Hakutulokset

1. V

Mll:n lahjakortti avustus

Hyvä joulumieli tmv on toi missä mll jakaa 70?:n lahjakorttei k-kauppoihin. Niitä aletaan jakamaan viikolla 50 - ilmoittavatko sit etukäteen? Mut vaikka on viime vuonna saanut niin silti voi tänäkin vuonna saada. Näin mulle kerrottiin.
  2. V

Vauva 6,5kk huutaa iltaisin 2h ennen ku nukahtaa..

Huoh, kuulostaa niin tutulta!! Meidän puolivuotias on saanut ihmeraivareita nyt viime aikoina nukkumaan mennessä, oikeestaan siitä lähtien ku lähti liikkeelle. Mut sain neuvoksi kokeilla kapaloa, ku riuhtoo ja sätkii koko ajan ja ei malta nukahtaa. Nyt laitankin iltaisin "puolikapaloon" eli...
  3. V

Sanokaa mulle,että mä nousen tästä vielä

:hug: :hug: muoks jäi teksti jostain syystä pois. Mutta siis voin kuvitella miltä susta tuntuu, mun ystäväpiirissä on kaksi samantapaista juttua tapahtunut ihan lähiaikoina. Itse jää vaan miettimään et mitä sen miehen päässä liikkuu, liikkuuko mitään. Ei sitä vaan voi ymmärtää!! :o...
  4. V

G: lapsen eka nukkumapaikka

Ä-pakkausloota pinniksessä, oisko ollut reilu 3kk:tta kun loota otettiin pois. Välillä kyllä nukkui ja nukkuu edelleen öitä meidän välissä (ikää kohta puol vuotta).
  5. V

Rotavirusrokotteesta

Kiitos! *jäin vain ihmettelemään et noin eri tietoa annettiin* :|
  6. V

Rotavirusrokotteesta

Kuinka kauan sitä virusta nyt sit siinä kakassa on? Ku eka annos ku otettiin niin terkkari oli sitä mieltä et viikon päästä ei enää ole, ja nyt toisella kerralla oli sijainen, joka sanoi et viikon päästä viruksen määrä on suurimmilaan kakassa. Eli on nyt sit jäänyt hieman epäselväksi.. miten...
  7. V

broilerivuokareseptiä?

Kiitosta :) väsään noista oman version (mitä kaikkee tuolta kaapista nyt löytyy) ja laitan uuniin - katsotaan millaista siitä tulee :xmas:
  8. V

broilerivuokareseptiä?

Oisko kellään mitään hyvää broilerivuokareseptiä? Jokin helppo ja nopea! En jaksa alkaa ettiin netistä, kahlaamaan läpi monen montaa reseptiä.. :ashamed:
  9. V

Sokerirasituksen puolesta ja vastaan...

No, jos et sinne rasitukseen halua mennä niin pyydä edes mittari kotiin ja mittaan vs-arvoja kotona - eli paastot ja syöntien jälkeiset arvot, kysy tarkempaa ohjeistusta neuvolasta. Joissakin paikoissa ei enää tehdä edes rasitusta vaan annetaan mittari kotiin ja mittaillaan arvoja kotona ja sen...
  10. V

Sokerirasituksen puolesta ja vastaan...

Tulevan vauvan parastahan siinä ajatellaan, ja tottakai myös sinun hyvinvoinnista on kysymys. Ja vaikka aikaisemmissa raskauksissa ei olisi raskausdiabetesta ollutkaan niin nyt se voi tulla tai jos aikaisemmissa olisi ollut niin ei sitä välttämättä nyt tulisi. Eli kannattaa kyllä miettiä miten...
  11. V

G:millä viikoilla lapset syntyneet

41+5 käynnistyksellä
  12. V

Anteeksi jankutus(sokerit)

Täällä on diabeteslääkäri tehnyt jotain tutkimusta, et jos ne sokerit nousee jyrkästi heti syönnin päälle eli ovat yli 7,8 puoli tuntia syömisestä niin sillä on vaikutusta sydän- ja verisuonisairauksien puhkeamiseen aikuisiällä sillä lapsella. Siis et helpommin tulis noita sairauksia. Ja siksi...
  13. V

Riippuu paikkakunnasta, jossakin mittauksilla seurataan jo puolen tunnin arvoja tai tunnin tai sit puolentoista tunnin. Riippuu paikkakunnasta ja siitä kuka on vastaava diabeteslääkäri synnytyssairaalassa... Tätä hommaa ihmettelin kovasti oman raskauden aikana, mut niin se vaan menee.
  14. V

Tuo puuro on tosiaan hieman kinkkinen aamupala. Kokeileppa niin, että syöt ensin ihan vähän jotain muuta, vaikka pienen ruisleipäpalan tai vähän marjoja tmv. Ja syöt puuron vasta puolen tunnin tunnin päästä. Joillakin tuo auttaa. Ja sit kannattaa muistaa, että ei syö puuron kanssa leipää, tulee...
  15. V

kerrostäytekakku,mahdoton yhtälö?

Vaahdota vispikerma ja lisää siihen maitorahkaa ja laita sit vielä sellaista kinuskikastiketta siihen joukkoon niin kylläpäs tulee hyvää! siinä voi itse päättää kuinka makeaa tai kinuskista haluaa tehdä. Ja varmasti pysyy myös reunoilla :p
  16. V

Minkälaisia kokemuksia synnytyksistä LKS:ssä?

Mulla ainakin ihan mukava mieli jäi synnytyksestä LKS:ssa. Toki menin käynnistykseen, joten olin siellä synnärillä pidemmän aikaa (käynnisteltiin siis salissa ei osastolla niin kuin yleensä ). EI jäänyt mitään hampaankoloon ja mukavia kätilöitä oli. Synnytyksen jälkeen osastolla olostakaan ei...
  17. V

muisteleppa kun sinä aloitit koulun

Aamulla olin yksin, mut iltapäivällä oli pari tuntia ip-kerhoa, mut sekin loppui niin et jouduin olemaan sit hetken yksin ja sitä järjestettiin vain muutama kuukausi eka luokan alussa.
  18. V

kela.....

Siis teille ei ole maksettu asumistukea sillon ku mies on ollut töissä? Jos niin eihän silloin ol emitään takaisin perittävää. Mutta eri asia jos teille on maksettu asumistukea, ja tuen määrässä on huomioitu se että miehesi ei ole töissä eli ovat maksaneet liikaa, töihin menostahan pitää...
  19. V

Vaunumerkkejä huutelen

Meillä on Emmaljungan Ceroxit, tosi hyvät ovat olleet! Suosittelen kyllä!

Yhteistyössä