä 162) ja Eetistä veikkas 180cm!mutta mun isä taas on melkein 2m joten tuliskohan sieltä sitten...miestä kyrsii ajatus että poika olis pidempi :D

meillä sama peruste rotan ottamiseen että ei tarvii kattoa ripuloivaa lasta ja se kumminki on tulossa rokote-ohjelmaan niin ei ihan turha oo.Esikoinen on saanut kaikki perus-rokotteet ja ylimääräisenä influenssa-rokotteen ja syntyessään ehti vielä saamaan BCG-rokotteen jota ei enää annetakaan.

Dior täällä on sama "rytmi" että 2h on maksimi syöttöväli...mä en voi muuta sulle sanoo kun että koita jaksaa, onneks aika menee nopeempaa kun uskois, vaikka ei ehkä siltä nyt tunnu.

aamupuuhiin :wave:
 
HEippa neitoset,
Sain pienen aivan liian helposti päikkäreille ja tuntuu hullulta :D

Toissapäivänä oli 3kk neuvola ja saatiin sitten se eka piikki-rokotuskin. Siihen taisi pieni reagoida kun eilen oksensi kerran oikeen kaaressa. Huh kun säikähdin!! Pieni oli just jumppamatolla vielä selälleen ja oksennus nous kaaressa ylös ja lens suoraan naamalle ja meni henkeenkin. Olin onneks tossa keittiössä ihan vieressa ja nopeesti nykäsin pienen maha alaspäin syliin ja taputtelin selkään niin sai yskittyä pahimmat pois. Oli muuten hurjan näkönen neiti kun silmät ja kaikki aivan täynnä oksennusta :(

Rota-rokotteesta olitte puhuneet ja neuvolan tätsyn kanssa tultiin siihen tulokseen että meille ei sitä oteta. Hinta ei ois ollut meille ongelma mutta tätsy sanoi että kun meillä ei ole lähipiirissä muita pieniä lapsia niin aika turhana pitää meille.

Rintaraivarit jatkuu täälläkin ja ihan mahdottomana...:headwall:
Monella muullakin niitä on näyttänyt olevan ja hyvä onkin tietää ettei ole ainoa ettei ihan vaipuisi epätoivoon.

Ristiäis-kiitoskortit oli kyllä tarkotus lähettää mutta jäi nekin... jos joku niitä odottaa niin voi harmi, ne vaan jäi kun oli niin paljon hommaa pikku neidin kanssa.
Joulukortit ois meilläkin tarkotus laittaa omasta valokuvasta, mut saa nyt nähdä koska nekin sais väsättyä!

Hyvää aamuhuumoria sain Daydreamsin kaverin kortista :D

Seksistäkin oli puheltu ja voih miten kateellisena lueskelin haikara08:n tekstiä jossa mainitsit että päivittäistä on teillä peittojen heiluttelu!! Jos me saadaan mahdollisuus kerran viikossa moiseen niin se on jo luxusta :D

Nikin emo oli kysellyt osteopaatista ja me käytiin Kampissa semmosella hassulla vanhalla miehellä! Koko juttu kesti ehkä 20min ja se vaan pyöritteli pientä siinä hoitopöydän päällä ja leperteli sille. Ekan kerran jälkeen puklaili vuorokauden tosi rajusti mutta sitten onneks helpotti. 5pv päästä mentiin toiselle kerralle ja sinne jäi ne masuvaivat :heart: Onnea matkaan, toivottavasti masuvaivat teidän ja Coran pienellä helpottais nopsaan!

Pienpapulle myös kovasti tsemppiä flunssailen nyytin kanssa!


Nyt lähen nopsaan suihkuun kun sain romaanini vihdoin kirjoitettua ja pieni vielä uinuu.
Mukavaa viikonloppua kaikille :flower:

Tini+Ada 3kk+
 
Päätin jostain syystä tänään vaihtaa Cuplatonit Disflatyliin...noh, maha on ollut entistä kipeempi. Tosin P-on kyllä lentänyt.
Te joilla kokemusta Disflatylistä, miten tuo annostelu, purkissa lukee 2-3 kertaa päivässä 10-15 tippaa, annoitteko kaikki 3 kertaa päivällä? Ja imetyksen jälkeenkö?

Voikohan tuo Diflatyli mukamas näin nopeaa pahentaa mahavaivoja jos kuvitellaan että se ei sopisi jostain syystä, nyt oon antanut 2 kertaa sen 10-15 tippaa. Eli kannattaskohan näin äkkiä luovuttaa ja siirtyä takas Cuplatoniin...? Jos joku osaa sanoo jotain tähän...:)

En tiedä onko noilla Cuplatoneilla vaikutusta vai ei. Siks kait siirryin Disflatyliin. Vaikee sanoo, kun maha on koko ajan kuitenkin kipee..

Kiitos kaikista Rota -vastauksista. Niitä otetaan yhä vastaan:) En osaa päättää sitä(kään) asiaa. Mietin että en minäkään halua ripuloivaa lasta enkä sairaalaan, mutta kuinka tod näk toi tauti iskee. Pelkään niitä rokotuksen sivuvaikutuksia kun luin taas jotain kauhujuttuja.

Pitäs yrittää suoriutua ulos...ihan kiville menny tää päivä...
 
Joo oli...tai siis sitähän käytetään ummetukseen siis kun kakka ei kulje, ja sillonhan se tilanne oli se että kakkaa tehtiin ja itkettiin eikä se tullu. No, sit han sen mallaksen ja istuttiin ja katteltiin, pullo siinä edessä pöydällä avaamattomana niin poika töräytti kunnon kakat:)
Se ongelma poistui, mut alkuperäinen jäi. Eli ilmavaivat täällä seuralaisena ja nyt tosiaan kakkaa tulee, TOSI vetelää. Sen tuleminen sattuu, ja sen jälkeen olo helpottuu MUTTA vain muutamaksi hetkeksi. Ja ilmavaivoja vauva itkee ja kitisee,kiemurtelee ja sätkii, välillä huutaa. En tiiä onko tää normaalia...
 
mulla autto tai siis ei mulla vaan pojalla toi mallasuute myös noihin ilmavaivoihin tai ylipäänsä noihin masuvaivoihin... oon kuullu monelta että niistä ois apua ihan ylipäänsä vauvan masuvaivoihin.. ehkä kantsii koittaa..??
 
Huomenta! Yritän ehtiä kirjoittamaan, kun Alma nukkuu sitterissä aamu-uniaan. Äsken oli kiva pikku episodi toisen ollessa tissillä: kaikki maidot tuli oksennuksena ylös. Tyttö oli ihan oksennuksessa, meidän sänky ja mäkin osittain. Inhottavaa. Alma ei onneksi ollut moksiskaan, hymyili vain mulle. :D Oksensi varmaankin siksi, koska tissistä tuli taas niin paineella maitoa, ettei imenyt ollenkaan, vaan nieli... Pitäis alkaa pumppaamaan taas ennen ruokailua. Onko muilla ongelmaa herumisen kanssa? Aluksi maitoa virtaa ihan vähän ja yhtäkkiä alkaa heruamaan kamalaa vauhtia. Itse sen tuntee, kun alkaa kuumottaa ja oikein tuntee, kuinka maito virtaa eteenpäin tisseissä.

Osteopatiasta, me ei mentykään vielä sinne! To-päivänä soitin klo. 13 terveyskeskukseen ja kysyin tytön korvista, jotka vuotaa keltaista nestettä ( Almalla oli myös siis kunnon flunssa). Piti sitten heti tulla kahdeksi näytille. Lääkäri tutki keuhkot (kuulemma rohisivat) ja korvat (kuulemma punaiset) ja lähetti lastenklinikkalle. Siellä saatiin onneksi heti sellainen eristyshuone, eikä jouduttu kaikkien infektioiden sekaan. Hoitaja ja lääkäri tutkivat: lopputuloksena terve tyttö. Ottivat myös verikokeita, verihiutaleet olivat hieman viitealueen yläpuolella, elikäs joku viirus ( flunssa) juuri lähtemässä kehosta kuulemma.
No, tuli sinäänsä turha reissu, mutta onneksi ei nyt ollukaan mitään, olis ollu tosi kurjaa... Ja ymmärrän, että tk-lääkäri, joka päivät kuuntelee kuuskymppisten keuhkoja, voi arvioida 7-viikkoista täysin väärin. Onneksi lähettävät melkein aina pediatreille nämä pikkuisemme...

Ainiin, ihan älytöntä -mulla alkoi ilmeisesti menkat! Niin superärsyttävää. To-iltana alkoi runsahko vuoto. Soitin jo naisten tautien päivystykseenkin, kun tulee pieniä hyytymiä. Jos kestää yli 5 pv, niin pitää pyytää sinne lähete. Ettei oo mitään istukan jämiä yms.

Miellä auttoi Disflatyl masuun aika paljon. Onneksi. Vielä kuit. sinne osteopaatille haluan Almuskan viedä... Ja rintaraivarit jatkuu. Eilen oli kamala päivä, jouduin melkeinpä pakkosyöttää tyttöä, kun vain huusi rinnalla. Tänään taas parempi päivä selkeesti. Tyttö saa heti raivarin, jos ei saa tissistä kiinni. Turhauttavaa...

Tänään lähdetään Porvooseen ostoskelemaan ja syömään :p :) Joten :wave:

Cora ja Almaliini 7 viikkoa 1 päivää :heart:
 
moro taas ja viikonloppuja

Täällä sitä ollaan mummolassa ja tarkoitus ois tänään lähteä tyttöjen pikkujouluihin :D !

Mummo tuossa juuri nukutti Vilhon aamupäiväunille samoin kuin eilen yöunille kovan taistelun jälkeen. Ihanaa, pääsin itse jo aiemmin nukkumaan :)! En ymmärrä mikä siinä on, että isä ei ole saanut poikaa nukutettua :(. Pitää varmaan harjoitella enemmän...

Rintaraivarit ovat täälläkin tuttuja. Poika alkaa kyllä innolla imeä, mutta ruokailun loppuvaiheessa alkaa raivoaminen. Ehkä maitoa ei sitten enää meinaa tulla (usein kyllä pulauttelee paljon!) tai todennäköisemmin ilma kiertää, sillä pystyasennossa röyhtäiseminen tai kakan turauttaminen helpotta lähes aina oloa.

Edelleen mielettömästi sympatiaa teille kaikille, joiden mussukat eivät nuku paria tuntia pidempiä pätkiä :hug: . Minä en moista kestäisi! Vilhokin saisi mielellään nukkua enemmän, mutta kyllä tämäkin tilanne kelpaa, kun tietää, että huonomminkin voisi olla.

Rota-rokoitetta emme taida ottaa, sillä siitä ei ole ollut neuvolassa mitään puhetta. Sitä paitsi lähipiirin vauvat ovat sen ottaneet, joten sikäli ei pitäisi haitata, ettei meidän tule otettua. Saa nähdä, osoittautuuko päätös kovinkin typeräksi... toivottavasti ei.

Kysymys vielä: Kumman vanhemman näköisiä teitin penskat on? (Eikä sitten vastata, että ihan kummannäköisiä ;) ) Meillä poju oli vauvana täysin isänsä näköinen, mutta näyttää nyt ihan samalta kuin minä samanikäisenä! Ehkä siitä vielä kehittyy ihan omannäköisensä :).

väpä ja Vilho 10 vkoa ja 3 päivää :heart:
 
Huomenta mammat!
coralle Mulla tuota samaa imetys"ongelmaa", heruu yhtäkkiä niin hirveetä vauhtia et vauva yskii ja yrittää raukka nieleskellä minkä ehtii. Sitten tuollaisen suihkumaito - syötön jälkeen monesti puklaa ihan kaaressa ja siinä sitten on jokapaikka likomärkä.
Mulla tekee ihan kipeää se kun maito alkaa herua, niinku pienillä neuloilla pisteltäs ympäri rintaa. Sama juttu kun maito nousee itsekseen kun vauva ei syö.
Outoa muuten ku tyttö on alkanu yhtäkkiä hyljeksiin oikeaa rintaa, ei suostu syömään siitä ku makuuasennossa. Mikä ihme tuon voisi aiheuttaa? :(
Rota-rokotteesta Otettiin, tai siis eka annos annettu ja toinen annetaan joulukuussa. Tuosta tuntuu olevan paljon mielipiteitä, mutta ajateltiin sitten että harmittaishan se jos vauvalle se tauti tulis pahana eikä oltais otettu rokotetta.
Jaahas, kuuluu byää. :)
 
Huomenet mammoille!

Täällä nautitaan synttäriaamiaista ja mieskin on pitkästä aikaa koko vkonlopun kotona!

Näin sitä on taas vuoden vanhempi...

Muuten sitten takana onkin huonosti nukuttu yö.

Älkää nyt "kivittäkö" mua te joilla nukutaan aina lyhyissä pätkissä-mutta mä kun tietty vertaan esikoiseen joka taisi olla "liian hyvää ollakseen totta" koska nukkui yöt heräämättä jo tässä vaiheessa...

No meillähän on nukuttu 5-7 tunnin pätkää jo toista kuukautta kunnes viime yönä heräsi jo 3 tunnin päästä syömään puol kahen aikaan ja sitten taas puol neljältä..ja sitten jäi valveille ja puol "pakolla" nukutin sitten vieressä tutin kanssa tunnin ajan.Sitten taas söi ja nukkui "viel" 7.00 saakka... :eek:

Ihan ihme touhua!

Neidillä ei ole masuvaivoja eikä siis paukuttele tmv. oli vain nälkä ja seurustelua vailla...

Ja ne paljon puhutut rintaraivarit ovat myös meille tuttuja.

Parisen kertaa ja viimeksi just eilen illalla oli jo lähes 4 tuntia ollut syömättä,kun siis syö tosi harvoin ja auta armias jos tarjoon rintaa eikä neidillä olekkaan nälkä ni siitähän tuo vasta loukkaantuukin!

No yritin sitten syöttää toista ni huutokonserttihan siitä sitten seurasi ja rinta alkoi tietty herumaan ja maito suihkusi toisen huutaessa siinä vieressä. :/

No heijasin ja hyssyttelin ja lauloin ja silittelin ja lopulta tarttui sitten rintaan kiinni ja söi kaikessa rauhassa ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan...laitoin vielä harson naamanpeitoksi hänelle se jotenkin rauhottaa ja kun vähentää valoja yms.

Niin kuin joku sanoikin että yöllä yleensä syö paremmin kun ei ole muuta hälinää.
Ja kun esikoinen tuossa vieressä säheltää ni syötä siinä sitten rauhassa!

Olen kyllä tietoinen siitä että noita tilanteita tulee mutta olen luullut(!?!)sen koskevan hieman vanhempia vauvoja,tyyliin 5-6 kk ikäisiä.

Esikoiselle kelpasi rinta aina ja tarjosinkin sitä itkuun kuin itkuun joten tämmöset tilanteet on mulle ihan uusia.

Esikko myös söi tiheämmin varsinkin iltaisin ja nukahti aina rinnalle toisin kuin tämä.

Neiti taas saattaa valvoa vielä tunninkin iltasyötön jälkeen ja sippaa sitten syliin,lattialle tms.

Niinpä yhdyn Orlandon kirjoitukseen siitä että eroja sisarusten välillä kyllä löytyy!

Taisi unohtua haikaralta jättää "käyttöohje" tuolle neidille.... :D

Meilläkin on tapana lähettää kiitoskortit nimenantajaisten jälkeen ja myös niille jotka eivät juhlissa olleet mutta meitä muistivat.

Joulua täälläkin odotellaan ja mietin jo milloin kehtaa kaikki joulukamat ripustella esille...jos viikon vielä malttaisi että päästäis sinne ensimmäiseen adventtiin!

Nyt mä rupeen pykää noit joulukortteja ja mies lähtee lasten kanssa ulkoileen!

Palaillaan! =)

Jouskari&neiti 2kk 2vkoa
 
Jouskari Hauskaa synttäriä!!
mä laitoin jo yhet jouluvalot... :whistle: jos loput sit kans vasta ens viikolla.mies inhoo joulua, varmasti tulee kommenttia noista valoista kunhan kotiutuu laivalta..
Ja ohan se ymmärrettävää että se tuntuu raskaalta jos aiemmin vauva nukkunut hyvin ja nyt ei nukukaan.Mä sit taas jotenkin osasin varautua että tääkin on samanlainen valvoja kun esikko niin jotenkin "helpompi" heräillä.
Ja helpottaahan se sit jossain vaiheessa kumminki :D

Väpä esikoinen on kun pieni kopio minusta, poika-versio vaan :D kaikki jaksaa siitä aina huomauttaa kun ollaan niin saman näkösiä.Syntyessään oli enemmän isänsä näkönen.Nyt sit pikkuveli onkin ilmetty kopio isästään!!Saa nähä mimmoseks sit muuttuu...hassua kun ihan samat nukkuma-asennot ja kaikki.Yks ilta sainkin hauskan kuvan kun kaikki kolme ukkoo nukku vierekkäin täysin samassa asennossa :D
Ilmeisesti se kolmas olis sitten semmonen sekotus molempia...

Pitäs vielä hyödyntää loppupäikkärit johonkin hyödylliseen joten hauskaa viikonloppua kaikille! :wave:

 
Meidän reilu 9-viikkoinen on onneksi hyvä nukkuja. Yöllä nukkuu kunnon pätkiä heräten 2-3 kertaa syömään ja yleensä nukahtaa ruokailun jälkeen heti uudestaan. Aamulla herilee klo 7-8 aikaan. Eli ihan hyvin me vanhemmatkin saadaan nukuttua, ja joskus annetaaan toisillemme semmosia öitä että vain toinen hoitaa syötöt ja toinen nukkuu autuaasti. :) Ihanaa. Päivällä vauva nukkuu n. 3 h unet partsilla ja joskus vielä toiset, lyhyemmät illalla.

Olen ottanut tavakseni hieroa vauvan Kirsti Rikalan hierontakirjan oppien mukaisesti joka ilta. Kirjahan on tarkoitettu lähinnä koliikkivauvojen hierontaan, mutta toki sitä voi kaikille vauvoille käyttää. Meillä ollaan onneksi koliikilta säästytty. Suosittelen tota hierontaa kaikille. Meidän vauva rakastaa sitä. :) Ja joskus meillä on ollut itkuisia iltoja, jotka on kyllä onneks hieronnan myötä väistyneet! Ostin hierontaöljyksi ihanan tuoksuista kookosöljyä, mutta siihenhän voi käyttää kaikkea muutakin syötäväksi kelpaavaa öljyä.

Yksi ikävämpi juttu on se, että lopetin imetyksen tossa vauvan ollessa n. 8 vkon iässä. :( Aloin olla tosi ahdistunut siitä, samoin vauva vaikutti hermostuneelta. Aluksi suunnitelmani oli vähentää imetystä pariin kertaan päivässä, mutta ahkerallakaan pumppauksella maitoa ei vaan tullut enää tarpeeksi. Luulen ettei sitä tullut tarpeeksi missään vaiheessa, koska vauva oli aina rinnalla niin levoton. Eli Tuttelin voimalla mennään nyt. Se vähän harmittaa, mut minkäs teet.

Myös masennuksen oireet on mua vaivanneet, ja uupumuksen. :( Rakastan vauvaa yli kaiken ja tykkään tosi paljon hoitaa häntä, mutta olen välillä tosi maassa. Olen hakenutkin tilanteeseen apua terveyskeskuksesta ja siellä on onneksi otettu mut vakavasti.

Tsemppiä kaikille!

Libra & "Smurffiina" 9 vkoa 4 pv



 
Vieläkö mahdutaan mukaan? Itse olen 27-v ja poika syntyi 26. syyskuuta (4000g/51cm) eli ihan kohta 2 kk täynnä. Olen seurannut teidän juttuja ihan alkuraskaudesta lähtien satunnaisesti ja nyt vauvan synnyttyä lueskellut päivittäin aina kun ollaan kotona. Asutaan Espoon Tuomarilassa. Onko kukaan muu tästä läheltä? Vaunuillaan yleensä Koivuhovi-Kauniainen-Tuomarila-Espoon keskus alueella.

Pojan kanssa meillä menee mukavasti päivät, nukkuu kahdet pitkät päikkärit, jolloin ehdin itsekin tehdä jotain ja muuten leikitään ja lauletaan kunnes isi tulee kotiin auttelemaan. Poika on enimmäkseen nauravainen ja hyväntuulinen ja kitisee yleensä vain nälkää ja väsymystä. Iltaisin tosin tuntuu että pitää saada olla sylissä ja mielellään liikkeessä koko ajan, eli sitten kävellään. Yöllä herätään kaksi tai kolme kertaa syömään. Yhtenä yönä nukkui jo koko yön ja ehdinkin ajatella että ihanaa kun saa taas nukkua äitikin yöt =) , mutta se jäikin siihen yhteen yöhön ja nyt taas heräillään muutaman tunnin välein. Oon oikeestaan yllättynyt miten hyvin sitä jaksaa herätä itsekin. Vai alkaakohan se univelka kertyä vähitellen... Mahavaivoista täällä kärsittiin myös ensimmäisen kuukauden ajan, mutta sitten aloitettiin relatipat ja vaivat väheni kyllä huomattavasti.

Meillä mennään kokonaan omalla maidolla, mutta pumppailen kyllä pulloon maitoa lähes päivittäin. Yleensä otan maidon pullossa mukaan kun lähdetään pidemmäksi aikaa vaikka ostoksille ja epäilen että poika saattaa herätä kesken kaiken niin saan heti pullon suuhun kun huuto alkaa. Samoin jos illalla poika on yliväsynyt ja huutaa vaan eikä saa kunnon otetta rinnasta niin pumppaan maidot pulloon ja hyvin menee taas.

Mukavaa lauantai-iltaa!

Mikku ja poika 8 vk =)
 
Iltoja!

Väpä: Mukavaa ja rentouttavaa pikkujoulua!

Cora85: Paranemisia sinne teille..onneksi ei ollut korvatulehusta tms. vakavaa!

Jouskari-80: Onnitteluja synttärien johdosta!

Libra: Voimia sinulle! On hyvä, että olet saanut apua masennukseen.. se auttaa sinua varmasti jaksamaan paremmin

Mikku: Tervetuloa kirjoittelemaan!

Kumman näköisiä mussukoita: Meillä poitsu on enemmän isänsä näköinen..viimeaikoina on tullut vähän samaa näköä kuin mitä miun sedässä ja serkussa on. Hiuksia on sitten taas yhtäpaljon, mitä itselläni on ollut vauvana =)

Maidon heruminen: miulla oli ennen samanlaista ropleemaa, kuin Coralla ja Syysmamalla, mutta nykyisin maidon heruminen on vähentynyt.. jopa niin paljon, että iltaisin en saa enää pumpulla pumpattua maitoa. Poika syö iltaisin aika paljon (ja sen kyllä huomaa :D )eikä varmaankaan siksi enää pumpulla saa pumpattua.

Hieronnasta olisi kiva saada lisäinfoa.. varmaan netistäkin jotain löytyisi. Uskon, että se olisi mukavaa vauvalle.

Jouluvaloja on täällä viritelty jo parvekkeelle ja tykätään poltella kynttilöitä paljon.. Varmaan ens viikolla viritellään valot myös pihapuuhun, kun yksi sellainen tuosta pikku pihalämpäreeltä löytyy:LOL: Miekin oon joulufriikki, mutta en voi sietää kauheita ruuhkia kaupoissa ym. joulun kaupallista ylimainontaa :/

Parvekeunista..meillä ei kovin pitkiä aikoja parvekkeella nukuta yleensä.. vaunulenkin jälkeen yritän siirtää kantokopan parvekevaunuihin, niin menee apaut 10min, kun poitsu huutaa sisälle. Ja jos laitan pojan suoraan parvekevaunuihin, niin yleensä ei paljon yli tuntia siellä viihdy, tiedä sitten mistä moinen :|

Sitten lopuksi vielä sellaista gallupin tynkää, että millaisia "harrastuksia" tai muuta ohjelmaa olette meinanneet aloittaa vauvojen kanssa? Aikaisemmin kerroinkin, että myö alotetaan tammikuussa vauvauinti ja äiti-vauvajumppa ja kiinnostus muskariinkin olisi, mutta en tiedä olisiko siinä vähän liikaa ohjelmaa yhdelle vauvalle..

haikara08 ja Veeti 2kk ja kohta 2vkoa
 
Tultiin yökyöpelin kanssa kyläilemästä 12 pintaan ja 1 maissa kuten normaalistikin sain hänet petiin. Meillä kans vauva on iltavirkku, ei itkuinen yleensä jos jaksaa vaan viihdyttää ja seurustella, välillä viihtyy itekseenkin 20 minuuttia sängyn pohjalla, mutta ei nuku ei ennen kuin normi klo 01. Yöllä sitten heräillään kerran 4-5 maissa ruokailemaan ja sitten 8.30-10 seuraavaksi. Mä en kyllä ite usein saa heti unen päästä kiinni silloin 5 maissa ja se on rasittavaa se, aluksi ei niin ollut, mutta tuntuu pahenevan koko ajan!

Meillä pulauttelu jatkuu maidosta entiseen malliin, nyt aloin parina päivänä lisätä ruokalusikallisen luomuperunasosetta pullomaitoon ja se helpottaa hiukan. Poikahan täyttää 3 kk tänään ja vielä jokunen vuosi sitten soseet aloitettiin 3kk iässä, että tuskinpa tuo on vaarallista. Myös neuvolalääkäri (joka nyt muutoin ei kovin kummoisen asiantuntijan oloinen olekaan) sanoi, että rajatapauksissa soseet voi aloittaa 3kk iässä.

Meillä päivällä nukutaan ulkona 3-4 tunnin päikkärit, muut unet ovat puolituntisia torkkumisia. Kovasti vaavi jaksaa hymyillä ja jokellella, jopa yölläkin kun mä oon ihan puhki silmät sikkurassa, mutta kummasti sen hymy pistää jaksamaan! Vauveli on sen sortin miehiä, että ruoka maistuu aina ja sitä vedetään niin paljon kun vaan tarjotaan eli ihan sama vaikka oltaisiin keskellä ihmisvilinää Stockan kahviossa tms. Aiemmin ajattelin että mulle olis vaikeeta imettää semmosessa paikassa, no ei olekkaan, aivan sama kunhan hän on tyytyväinen.

Kakka irtoo keskimäärin kerran pari päivässä, joskus voi olla 2 päivän tauko.

Olen aina välillä sitä vauvahierontaa kokeillut minäkin, mutta ei oikein uppoa, semmoinen sively vaatteiden päältä kylläkin.

Harrastuksista - olis kiva jos päästä baby-brazil-tanssiin tammikuussa työväenopistoon, taitaa vaan olla tosi täynnä noi ryhmät tääl Treella.

Imetyksestä - mä ajattelin imettää siihen asti kunnes vauva on 4 kk, jolloin ns. imetyksen tarjoama vastuskykysuoja olis tarjottu tai viimestään lopetan sit kun alkaa tulla hampaita. Vauva hieroo jo nyt ikeniään siihen malliin ja myös kuolaa, että uskon et ekat hamput alkaa tulla meillä ajoissa, ehkä jo tuossa 4 kk pintaan. Imetys tuntuu olevan meillä enemmänkin semmoinen läheisyys - rauhottumisjuttu, ravinnonsaannin kannalta sillä ei ole ollut 1/3 - 1/4 suurempaa merkitystä. Imetyksen päälle vauva vetäsee vuorokaudessa 120 maissivelliä ja noin 900 ml korviketta. Tällä hetkellä siis käytössä apteekista saatava herkkävatsaisten Nutrilon, joka hyytelöityy jonkin verran masussa ja sen pitäis vähentää pulauttelua. Ekat 2 vk meillä mentiin ostetulla äidinmaidolla, sit 2 kk asti apteekin Almiron Peptillä, jossa maitoproteiinit on pilkottu (tein tämän siksi, että välttyisimme mahdollisilta masuvaivoilta, ja niitä ei ole ilmennytkään, paitsi tuo runsas pulauttelu. Se on runsainta "vetisimmän" rintamaidon jälkeen, jolloin se siis tulee ulos helposti myös nenän kautta, joka on etenkin öisin pelottavaa.

DD ai nytkö ukkos läks laivaristeilylle, onneks ei tunneta - saattaisin mojauttaa - siis ukkoas... ;)

Aatumaria - mitähän teille kuuluu? En ole nähnyt sinun vähään aikaan palstailevan...

Jaksuja kaikille vatsanväänteiden kanssa painiskeleville!
 
Huomenia kaikille :wave:

Syysmassukoiden juniorin äiti täällä yrittää taas aloittaa palstailun. Lukenut olen ahkerasti, mutta tämä kirjoittaminen vaatii niin paljon aivotyötä, että tähän asti se on ollut lähes mahdotonta. Välillä olen ajatellut, että aivoni valuvat maidon mukana ulos, niin pöllöksi itsensä tuntee :LOL:

Mikku, tervetuloa. Mukavaa saada lisää porukkaa. Olet kai huomannut pääkaupunkiseudun syysmassujen tapaamisen 12.12. Tule toki mukaan.

Mussukkamme näyttää itseltään
, hän ei ole selvä kopio kummastakaan vanhemmastaan. Hymy on mielestäni minulta, mutta silmät näyttävät enemmän iskän silmiltä. Maailman kaunein tyttö hän on tietenkin meille vanhemmilleen :heart:

Vatsaväänteitä neidillä ei ole ollut, mutta torstaina saadun rotan jälkeen on ollut hiukan pulauttelua ja kakkaamattomuutta. Odottelemme mielenkiinnolla millainen lasti vaippaan rojahtaa kun kakka lähtee tulemaan...

Libra, suuri :hug: ja voimia masennuksen ja uupumuksen kanssa painiskeluun. Onneksi olet uskaltanut puhua asiasta neuvolassa.

Meillä mennään rintamaidolla, vaikka en mikään imetyksen ystävä olekaan :/ . Yritän "sinnitellä" imetyksen kanssa siihen, että Ellen on vähintään neljä kuukautta. Joskus isä antaa korviketta, että saan nukkua tai muuten omaa aikaa. Tyttö viihtyy nimittäin lähes koko ajan rinnalla lutkuttamassa, joten oman maidon pumppaaminen on hankalaa. Koen kuitenkin jostain syystä syyllisyyttä siitä, että lapsi saa korviketta :| Todella helposti tuntuu iskevän "huono äiti syndrooma".

Parvekeunia meillä nukutaan jos ulos ei voi muuten mennä. Yritän kuitenkin käydä joka päivä vaunulenkillä koira mukana, joten yleensä päiväunet nukutaan silloin. Meidän kodin viereinen golfkenttä aviattiin juuri talveksi vapaaseen käyttöön. Onkin ollut ihanaa ulkoilla niin, että on voinut laskea koiran irti golfkentällä ja kävellä vaunujen kanssa perässä.

Ristiäiset meillä on ensi viikon lauantaina ja ne pidetään kotona. Vauvalle tulee nimeksi Ellen Iida Tuulikki. Iida on mieheni mummon nimi, Tuulikki taas äitini toinen nimi ja Ellen oli meistä vain kaunis, sukunimeen sointuva nimi. Hieman mietin Elleniä, sillä minulle tulee nimestä helposti mieleen eräs hiukan ärsyttävä tv-juontaja... Toisaalta lähes jokaiseen nimeen liittyy mielleyhtymiä, niitä ei vain voi välttää.

Nyt suihkuun ja ulkoilemaan. Hauskaa sunnuntai päivää jokaiselle!

Tiinuliini ja Ellen 6vko ja 3pv
 
Huomenia. Pitäisköhän yrittää lähteä lasten kanssa käymään keskustassa? Mies on taas töissä..

Pari päivää sitten huomasin saunassa, kuinka maitoa oikein taas suihkusi. Ei oikein viitsi lähteä mihinkään vauvauinteihin kun saunaan ei pääsisi käväsemäänkään ja suihkussa ollessakin maito lentää rinnoista oikein kaaressa. Pariin päivään en kyllä ole onnistunut pikkuneitiä hukuttamaan maitosuihkulla..

Meillä neiti on alkanut pitää päätään kovasti pystyssä sylissä ollessaan. Haluaa olla vain masu maata kohti siellä sylissä. Ja siinä katselee maailmaa. Parina yönä olen mielestäni laittanut pienen nukkumaan selällään mutta kohta hän makaakin siinä sängyssä kyljellään. Ja kerran hoitopöydällä on kääntynyt selältä kyljelleen. Masulta ei ole selälleen vielä kierähdetty.

Harrastuksista. Meillä ei varmaan mitään erityistä aleta harrastaa. Ehkä mies sitten saa alkaa kun jää pikkuneidin kanssa kotiin. Omaa muskaria me pidetään 2-5 kertaa viikossa ja kun esikko harjoittelee soittoläksyjään päivittäin niin siinä tulee muskaria lisäksi melkein päivittäin. Mihinkään jumppiin ei ehditä ja toi maitojuttu siis blokkaa uimista. Mummolassa on kyllä uima-allas ja siellä esikko käy pari kertaa kuussa uimassa niin varmaan kohta vois tuon pikkuisenkin ottaa altaaseen mukaan uimavaipan kanssa..?

Nyt kuuluu sellainen kutsu, että pitää lähteä...

Hexa ja Piiperöinen, 3kk -5 pv
 
Huomenia.
Täällä hyvin nukuttu yö takana taas. Väinö on siis varmasti maailman kiltein ja helpoin vauva nukkuu tosin niin paljon ja pitkiä pätkiä että kuten olen jo kertonut sekin huolestuttaa kun eivät nämä isommat nukkuneet.Joka tietysti erittäin mukavaa kun kaksi isompaa ovat koliikkia huutaneet ja pinnaa kovasti venyttäneet..
Eli taas nukuttiin 8h ja herättiin syömään ja jatkettiin unia vielä 2h.. näin on nyt menty reilu viikko..
muutenkin Väinö on selvästi kovin väsynyt mies kun nukkuu järjestään koko ajan.. on aamulla pitkän pätkän hereillä ja sitten illalla... muuten on hereillä vain pieniä pätkiä...

harrastuksista mä en tiiä minne ehtis täältä metsästä ajaa harrastaa niin että ehtis hakea kakkosen eskarista, mieskin on niin pitkään töissä että ei taideta harrastaa vielä mitään...

kumman näkösiä Esikko on kuin ilmetty isänsä joka taas on kuin ilmetty isänsä.. meidän tyttö on myös perinyt isänsä piirteitä, ja muuten on itsensä näköinen. Ja tämä meidän Väinö, ensin olin sitä mieltä että näyttää aivan veljeltäni mutta nyt rupee tulemaan tuon esikon näköä. Se mistä olen aivan innoissani on se että Väinölle näyttää tulevan ruskeat silmät kuten äidillään(1 ja 2 sinisilmäisiä kuten isänsä)

kakka juttuja meillä kakataan monta kertaa päivässä liki joka vaippaan tosin välillä tehdään kakkaa monta tuntia ennen kuin saadaan se ähellettyä.. ja se tuntuukin olevan ainoa asia joka saa Väinön itkemään..

maidontulo Luulin jo että oli hiipumaan päin mutta nyt taas homma sujuu ilm oli vain teho-imu päivät menossa kun roikku tississä koko ajan.
Välillä oikein sattuu kun maito nousee, ja tosiaan oikein kaaressa lentää, liivinsuojat ei paljon auta, läpi tulee, joten villapaita aina jos kylässä niin ei näy niin helposti... ;)

Voi että miten on kurja ilma, mä sitten vihaan pakkasta ja lunta... sitä pitäis olla vaan jouluna ja uutena vuotena sit sais sulaa pois...

nawi ja Väinö 2kktta
 
Huomenta!
Huh!Viime yö meni onneksi paremmin,nukkui 22.30-5.00 ja sitten söi ja nukkui 7.00 ja söi ja sitten nukkui vielä 8.00 jolloin esikkokin heräsi... :D

Täällä on ihan järjetön lumimyräkkä joten tämä perhe pysyy visusti tänään sisällä! :x :x :x

Harrastuksista täällä ei aleta harrastamaan mitään... :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Olen ite niin laiska vätys ja mies paljon pois ni ei noitten kahen kanssa mihkään muskareihin/uinteihin oikeen mennä.

Täytyy kotona järjestää ja keksiä juttuja!

Kumman näköinen ens alkuun muistutti aivan isäänsä niinku esikko kans aikoinaan(liekkö joku biologinenki juttu.. :whistle: )

Mutta nyt muistuttavat lähinnä toisiaan-eivät vanhempiaan... :D

DD:llä ihanat lapsoset :heart:

Huomasitkos muuten DD että Luminka päivittää meille uutta "pikkukakkosen" jo saaneet pinoa?? =)
 
Uintivaippoja? Hei Hexa tai muut, jotka saattavat tietää - mistä niitä saa ostaa ja paljonko maksavat? Ostetaanko myös niihin kuuluvat uikkarit, vai miten ne pysyy?

Me ei olla menossa vauvauintiin, kun korvatulehdukset pelottaa... mutta sit kun lähdetään Eilatiin pitää nuo uintivaipat olla... tosin siihen on vielä aikaa 4 kk.

Vauva on mun mielestä saanut joitakin piirteitä veljiltäni ja multa, kuitenkin ruskeat silmät ja kiharaisen pään isältään. Kaikki sanovat, että vauva on kaunis, itse sitä on vaikea arvioida objektiivisesti, mielestäni kaikista kulmista ei kaunis, toisista taas kovin söpö. Nimimerkki: Henkilö, jonka mielestä vauvoistakin on aina löytynyt suloisia ja vähemmän suloisia. (Eli siksi ajattelen, että muutkin vaan mahdollisesti sanovat vauvastani, että on kaunis, koska niin kuuluu kai sanoa...)

Pitäisköhän hänet by the way mennä pelastamaan tuolta lumimyrskyn keskeltä, ennen kuin vaunut hautautuvat lumeen? On ollut siellä jo kohta 3 tuntia unilla. Peitin harsovaipalla kuomuaukon, jotta lumi ei tuiskuta sisään. No ainakin karaistuu, eikös se ole suomalaiskansallisen ulkonanukuttamisperinteen tarkoitus;)
 
Terve!

Täällä tuulee urakalla muttei sada mitään. Matilda nukkuin kans tuolla tuulessa 4tuntia, sitten hain sisälle vaikka vieläkin olisi nukkunut.

Mutta juu, nyt me lähdetään Matildan kanssa tupperikutsuille.

Miia ja Matilda 2kk ja 3viikkoa kait

Meillä ei harrasteta mitään. Vauvauintia on 70 kilsan päässä, muskari olis, tossa kirkolla 23 kilsan päässä, mutta se on vain päiväsaikaan, niin en pääse kun on noi muut muksut. vauvajumppaa ei ole lähiseuduilla. Vauvauintiin olisin halukas, mutta minkäs teet. No kehittyy nuo ilman harrastuksiakin.

Meillä kakataan ehkä joka toinen päivä tai joka kolmas päivä.

Enpä tiedä kumpaa vauva muistuttaa. Mä olen aina huono sanomaan. Yhden siskonsa näköinen mielestäni kovasti on.
 
heips!

mä kävin esikoisen kanssa vauvauinnissa ja siitä jäi kyllä hyvä muistot vaikka hänen kestikin tottua veteen tosi kauan.Edelleen on vähän arka veden suhteen ja pään kastelu kestää kauan.Nyt ketään ei oo tarjoutunu sponssaan uimista joten jää väliin koska se on täällä niin kallista.
Vauvajumpassakin oltiin, nyt se onkin lopetettu joten ei oo siis mitään mihin mennä, täytyy ehkä kotona vähän jumppailla vaan :D

Mitzy uimavaippoja saa ihan marketeista, ovat ihan samanlaiset kun normi vaipat ja päälle saa laittaa mimmoset uikkarit sitten iteltä löytyy.Vauvoillehan suositellaan koko uikkareita jotta saa paremman otteen kun muuten on aika liukas kaveri :) hintaa en muista mut ei kyllä mitään hirveen hintasia jos ei kovin usein ostele.

täällä onneks ei vauvauinnissa tarvinnut vaippoja käyttää eikä sinne altaaseenkaan koskaan kukaan kakannut.

Jouskari kiva kun sanoit!en ois huomannu.Jäänyt kyllä toi odotuspuoli nyt niin ihan kiva kun siirtyvät tänne :D

mikku tervetuloa mukaan!

huh, tosiaan mikä myrsky eilen, ehittiin aamulla vaunutella kauppaan ennen kun se alko ja illalla ku mentiin kavereille muutamaks tunniks niin lunta olikin yhtäkkiä tullut kaameet kasat!kolmelta heräsin kun aurat alko kolisteleen, nyt tarviskin äkkiä hypätä ulos että vois ottaa esikoiselle pulkan.Ärsyttää kun heti ollaan hiekottamassa, onhan se kiva mutta jättäis nyt vähän pulkkavaraakin :D
Meillä muuten tuli parvekkeellekin lunta kasat vaikka on lasitkin!toivottavasti nyt sit pysyy eikä heti sula pois.

Nyt siis valmistautuun, täytyy ehkä kaivaa villapaitaakin jo...
d. ja Eeti 2kk 2vk+
 
Huomenet vaan taas :)

Mikku tervetuloa vaan mukaan kirjoittelemaan =)

Libralle kovasti voimia ja hyvä tosiaan, että oot neuvolassa asian ottanut puheeksi :hug:
Myös muille väsyneille paljon voimia :hug:

Näköisyydestä Molempia noista pojista löytyy, mutta vanhempi on selkeesti enemmän mun näköinen ja nuorempi isän näköinen. Hauskasti viel tuntuu menevän, että vanhempi on oikeen pellavapää ja nuorempi taas on selkeesti tummahiuksinen. Mun leuka löytyy molemmilta ja vanhemmalla on mun nenä ja isän korvat ja nuoremmalla taas mun korvat ja isän nenä. :D
Tytöllä taas eri isä, niin ei voi oikein vertailla kauheesti...mun leuka kyllä löytyy häneltäkin ja nenä kans ja korvatkin, mutta tosi paljon on hänessä isänsä näköä ja ihanat tummat ripset ja kulmat ja aistikkaat huulet on perinyt isältään. =)
Kauniitahan nuo lapset on :heart: Ainakin mun silmään :D

meillä täällä taas remppamies hommissa...meillä siis meidän makkari rempassa ja ollaan nukuttu pelkillä patjoilla yläkerran aulassa miehen kanssa ja Nemokin on nukkunut rattaissa.
Nyt sitte samalla kun kaikki tavarat on huoneesta pois, niin tehdään siitä poikien huone ja ite majottaudutaan tuohon pienempään makkariin, kun ei me siellä muuten aikaa vietetä kuin nukkuen ja :whistle: joten me ei paljoo tilaa tarvita.

nemo tuntuu kans olevan vähän räkäinen tällä hetkellä ja pulauttelee herkästi nenän tukkoisuuden takia ja nukkuminenkin on mitä on. kauheesti tuo muutenkin on alkanut meidän kanssa seurustelemaan ja nuhasta huolimatta jaksaa hymyilläkin =)

Harrastuksista Tuskin mitään ihmeellistä aletaan harrastamaan, kun tuntuu päivät olevan muutenkin työntäyteisiä :kieh:

Täällä kans vissiin maidonlisäystä ollut ilmassa, kun tissillä tunnutaan viihtyvän ja eilen tissit illasta oikein vihloi, kun maitoa alkoi nousta. Silti melkein kerta päivään menee korviketta noin 70ml lisäks ja yleensä se on iltaisin. Tiedä sitte tuleeko tosiaan tarpeeseen vai onko vaan tottumuskysymys ;)

Mut nyt taas puuhastelemaan :wave:

Katjuska ja Nemo 11vko3pvä :heart:
 

Yhteistyössä