Hakutulokset

  1. L

    10 kk:n päivärytmi?

    joo tossa aikaistuksessa kannattaa olla kärsivällinen ;-) pikkuhiljaa yrittää aikaistaa, 15 min päivässä ja kokeilla ainakin...eikä heti luovuttaa. kannattaa pohtia sitä vuorokauden unimäärää myös. Jopa 30 min liian myöhäinen nukkumaanmeno voi aiheuttaa pitemmällä tähtäimellä kroonista...
  2. L

    10 kk:n päivärytmi?

    älä nyt ainakaan mitään rajua unikoulua aloita!!! voi olla eroahdistusta yliväsymystä (juuri siitä että nukkuu vuorokaudessa liian vähän) nälkä - syökö tarpeeksi päivän aikana?? sanoppa miehellesi että nyt tarvitaan kärsivällisyyttä, hän voisi ehkä nukkua korvatulpilla eri huoneessa jos...
  3. L

    10 kk:n päivärytmi?

    minulle pisti silmään myöhäinen nukkumaanmeno...ja herää kuitenkin noin aikaisin. 9-12 kk lapsi tarvitsee yöunta 11-12 h ja päiväunia 3-4 h. Joten aikaistaisin yöunille menoa reippaasti. Monesti moni asia loksahtaa kohdilleen kun lapsen oma biloginen univalverytmi toteutuu. Yleensä lapset...
  4. L

    ***Kesämasut 2009 VOL.3***

    Sisu joo meillä menee nukkumaan heti 19 jälkeen, ja ollaan todettu että se on pojan luontainen rytmi, herää 6-6.30. Me ei käydäkkään illalla paljoo missään, iltapuuro on 18.30. Mutta tällä rytmillä saa ihanaa omaa aikaa illalla, poika ei mene yliväsyneeksi, yöt on rauhallisempia ja päiväunet...
  5. L

    ***Kesämasut 2009 VOL.3***

    Sisu mä neuvoisin kokeilemaan laittamaan tuntia aikaisemmin nukkumaan..tosin silloin ei välttämättä nuku aamulla pidempään, mutta yöunen kesto pitenee. Mitä aikaisemmin meillä mennään nukkumaan illalla sitä myöhempään nukkuu aamulla. 9 kk yöunen pituus pitäisi olla 11-12 h :) tää ihan vinkkinä...
  6. L

    Vaavi ei tahdo isää

    hei ei ollut tarkoitus syyllistää, saattoi siltä vaikuttaa sillä olen allerginen sille että lasta koulitaan itkun kautta (mikä onneksi on lähes kaikkien mielestä vanhentunut ja vahingollinen tapa lasta kasvattaa), mutta näin ilmeisesti ei ole teillä kyse, vaikka hieman sellaisen kuvan sai tuosta...
  7. L

    Onko muita jotka EI TODELLAKAAN itketä vauvaansa missään tilanteessa..? Ja kannattavat muitakin kiintymysvanhemmuuden oppeja :)

    mut hei lisää vaan mielipiteitä :wave: sainkohan kunnon myrskyn aikaiseksi :laugh: On muuten niin ikuisuusaihe tää hoitotyylien vertailu, et siihen tämä ei tähdännyt vaan siihen että muut kiintymysvanhemmuuden kannattajat kaivautuisi esiin :D
  8. L

    Onko muita jotka EI TODELLAKAAN itketä vauvaansa missään tilanteessa..? Ja kannattavat muitakin kiintymysvanhemmuuden oppeja :)

    *huokaus* suositus että kiinteitä aloitetaan maistelemaan 4 kk iässä on muuten täyttä puppua...mikäköhän neuvolatäti teille on eksynyt. Tää on just tätä...|O Löytyyköhän täältä oikeesti yhtään joka on toteuttanut näitä jutskia menestyksekkäästi? Tarkoitus on nyt tosiaan löytää näitä...
  9. L

    Onko muita jotka EI TODELLAKAAN itketä vauvaansa missään tilanteessa..? Ja kannattavat muitakin kiintymysvanhemmuuden oppeja :)

    heh, joo ei todellakaan oo tarkoitus vertailla mitään äitien paremmuutta vaan etsiä muita kiintymysvanhemmuuden kannattajia (on ihan oikea kasvatusfilosofia http://kiintymysvanhemmuusperheet.nettisivu.org/) eli sellaisia jotka on tietoisesti tehneet näitä tiettyjä valintoja ja onnistuneet...
  10. L

    Onko muita jotka EI TODELLAKAAN itketä vauvaansa missään tilanteessa..? Ja kannattavat muitakin kiintymysvanhemmuuden oppeja :)

    no ilmeisesti näitä aloituksia ei voi poistaa, niin poistinpa nyt tämän tekstin koska tämä meni nyt vaan pelkkään vertailuun eli juuri siihen mihin pelkäsin... :) näitä paremmuusvertailuketjuja on jo ihan tarpeeksi. Voitte lukea noista vastauksista mistä "ehkä" oli kyse :whistle:
  11. L

    Vaavi ei tahdo isää

    mun veikkaus että tytöllä on nyt "äitivaihe" vaan menossa ja potee kovaa eroahdistusta iltaisin jos äiti ei tule hyssyttämään...menee ajan kanssa kyllä ohi. elkää nyt hyvät ihmiset huudattako lasta 2 h niin että oksentaa! Mun mielestä lapsi kokee tällöin kyllä pahaa eroahdistusta...mä en...
  12. L

    Miten olette lopettaneet yösyötöt, vai onko vauva itse lopettanut?

    meiän vauva 7 kk ja syö 3-5 kert yössä. nukkuu mun vieressä joten yöimetys ei vaadi kovin paljoa, nukahdan heti itse kun vauva on syönyt joten ei haittaa yhtään. vkoloppuaamuisin isä herää aamulla ja saan nukkua. ei oo nyt tarkoitus paasata, mutta en ymmärrä miksei kaikki äidit nuku lastensa...
  13. L

    Vauva 4kk-6kk ja täysimetys

    voisinpa tähän kommentoida, että on ääärimmäisen harvinaista että rintamaito ei riitä lapselle täysimetykseen 6 kk ikään asti. Kiinteiden aloitus ei auta nukkumiseen/öihin, rintamaidon energia riittää lapselle 6 kk ikään jos imetys on lapsentahtista . On normaalia että täysimetetyn lapsen paino...
  14. L

    ekat vellit :)

    huomioi myös se että liian pienen vauvan ruoan sulatus ja suolisto ei pysty käsittelemään viljaa...joten odottelisin kyllä. voi aiheuttaa myöhemmin ongelmia jos suolistoa tukkii "vierailla aineilla", esim. suolinukka ei ole kehittynyt käsittelemään muuta kuin maitoa tuossa iässä. Enää ei...
  15. L

    Ulkona nukuttaminen ahdistaa vauvaa

    minä nyt en näe ihan kovin faktaan perustuvaa asiaa tässä...mitä eroa on jos vauva nukkuu oven takana tutulla parvekkeella tai oven takana makuuhuoneessa. Okei hajut ei ehkä viivy parvekkeella samalla tavalla kuin sisällä, mutta jos vauva pienestä pitäen tottuu samaan "näkymään" niin parvekkeen...
  16. L

    Ns. vaativa vauva!?

    tää tulee nyt myöhässä mutta kaie mä suosittelen stiä ph mittausta, siitä saa sen käyrän mukaan ja oikeesti antaa selvyyttä kuinka paha refluksi on. Nythän ette tiedä onko lievä, paha vai mikä vaikka refluksi onkin teillä selvä. Letkun laitto niin vauva itki toki, mutta sen jälkeen ei ollut...
  17. L

    Nukuttamis ongelmia=/ neuvoja?

    minä en keksi oikein muuta kuin että millainen päivärytmi teillä on? selkeä rytmi päivässä auttaa vauvaa jäsentää päivän ja yön eroa ja muutenkin luomaan ennakoitavuutta päivään. Yleensä se, että valvottaa illalla pitkään että nukkuisi yöllä paremmin ei oikein toimi..vauvat on kyl tosin niin...
  18. L

    ***Kesämasut 2009 VOL.3***

    maranooka joo hyvä juttu. Me otettiin vakuutus vastaviime viikolla kun alettiin epäilemään allergiaa ja nyt on mennyt tällä viikolla jo monta sataa tutkimuksiin. Vakuutuksen voi ottaa vieläkin, jos ei ole todettu/epäilty mitään sairauksia ja neuvolakortti kunnossa. Mä suosittelen kyl...
  19. L

    ***Kesämasut 2009 VOL.3***

    maranooka vie ihmeessä yksityiselle allergologille!!! Neuvolalääkäreistä ei valitettavasti ole yhtää mihinkään...sellaisia kauhujuttuja olen kuullut! Ehdottomasti yksityiselle! Onko teillä vakuutus? Kyllä äiti tietää jos lapsi on kipeä ja asiansa omaavat erikoislääkärit ovat sellaisia joilta saa...
  20. L

    Muita päivänukkujia + yökukkujia?

    useinmiten vauvat laitetaan liiaan myöhään iltaisin nukkumaan...meillä yöt rauhoittui heti kun alettin laittaa tarpeeksi ajoissa illalla sänkyyn, eikä tarkoita että herää aamulla aikaisemmin vaan päinvastoin. Mekin luultiin että herää sitten klo 5 kukkumaan jos laitetaan sänkyyn jo klo 19...

Yhteistyössä