Mll:n lahjakortti avustus

Tuli tuossa miehelle soitto että saadaan 70? lahjakortti jälleen k-ruokakauppaan...onko nämä jo niitä jouluavustuksia vai jakaako he niitä ympäri vuoden..saimme viime vuonna joulun alla sellaisen....sitäkin ihmettelen et miten saamme toisen kerran peräjälkeen, mutta kyllä meille se on avuksi paljonkin, kun minimituloilla ollaan

Hyvä joulumieli tmv on toi missä mll jakaa 70?:n lahjakorttei k-kauppoihin. Niitä aletaan jakamaan viikolla 50 - ilmoittavatko sit etukäteen? Mut vaikka on viime vuonna saanut niin silti voi tänäkin vuonna saada. Näin mulle kerrottiin.

A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja villivekara:
Hyvä joulumieli tmv on toi missä mll jakaa 70?:n lahjakorttei k-kauppoihin. Niitä aletaan jakamaan viikolla 50 - ilmoittavatko sit etukäteen? Mut vaikka on viime vuonna saanut niin silti voi tänäkin vuonna saada. Näin mulle kerrottiin.
joo siis sillon niitä haetaan mut mll:ltä pitää hakea erikseen..ja muistaakseni taisin kaverille kysyä sitä viime vuonna kun oli huonossa tilanteessa ja oliko jo joululukuun puolella niin ne sano sieltä et ne on päätetty jo kenelle annetaan.
Eli ajoissa kannattaa olla liikkeellä jos tietää että on tulossa tiukka tilanne.
Ja silloin laitoin suoran kyselyn mll:n konttoriin sivujen kautta

Tieto
Tänä vuonna saa ekaa kertaa niin, että perustellusta syystä voi saada toisen vuoden peräkkäin.

Ja noita yhdistettyjä Mll:n ja SPR:n Joulumieli-korttejahan ne on, arvoltaan 70 euroa ja niitä jaetaan tänä vuonna huomattavasti enemmän kuin ennen.

Itse kortit tulee kyllä vasta lähempänä joulua, mutta ilmoitus jo hyvissä ajoin.

Jäsen
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
minä en ole hakenut niitä eikä mieskään...ilmeisesti on meidän virkailija laittanut jälleen asiaa eteenpäin
eli siis soskusta?voiko niitä hakea muualta,jos ei ole sen asiakas?tietääkö kukaan?
Meillä kunnan perhetyöntekijä valkkaa perheet ja me mll:läiset jaamme ne.

jepjep
Joo, sitä tosiaan yleensä haetaan, hyvä jos joku on aktiivinen. Ilmeisesti joku sossutäti tmv? Niitä voi hakea kuka vaan, eikä siinä mitään tarkisteta, aikoinaan toimin mll-paikallisyhdistyksessä, siellä ties ketkä vaan ano ja laitto perusteeksi "vähävaraisuus" ja sit ne sai sen. Ihan sama vaikka oisivat asuneet omakotialossa ja ajaneet mersuilla. Kun se ei ole yhdistyksen asia selvittää, onko oikeesti vähävarainen vai ei, eikä siis oikein ollut oikeutta sanoa ei.

Mulla meni silloin usko koko keräykseen, ja toi on yks mihin EN itse osallistu. Hienoa siis jos osataan hakea sellaisille, jotka oikeasti siitä hyötyvät, mutta...

Me ei olla koskaan sitä haettu mitään kautta.
Meille tuli se lahjakortti 70e K-ruokakauppaan joululahjana 5vuotta sitten.
Tuli kirje joulukuun alussa jossa luki että Hyvää joulua ja onnea toisen lapsen johdosta voitte tulla hakemaan 70e lahjakortin K-ruokakauppaan.
Oli kyllä hyvä mieli. =) :flower:

mn
Alkuperäinen kirjoittaja Tieto:
Tänä vuonna saa ekaa kertaa niin, että perustellusta syystä voi saada toisen vuoden peräkkäin.

Ja noita yhdistettyjä Mll:n ja SPR:n Joulumieli-korttejahan ne on, arvoltaan 70 euroa ja niitä jaetaan tänä vuonna huomattavasti enemmän kuin ennen.

Itse kortit tulee kyllä vasta lähempänä joulua, mutta ilmoitus jo hyvissä ajoin.
anteeks vaan mut mä oon saanu jo kolmena vuonna peräkkäin sen enkä ole edes hakenut kyseistä avustusta. tääl mll päättää itse kuka sen saa.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mn:

anteeks vaan mut mä oon saanu jo kolmena vuonna peräkkäin sen enkä ole edes hakenut kyseistä avustusta. tääl mll päättää itse kuka sen saa.
Pitääkö sitten olla jo valmiiksi joku sossun tai lastensuojelun asiakas vai millä perusteella ne päättää?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Pitääkö sitten olla jo valmiiksi joku sossun tai lastensuojelun asiakas vai millä perusteella ne päättää?
Mä en tiedä että millä perusteella päättävät ne että kenelle annetaan.
Me ei olla koskaan käyty sossussa tai oltu lastensuojeluliiton asiakkaita ja 5-vuotta sitten saatiin se lahjakortti.
Minä olin minimi äitiyspäivärahalla ja mies töissä.

mn

mä en tiedä miten päättävät, mut viime vuonna me oltiin miehen kanssa molemmat joulunaikaan töissä ja ei olla sossun asiakkaita. mut satuin j'lkikäteen kuuleen et eivät oikeen osaa keksiä kelle antavat sen ku ei täs pikkukylässä ole paljoo lapsiperheitä joille sen vois antaa eli ovat vaan yrittäneet keksiä mahdollisimman "köyhän" perheen. ja tääl niit annetaan kaksi. eli kai me sit niin köyhiltä näytetään=) tosin kaksi edellistä vuotta oltiin kyl molemmat työttömiä. no tuskinpa tänä vuonna meille antavat.

vieras
Mitenhän tuon lahjakortin saisi? Ei olla sossun asiakkaita, kun ollaan opiskelijaperhe ja meidän pitää nostaa opintolainaa. Tulot kuitenkin niin pienet eli vain opintotuet molemmille, lapsilisät ja satunnaiset työt pari kertaa kuussa, joten olisi tarvetta tuolle lahjalle.

yh

mä en tiedä miten päättävät, mut viime vuonna me oltiin miehen kanssa molemmat joulunaikaan töissä ja ei olla sossun asiakkaita. mut satuin j'lkikäteen kuuleen et eivät oikeen osaa keksiä kelle antavat sen ku ei täs pikkukylässä ole paljoo lapsiperheitä joille sen vois antaa eli ovat vaan yrittäneet keksiä mahdollisimman "köyhän" perheen. ja tääl niit annetaan kaksi. eli kai me sit niin köyhiltä näytetään=) tosin kaksi edellistä vuotta oltiin kyl molemmat työttömiä. no tuskinpa tänä vuonna meille antavat.
no onpa reilua..

ison perheen äiti
me ei olla koskaan oltu sossun asiakkaita .ollaan saatu 2 kertaa se kortti ei tosin peräkkäisinä vuosina
nyt laitoin sähköpostia paikalliseen mll yhdistykseen että tarvetta olisi taas tälle vuodelle.saa nähdä tuleeko vai ei.toivottavasti tulisi ja auttaisi perheen ahdinkoa.

Yhteistyössä