***Kesämasut 2009 VOL.3***

|O |O |O |O VOI HELVETTI!!!!! Venla menee normaalisti ulos päiväunille 11 aikaan, tänään ei. Kilju vaan, eikä suostunu nukahtaa, kävin kävelemässä ja ei. Tultiin sisälle, ja sain sen rauhottuu meidän sängyn päälle, niin neiti nukku normaalin 3-4h sijaan 45 MIN!!! |O Toivotaan, et tää on vaan tän päivän juttu, men J-A-K-S-A jos päivätkin alkaa mennä taistelemiseksi, ja siihen, et yks on hereillä koko ajan. Tai siis, olkoon hereillä, mut olen muutenki 24/7 lasten kans yksin (sille tuntuu ), niin olis edes OMA PIENI HETKI päivästä, millon V nukkuis, ja esikoinen ei olis härväämässä koko ajan.

:ashamed: Anteeksi oma napa.
 
sisu ollaan siis molemmat työ leskiä. eli meillä mies lähtee tänään taas töihin ja kotiutuu ens ma. mun mielestä viikonloput on kaikkein rankimpia koska silloin ei o ohjelmaa ja tuntuu kurjalle kun herätään silloinkin klo 7.00 ni tulee päivästä pitkä.

eli sulle iso voima :hug:

koitan saada konstan nukkumaan nyt yhet pitkät päikkärit että sais jonkunlaisen selkeemmän rytmin tähän päivään ja olis sitte iltaisin hiukka paremmalla tuulella. nykyisin pyörii lattialla kuin hyrrä ja mieltä osoitttaa kun huomaa että jalat menee kyllä vatsan alle mutta mitään ei silti tapahdu.....

pitää mennä.
 
Heipsis piitkästä aikaa!!!Lukemassa olen käynyt, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjotella mitään :ashamed: [bsunshine25[/b] Minä olen se yksi vauvakuumeinen odottaja elikkä meille siis toinen tulossa, nyt viikkoja 12+1 =) Vähän jänskättää jo nyt tuleva pieni ikäero, mutta kaippa se jotenkin yhdessä voimin jaksetaan :D Alkuraskaus on ollut kokopäiväistä ällötystä ja väsymystä, mutta nyt alan taas palata elävän kirjoihin.

Voimia kaikille, jotka taistelee nukkumisien kanssa. Meillä nukutaan hyvin; Iida menee yöunille n.klo.21 ja saattaa yrittää äheltää aikansa sängyssä, kun yrittää mahalleen, mutta nukahtaa yleensä vartin sisään (mulla on ihanat tyynyviritelmät, ettei Iida pääse kääntymään yöllä). Sitten viimeistään 4-6 välillä herää ähisemään/juttelemaan, jolloin nostan Iidan viereeni nukkumaan ja yhdessä köllötellään n. kasiin asti. Eli se siitä omassa sängyssä nukkumisesta :LOL: Mies on jo olosuhteiden pakosta joutunut sohvalle nukkumaan kun pelkää, että kääntyy lapsen päälle jos nukkuu meiän kanssa :ashamed:

Syömisestä Täällä syödään hienosti jo lähes kaikkia 4-5 kk:n soseita ja puuroja, mutta lihaa on vaikea saada tuon tyttösen kurkusta alas, vaikka olisi hienonhienoa sosetta. Luulen, ettei Iida tykkää mausta tai pitää sitä outona, koska esim. bonan naudanliha on rakenteeltaan tosi sileetä. Ja sitterissä syötetään, kylässä pidän turvakaukalossa. En varmaan edes osaisi syöttää jos likka olis sylissä.

Mutta palaamisiin, mä riennän ruuan laittoon :)

A ja Iida 5,5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
sisu ollaan siis molemmat työ leskiä. eli meillä mies lähtee tänään taas töihin ja kotiutuu ens ma. mun mielestä viikonloput on kaikkein rankimpia koska silloin ei o ohjelmaa ja tuntuu kurjalle kun herätään silloinkin klo 7.00 ni tulee päivästä pitkä.

eli sulle iso voima :hug:
Kiitos tästä. Mies tosi paljon töissä, ja sit sillä on koko ajan joku projekti meneillään, minkä parissa puuhastelee illat. Ja tytöt tietysti mun kans.
Täällä oli jo lunta maassa ihan kiva määrä, niin 2 päivän vesisade vei kaiken mennessään, ja musta maa näkyy nyt. Ihan mielettömän pimeetä, ja tuntuu, et tää pimeyskin väsyttää eri tavalla, kun valosampi vuodenaika.

HEI! Arvatkaas mitä!? Meillä ryömitään taaksepäin :D :heart: Laminaattilattialla kummasti pakittelee, ja sit jos jalat tökkää esim seinään, niin sit hermostuttaa, ja mahdottomasti! Eilen haettiin kävelytuoli (esikoinen sai sen aikanaan lahjaksi, muuten ei sitä kapistusta olis varmaan tullu meidän huusholliin ) ja silläkin Venla rullailee menemään ihan kivasti. Ja jos jotakuta epäilyttää se varvistaminen, niin ainakaan esikoisen kans ei ollu sitä ongelmaa, ja kävelee lähti 10kk ikäisenä.

Me päätettiin rokotuttaa molemmat tytöt SI-piikillä. Esikoinen rokotetaan huomenna, ja Venlasta pitää soittaa vielä neuvolaan, et käytänkö ennen seuraavaa neuvolakertaa sen rokotettavana, vai laitetaanko se sit 7.12. kun on seuraava käynti.

Jahas, kutsu käy :wave:
 
si -rokotteesta meillä rokotetaan kaikki pojat. eli noi vanhemmat sai piikkinsä viime viikolla ja konsta saapi seuraavalla neuvolakäynnillä joskus joulukuun puolivälissä.

kävelytuolista meillä se on niin alhaalla että kun konstan siihen laittaa niin jalat jää koukkuun. ei siis viel osaa sen kanssa "kävellä" vaan seisoo aj tuijottelee vilkkubvaloja ja leluja.
 
Kiukuttelusta... Väsyneenä tulee kyllä välillä semmoisia kiukunpuuskia, ettei niistä oikein ota selvää, ovatko ne oman tahdon osoituksia vai silkkaa väsymystä. Varmaan sekä että. Suuttuu, jos häneltä ottaa lelun (tai "lelun", esim. talouspaperin palan... miten ne tuppaavatkin jäämään pojan saataville, hui kamala :| ) pois kädestä. Tai jos lelu kierähtää pois ulottuvilta.

SI-rokote otetaan meilläkin pojalle todennäköisesti. Ikäni puolesta (24) taidan itsekin saada sen jossain vaiheessa.

Sisu onnea ryömimisestä! :flower: Tuntuu olevan tyypillistä tuo, että ensin peruutetaan, ennen kuin opitaan menemään eteenpäin. No sama se, vaikka alkaisikin maailmanvalloitus pers edellä, söpöä niinkin... :D

Meillä tosiaan vasta käännyskellään. Kuukauden verran menty selältä vatsalleen, ja nyt ihan hiljattain opittu kääntymään takas selälleen. Poika tosin osaa kääntymiset vain toisen kyljen kautta, joten vielä ei osata liikkua kierimällä - paikallaan vaan veivataan edestakaisin. Yritystä ryömimisen suhteen kyllä riittää, mutta toistaiseksi ponnistelut eivät ole tuottaneet tulosta. Ja sekös poikaa harmittaa! :heart:

Reilun viikon päästä Onni on jo puoli vuotta, eikä lihoja ole maisteltu vieläkään. :ashamed: Kaikkea muuta mahdollista kyllä. Taidan olla laiska, kun en ole jaksanut miettiä, miten saisin tehtyä hyvänmakuista ja sileää lihasosetta. Ja luonto taas ei anna periksi ostaa valmiita lihasoseita kaupasta, kalliitakin ovat. Pojasta tulee tätä menoa vegetaristi. :LOL:

Joopa joo. Poitsu ei meinaa nykyään enää millään rauhoittua päikkäreille. Hirveän taistelun kautta saan hänet nukkumaan - jos saan. Rupeaa itseäni välillä suoraan sanottuna, no... potuttamaan. :) Nytkin olen jo tunnin verran yrittänyt rauhoittaa Onnia aamupäikkäreille mutta ei onnistu. Kantanut pinnasänkyyn, silitellyt, antanut tuttia. Välillä hakenut pois sängystä kun ei vaan nukahda, sitten vienyt uudestaan sänkyyn. Väsynyt tuo on muttei malta nukahtaa, kitisee ja mölyää vaan. Ei helv... :kieh: No, iltaisin onkin sitten pääsääntöisesti sammunut sänkyynsä ilman sen kummempaa nukuttamista, kun on päivän touhuamisesta aivan rättipoikki. Että jotain hyvääkin seurannut päiväunettomuudesta.
 
Iituskalle vielä kerran Onnea uuden masu-asukin johdosta! Kohtahan sitä jo alkaa tuntemaan ensimmäiset hennot hipaisut :heart:

SI-rokotetta ei oteta meillä, ei vanhemmille eikä Onnille. Tuohon päädyttiin ja siinä pysytään.

Kiukuttelu on jokapäiväistä hupia ja jos oikein innostuu niin kirkuu kuin päätä leikattaisiin |O onneksi asutaan omakotitalossa....

Kävelytuoli on kovassa käytössä. Sillä ajellaan koiran päälle, ulotutaan pyyhkäisemään olkkarin pöytä puhtaaksi, tyhjennetään lehtikori & kaikkea muuta mukavata. Pysyy äitikin kiireisenä eikä lopu siivoaminen kesken =)

Yöunien pituus on palannut melkein ennalleen, kun olen pitänyt pojan kiireisenä päiväsaikaan. Päiväunien määrä on tippunut oleellisesti, 3-tunnin unet ovat taaksejäänyttä elämää. Mut mielummin valvotaan päivällä kuin yöllä. Omaa aikaa ei enää juurikaan ole päivisin, täytyy nakittaa miestä aina töiden jälkeen että saa tehtyä jotain edes rauhassa.

Lihoja ollaan syöty ilman mitään ongelmia. Ensin testattiin reilu viikko sikaa ja nyt on ollut nauta menossa. Hyvin tuntuu maistuvan herralle, mutta ainahan tuo on ollut hyvä syömään :LOL: eiköhän lie 11-kiloa mene rikki puolivuotisneuvolassa....
 
ei kiesus, mikä yö!!! :kieh: :kieh:

alina huus aivan suoraa huutoa, ei meinannut millään rauhottua, ei edes syliin.. vaikka on huutanu öisin useinkin, ni tää oli kuitenkin ihan eri kuulosta. lopulta ymmärsin laittaa supon, nii autto hetken päästä.. loppuyö oli kuitenkin enemmän kitinää ja tuhtaamista kuin nukkumista. muutaman kerran alotti taas huudon, mutta rauhottu syliin. aamulla oli kuitenkin ihan hyväntuulinen..
hampaita oon veikkaillu, mutta mitään ei näy eikä tunnu :snotty:
 
mihan: Voi ei :/ Toivottavasti oli vaan joku ohimenevä juttu ja jos suppo vähän auttoi, niin varmaan niitä hampaita pukkaa tulemaan tai mistä näistä aina osaa sanoa...

Meillä ei vissiin tänään mennä "aamupäikkäreille" ollenkaan. Yritin vartin hyysätä vaunuissa tässä olohuoneessa, mutta ei se ottanut nukkuakseen. Huoh. Nyt tuossa ähisee lattialla leikkimaton päällä. Meilläkin taitaa nämä rytmit taas vähä muuttua.

Tänään on tarkotus ottaa taas uus maku ja vuorossa on omena. Kaappiin olen varannut myös jo ruusunmarja-omenaa, niin toivotaan nyt, että tuo omena sopii.
 
Mapitus, Sisu ja kenellä muilla on ollut säätöä päikkäreiden kanssa. Siis meidän lisäksi. :) Olisko nyt niin, että teillä ja meillä eletään jotain ihme välivaihetta noiden nukkumisten suhteen? Mä oon ainakin ollut havaitsevinani, että yksien päikkärien aika alkaa jo häämöttää, ehkä. Eli väsymystä on kyllä aamupäivällä ja alkuillasta, paljonkin, mut poika ei vaan suostu nukahtamaan. Aamulla väkisin vaan touhuaa ja touhuaa vaikka miten yrittäis nukuttaa, ja vasta puolenpäivän jälkeen nukahtaa ja saattaakin nukkua sitten pitkään! (Tai sitten ei) Sama juttu illalla. Iltapäikkäreitä ei nukuta, vaan väsyneenä vaan kiukutaan ja välillä nauretaan, kunnes vihdoin sammuu yöunille. Rasittavaa aikaa, kun pikkunen haluaa valvoa ja touhuta, mut vielä ei toisaalta ihan jaksa semmosta neljää tuntia olla hereillä putkeen. Tässä minä sit joka päivä arvon, että pitäisikö tuota nyt yrittää nukuttaa vai eikö pitäisi...
 
:| Eilen V nukku 1.5 h vaunuissa siten, et kävin pukkaamassa autokatoksessa 10 min välein uudestaan ja uudestaan. Puoli yhdeltä mulla palo pinna, puin itselle lenkkivaattet, hain isomman koiran mukaan, ja kävin kävelee 1.5h vaunujen ja koiran kans. PUOLET TUOSTA KÄVELYSTÄ V tillotti silmät auki kärryissä!!! :| Illansuussa kyllä sit olis nukkunu varmaan iltaan asti vaunuissa. Tänään laitoin myöhemmin ulos, nyt nukkunu ½h, ja jo 3 kertaa käyny uudestaan pukkaa. Tosin, tänään jätin potturuoan joukosta itsetehdyn kasvissoseen pois, annoin vaan lihaa ja pottua. VAIKKA V on saanu jo pitkään tuota sosetta, niin kokeilen nyt kuitenkin varalta, et ei kai sillä tule sit maha kipeeksi kun siinä on kukka-, ja parsakaalia. En tiedä. Tai sit ne hampaat... Otapa siitä nyt sit selvää, että mikä hätänä.
 
Vifslan:
Olisko nyt niin, että teillä ja meillä eletään jotain ihme välivaihetta noiden nukkumisten suhteen? Mä oon ainakin ollut havaitsevinani, että yksien päikkärien aika alkaa jo häämöttää, ehkä. Eli väsymystä on kyllä aamupäivällä ja alkuillasta, paljonkin, mut poika ei vaan suostu nukahtamaan. Aamulla väkisin vaan touhuaa ja touhuaa vaikka miten yrittäis nukuttaa, ja vasta puolenpäivän jälkeen nukahtaa ja saattaakin nukkua sitten pitkään! (Tai sitten ei) Sama juttu illalla. Iltapäikkäreitä ei nukuta, vaan väsyneenä vaan kiukutaan ja välillä nauretaan, kunnes vihdoin sammuu yöunille. Rasittavaa aikaa, kun pikkunen haluaa valvoa ja touhuta, mut vielä ei toisaalta ihan jaksa semmosta neljää tuntia olla hereillä putkeen. Tässä minä sit joka päivä arvon, että pitäisikö tuota nyt yrittää nukuttaa vai eikö pitäisi...
Mä olen tullut ihan samaan tulokseen, mitä ilmeisemmin ollaan siirtymässä yhden päiväunien systeemiin. Aamupäivät ja alkuillat kiukutellaan, mutta ei suostu nukkumaan joten se on sitten vaan pakko valvoa. Äidillä hermot hiukan huonossa kunnossa, mutta josko tämä välivaihe menisi nopeasti ohi :kieh:
 
Näköjään on yleisiä tässä iässä nämä päikkärivaikeudet, :hug: kaikille! Meilläkin on joku siirtymävaihe menossa, aiemmin on nukkunu lyhyet unet aamulla ja illalla sekä pidemmät 3h unet päivällä. Nyt on illan unet jääny pois ja aamu-unetkin kestäneet vaan 15 min. Onneks sentään päivällä nukkuu ainakin vielä kohtuullisesti. Yöunetkin meillä on muuttuneet - onneks parempaan suuntaan. Nyt neiti nukkuu n. klo 20-7.30 ja herää yleensä kerran 4-5 välillä syömään. Oon kyl niin iloinen tästä ku on se toinen yösyöttö jääny pois.. Mut en nyt halua tän enempää tästä hehkuttaa, ku näköjään toiset vauvat valvottaa öisin oikein kunnolla :ashamed:

Kiitti sille jollekulle (en muista nimimerkkiä ), joka kertoi Bumbo-sitteristä. Mekin hommattiin sellainen ja on kyl ollut loistava!! Me oltiin tähän saakka syötetty turvakaukalossa ja se alkoi mennä tosi työlääksi ku neiti vaan kampes itteään koko ajan ylöspäin.

Muutoin tänne ei kuulu mitään kummoisempia.. Vauvakuume edelleen päällä ja talon suunnittelu on vienyt sen vähäisenkin vapaa-ajan aika tehokkaasti. Että voikin tuo valinta olla vaikeaa, huoh!

Kiinteistä meillä on nyt maisteltu lähes kaikkia makuja 4kk soseista ja lihasoseista broileria, naudanlihaa ja nyt on possunliha maistelussa. Mistähän lie johtunut, et Bonan broilerisoseesta neidille tuli masu kipeeksi, mut piltin vastaavista ei oo tullu mitään.. Oisko soseen sisältämissä öljyissä jotain eroa?! No, ainakinpahan opin maistattamaan varovaisemmin uusia makuja - varsinkin jos valmistaja vaihtuu samalla. Onko kukaan maistattanut vielä kalaa, makaronia taikka riisiä? Mä en oo vielä uskaltanu vaikka ainakin purkkien ikäsuositusten mukaan voiskin jo noitakin antaa.. Kalaa epäröin kai eniten ku se lienee herkin noista lihoista aiheuttaan allergiaa..

No, nyt neiti heräs päikyiltä.. 4h vielä yöunille menoon joten pitänee lähteä autolla jossain käymään jotta nukahtais edes vähän loppuillan aikana.. muuten on ilta kiukuttelua täynnä!!
 
Mihan, minä veisin kyllä yöhuutajan aika herkästi lääkärille tarkastukseen.. Hipulla yöhuuto/kirkuminen merkitsi korvatulehdusta.

Meilläkin on päikkäreiden kanssa ongelmia. :/ Hippu tarvitsee selvästi vähintään kolmet päikkärit, useammat jos ei ole saanut nukkua yksiä pidempiä unia. Unen kanssa vaan on vähän niin ja näin. Sängyssä nukahtaa välillä ihan itsekseen, mutta heräilee ihan uskomattoman usein. Minuutin-parin pätkissä nukkuminen ei tee pienelle kovin hyvää.. Välillä olen ihan vierestä seurannut miten uni on niin katkonaista ja aina ei kuulu edes mitään ääntä mihin havahtuisi, kunhan nyt vain herää. |O Ja kun neiti havahtuu vähänkin, alkaa hän punnertaa itseään vaistomaisesti istuma-asentoon ja toki siihen sitten viimeistään herää. Jospa tämä tästä...

Yöllä nukkuu kyllä hyvin kun olen itse ihan vieressä ja saman peiton alla. ;)

Muutenkin tästä meidän vaativasta vauvasta on tullut vieläkin vaativampi. Neiti ei enää anna istua paikoillaan kun tehdään jotain (ollaan koneelle, katsotaan telkkaria tms.), vaan vaatii heilumista ja höpöttelyä jatkuvasti hereillä ollessaan. Lattialla ei vieläkään viihdy yksinään paria minuuttia. Draamaprinsessa mikä draamaprinsessa. :saint:

 
Huomenta. Illalla olin jo nukahtamassa, kun yks kaks yllättäen tuli mieleen, et joku kysy sivu tai pari sitten, et onko jolla kulla muulla meistä koiria :xmas: Mistähän se silleen tuli mieleen... No, Sunshine sitä kysyi edellisellä sivulla, eli sulle nyt vähän myöhässä vastaus: Meillä on 2 kappaletta karvaisia ystäviä. Cockeri, 8.5v ja norjan harmaa hirvikoira 6v. Cockeri oli jo sillon, kun esikoinen synty, ja se on ollu aina semmonen oman arvonsa tunteva, varsin kovapäinen yksilö, jonka kans on saatu tehdä töitä, että ollaan saatu siitä suunnilleen yhteiskuntakelpoinen. Se ei ole koskaan oikein välittäny lapsista, ja mieluummin kiertää, ja välttelee lapsia, kun touhuaa niiden kans. Hirvikoira puolestaan tykkää lapsista, ja ei arastele niitä yhtään. Jos meillä on esikoisen kavereita sisällä leikkimässä, ja se on sisällä, niin tää tunkee leikkihuoneeseen, sotkee leikit, ja menee makaamaan keskelle lattiaa vaatien rapsutuksia :D Kulkee esikoisen perässä, ja mm. nukkuu hänen huoneessa, jos on yön sisällä. Harmaa on tavallisesti päivät ulkotarhassa, mut iltasin aina sisällä. Varsinainen sydäntensärkijä se on, ja tykkää ihmisistä tosi paljon!
Venlasta cockeri ei edes välitä, mut alussa kyllä vahti, ettei vaan kukaan vie meidän lauman uusinta jäsentä! Ihan tutuillekin ihmisille kovasti kyräili, ja oli epäluuloinen, et mitäs te meidän vauvaa sylittelette. Harmaa puolestaan oli alussa kovasti kiinnostunu vauvasta, ja kävi aina katsomassa sitä. Nyt kun V jo vähän liikkuu ja on enemmän hereillä, niin harmaa käy heiluttamassa häntää Venlalle, ja saattaa vähän lipasta naamaa.
Saa nyt nähdä sit, että kun V lähtee kunnolla liikkeelle, niin mitä sit koirat tuumaa, mut luulen, et cockeri haluaa olla rauhassa vauvalta edelleen, ja harmaa antaa vauvan kosketella, ja lähmiä. Ja jos se ei jaksa katsoa vauvaa ja sen lähentely-yrityksiä, niin se kyllä vaihtaa paikkaa. Ja pitäähän sitä alkaa sit Venlaakin opettaa, että koirien annetaan välillä myös olla rauhassa.
 
Pakko vielä lisätä edelliseen, et meillä koirat (lähinnä cockeri ) on välillä kodinhoitohuoneessa, missä se nukkuu. Ja menee sinne siis ihan vapaaehtoisesti. Ja myös harmaa osaa olla suljetun oven takana, vaikka sisällä oliskin.
 
Todella rajua purkautumista luvassa |O |O |O |O

Vittujen vittu! Odotin kuin kuuta nousevaa huomisia pikkujouluja, kävin ostamassa vaatteet ja sovin jo kosmetologi-ystäväni kanssa meikistä ja kampauksesta niin kuinkas sitten kävikään. Mummolta meni selkä eikä voi todellakaan tulla tuota isoa poikaa hoitamaan, kummi on kipeänä ja muut "lapselliset" tutut eivät tule kuuloonkaan, koska Onni ei nuku öisin..... Mä olen yhden ainoan kerran käynyt tuulettumassa ystävien kanssa ja tämä tilaisuus olisi tullut enemmän kuin tarpeeseen!!!!! Olisi ollut ihan kiva päästä miehen kanssa kaksin syömään hyvin ja muutenkin seurustelemaan ihmisten kanssa vaihteeksi ilman lapsia.

No, vedetään hiukset ponnarille, virttyneet verkkarit ja kauhtunut t-paita päälle ja vietetään laadukasta koti-iltaa taas huomenna. Että mua vituttaa.
 
Tervehdys tännekkin taasen :)

Niin se vaan aika menee, ensi viikolla meidänkin "pikku vauva" täyttää jo puoli vuotta!
Saas nähdä miten on poika kasvanut kun mennään neuvolaan. Täysimetyksellä vielä ollaan, joten ensi viikolla olisi tarkoitus aloittaa kiinteet sapuskat kun se puoli vuotta tulee täyteen.

Päikkäreistä Meillä poitsu tarvitsee 3 päikkärit. Eli aamupäivästä nukkuu noin tunnin tai puolitoista tuntia, iltapäivällä reilun tunnin unet ja illasta ottaa noin puolen tunnin torkut. Nukkuu kuitenkin hyvät yöunet noin 21.30-8/9.00, mutta silti tarvitsee kolmet päikkärit.

Koira asiaa: Meillä on pieni villakoira. Esikoisen vauva aikaan se ei paljon lapsista välittänyt, mutta nyt kun esikoinen on touhukas 2vee niin kyllä koira välillä murisee isommalle pojalle. Ollaan kovasti yritetty pojalle opettaa että koiran pitää antaa olla rauhassa, eikä sitä saa häiritä. Mutta kyllä koiramme antaa tassua esikolle ja mielellään ottaa häneltä makupaloja. Isä, poitsu ja koira leikkii myös yhdessä autoilla, koira ottaa autoja tassuilla kiinni :LOL: Pienempää poitsua koira käy välillä nuuhkimassa tai nuolaisemassa.

Ainiin, piti vielä lisätä että meidän poitsu oppi viime viikolla "möyrimään" eteenpäin ja eilen illalla oppi ryömimään kunnolla pitkin olohuonetta :heart:
 
Miryam :| koita kestää..

Pakko hehkuttaa, että hippu on alkanut jokeltelemaan ihan hurjasti. Toissailtana neiti jokelteli äi-ti-ti-ti-tii, eilen äiti-tyh ja tänään on jokellellut jo monta kertaa äiti-tyttö :heart: Eiköhän nuo ihan puhtaita vahinkoja tosin ole, mutta aivan ihania sellaisia! Olen kyllä siinä höpötellyt samalla pienelle näitä jokelteluja ja matkittu toisiamme muutenkin (titititi äitititi jne..).

Neuvolalääkärille "päästiin" tänään käymään. Minulla oli ajatuksena, että saataisiin allergia-asioita eteenpäin ja lähete lastenpolille MUTTA lääkäri ei usko, että neiti saa kunnolla iho-oireita jo pienistä maitomääristä.. Ja ne pienet punoitukset ja lapsen paha olo eivät kuulemma haittaa mitään. Nyt en sitten enää tiedä yhtään mitä tuon asian kanssa tekisi :headwall:
 
maranooka vie ihmeessä yksityiselle allergologille!!! Neuvolalääkäreistä ei valitettavasti ole yhtää mihinkään...sellaisia kauhujuttuja olen kuullut! Ehdottomasti yksityiselle! Onko teillä vakuutus? Kyllä äiti tietää jos lapsi on kipeä ja asiansa omaavat erikoislääkärit ovat sellaisia joilta saa apua. Heissäkin tosin löytyy moneen lähtöön mutta hyvä lääkäri on aivan ehdoton kun lapsesta kyse - sairaan lapsen kanssa ei kannata aikaa tuhlata yhtään. Tsemppiä teille, toivottavasti saatte hyvään hoitoon :)
 
Miriyam :hug:

mulla myös tuli tänään paska fiilis, ku piti mennä huomenna ostamaan vaatetta ja juhlavampaakin päällepantavaa loppuvuoden kemuihin (pikkujoulut, kummitytön ristiäiset, joulu, uusvuos). niin Minjan piti mennä mun tädille hoitoon. täti sitten laittoi viestiä, että mun serkku on kipeenä, ni en viiti sinne sit tyttöä viedä. vaikka ei se nyt tädin vika olekaan, ni mua vitutti sen verran etten vastannu viestiin mitään.

mullehan nää vaatteet on siis ollut ongelma jo parisen vuotta, ku tuntuu että kaupoista löytää vaan ihmeellisiä lumppuja, liian leveitä, lyhyitä, läpinäkyviä, ekassa pesussa hajoavia tai muuten vaan niin erikoisia/tylsiä ettei viitti ostaa. tai no tärkeintä mulle on että vaate näyttää mun päällä hyvältä. nyt koko syksyn on vaatekaappi huudellu että pitäis kaikki vaatteet saada vaihtoon tai pian en pukeudu.

niin että kerrankin, kun olisin päässyt ostamaan YKSINÄNI vaatteita ja valitsemaan oikein ajan kanssa, ni tulee peruutus. tytön kanssa en edes viitsi yrittää ostaa vaatteita, ja mies hoputtaa niin ettei siitä tuu mitään. makutuomareita en oikeastaan tartte, seuralaiset on lähinnä riesana ku mä voin pohtia vaatteiden kohdalla pitkäänkin jotain asusteita, koruja...

:headwall:
 
Kiitos ihanaiset naiset tsempistä =)

Talvis sullehan kävi sitten melko samalla lailla kuin mulle :hug:
Mua otti päähän niin paljon etten edes saanut kunnolla nukuttua. Ei sillä, kyllähän tuo poika on kolmesta eteenpäin taas pitänyt meteliä, mutta en ole saanut eka herätyksen jälkeen unta.Kyllä ketuttaa tää tuleva viikonloppu!!! Mulla ei ole mitää kivaa tiedossa tulevina kuukausina eli kotona ollaan ja pysytään...
 

Yhteistyössä